magiczne migające kontrolki

2cvclubTECHNIKA KACZKOWA pomoc technicznamagiczne migające kontrolki
 
offline lloki
użytkownik
T:10 P:96
Dodany: 2009-12-11, 14:13:28

Heja, dzisiaj chciałem spytać o kontrolki. Mianowicie jedna z nich podczas jazdy ciągle świeci albo mryga jak szalona. Dołączam obrazek.
Ta ze strzałką to ta mrygająca.

Od czego to jest (jedna i druga) i jaki może być powód ich mrygania?

Pomocy!

spinaczZałączniki
11122009160.jpg 11122009160.jpg (rozmiar: 857.5 KB, pobrań: 132) Pobierz
 
offline zloek
użytkownik
T:201 P:1444
Dodany: 2009-12-11, 15:14:57

jedna z nich to powinna byc stan plynu hamulcowego, dolej troszke plynu i zobacz czy dalej mruga.

Druga to cisnienie oleju, moze warto sprawdzic czy kableki gdzies sie nie rozlaczyly.

Ostatnio edytowany przez: zloek, 2009-12-11 15:16:04
 
offline lloki
użytkownik
T:10 P:96
Dodany: 2009-12-11, 16:00:10

Spróbuję odłączyć kabelki od pojemniczka na płyn i zobaczyć czy dalej mi coś mryga. Ogólnie mam zaciski do regeneracji i tarcze do wymiany, może dlatego świeci się kontrolka, że coś nie gra z płynem.

Druga opcja:
Ponieważ zaciski nie działają poprawnie, jeżdżę w tej chwili jakby na lekkich hamulcach, co wiadomo nieźle męczy silnik. (prędkość max 65km/h) Możliwe, że to dlatego miga olej?

 
offline zloek
użytkownik
T:201 P:1444
Dodany: 2009-12-11, 16:07:17

mozliwe ze hamulce ci sie blokuja.
jak by co mam zaciski dla ciebie po regeneracji.

a dlaczego jedzie tylko 65km/godz?

silnik zle ciagnie? brak mocy?

Jesli tak to moze:

- sprawdz pompe paliwa
- sprawdz kompresje silnika
- sprawdz zaplon czy dobrze ustawiony
- sprawdz czy dobrze sa ustawione zawory, lub czy nie sa spalone.

 
offline lloki
użytkownik
T:10 P:96
Dodany: 2009-12-11, 16:25:19

No właśnie mechanik mi zdiagnozował, że to są te zaciski i tarcze pogięte, co podobno hamuje silnik. Tłumaczy to małą mocą samego silnika, w końcu ma jakieś 23 czy 27 koni. Do tego powiedział, że gaźnik jest pogięty (czy coś w tym radzaju) i może łapać powietrze.

I naprawdę mam nadzieję, że to któraś z tych rzeczy, a nie te zawory. Bo zawory mi mechanik wymieniał chyba podczas remontu, oby tylko dobrze ustawił.
Zapłon ustawiałem sam, wszystko według waszych wskazówek, myślę, że to jest dobrze ustawione. Pompa daje rade, kompresja też powinna być dobra. Właśnie nie wiem, na 100% co jest przyczyną :(

 
offline zloek
użytkownik
T:201 P:1444
Dodany: 2009-12-11, 16:35:15

hmmmm, no jak zaciski pogiete to trzeba wymienic.

co do gaznika to najlepiej przeczyscic wszystkie dysze powietrzem, moze podjedz do jakiegos speca od gaznikow i niech sprawdzi, moze trzeba tylko uszczelke wymienic.

ja ewentualnie moge ci gaznik uzywany pozyczyc swoj ktory mam w sklepie, jesli bedzie dzialal to mozesz kupic, obnize cene, jesli to nie gaznik to bedziesz mogl go odeslac do mnie. Ale gaznik tak czy siak trzeba bedzie wyregulowac na silniku. To tez niestety koszty.

