inny silnik do 2 cv

2cvclubTECHNIKA KACZKOWA SOS !inny silnik do 2 cv
 
offline ente67
T:1 P:1
Dodany: 2012-06-30, 12:13:39

Witam...chciałbym podróżować kaczuszką z małą przyczepką kempingową i mam pytanie jaki silnik założyć? Czy pasuje z Visy,może GS albo rozważam też jakiś motocyklowy...np BMW R1100

 
offline SPHINX
użytkownik
T:28 P:221
Dodany: 2012-06-30, 16:42:01

Mi też Cię miło powitać, ale to nie w Tym dziale sie przedstawiamy...

--> http://2cvclub.frix.pl/tematy/20294/tu-sie-przedstawiamy

 
offline 2cvclub
administrator
T:162 P:2184
Dodany: 2012-07-01, 00:23:43

To temat rzeka, w każdym razie sporo w nim niebezpieczeństw.
Najważniejsze z nich to.
1. silnik od Visy, da się go adoptować ale jest to trudne ze względu na to, że zapłon elektroniczny w visie zlicza obroty skrzyni biegów, trzeba adoptować zestaw czujników to skrzyni od kaczki. W jakiś sposób. (różne są koncepcje). Starzy teoretycy mówią, że niedokładnie wykonana konwersja w prawdzie udaje się, ale nie koniecznie podnosi moc.
2. Silnik od GS-a na zachodzie robią to czasami, ale mam wrażenie, że jest on przede wszystkim za ciężki, co bardzo negatywnie wpłynie na prowadzenie się kaczki oraz trwałość zawieszenie. Poza tym nie mieście się (lub z trudem mieści) konieczne są znaczne przeróbki.
3. Silnika od motocykla w polsce nie próbowano, ale patrząc na różnice mocy podejrzewam, że nie wytrzyma tej konwersji ani skrzynia ani półosie.

W sumie moim zdaniem najlepiej jest pracować nad podniesieniem mocy fabrycznego silnika. (Albo odzyskaniem jego faktycznej mocy znamionowej, która to w przypadku naszych 30 letnich silników potrafi zadziwić, kiedy się już ja uzyska)
Dostępne są na zachodzie zestawy cylindry/tłoki/pierscienie o podniesionym stopniu sprężania. To tańsze a w każdym razie na pewno dużo prostsze i nie oszukujmy się... bezpieczniejsze. Przeróbki zbyt łatwo potrafią się okazywać nieokiełznane.


Ostatnio edytowany przez: 2cvclub, 2012-07-01 00:26:44
 
offline hurtownia2cv
użytkownik
T:135 P:1179
Dodany: 2012-07-01, 05:43:15

Co do pkt.1 - zgadzam się, że jest to trudne, ale ..jest i łatwe. Osobiście znam auto, w którym silnik od Visy jeździł, i człowieka, który go do tego namówił ( i Ty, Kuba, też go znasz. I Ty, ente67, też możesz go poznać.
Ba! Wręcz zlecić Mu taką przeróbkę. Podejmie jej się chętnie. Zakładam, że nie masz jakoś potwornie daleko do Torunia?)
Problem widzę tu natomiast inny: silnik od Visy jest po prostu trudny do zdobycia. Poza tym - to wciąż będzie kilkudziesięcioletni (!), chimeryczny silnik, w którym ”w razie czego” nikt Ci nic nie zrobi ”gdzieś w trasie”.
Pkt. 2 - Eee, Kuba przesadzasz z tą wagą.... No o ile cięższy może byś GS-owy silnik ? 10 kg? 15 ? Niech nawet 20. To co to jest ?
Natomiast kwestia ”żeby wlazł” - jak najbardziej!
Plus dokładnie te same zastrzeżenia, które wysunąłem w stosunku do silnika Visy.
Pkt. 3
Silnik motocyklowe zwykle są mocno zintegrowane ze skrzyniami biegów. I to w tym upatruję problem. Niezbyt sobie wyobrażam połączenie samego (motocyklowego) silnika z kaczkową skrzynią (sprzęgło!) ...a jeszcze mniej - jakiś pętający się tam... łańcuch jakiś ! Nooo, może jeszcze - coś z wałkiem Kardana...ale to też przerasta i moją wiedzę techniczną i wyobraźnię przestrzenną (jak zamienić ruch obrotowy Kardana WZDŁUŻ osi pojazdu - na POPRZECZNY obrót półosiek?? Masakra!).
Podejrzewam, że to jest główna trudność, przez którą nikt tego nie chce ćwiczyć.
Podsumowując?
Albo zostawić ”tak, jak jest” i zadbać o pełne zagospodarowanie mocy, albo...wstawić jakiś mały silnik od czegoś zupełnie popularnego a współczesnego (serwis, dostępność części).
Kiedyś w Wielkopolsce (Mogilno? Nie pamiętam...) jeździło auto ”z czymś japońskim”.

