co myślicie o tym 2cv?

2cvclubTECHNIKA KACZKOWA pomoc technicznaco myślicie o tym 2cv?
 
offline Saurus8
użytkownik
T:42 P:477
Dodany: 2010-12-14, 01:53:19

Witam,
ten egzemplarz wypatrzyłem jakiś czas temu a że ostatnio staniał to zaczynam się zastanawiać czy nie warto by kupić gotowej kaczki (jeszcze zamierzam się potargować ;) ). O ile wierzyć zapewnieniom właściciela to był remontowany dość solidnie i dla siebie (wydaje mi się też że nikomu się nie opłaca wkładać rzeczy takich jak tapicerka za 500 zł czy nowe amortyzatory za 600-800 tylko po to by podnieśc wartość samochodu bo aż tyle to nie da). Rama z tego co wiem nie była ruszana, tylko tak jak nadwozie zabezpieczona i polakierowana.

Zastanawia mnie teraz jedna rzecz - spasowanie ”trójkąta” i błotnika widoczne na tym zdjęciu
http://photos01.otomoto.pl/photos/original/C15/79/13/C15791360_3.jpg
oraz maska nie dochodząca do samego zderzaka. Czy to może być błąd w montażu po lakierowaniu (widać że nie wszystko było do zdjęć porządnie i do końca złożone, na niektórych brakuje chromowanych dekli a na innych są, dach jeszcze nie był założony) czy coś poważniejszego?

Z góry dziękuję za porady :)

P. S. całe ogłoszenie http://otomoto.pl/citroen-2-cv-C15791360.html

Ostatnio edytowany przez: Saurus8, 2010-12-14 01:53:54
 
offline zloek
użytkownik
T:201 P:1444
Dodany: 2010-12-14, 07:24:04

auto nie posiada klapki wlotu powietrza, jest zaspawana, ktos za krotko przyspawal i maska się nie domyka, a raczej nie zamyka wogóle.

Tylny pas też jakiś inny.....

po za tym ładne auto.

 
offline Saurus8
użytkownik
T:42 P:477
Dodany: 2010-12-14, 10:23:38

Co masz na myśli pisząc ”ktos za krotko przyspawal i maska się nie domyka”?
Brak klapki zauważyłem, podobno to już za sprawą poprzedniego właściciela (podejrzewam że ze względu na rdzę).
Brak emblematów z tyłu też zauważyłem. Jak one są normalnie mocowane?
Myślisz że po zejściu z ceny warte zakupu?

 
offline matthew
użytkownik
T:14 P:138
Dodany: 2010-12-14, 11:58:07

Saurus8
Witam,
ten egzemplarz wypatrzyłem jakiś czas temu a że ostatnio staniał to zaczynam się zastanawiać czy nie warto by kupić gotowej kaczki (jeszcze zamierzam się potargować ;) ).


Hmm powiem szczerze, że dla mnie ”gotowe” auto za taka cenę nie istnieje. Chyba, że różnie rozumiemy to pojęcie. Kupując kaczkę do remontu byłem nastawiony na to, że robię wszystko. Jeżeli chcesz kupić kaczkę do jazdy to ta jest O.K, jednak musisz się liczyć z tym, że z czasem mogą pojawić się jakieś niespodzianki.

Ostatnio edytowany przez: matthew, 2010-12-14 11:59:47
 
offline zloek
użytkownik
T:201 P:1444
Dodany: 2010-12-14, 14:24:05

Saurus8
Co masz na myśli pisząc ”ktos za krotko przyspawal i maska się nie domyka”?


mam na mysli dokładnie to co napisałem, że został popełniony tu błąd techniczny przy spawaniu. Tak patrząc moim okiem, to boję się, że kaczka może zawierać szpachlę. Tak tylko myślę.

Ja osobiście wolałbym kupić kaczkę taniej i do remontu, niż zrobioną nie wiadomo jak. Zapytaj czy właściciel ma zdjęcia z remontu.

