problem z prądem

Problemy związane być może ze spadkiem napięcia?
2cvclubTECHNIKA KACZKOWA pomoc technicznaproblem z prądem
 
offline raff2
użytkownik
T:30 P:1073
Dodany: 2011-11-15, 22:43:45

Być może w opisie tematu już sobie trochę odpowiedziałem, ale liczę także na podpowiedzi od szanownego grona...
Mam problem z moją cytrynką, gdy zbyt wiele żarówek zapali się jednocześnie, a silnik pracuje na wolnych obrotach. Muszę jeździć z włączonymi światłami, poprzedni właściciel (niestety, albo stety?) zamontował lampy z żarówkami H4, które bez wątpienia ”ciągną” trochę więcej prądu niż zwykłe. Podczas jazdy nie ma ze światłami żadnego problemu, ale już na wolnych obrotach pojawia się lekkie ”przygasanie” szczególnie widoczne w tylnych lampach. Gdy do tego dojdzie kierunkowskaz i światło stop, to wszystko zaczyna przygasać... łącznie nawet ze spodkiem pracy silnika - krótko mówiąc mam wrażenie, że gaśnie. Na szczęście jednoczesne naciskanie pedału gazu i hamulca jedną stopą mam opanowane, ale nie w tym rzecz - chciałbym temat rozwiązać systemowo

 
offline White_Duck
użytkownik
T:27 P:650
Dodany: 2011-11-15, 23:17:35

Znam to. Włączone światła + stop + kierunkowskaz i nawet radio nie musiało być włączone, żeby poczuć i usłyszeć różnice w działaniu. Nawet w XMie 2.1TD jak włączam światła to słychać i widać po obrotomierzu przez skok wskazówki, jakie to obciążenie dla silnika.
Rozwiązanie - wyprowadzenie się do państwa, gdzie możliwa jest jazda bez świateł za dnia, niestety dość trudne do zrobienia oczko
W tym temacie jest o światłach dziennych: http://2cvclub.frix.pl/temat/114688/zarowki-lampy-swiatla-dzienne
ale nie tylko, bo jest też o udziennieniu zwykłych świateł, czego dokonał saurus8, szczegóły na stronie 5.
A tak poza tym, to sprawdzić akumulator, sprawdzić jak ładuje alternator i naciąg paska.

 
offline raff2
użytkownik
T:30 P:1073
Dodany: 2011-11-15, 23:22:30

[wyprowadzenie się do państwa, gdzie możliwa jest jazda bez świateł za dnia]
Ale zdarza mi się także jeździć w nocy -choć teraz noc jest już m/w od 16tej:)

[sprawdzić akumulator, sprawdzić jak ładuje alternator i naciąg paska.]
Akumulator nówka, naciąg i alternator są ok - moja kaczucha jest świeżo po ”przekładce” ramy i mały remoncik tego i owego ;) nie ominął

Ostatnio edytowany przez: raff2, 2011-11-15 23:27:36
 
offline Saurus8
użytkownik
T:42 P:477
Dodany: 2011-11-15, 23:26:53

Te objawy są dość dziwne - ja w ogóle w tej chwili nie mam ładowania w mojej pól-kaczce a po włączeniu świateł (też H4) nie ma żadnej różnicy.
Wygląda to trochę tak, jakby z ładowaniem (w module) było coś nie tak, bo to chyba jedyna opcja skoro akumulator nowy a alternator ok - spróbuj w ogóle odłączyć wtyczkę od regulatora napięcia bo może w nim coś złego się dzieje. Z dobrego akumulatora wszystko powinno śmigać jak trzeba.
Ewentualnie połączenie instalacji do akumulatora jest słabe, lub styki przy bezpiecznikach (u mnie wymagały czyszczenia) i przewody nie radzą sobie z potrzebną ilością prądu.

