silnik od GS-a w 2cv ....

opinie ,spostrzeżenia , porady ...
2cvclubTECHNIKA KACZKOWA Rozwiązania techniczne...silnik od GS-a w 2cv ....
 
offline GibkiStaruszek
użytkownik
T:2 P:11
Dodany: 2014-05-27, 08:53:30

Witajcie . Zdobywając wiedzę o 2cv natrafiam co jakiś czas na kaczki z silnikami od Citroena GS. Czy macie z tym tematem jakieś doświadczenia ? robił to ktoś u nas ? Jestem ciekaw tajników tej diabelskiej przeróbki diabelek

 
offline White_Duck
użytkownik
T:27 P:650
Dodany: 2014-05-27, 09:26:55

Silnik ciężki, długi i w zasadzie przestarzały. Jego waga wpłynie na wprowadzenie, wielkość na problemy z upchaniem go pod maską. Technologia już też nie dzisiejsza i mocą nie poraża.
Już lepiej wstawić silnik z motocykla BMW od 850cc do 1200cc. Silnik pozostaje dwucylindrowy, nie jest wiele cięższy od kaczkowego, da się go skutecznie upchać pod maską bez przedłużania jej, ma więcej mocy niż GSowy i jako, że to nowoczesne silniki, są do nich ciągle dostępne części. Strona firmy, która oferuje zestaw do montażu silnika BMW w kaczce: http://www.sparrowautomotive.co.uk/citroen2cvbmw.html

 
offline GibkiStaruszek
użytkownik
T:2 P:11
Dodany: 2014-05-28, 09:29:41

Faktycznie zgrabny ten od BMW ... ale droga impreza. Z GS-em to znacznie taniej. A z VISA silniki wsadzają ? oczywiście 4 cylindrowe ?

 
offline 2cvclub
administrator
T:162 P:2184
Dodany: 2014-05-28, 16:30:07

Visy bardzo ładnie wchodzą oczywiście dwu cylindrowe. 650 Idealnie podnoszą moc nie zmieniając właściwie wizual;nie samochodu, ale te 5 KM więcej to jest górna granica tego co w kaczce ma sens ze względu na jej konstrukcję ogólną.
Miałem przyjmność jeździć 2CV z Visą 650 i to było bardzo przyjemne doświadczenie. Czuło się że ten silnik jest we właściwym samochodzie na właściwym miejscu.
Visa miała 34 albo 35 km w porównaniu do 29 w fabrycznej (średniej) kacze.
Jeszcze większa moc w kaczce spowoduje po mojemu brak możliwości jej wykorzystanie ze względu na zestopniowanie skrzyni biegów. Na czwartym biegu osiągniesz max oborty i co dalej? Nic.
Nawet ciszej nie będzie.
Wszak w dobrze wyregulowanej zwykłej kaczce 602 już jest trochę za nisko zestopniwana czwórka i adaptacje innych silników o większej mocy w gruncie rzeczy powodują tylko jej wyciszenie a nie jakiś szczególny wzrost prędkości maksymalnej. Przynajmniej jęsli mowa o jakiejś tam zwykłej drogowej jeździe a nie robieniu super torowej rajdówki.
A jeśli chodzi o BMW to oglądając te filmy zadaję sobier tyylko pytanie: Jak często oni zamierzają wymienać półosie? Co 800 km? A skrzynie biegów co 2000?
Mówię więc to, co zwykle w tym temacie:
Lepiej jest zająć się fabrycznym silnikiem aby przywrócić mu fabryczną moc i przyspieszenie, chociażby takimi zdawałobuy się detalami jak wymianą stwardniałych membranek w pompkach w gaźniku, nie mówiąc już o zużyciu ogólnym, a resztę kasy włorzyć w profesjonalne wyciszenie.
A potem można pobawić się dobieraniem lepsych dysz w gaźniku polerowniem przepustnicy tip.
W latach osiemdziesiątych mój tata jeźdzący 2CV 425 mającą fabryczną prędkość 90 km.h podciąhnął ją do 110 samą tylko zabawą z gaźnikiem.

A Ile kaczek uzyskuje dziś swoja znamionową moc?
Myślę że nie więcej niż 50%

A Jeśli chodzi o Visę 4 cyl to wiele ich chyba było, podstawowa wersja to wydaje mi się te same motory co w GSA

Ostatnio edytowany przez: 2cvclub, 2014-05-28 16:37:43
 
offline hurtownia2cv
użytkownik
T:135 P:1179
Dodany: 2014-05-28, 23:15:15

2cvclub

A Jeśli chodzi o Visę 4 cyl to wiele ich chyba było, podstawowa wersja to wydaje mi się te same motory co w GSA

ABSOLUTNIE!
GS, bądź GSA - było czterocylindrowym boxerem chłodzonym powietrzem o pojemności 1,1 albo 1,3 (taka ”podwójna kaczka”)
Zaś Visa w wersji czterocylindrowej (owszem, też 1,1)- to chłodzona cieczą rzędówka. Zupełnie inna bajka!

 
offline 2cvclub
administrator
T:162 P:2184
Dodany: 2014-05-28, 23:31:01

Aha.
Na prawdę nie było w niej GS-owskich?
Widziałem kiedyś jadącą Vise 1.1 na ulicy i grzechotała jak wiatrołap.

 
offline reu2cv
użytkownik
T:10 P:46
Dodany: 2014-05-29, 06:33:56

Dobrą informacje można znaleźć tu: http://www.cats-citroen.net/ a szczególnie na tej stronie http://www.cats-citroen.net/citroen/tuning.html i tu: http://www.cats-citroen.net/citroen_atypes/tuning_noncit.html

Reuven

Liczba wyświetleń: 358
Oglądasz posty 1-7 z 7
 
Nazwa forum:
2cvclub
Opis forum:
Międzyklubowe Forum Miłośników Samochodu Citroen 2CV w Polsce
Kategoria forum: Motoryzacja
Liczba użytkowników: 133
Odwiedzin dziś (łącznie): 224 (440970)
Postów: 21183 / Tematów: 1899
Ostatnio dołączyli do forum:
 
Najaktywniejszy użytkownik:
Tematów: 162 / Postów: 2184
Ostatnio aktywne tematy:
(2014-11-16, 17:36)
(2014-11-16, 17:34)
(2014-11-06, 13:09)
Użytkownicy forum
Administracja forum: Brak uprawnień
Użytkownicy forum: Brak uprawnień