POMOCY |
|||||||
2cvclub › TECHNIKA KACZKOWA › SOS ! › POMOCY | |||||||
|
Dodany: 2010-02-05, 15:47:43
Jestem w trakcie remontu kaczuszki. Przód ogołociłem prawie ze wszystkiego ( Kuba dzięki za pomoc ). Dziś osiągnąłem wielki sukces bo bez większych problemów udało się odkręcić 4 śruby mocujące maglownicę i wahacze do ramy. A teraz pomocy : jak wysunąć z maglownicy kierownicę. Stacyjka ma blokadę. Dołączam fotkę mojej ”gołej przyjaciółki”
|
![]() |
(rozmiar: 3.78 MB, pobrań: 110) | Pobierz |
---|
Ponieważ stacyjka w 2CV to dla mnie cały czas zagatka, aby wyjąć maglownice podniosłem delikatnie budę(odkrecając ją oczywiście).
A dlaczego musisz wyjąc maglownicę?
Andrzej, ta rura, dumnie nazwana ”kolumną kierowniczą” siedzi na wieloklinie na w miarę krótkim wypuście z maglownicy.
Zabezpieczone to jest cybantem ze śrubą, w taki sposób, że ta śruba jednocześnie działa podobnie jak klin w pedale rowerowym.
Dostęp do niej (tej śruby) jest jednakowo paskudny i do strony komory sinika, i od wnętrza.
Ale - dopóki jej nie odkręcisz - nie zdejmiesz kolumny z tego wypustu!
Zaś jeśli chodzi o mocowanie stacyjki - kiedyś o tym już pisaliśmy. Poczytaj tutaj:
http://2cvclub.frix.pl/post/61234
Dzięki za informację, zaraz zejdę do garażu i spróbuję odkręcić tą śrubę.
Przy tym remoncie nie przewiduję zdejmowania budy. Jak do tej pory to tylko rozbieram kaczkę i otacza mnie co raz więcej elementów. Obawiam się, że entropia bałaganu osiągnie wartość krytyczną i dopiero wtedy zaczną się problemy. A tak poważnie to stan ramy nie jest zły, wymaga jednak w niektórych miejscach leczenia.
kryptek - na Twoim etapie jedyna blokadą do zdjęcia budy może być blokada psychiczna :) i obawa przed całą prawdą :)
Do zdjęcia budy potrzeba Ci - jednego klucza - odkrecenia 10 śrub i dwóch chłopa na dwie minuty. Włąsnie między buda a ramą jest wiele korozji którą mógłbyś zakonserwować. Do stopnienia śniegów jeszcze wiele brakuje wieć zdążysz przed wiosną...
... chyba że zapędzisz sie ze swoją kaczką jak ja :) i odkryjesz za dużo...
Wiesz coś w tym jest, jednak wiara czyni cuda a ja wierzę, że rama dalej jest w niezłym stanie. Natomiast bardzo mi szkoda mojej pracy , którą włożyłem w budę. Jak kupiłem kaczkę, to na podłodze była tylko cienka wykładzina i blacha. Spojrzyj na zdjęcie - czy nie było by Ci szkoda? Jak tu znaleźć te kilkanaście śrub.
![]() |
(rozmiar: 3.75 MB, pobrań: 87) | Pobierz |
---|---|---|
![]() |
(rozmiar: 3.74 MB, pobrań: 97) | Pobierz |
Udało mi się wysunąć kierownicę z wielo-wpustu. Już zbliżam się do momentu zdjęcia maglownicy i zawieszenia i w tym momencie brakuje mi wiedzy. Do wahacza podłączony jest amortyzator i tu nie mam problemu - odłączyłem go. Obok podłączony jest naprężacz (tak go nazwałem, ale wiadomo o co chodzi) i tu mam problem, bo nie mogę wybić trzpienia gdyż wszystko jest naprężone. Z drugiej strony nie było problemu. Na naprężaczu nie widzę żadnego sześciokąta by nałożyć klucz i kręcić śrubą. Jest jakieś spłaszczenie ale nie wiem czy to jest właśnie miejsce do założenia klucza?
Andrzej.... nie chciałbym zamordować Twoich wyobrażeń...
Moim skromnym zdaniem - kaczka jest zbyt nieszczelnym autem, żeby na podłodze leżała jakakolwiek NASIĄKLIWA wykładzina.
Obawiam się, że to jest ...jeden wielki kompres...:(
Tym bardziej więc - spróbuj zobaczyć co jest pod nią!