2cv limuzyna, koncepcja wizualna

2cvclubINNE POJAZDY Inne Citroeny też są n...2cv limuzyna, koncepcja wizualna
 
offline 2cvclub
administrator
T:162 P:2184
Dodany: 2010-01-31, 01:27:04

Znamy typowe ”przedłużanie” limuzyny na bazie nie tylko 2CV.
Każdy wie, jak się przedłuża samochody. Wygląda to mniej wiecęj tak:

2cv-limo.jpg
Plik: 2cv-limo.jpg

spinaczZałączniki
2cv-limo.jpg 2cv-limo.jpg (rozmiar: 40.22 KB, pobrań: 90) Pobierz
 
offline 2cvclub
administrator
T:162 P:2184
Dodany: 2010-01-31, 01:29:38

A za dawnych lat, jeszcza w latach ”nastych” a nawet ”dwudziestych”, to miejsce dla ”państwa” i dla kierowcy - czyli służby, było zdecydowanie odróznialne. Wyglądało to mniej więcej tak:

spinaczZałączniki
1915_Rolls_Royce.jpg 1915_Rolls_Royce.jpg (rozmiar: 452.77 KB, pobrań: 90) Pobierz
1933 Rolls Royce Phantom II Limo.JPG 1933 Rolls Royce Phantom II... (rozmiar: 29.74 KB, pobrań: 86) Pobierz
 
offline 2cvclub
administrator
T:162 P:2184
Dodany: 2010-01-31, 01:33:30

Więc pomyślałem, że 2CVa, mającego linie przypominającą bardziej lata 20 niż współczesne ”przedłużki”, powinno się ”limuzynować” właśnie w tym stylu.
Mogłoby to wyglądać mniej więcej tak:

Ostatnio edytowany przez: 2cvclub, 2010-01-31 02:03:59
spinaczZałączniki
limuzyna01.jpg limuzyna01.jpg (rozmiar: 178.83 KB, pobrań: 94) Pobierz
 
offline 2cvclub
administrator
T:162 P:2184
Dodany: 2010-01-31, 02:07:25

Zwracam baczniejszą uwagę dociekliwym, że nadwozie główne nie jest zmienione, bo przednie ”dodatkowe” drzwi zasłaniają ”trójkąt” przodu nadwozia, zaś dodatkowa para foteli, opiera się o dawny pas przedni, który idealnie pasuje nachyleniem do konta nachylania oparć przednich foteli.
Brakuje tylko szofera obowiązkowo w czapce

 
offline hurtownia2cv
użytkownik
T:135 P:1179
Dodany: 2010-01-31, 10:20:41

Pomysł fantastyczny i niesłychanie nowatorski.
Wydaje mi się wręcz - że jesteś, Kuba, pierwszym na świecie człowiekiem, który zastosował taki tok myślowy, podchodząc do tematu ”LIMO”. I to - nie tylko w kategorii ”2CV”, ale ogólnie - wszelkich marek.
Poprawcie, jeśli się mylę

....tyle tylko, że... gdy w pamiętną sobotę (co to nam zima niestraszna była) odręcznie naszkicowałeś mi tą wizję- ...jakoś.. bardziej mnie urzekła, niż teraz ta śliczna wizualizacja.
Zastanawiam się - dlaczego...
Coś jest ”nie tak” z tym autem. Coś mnie razi w tym wyglądzie, choć nie mam do końca pewności - co.. :/
Ale spróbuję wyartykułować swoje wątpliwości:
1. To auto jest chyba za długie. Ale nie tyle w sensie dosłownej, liniowej długości, co ...natychmiast rzucającej się w oczy długości poszczególnych składowych.
...nie wiem, czy nie za bardzo zafilozofowałem?
Rozumiecie, o co mi chodzi ?
O to, że...
a) Chyba jednak drzwi w ”przedziale służbowym” powinny być ciut węższe, niż oryginały.
b) Chyba jednak drzwi w ”przedziale jaśniepańskim” - też by trzeba jakoś zmienić... Nie wiem jak :/ Jakakolwiek ingerencja w ich szerokości pociągałaby za sobą zmianę konstrukcji budki.. a to jest (chyba?) wykluczone.
2. Nie mam przekonania, czy malowanie ”Dolly” - jest najszczęśliwszym doborem. A to dlatego, że:
a) ”za mało jest czerwonego” przy tej długości,
(można by to było spróbować poprawić np. poprzez przeniesienie granicy malowania /”łuku”/ - z tylnego słupka np. na środek tylnych drzwi)
b) za mało rzucają się w oczy przednie błotniki
ale to już jest w zasadzie następne moje spostrzeżenie, czyli:
3. Piękno aut tamtej (przedwojennej) epoki - wynikało m.in. z dłuuuuugości przednich błotników, sięgających....czasem wręcz - na środek auta.
W Twojej wizualizacji - są one zdecydowanie za krótkie. A gdyby tak ”jakoś” puścić je dłużej?
w załączeniu fotki pokazujące o jakie błotniki by mi chodziło
A niechby zachodziły na drzwi szoferki!:)
I obowiązkowo - w zagłębieniach błotników (obustronnie!)- umieścić koła zapasowe?

