Jaki olej do silnika? |
||
2cvclub › TECHNIKA KACZKOWA › Rozwiązania techniczne... › Jaki olej do silnika? | ||
|
Dodany: 2013-05-25, 00:31:19
Przy okazji dzisiejszego mojego ”przeglądu” rozgorzała dyskusja jaki olej powinniśmy wlać... Podobno (może ktoś ma takie informacje?) powinno to być 20W... ale dziś trudno o taki olej. Podobno (i raczej przychylam się do tego poglądu) syntetyczne oleje, o niskiej lepkości niezbyt dobrze służą naszym silnikom. Bez wątpienia jednak należy pamiętać o wymianie - przynajmniej raz na rok. A jeśli 20W, to i tak co 5tys.km., czyli pewnie dla większości z nas i tak co rok...
|
|
|
Dodany: 2013-05-25, 13:22:05
raff2 Przy okazji dzisiejszego mojego ”przeglądu” rozgorzała dyskusja jaki olej powinniśmy wlać... Podobno (może ktoś ma takie informacje?) powinno to być 20W... ale dziś trudno o taki olej. Podobno (i raczej przychylam się do tego poglądu) syntetyczne oleje, o niskiej lepkości niezbyt dobrze służą naszym silnikom. Bez wątpienia jednak należy pamiętać o wymianie - przynajmniej raz na rok. A jeśli 20W, to i tak co 5tys.km., czyli pewnie dla większości z nas i tak co rok...
(Liczę na rzeczowe opinie znawców tematu) Nie mogę znaleźć moich wypocin na temat olejów na forum. Gdzieś magicznie zginął wątek z tym tematem a było tam sporo... Bawiłem się w zalewanie kaczki trzema rodzajami olejów - do tego badałem zachowanie czterech różnych gęstości olejów w temperaturach chłodniczo - zamrażarkowych :) Moje wnioski doświadczalno użytkowe odnośnie olejów do 2cv są takie: - olej mineralny klasy 20w50 - dobry dla starych i cieknących silników oraz do użytku aut tylko w mocno dodatnich temperaturach, moim zdaniem za gęsty. W temperaturach pokojowych wyraźnie gęstszy pd 15w40 a w temperaturach jesienno zimowych żal by mi było odpalać auta bo gęstość niejednokrotnie przypominała miękkie masło. - olej mineralny 15w40 - zdecydowanie taki polecam do 2cv ze względu na najbardziej optymalną lepkość dla naszego klimatu oraz na dobrą cenę. Zalewałem 2 silniki 2cv - nie zauważyłem wycieków , chłodzenie silnika w wysokich temperaturach i wydawało się być wystarczające - olej 10w40 półmineralny - można spróbować - dobry dla silników po świeżym kapitalnym remoncie - lepkość dobra ale z mojej praktyki: W zeszłym roku zalałem taki do swojej białej 2cv a w tym roku silnik zaczął delikatnie znaczyć teren. Wcześniej stosowany był jakiś minerał 15w40. Silnik pracuje bez zarzutów - osiągi i zużycie w normie ale chyba powrócę do 15w40 z nadzieją na suchość pod silnikiem. - oleje lepszej klasy - półmineralne i pełny syntetyk - nie polecam jeśli nie mamy nowego silnika. Technologia silnika oraz normalny sposób użytkowania nie wymagają takiego oleju i są zdecydowanie droższe. Koledzy z Łodzi chyba mieli problem z dużym zużyciu oleju oraz z dymieniem przy odpalaniu silnika po zastosowaniu jakiegoś lepszego pełnego syntetyka w silniku po remoncie. Pewnie przeszli na półminerał albo minerał. Ogólnie - warto podpytać maniaków od F126p i zastosować coś podobnego bo technologia silnika i chłodzenie podobne... pozdrawiam [edit] Starsza literatura polecała polecała do 2cv oleje klasy 20w50 Nowsze publikacje z lat ’80 polecają już 15w40 i tego bym się trzymał. Aktualne konfiguratory znanych producentów olejów polecają do 2cv już oleje 10w40 lub nawet 0w40 ! w przypadku oleju Mobil - ale zapominają o tym że przeważnie nasze kaczki mają już parę km za sobą. WĄTEK ZNALEZIONY W TYM archiwum naszego forum
Ostatnio edytowany przez: arekban, 2013-05-25 13:49:29
|
|
|
Dodany: 2013-05-25, 17:30:00
arekban Nie mogę znaleźć moich wypocin na temat olejów na forum. Gdzieś magicznie zginął wątek z tym tematem a było tam sporo... Ja też nie mogłem znaleźć i... dlatego zacząłem nowy. |
|
|
Dodany: 2013-05-25, 20:47:59
Mój znajomy mawiał:
|
|
|
Dodany: 2013-05-25, 23:07:22
2cvclub Jaki olej? Każdy,.
