Wyciąganie silnika ze skrzynią |
||||
2cvclub › TECHNIKA KACZKOWA › pomoc techniczna › Wyciąganie silnika ze skrzynią | ||||
|
Dodany: 2013-09-25, 19:24:14
Chciałem się was zapytać, na co warto zwrócić uwagę przy wyciąganiu silnika ze skrzynią z kaczki? Co warto wtedy obejrzeć albo wymienić, do czego nie ma zwykle dostępu? Planuję całość wyjąć niedługo, żeby uszczelnić skrzynię biegów, bo ta jakoś mi się delikatnie poci przy samej łapie.
Ostatnio edytowany przez: White_Duck, 2013-09-25 19:24:52
|
|||
|
Dodany: 2013-09-25, 20:53:49
Jak wyjmiesz silnik i skrzynię (tzn usuniesz praktycznie wszystko) to będziesz miał swobodny dostęp do maglownicy i ramy (tak jak na zdjęciu ). Gorąco polecam wykonywanie zdjęć poszczególnych etapów pracy. Trzeba uwiecznić połączenia przewodów elektrycznych, jak zamocowane są linki ogrzewania ,gazu itp i którędy były poprowadzone. Z własnego doświadczenia wiem, że przy ponownym składaniu, różnie jest z pasowaniem do siebie tych samych elementów. Dobrze wtedy spojrzeć na zdjęcie jak to było ułożone czy przykręcone przed demontażem.
Ostatnio edytowany przez: kryptek, 2013-09-25 20:56:10
|
![]() |
(rozmiar: 1.85 MB, pobrań: 36) | Pobierz |
---|
Święte słowa, ja miałem masę zdjęc ale elektryki to już nie do końca i posiłkowałem się zdjęcami od Rafała. Dzięki temu już jeździmy, dodatkowo u mnie całą elektrykę sprawdził profesjonalista i mam pewność ze jest super-extra :)
Zobaczyłem ten temat, zerknąłem na zdjęcie i pierwsza moja reakcja była: O, kryptek. Już? Tak szybko? znowu wyciągania? A pewnie chcesz zdążyć do wiosny. :)
Ja nie tylko wszystko przed rozkręceniem fotografowałem, ale wszystkie przewody opisywałem na obu końcach - żeby było wiadomo, że mają się ze sobą znów połączyć. W praktyce okazało się to trochę zawodne, bo wiele napisów się starło...
Z instalacją elektryczną sobie poradzę, już raz ją rozmontowałem, naprawiłem i włożyłem spowrotem, tak więc problemu nie będzie. Mimo to, dobra rada z tymi zdjęciami, na pewno obcykam cały silnik i okolice
Maglownica, wreszcie wymienię te kosteczki przy drążkach kierowniczych, bo mam tam malutki luz.
Coś jeszcze się wam nasuwa na myśl, gdzie możnaby i powinno się przy okazji zerknąć?