Konserwacja ramy

Konserwacja ramy
2cvclubTECHNIKA KACZKOWA pomoc technicznaKonserwacja ramy
 
offline Mpool
użytkownik
T:35 P:941
Dodany: 2011-04-06, 11:52:23

W chwili obecnej kończe prace blacharskie i czeka mnie ”przekładka ramy” więc zastanawiam się poważnie nad dobrym zakonserwowaniem ramy ocynkowanej tak aby nie było z nią problemów w przyszłości. Czy przy ocynkowanej ramie wystarczy ją pomalować czy może jakoś specjalnie zakonserować? Jeżeli tak to jakimi środkami bo nie wszystkie będą łączyły się z ocynkiem. A może lepiej nic z nią nie robić?
Może macie jakieś doświadczenia w tym zakresie lub zastanawiacie się nad tym samym.
Pozdrawiam

 
offline krzys
użytkownik
T:60 P:511
Dodany: 2011-04-06, 12:38:37

Są tu różne zdania. Jedni twierdzą że nie trzeba ja osobiście uważam, że powinno sie zabezpieczać. Jak wiadomo ocynk ma swoja grubość a w miejscu uszkodzenia warstwy ocynku zaraz pojawia sie rdza. Więc zabezpieczyć chyba warto.

 
offline Mpool
użytkownik
T:35 P:941
Dodany: 2011-04-06, 13:06:03

Też wychodzę z takiego założenia, choć powiem że tak jak piszesz jest wiel teorii jedni mówią że dobrze jest tylko pomalować i tyle, inni że pomalować i zakonserwować lub tylko zakonserować a ostatnia grupa że najlepiej nic nie robić bo i tak rama dłużej wytrzyma niż cały samochód. We wszystkim jest trochę racji ale myśle że jak robić już coś z ramą to dobrze i podejść do tematu kompleksowo.
Ciekawy jestem tylko jakimi środkami to dobrze zrobić tak aby związało a nie wszystko się mazało na ramie - podobno pomalowanie w tym pomaga i wszystko ładnie schnie i wiąże.

 
offline Saurus8
użytkownik
T:42 P:477
Dodany: 2011-04-06, 13:33:59

Uszkodzenie ocynku to nie taka prosta sprawa, ocynk ściśle przylega do stali, można powiedzieć że jest nierozerwalnie związany i trudno go tak zetrzeć żeby od razu rdzewiało nie mówiąc już o tym że nie odpryskuje i nie odpada jak lakiery.
Ja miałem swoją ramę zabezpieczać ”barankiem” ale ze względu na kłopot z podkładem itp. na ”świeży” ocynk (przed malowaniem zwykle sezonuje się ok. 1 rok) i doświadczenia konstruktora mojej ramy w jeździe z własną, niezabezpieczaną dodatkowo przez ostatni rok w końcu zostawiłem gołą powłokę. Pożyjemy, zobaczymy.

 
offline hurtownia2cv
użytkownik
T:135 P:1179
Dodany: 2011-04-06, 13:47:37

Dokładnie tak, jak mówią przedmówcy!
JAKIKOLWIEK ocynkowany przedmiot -

(a najlepszym przykładem: dach z ocynkowanej blachy! Spytaj jakiegokolwiek fachowca od krycia dachów - potwierdzi!)
-MUSI się odsezonować, żeby ocynk stracił swoją naturalną ”lepkość i ślizgość”.
Więc - jeśli w ogóle coś robić - to za rok, albo i póżniej.
Choć ja należę do tej grupy, która uważa, że konserwować KONSERWACJĘ (bo czymże jest dla ramy ocynk?) ...to już lekka przesada.
Odsyłam do tematu, w którym już się doktoryzowaliśmy na temat ram ”nieśmiertelnych” i ”wiekuistych” smiech
A generalnie - witam, bo nie zrobiłem tego w innym temacie usmiech

