cewka zapłonowa

2cvclubTECHNIKA KACZKOWA pomoc technicznacewka zapłonowa
 
offline kryptek
użytkownik
T:93 P:1174
Dodany: 2009-09-26, 22:02:41

Czy warto wymienić cewkę oryginalną na cewkę od malucha? Są jakieś korzyści?

 
offline 2cvclub
administrator
T:162 P:2184
Dodany: 2009-09-27, 17:01:36

Jeśli oryginalna cewka daje mniejszą iskrę niż powinna to wtedy ma to sens bo silnik ”lepiej chodzi”, to trzeba zobaczyć ”porówenując” iskrę na obu cewkach. Słabsza iskra na starych cewkach lub słabnąca nieco wraz zrozgrzaniem cewki jest dość popularn7ym mankamentem. Można również ”reaktywować” starą cewke poprzez rozebranie jej i wymianę znajdującego się w niej oleju treansformatorowego.

 
offline kryptek
użytkownik
T:93 P:1174
Dodany: 2009-09-27, 18:24:04

dzięki, sprawdzę jak to wygląda w mojej kaczuszce.

 
offline magnifique89
użytkownik
T:3 P:33
Dodany: 2010-07-02, 22:51:26

Po dzisiejszym grzebaniu pod maską doszedłem do wniosku, że jednym z moich problemów jest cewka, mianowicie jak jest ciepło i stoję w korku, to silnik zaczyna nierówno pracować, jak zgaśnie to zostaje mi spychanie na chodnik i czekanie aż ostygnie. (rozrusznikiem można kręcić w nieskończoność, bez efektów). Po wymianie cewki na zapasową, auto ożyło. Zamieniałem je ze sobą kilka razy, żeby się upewnić. Jednak ta zapasowa jest używana i jej nie ufam na tyle, żeby zamontować.
Rozważam zakup nowej lub wyżej wymienioną wymianę płynu. Proszę o radę, oryginalna, do malucha, czy regeneracja?
A w ogóle, to gdzie można dostać taki olej transformatorowy?

 
offline kryptek
użytkownik
T:93 P:1174
Dodany: 2010-07-02, 23:04:50

Spróbuj założyć moduł elektroniczny. Też miałem problemy z zapalaniem i nierówną pracą i założyłem moduł. Uważam, że silnik pracuje lepiej i równo. Warto spróbować a koszt niewielki ok 50 zł

 
offline magnifique89
użytkownik
T:3 P:33
Dodany: 2010-07-02, 23:13:45

Mam ten moduł, jak znam życie to ten sam.
Tu chodzi o to, że na zimnym silniku jest wszystko super, a dopiero jak jest nagrzany to zaczynają się problemy. Jestem pewny, że to cewka, bo na nagrzanym, nierówno pracującym silniku po wymianie wszystko zaczęło ładnie pracować, powtarzałem ten zabieg kilka razy. Tylko teraz mam dylemat na jaką wymienić, czy może sam olej transformatorowy.

 
offline jankiel2cv
użytkownik
T:13 P:201
Dodany: 2010-07-03, 20:30:12

To zostaw tą zapasową na stale,a oryginalną weż na zapas i po zawodach.Zawsze w kufrze będzie zimna,a jak nawali jednak ta nieoryginalna,to ją wyrzuć,a założ tą co przerywa na ciepłym.
I ew.kup lub remontuj zepsutą aby była na zapas.Powodzenia. smiech

 
offline White_Duck
użytkownik
T:27 P:650
Dodany: 2011-05-18, 13:22:50

Zauważyłem w u mnie niektóre z wyżej wymienionych problemów więc zapobiegawczo zmieniłem cewkę na maluchowską i tak sobie testuję (Zelmot, używana).
Silnik chodzi bardzo dobrze, lepiej pali, dobrze się wkręca. Nie ma problemów przy dobrze rozgrzanym silniku.
Pojawił się jednak inny problem, wskaźnik ładowania podnosi się po odpaleniu baaardzo powoli (kiedyś było szybciej). Jak włączę światła, trochę opada (logiczne) ale kiedy już jadę te 50km/h albo i nawet 90km/h to wypadałoby, żeby ładowanie było na białym polu a jest inaczej - wskazówka leży na lewo. Myślałem, że naciąg paska alternatora - tak więc naciągnąłem go. Problem pozostał. Sprawdziłem przyrządem ładowanie i jest w porządku.
Jednocześnie pojawił się drugi problem - poziom paliwa wariuje przy wkręcaniu na obroty. Po włączaniu zapłonu i przy wolnych obrotach jest ok ale jak przygazuje albo jadę to mocno drga w obie strony, ma spory odchył.
Pierwsza myśl - kable zapłonowe, też były pożyczone i stare. Wymieniłem na nowe - problem pozostał.

Pozostaje cewka. Umocowałem ją w miejscu oryginalnej przy pomocy obejmy metalowej z gumą (obudowa cewki nie ma styku z metalem).
Reszta montażu jak na załączonym obrazku z digitech (moduł mam od Urala).

Skąd te zakłócenia? Jakieś niedomaganie cewki czy może do maluchowskiej powinienem podłączyć coś jeszcze?

3.GIF
Plik: 3.GIF

spinaczZałączniki
3.GIF 3.GIF (rozmiar: 4.94 KB, pobrań: 87) Pobierz
 
offline 2cvclub
administrator
T:162 P:2184
Dodany: 2011-05-19, 16:48:32

Jeździłem też na maluchowskiej na starej kaczkowej i na kaczkowj ale fabrycznie nowej, to ostanie polecam, choć maluchowa też była ok. Jeśli stosowało się ją z elektroniką Uralową.
Na początku jeździłem z maluchową na oryginalnym zapłonie i nie za bardzo z nią współgrał francuski kondensator. Szybko (bardzo szybko) wyplaliła styki, potem załorzyłem kondensator maluchowaski i już było ok.

 
offline Runcajs456
użytkownik
T:6 P:87
Dodany: 2011-05-27, 21:41:44

Ja mam właśnie taką cewkę ale moduł mam nieco inny.
Nie wiem czy jest całkiem elektroniczny czy sterowany sygnałem z przerywacza

spinaczZałączniki
DSCI1849.JPG DSCI1849.JPG (rozmiar: 1.98 MB, pobrań: 66) Pobierz
DSCI1852.JPG DSCI1852.JPG (rozmiar: 1.97 MB, pobrań: 70) Pobierz
Liczba wyświetleń: 3780
Oglądasz posty 1-10 z 11
 
12
Nazwa forum:
2cvclub
Opis forum:
Międzyklubowe Forum Miłośników Samochodu Citroen 2CV w Polsce
Kategoria forum: Motoryzacja
Liczba użytkowników: 133
Odwiedzin dziś (łącznie): 224 (440970)
Postów: 21183 / Tematów: 1899
Pliki załączone w tym temacie:
 
Najaktywniejszy użytkownik:
Tematów: 162 / Postów: 2184
Ostatnio aktywne tematy:
(2014-11-16, 17:36)
(2014-11-16, 17:34)
(2014-11-06, 13:09)
Użytkownicy forum
Administracja forum: Brak uprawnień
Użytkownicy forum: Brak uprawnień