 
offline raff2
użytkownik
T:30 P:1073
Dodany: 2011-11-15, 23:29:02

podłączenie akumulatora też jest nowe, ale resztę sprawdzę - dzięki za pomysły i... czekam na następne

 
offline krzys
użytkownik
T:60 P:511
Dodany: 2011-11-16, 17:05:42

a może regulator napięcia szwankuje?

 
offline raff2
użytkownik
T:30 P:1073
Dodany: 2011-11-16, 18:22:23

Dzięki za kolejną pozycję na ”check liście”

 
offline arekban
administrator
T:68 P:1256
Dodany: 2011-11-16, 20:06:52

Sprawdź wszelakie połączenia masowe bo wydae mi się że nawet przy braku ładowania i sprawnym, nałądowanym akumulatorze nie powinno być tego typu objawów.
Sprawdź stan akumulatora, kaczka nie wymaga do rozruchu akumulatora w super stanie. Sprawdź też apięcie na zaciskach akumulatora na biegu jałowym oraz na wyjściu alternatora. Nie powinno być dużych róźnic.

 
offline raff2
użytkownik
T:30 P:1073
Dodany: 2011-11-16, 20:41:27

arekban
Sprawdź stan akumulatora,

Już o tym pisałem, akumulator jest nówka, 72Ah :)
arekban
kaczka nie wymaga do rozruchu akumulatora w super stanie.

To wiem. Starą zapalałem na pych lub z góry nawet na całkowicie padniętym... A parę razy zdarzyło mi się nawet zakręcić korbą ;))
arekban
Sprawdź też napięcie na zaciskach akumulatora na biegu jałowym oraz na wyjściu alternatora. Nie powinno być dużych róźnic

Różnic napięcia też nie zaobserwowano

Ale dziękuję za sugestie :)

 
offline rosikon
użytkownik
T:68 P:672
Dodany: 2011-11-16, 20:54:58

Rafftwo. Nie jestes osamotniony, jedyny. Bylo tak, ze jechalem juz kilka razy w tzw. paradach. one ciagna sie czesto w zolwim tempie ,z czestymi postojami. Zauwazylem, ze gdy dodawalem gazu, na plecach poprzednika widzialem, ze moje swiatla/ mijania/ znacznie rozjasnialy sie. Gdy stalem z wlaczonym migaczem, pikal sobie, ale gdy dodawalem gazu i ruszalem popikiwal ze dwa razy czesciej. Kiedys zakonczylismy paradna jazde i wylaczylem silnik, zapalic juz nie mial checi. W moim bywszym Kaszlaku z pradnica bylo podobnie - nie starczalo mocy przy wolnych obrotach. Przy wolnych obrotach po prostu nie produkowala pradnica napiecia wyzszego od napiecia akumulatora. Normalnie alternatory produkuja 14,4 V juz przy wolnych obrotach. W kazdym samochodzie, tylko nie w moim. Sprawdzilem. Przebadalem ladowanie. Przy wolnych obrotach tylko 12V, dopiero przy ok. 1500-2000 pojawia sie ok. 14,5. Dziwne, ale tak jest. Kaczki sa pelne dziwnosci.

Ostatnio edytowany przez: rosikon, 2011-11-16 20:57:59
Liczba wyświetleń: 3501
Oglądasz posty 1-10 z 36
 
Nazwa forum:
2cvclub
Opis forum:
Międzyklubowe Forum Miłośników Samochodu Citroen 2CV w Polsce
Kategoria forum: Motoryzacja
Liczba użytkowników: 133
Odwiedzin dziś (łącznie): 224 (440970)
Postów: 21183 / Tematów: 1899
Pliki załączone w tym temacie:
 
Najaktywniejszy użytkownik:
Tematów: 162 / Postów: 2184
Ostatnio aktywne tematy:
(2014-11-16, 17:36)
(2014-11-16, 17:34)
(2014-11-06, 13:09)
Użytkownicy forum
Administracja forum: Brak uprawnień
Użytkownicy forum: Brak uprawnień