Oczywiście, nie mówię tego wszystkiego, by w jakikolwiek sposób torpedować pomysł!
Wręcz przeciwnie! Uważam, że jest BARDZO DOBRY, a wtrącam swoje trzy grosze tylko po to, by był.....DOSKONAŁY :p

A jakie jest Wasze zdanie ?

CYGROOD.JPG
Plik: CYGROOD.JPG

CIMOL04.JPG
Plik: CIMOL04.JPG

Ostatnio edytowany przez: hurtownia2cv, 2010-01-31 14:10:56
spinaczZałączniki
CYGROOD.JPG CYGROOD.JPG (rozmiar: 432.33 KB, pobrań: 90) Pobierz
CIMOL04.JPG CIMOL04.JPG (rozmiar: 157.97 KB, pobrań: 95) Pobierz
 
offline SPHINX
użytkownik
T:28 P:221
Dodany: 2010-01-31, 15:08:03

Moim zdaniem długość całkowita samochodu jest bardzo dobra, maxymalnie można by wydłużyć dodatkowo o 10 cm maskę. Za to należało by dodatkowo wydłużyć przedział między dziobem samochodu, a zawiasami drzwi szofera i słupkami przedniej szyby, kosztem długości drzwi szofera. Ten zabieg pozwolił by wydłużyć maskę i nadkola co zwróciło by na nie większą uwagę, a jak każdy wie przód samochodu właśnie jest najbardziej reprezentacyjny i musi najbardziej przyciągać oko. Doskonale widać to także na przykładowych Rolls-Royce’ach które mają wręcz monumentalne maski i grile.

 
offline hurtownia2cv
użytkownik
T:135 P:1179
Dodany: 2010-01-31, 19:40:48

Udało mi się - poprosić o wypowiedz (na temat Kubowej wizualizacji) eksperta, który o dłuuuuugich samochodach wie niemal wszystko.
Panie i Panowie, niebawem wypowiedz mojego wieloletniego przyjaciela Bartka, którzy ma ....najdłuższą w Polsce flotę aut. usmiech usmiech

przerwa na reklamę:
http://www.taxi-limuzyna.pl
To była reklama
oczko

 
offline azka83
użytkownik
T:27 P:488
Dodany: 2010-01-31, 22:18:28

Wydaje mi się że tylną częśc nadwozia (omawianej dolly-limo)mogłaby zharmonizować dupcia czilijskiej Citronety.

 
offline zloek
użytkownik
T:201 P:1444
Dodany: 2010-01-31, 22:21:22

a to może zrobić odwrotnie........

przód zamkniety a tył długi otwarty, wstawić tam wanne i będzie kaczko-jacuzzi :)

 
offline hurtownia2cv
użytkownik
T:135 P:1179
Dodany: 2010-02-02, 20:50:53

hurtownia2cv

Piękno aut tamtej (przedwojennej) epoki - wynikało m.in. z dłuuuuugości przednich błotników, sięgających....czasem wręcz - na środek auta.
W Twojej wizualizacji - są one zdecydowanie za krótkie. A gdyby tak ”jakoś” puścić je dłużej?
w załączeniu fotki pokazujące o jakie błotniki by mi chodziło
A niechby zachodziły na drzwi szoferki!:)
I obowiązkowo - w zagłębieniach błotników (obustronnie!)- umieścić koła zapasowe?


Przeglądałem dziś ”archiwalne” posty i...proszę bardzo!:)
Natknąłem się na fotkę auta z błotnikami właśnie takimi, jakie sugerowałem:

DSCF0183.jpg
Plik: DSCF0183.jpg

Ostatnio edytowany przez: hurtownia2cv, 2010-02-02 21:14:10
spinaczZałączniki
DSCF0183.jpg DSCF0183.jpg (rozmiar: 84.93 KB, pobrań: 89) Pobierz
Liczba wyświetleń: 1735
Oglądasz posty 1-10 z 10
 
Nazwa forum:
2cvclub
Opis forum:
Międzyklubowe Forum Miłośników Samochodu Citroen 2CV w Polsce
Kategoria forum: Motoryzacja
Liczba użytkowników: 133
Odwiedzin dziś (łącznie): 35 (441012)
Postów: 21183 / Tematów: 1899
Pliki załączone w tym temacie:
 
Najaktywniejszy użytkownik:
Tematów: 162 / Postów: 2184
Ostatnio aktywne tematy:
(2014-11-16, 17:36)
(2014-11-16, 17:34)
(2014-11-06, 13:09)
Użytkownicy forum
Administracja forum: Brak uprawnień
Użytkownicy forum: Brak uprawnień