pompa hamulcowa DOT a LHM jakaś przejściówka?

2cvclubTECHNIKA KACZKOWA Rozwiązania techniczne...pompa hamulcowa DOT a LHM jakaś przejściówka?
 
offline zloek
użytkownik
T:201 P:1444
Dodany: 2013-11-18, 19:05:18

Witajcie.
Pierwszy raz jako sprzedający części do 2cv spotkałem się z czyms bardzo dziwnym w 2cv.
W kaczce są tarcze hamulcowe, co oznaczałoby, że ma pompe LHM.
Zestaw naprawczy do pompy LHM nie pasują!
Numer pompy to DBA311555, czytając na forach okazuję się, że jest to pompa DOT4.
O co chodzi? Jakaś przejściówka? Poczytajcie (po niemiecku), o co w tym chodzi?

http://www.2cvforum.de/2cvarchiv/viewtopic.php?t=7933&sid=d3fc0571622581d4925e8f7f3bdc8293

A tu po Francusku:

http://baghteam85.pagesperso-orange.fr/murena/restauration/restauration.htm

i po Włosku:

http://www.2cvclubitalia.com/public/smf/index.php?topic=8709.0;wap2

Ktoś z was coś rozumie?

Mamy w tej pompie zamontować zestaw DOT4 i wlać LHM???

Help



 
offline White_Duck
użytkownik
T:27 P:650
Dodany: 2013-11-19, 01:13:57

Ilekroć czytałem o LHM i DOT w układach Citroenów, zawsze było napisane to samo. Jedno i drugie jest bardzo agresywne dla gumowych elementów i jeśli te nie będą dopasowe, to układ hamulcowy prędzej czy później (raczej wskazywano na to pierwsze) się rozkraczy. Tłoczki w pompie nie będą się cofać odpowiednio szybko, tylne tłoczki hamulcowe będą działać tylko przy naprawdę mocnym naciśnięciu pedału hamulca, co skutkuje tym, że nie będą używane prawie wcale i w końcu zardzewieją a w przednich zaciskach wciśnięcie cylinderków przy wymianie klocków może okazać się niemal niemożliwe. Ostatecznie mogą pojawić się wycieki albo hamulce w ogóle odmówią posłuszeństwa.

Tak więc najlepiej zrobić układ albo na DOT albo na LHM, takiego łączenia elementów bałbym się.

Na tej stronie którą wrzuciłeś, tylko w pełnej wersji: http://www.2cvclubitalia.com/public/smf/index.php?topic=8709.0
z tego co piszą, oraz z faktu, że pompa na zdjęciu jest zielona można wywnioskować, że jest to pompa na LHM.
Na franzose są 3 pompy o takim samym układzie zewnętrzym ułożeniu otworów. Jedna zielona, druga reprodukcja srebrna ale z zielonym oznaczeniem i obie są na LHM. Trzecia jest na dot i jest cała srebrna a w opisie jest dodane, że jest tylko dla kaczki z bębnami.

Moim zdaniem, w kaczce o której piszesz ktoś coś kiedyś przekładał i mechanika nie jest oryginalna albo wszystko jest oryginalne i pompa, jeśli jest zielona, jest na LHM a masz zły zestaw naprawczy.

Ostatnio edytowany przez: White_Duck, 2013-11-19 01:15:02
Liczba wyświetleń: 204
Oglądasz posty 1-2 z 2
 
Nazwa forum:
2cvclub
Opis forum:
Międzyklubowe Forum Miłośników Samochodu Citroen 2CV w Polsce
Kategoria forum: Motoryzacja
Liczba użytkowników: 133
Odwiedzin dziś (łącznie): 224 (440970)
Postów: 21183 / Tematów: 1899
Ostatnio dołączyli do forum:
 
Najaktywniejszy użytkownik:
Tematów: 162 / Postów: 2184
Ostatnio aktywne tematy:
(2014-11-16, 17:36)
(2014-11-16, 17:34)
(2014-11-06, 13:09)
Użytkownicy forum
Administracja forum: Brak uprawnień
Użytkownicy forum: Brak uprawnień