Olej ma być i tyle. To jest chyba najlepsze podejście a i w praktyce się sprawdza co widać po wypowiedziach jeszcze z archiwalnego tematu, gdzie padały różne oleje. Ja jeżdżę na Castrol Edge Sport 10W60 FST. Nie zauważyłem zużycia, nie dymi, nie cieknie, jest ok, a skoro działa to nie po co zmieniać. |
|
|
Dodany: 2013-08-13, 09:15:00
White_Duck 2cvclub Jaki olej? Każdy,.
Olej ma być i tyle. To jest chyba najlepsze podejście a i w praktyce się sprawdza co widać po wypowiedziach jeszcze z archiwalnego tematu, gdzie padały różne oleje. Ja jeżdżę na Castrol Edge Sport 10W60 FST. Nie zauważyłem zużycia, nie dymi, nie cieknie, jest ok, a skoro działa to nie po co zmieniać. Akurat EDGE 10W60 to najgorsze możliwe rozwiązanie do silnika kaczki ... Jest to olej w Pełni syntetyczny (10W może mylić) zaprojektowany i zalecany do bardzo ekstremalnie wysilonych silników BMW serii Mpower i Z8 . Ma dużo dodatków myjących i może rozszczelnić silnik kaczki. Do 2CV zalecam 15W40 mineralny a do ”cieknących” i potrzebujących gęstości 20W50 max . MAJK |
|
|
Dodany: 2013-08-13, 10:18:01
Ja jeżdżę na Castrolu GTX ”High Mileage” do nieco ”zmęczonych” silników. Nie za drogi półsyntetyk 15W40, a więc odpowiednio lepki do kaczki.
|
|
|
Dodany: 2013-08-13, 10:23:14
Saurus8 Ja jeżdżę na Castrolu GTX ”High Mileage” do nieco ”zmęczonych” silników. Nie za drogi półsyntetyk 15W40, a więc odpowiednio lepki do kaczki. Dokładnie Castrol GTX 15W40 High Mileage to świetny olej do tego typu silników (poprawka to pełen minerał a nie półsyntetyk). Ma świetny pakiet dodatków do elementów elastycznych (uszczelki itp) , ogólnie został opracowany pod auta z przebiegiem ponad 100.000km. No i cena jak za olej klasy SL/CF świetna . MAJK |
|
|
||
|
Dodany: 2013-08-13, 15:40:15
majkszczecin (poprawka to pełen minerał a nie półsyntetyk Na opakowaniu jak byk stoi ”part synthetic”, czyli półsyntetyczny. W tłumaczeniu dosłownym ”częściowo syntetyczny”, ale to że oleje zwyczajowo nazywa się ”półsyntetykami” nie znaczy, że połowa butelki to olej syntetyczny a połowa mineralny, bo syntetycznego jest tam zazwyczaj tylko domieszka ;)
Ostatnio edytowany przez: Saurus8, 2013-08-13 15:40:50
|
|
Liczba wyświetleń: 1609
Oglądasz posty
1-10
z 27
|
||