Ostatnio edytowany przez: hurtownia2cv, 2011-04-06 13:49:06
 
offline Mpool
użytkownik
T:35 P:941
Dodany: 2011-04-06, 15:16:49

hurtownia2cv

A generalnie - witam, bo nie zrobiłem tego w innym temacie usmiech


Witam Cię bardzo serdecznie i do zobaczenia w realu. papa

 
offline Mpool
użytkownik
T:35 P:941
Dodany: 2011-04-06, 15:34:16

A wracając do tematu konserwacji ramy ocynkowanej to wyczytałem na jakimś forum dla Dekarzy że podobno są podkłady do ocynku nawet świeżego i wtedy można też malować. Podali też że odczekanie nawet roku nie koniecznie może doprowadzić do takiego stanu aby dało się malować lub konserwować.
Powiem szczerze że jestem laikiem w tym temacie i chodze jak dziecko we mgle, ale tak jak pisałem wcześniej biorac na logikę to konserwacja ramy wydaje się być sensowan, TYLKO JAK?
Z tego co widzę to raczej wszyscy koledzy na forum nie konserują takich ram tylko pozostawiają i nic nie robią - więc może moje pytanie jest totalnie bezsensu?

Ostatnio edytowany przez: Mpool, 2011-04-06 15:37:59
 
offline Kyryk
użytkownik
T:0 P:8
Dodany: 2011-04-06, 19:58:38

Znalazłem takie coś na allegro..

http://moto.allegro.pl/kraina-ogrodzen-wurth-zink-300-farba-naprawcza-i1534357826.html

 
offline arekban
administrator
T:68 P:1256
Dodany: 2011-04-06, 23:17:02

Trochę chyba przerost formy nad treścią z tą drogą farbą wurth.

Wydaje mi się że jeśli mamy nową ramę i do tego w ocynku to wystarczy choćby coś takiego.
http://www.malexim.pl/www/produkt.php?id=28

Trwałośc ramy na następne 3 pokolenia :) !!

Dół budki i jej profile zamknięte z powodzeniem można potraktowąć właśnie Cynkalem wcześniej miejsca oczyszczone z lużnej korozji warto zabezpieczyć preparatem POLRUST (tego samego producenta)
http://www.malexim.pl/www/produkt.php?id=17

Produkty nasze i myśle że dobre.

Polrust testuje od poprzednigo lata na mojej bramie wjazdowej. Skorodowane miejsca oczyściłem tylko szczotką drucianą i potraktowałem Polrustem bez żadnego dalszego zabezpieczenia. Do dnia dzisiejszego ruda nie wylazła i wygląda to dobrze mimo nieciekawych warunków atmosferycznych.

Ostatnio edytowany przez: arekban, 2011-04-06 23:35:35
 
offline 2cvclub
administrator
T:162 P:2184
Dodany: 2011-04-06, 23:33:59

Moj tata, (ja byłem jeszcze wtedy z mlekiem pod nosem) zrobił taki am test Pol-rusta (Wtedy się to jeszcze kompleksor nazywało) na bramiw wjazdowej 15 lat temu. I o ile wiem to skuteczność jest powalająca do dziś (żadko już tą bramę widuję)

Liczba wyświetleń: 1912
Oglądasz posty 1-10 z 11
 
12
Nazwa forum:
2cvclub
Opis forum:
Międzyklubowe Forum Miłośników Samochodu Citroen 2CV w Polsce
Kategoria forum: Motoryzacja
Liczba użytkowników: 133
Odwiedzin dziś (łącznie): 224 (440970)
Postów: 21183 / Tematów: 1899
Ostatnio dołączyli do forum:
 
Najaktywniejszy użytkownik:
Tematów: 162 / Postów: 2184
Ostatnio aktywne tematy:
(2014-11-16, 17:36)
(2014-11-16, 17:34)
(2014-11-06, 13:09)
Użytkownicy forum
Administracja forum: Brak uprawnień
Użytkownicy forum: Brak uprawnień