brak hamulców !!! |
||||
2cvclub › TECHNIKA KACZKOWA › pomoc techniczna › brak hamulców !!! | ||||
|
Dodany: 2012-07-30, 18:56:42
witam 2 tyg zakupiłem swoją wymarzoną kaczkę jednak jak to zawsze bywa z oldtimerami nie cieszyłem się długo i po 2 wyjazdach odmówiły mi hamulce, a dokładnie jadąc zaczęły dochodzić do mnie metaliczne stuki i słabo hamował samochód. po przejechaniu ok 500 m samochód zwalniał coraz bardziej aż się zatrzymał. po otwarciu maski zaczął lecieć dymek z hamulców - najprawdopodobniej się zapiekły do tarczy. jednak po odczekaniu 5 min hamulce puściły i mogłem już ruszyć samochód. po ponownej próbie zahamowania okazało się że pedał wpada w podłogę. dziś wyjąłem klocki i po jednej stronie są one one dobrze spasowane jednak po drugiej lekko się poruszają. nie wiem czy nie wypiął się też pedał hamulca - o ile taka jest jego konstrukcja ? jestem początkującym i niewiele wiem o samej budowie kaczki. dlatego też pytanie do kolegów z większym stażem i może podobnym doświadczeniem .
|
|||
|
Dodany: 2012-07-30, 22:15:07
Witamy ! Skąd masz taką kaczuszkę ? Daj większe fotki....
|
|||
|
Dodany: 2012-07-30, 22:28:59
Zrób tak, jak mówi Arek. Moje hamulce też były zapieczone na amen ale udało się je rozebrać, zamontować nowe uszczelki z zestawu naprawczego i zaciski pracują jak trzeba. Przy okazji dobrze trzeba odpowietrzyć układ i koniecznie zmienić płyn hamulcowy (u mnie LHM).
|
|||
|
Dodany: 2012-07-31, 06:50:18
Witam. Też proszę o jakieś zdjęcia Twojej kaczuszki i jakieś informacje.
|
|||
|
||||
|
Dodany: 2012-07-31, 08:48:35
ok dzięki za info
|
![]() |
(rozmiar: 85.34 KB, pobrań: 55) | Pobierz |
---|
a tak w ogóle posiadacie jakieś książki w pdf jak naprawić samemu kaczkę ??
Koniecznie zmień płyn na LHM. Jeśli był inny to przepompuj go troche. Sprawdź czy pompa nie była wymieniona na jakąś inną (nie pracującą na LHM). To mogą być zaciski, ale także i pompa. Bez rozebrania i tak nic się nie sprawdzi, a wymiana uszczelek w zaciskach to nie jest droga zabawa. Tłoczki możesz wyciągnąć z zacisków używając pompy hamulcowej. Odkręcasz zaciski, wkładasz coś pomiędzy ich połówki blokując przepływ płynu. Skręcasz ponownie używając oryginalnych śrub, musisz tylko znaleźć gdzieś nakrętkę, jeśli nie masz użyj jednej z nakrętek trzymających skrzynię z silnikiem. Pozostaje podłączyć przewód hamulcowy raz z jednej strony raz z drugiej i wypompować tłoczki
Powodzenia.
Zapomniałem dodać, że spożywanie LHM bez odpowiedniego towarzystwa to nie najlepszy pomysł.