Hamulec ręcznytarcze a bębny różnice |
|||||||
2cvclub › TECHNIKA KACZKOWA › Rozwiązania techniczne... › Hamulec ręczny | |||||||
|
Dodany: 2014-01-31, 21:36:07
W dokumentacji znalazłem dwa rozwiązania hamulca ręcznego 2cv6. Dla hamulców bębnowych oraz hamulców tarczowych.
|
![]() |
(rozmiar: 74.23 KB, pobrań: 23) | Pobierz |
---|---|---|
![]() |
(rozmiar: 56.09 KB, pobrań: 20) | Pobierz |
Nie wyobrażam sobie tego. Problem polega na tym, że linki są zupełni inne i tarczowe idą górą a bębnowe dołem. Chyba trzebaby dorobić noiwe linki, dłuże, jakoś je obkrecić z przodyu skrzyni biegów i wzdłużnie dołem puścić je wzdłuż ramy, ale nie polecam. Nie polecam wogule tych linek w ramie. Regulacja tam natyuchmiast rdzewieje i te motylkowe śruby się urywają i praktycznie ciężko jest z tym systemem.
Czyżbyś miał starą ramę i nowy silnik?
A nie lepiej jest wpawać w ramę nakrętki do górnej dźwiggni?
Nie, nie. Mam z przodu bębny. Stara rama ma rozwiązanie bębnowe ( dźwignia zgrzana do ramy linki dołem w otworach ramy , motylki, chociaż przygotowana jest też do montażu drugiej wersji czyli przykręcenie od góry ). Jak widzę to nowe krajowe ramy mają raczej tylko mocowanie od góry. Stąd pytanie czy montując dzwignę od góry trzeba przejść z bębnów na tarcze ?
Sądze, że to może podlegać zamówieniu, u mnie tak było. Ale, nawet jesli nie, to wprowadzenie takiej zmiany we własnym zakresie to rzecz banalna, ot przewiercić otowry, ewentualnie wspawać dwie tulejki w poprzecznice nowej ramy. Wyvciąc ze starej uchwyty do dźwigni i nawet po prostu je ptzykręcić z tyłu.