Mam nadzieje ze to nie zawory, moze warto sprawdzic czy sa dobrze ustawione, w tym pomoze ci Kuba Strzelecki, mi kiedys wymienial głowice więc ma w tym wprawę:)

Ewentualnie mam tez komplet zaworow uzywanych jesli twoje sa spalone.

 
offline ma2cv
użytkownik
T:19 P:139
Dodany: 2009-12-11, 16:58:40

Witam kolegów Gratulacje piękna szata graficzna strony.Hamulce sprawdź sam rozpędź autko i daj na luz jeżeli będzie szybko zwalniało wiesz że masz z nimi problem.Pomału musisz wykluczać usterki i może uda się.

 
offline arekban
administrator
T:68 P:1256
Dodany: 2009-12-11, 17:34:11

Odnośnie blokowanią się hamulców wystarczy wrzucić na luz, otworzyć maskę i popchąc trochę do przodu i do tyłu. Kaczka to lekkie auto i powinno iśc lekko. Wyczujesz czy są opory na zaciskach hamulcówi czy coś się trze.

 
offline lloki
użytkownik
T:10 P:96
Dodany: 2009-12-11, 18:26:12

To ewidentnie hamulce, bo praktycznie nie da się go przepchnąć, a po puszczeniu gazu podczas jazdy natychmiast znacząco zwalnia. Po wrzuceniu na luz, podczas dojeżdżania do świateł (zaznaczam, że to mała odległość, bo bardzo szybko zwalnia) szarpie w przód i w tył, jakby właśnie tarcze (albo koła?!) były pogięte.
Zdjąłem też kabelki z pojemniczka na płyn hamulcowy i teraz nic nie świeciło. Widać więc, że coś jest nie tak z układem hamulcowym.

zloek, od Ciebie na 90% będę zamawiał tarcze nowe, nie wiem jak z zaciskami, bo są dość drogie. Mechanik powiedział, że zregeneruje za około 100zł sztuka. U Ciebie by mnie wyszło jakieś 600 za oba. Zdecyduję się więc jeśli to będzie naprawdę konieczne.

Mam wielką nadzieję, że problemem nie są tu te zawory ani nic, co jest w silniku. Nie mam już czasu ani nawet siły go rozbierać.

Jeśli chodzi o gaźnik, to przedmuchiwałem go kilka razy, robiłem mu kąpiele w jakichś roztworach, nie powinien być zapchany. Raczej wygięty (gdzieśtam).

Dzięki wam wszystkim za rady - teraz już wiem, że na pewno hamulce są nieteges :)

 
offline krzys
użytkownik
T:60 P:511
Dodany: 2009-12-11, 19:21:32

Mam nadzieje że używasz płynu hamulcowego LHM (taki zielony). Poinformuj o tym mechanika co będzie robił regeneracje zacisków.
Do zacisków i do pompy ham. można kupić same uszczelki, jeśli niema wżerów na cylinderkach i tłokach to będzie OK. Jakieś 2-3 lata temu takie zestawy naprawcze z uszczelkami kupowałem za 20-40zł

Liczba wyświetleń: 3400
Oglądasz posty 1-10 z 30
 
Nazwa forum:
2cvclub
Opis forum:
Międzyklubowe Forum Miłośników Samochodu Citroen 2CV w Polsce
Kategoria forum: Motoryzacja
Liczba użytkowników: 133
Odwiedzin dziś (łącznie): 224 (440970)
Postów: 21183 / Tematów: 1899
Pliki załączone w tym temacie:
 
Najaktywniejszy użytkownik:
Tematów: 162 / Postów: 2184
Ostatnio aktywne tematy:
(2014-11-16, 17:36)
(2014-11-16, 17:34)
(2014-11-06, 13:09)
Użytkownicy forum
Administracja forum: Brak uprawnień
Użytkownicy forum: Brak uprawnień