cewka zapłonowa |
|||||||
2cvclub › TECHNIKA KACZKOWA › pomoc techniczna › cewka zapłonowa | |||||||
|
Dodany: 2009-09-26, 22:02:41
Czy warto wymienić cewkę oryginalną na cewkę od malucha? Są jakieś korzyści?
|
||||||
|
Dodany: 2009-09-27, 17:01:36
Jeśli oryginalna cewka daje mniejszą iskrę niż powinna to wtedy ma to sens bo silnik ”lepiej chodzi”, to trzeba zobaczyć ”porówenując” iskrę na obu cewkach. Słabsza iskra na starych cewkach lub słabnąca nieco wraz zrozgrzaniem cewki jest dość popularn7ym mankamentem. Można również ”reaktywować” starą cewke poprzez rozebranie jej i wymianę znajdującego się w niej oleju treansformatorowego.
|
||||||
|
|||||||
|
Dodany: 2010-07-02, 22:51:26
Po dzisiejszym grzebaniu pod maską doszedłem do wniosku, że jednym z moich problemów jest cewka, mianowicie jak jest ciepło i stoję w korku, to silnik zaczyna nierówno pracować, jak zgaśnie to zostaje mi spychanie na chodnik i czekanie aż ostygnie. (rozrusznikiem można kręcić w nieskończoność, bez efektów). Po wymianie cewki na zapasową, auto ożyło. Zamieniałem je ze sobą kilka razy, żeby się upewnić. Jednak ta zapasowa jest używana i jej nie ufam na tyle, żeby zamontować.
|
||||||
|
Dodany: 2010-07-02, 23:04:50
Spróbuj założyć moduł elektroniczny. Też miałem problemy z zapalaniem i nierówną pracą i założyłem moduł. Uważam, że silnik pracuje lepiej i równo. Warto spróbować a koszt niewielki ok 50 zł
|
||||||
|
Dodany: 2010-07-02, 23:13:45
Mam ten moduł, jak znam życie to ten sam.
|
||||||
|
Dodany: 2010-07-03, 20:30:12
To zostaw tą zapasową na stale,a oryginalną weż na zapas i po zawodach.Zawsze w kufrze będzie zimna,a jak nawali jednak ta nieoryginalna,to ją wyrzuć,a założ tą co przerywa na ciepłym.
|
||||||
|
Dodany: 2011-05-18, 13:22:50
Zauważyłem w u mnie niektóre z wyżej wymienionych problemów więc zapobiegawczo zmieniłem cewkę na maluchowską i tak sobie testuję (Zelmot, używana).
|
![]() |
(rozmiar: 4.94 KB, pobrań: 87) | Pobierz |
---|
Jeździłem też na maluchowskiej na starej kaczkowej i na kaczkowj ale fabrycznie nowej, to ostanie polecam, choć maluchowa też była ok. Jeśli stosowało się ją z elektroniką Uralową.
Na początku jeździłem z maluchową na oryginalnym zapłonie i nie za bardzo z nią współgrał francuski kondensator. Szybko (bardzo szybko) wyplaliła styki, potem załorzyłem kondensator maluchowaski i już było ok.
Ja mam właśnie taką cewkę ale moduł mam nieco inny.
Nie wiem czy jest całkiem elektroniczny czy sterowany sygnałem z przerywacza
![]() |
(rozmiar: 1.98 MB, pobrań: 66) | Pobierz |
---|---|---|
![]() |
(rozmiar: 1.97 MB, pobrań: 70) | Pobierz |