Ostatnio edytowany przez: hurtownia2cv, 2012-07-01 05:46:42
 
offline 2cvclub
administrator
T:162 P:2184
Dodany: 2012-07-01, 08:52:01

Jerśli chodzi o siolnik motocyklowy to mowa jest o dwucylindrowym boxerze BMW, tu problem ”nieidentyczności” jest mały, trzeba tylko (fakt) robić przejściówkę na sprzęgło






















(Na ostatnim filmiku widać. jak ”wariuje” wałek napędu ślimaka linki prędkościomierza)

 
offline 2cvclub
administrator
T:162 P:2184
Dodany: 2012-07-01, 08:52:44

z Suzuki Maruti silnik był u tego Poznaniaka

Ostatnio edytowany przez: 2cvclub, 2012-07-01 08:53:16
 
offline 2cvclub
administrator
T:162 P:2184
Dodany: 2012-07-01, 08:56:46

Posiadam silnik od Visy - jestem otwarty na pozbycie się go, - niestety jest to ”goły” silnik, bez wyposażenia.

 
offline mariuszr
użytkownik
T:6 P:100
Dodany: 2012-07-01, 09:54:56

Maciej Wachowiak swego czasu założył silnik Daihatsu 1000cm Charade.
Zrobił przejściówkę obudowy skrzyni i chłodnicę z boku silnika.
Problem stanowił ukręcający się wałek sprzęgłowy - wynik dużego przyrostu momentu.
Ale niestety jak dalej toczyły się losy auta .....?

 
offline White_Duck
użytkownik
T:27 P:650
Dodany: 2012-07-01, 13:36:15

Pomijając koszta, trzeba mieć w zapasie trochę narzędzi i wiedzy, żeby wpasować silnik z BMW do 2CV:
http://s686.photobucket.com/albums/vv228/borissloth/Bmw engine into 2cv/?start=all

 
offline Saurus8
użytkownik
T:42 P:477
Dodany: 2012-07-01, 14:57:16

2cvclub

(Na ostatnim filmiku widać. jak ”wariuje” wałek napędu ślimaka linki prędkościomierza)

Jemu po prostu buksują jeszcze mocno koła na 2 biegu.

Liczba wyświetleń: 2936
Oglądasz posty 1-10 z 22
 
Nazwa forum:
2cvclub
Opis forum:
Międzyklubowe Forum Miłośników Samochodu Citroen 2CV w Polsce
Kategoria forum: Motoryzacja
Liczba użytkowników: 133
Odwiedzin dziś (łącznie): 224 (440970)
Postów: 21183 / Tematów: 1899
Pliki załączone w tym temacie:
 
Najaktywniejszy użytkownik:
Tematów: 162 / Postów: 2184
Ostatnio aktywne tematy:
(2014-11-16, 17:36)
(2014-11-16, 17:34)
(2014-11-06, 13:09)
Użytkownicy forum
Administracja forum: Brak uprawnień
Użytkownicy forum: Brak uprawnień