Rama oryginalna też mnie martwi, wiele z nas tu na forum miało z ramą przygody. Jeśli się okaże, że rama zgnita ale tego nie widać to za kaczkę dałbym maks 4000zł.
Może brutalna cena, ale są błędy techniczne i nie można sobie powiedzieć kaczka po remoncie, bo remont się częściowo nie udał.

listwy nad tylnymi błotnikami się tylko wciska. A dach jest?

 
offline Saurus8
użytkownik
T:42 P:477
Dodany: 2010-12-14, 16:27:02

matthew

Hmm powiem szczerze, że dla mnie ”gotowe” auto za taka cenę nie istnieje. Chyba, że różnie rozumiemy to pojęcie. Kupując kaczkę do remontu byłem nastawiony na to, że robię wszystko. Jeżeli chcesz kupić kaczkę do jazdy to ta jest O.K, jednak musisz się liczyć z tym, że z czasem mogą pojawić się jakieś niespodzianki.


Liczę się z tym dlatego najwazniejsze rzeczy zamierzam sprawdzić przy oględzinach. Ogłoszenie zaczęło z ceną 10.000 zł.
Teoretycznie, czyli wg. tego co powiedział mi właściciel przez telefon:
-rama i nadwozie były pozbawione rdzy, zabezpieczone i polakierowane a nie tylko poobkładane szpachlą i polakierowane byle by nie było widać;
-zawieszenie, silnik po remoncie, dużo nowych części
-instalacja elektryczna sprawna i robiona od nowa
-dach jest, podobno był w czasie robienia zdjęć u tapicera (nie wiem dokładnie w jakim celu, może naprawy pęknięć)

Też się właśnie martwię o ramę i zastanawial się ile pojeździ. Przy oglądaniu zamierzam sprawdzić:
-ramę przy zawieszeniu na jakiekolwiek ślady spawania i maskowania
-kierownicę czy już nie była ”uzdrawiana” przegubem
-podnieść lewarkiem wahacz z przodu i zobaczyć jak się ma luz na zwrotnicach
- w czasie jazdy zwracać uwagę na drgania, telepanie kierownicy (luzy na sworzniach czy klockach)

Generalnie przed wyjazdem zamierzam się umówić z właścicielem że jeżeli wszystko jest tak jak mnie zapewniał to zapłacę 7000 i biorę (ze względu na pewne wymienione także przez was rzeczy uważam że 8 tyś. to nadal za dużo). Wszelkie wypatrzone usterki, niezgodności z opisem są dla mnie podstawą do dalszego obniżenia ceny a jeśli nie to podziękuję.


 
offline Saurus8
użytkownik
T:42 P:477
Dodany: 2010-12-14, 16:31:47

zloek

mam na mysli dokładnie to co napisałem, że został popełniony tu błąd techniczny przy spawaniu.


Niestety nie wiem jak wygląda konstrukcja zawiasu maski. Możesz mi dokładnie napisać co tam źle zrobiono? Będę mógł wytknąć przy oględzinach :)

zloek

Ja osobiście wolałbym kupić kaczkę taniej i do remontu, niż zrobioną nie wiadomo jak. Zapytaj czy właściciel ma zdjęcia z remontu.


Ja też się na to nastawiałem ale:
1. rejestracja nawet taniej kaczki z niemiec to i tak 1500 zł
2. koszty wcale nie będą niższe (zakładając że stan samochodu potwierdzi to co mówi właściciel to nawet przeprowadzając taki ”nie całkiem udany” remont nie zmieściłbym się raczej w kwocie 7 tyś.)
3. nie wiem czy będę miał aż tyle czasu a niekoniecznie chciałbym mieć zrobiony samochód dopiero pod koniec wakacji ;)

zloek

listwy nad tylnymi błotnikami się tylko wciska. A dach jest?

Jakie listwy?
Dach jest.


 
offline zloek
użytkownik
T:201 P:1444
Dodany: 2010-12-14, 18:11:40

tu masz fotki http://2cvclub.frix.pl/temat/91563/renowacja-zielonej#zalacznik-post-392887-P1100594.JPG

znajdziesz tam zdjecie zawiasu, jesli się go za blisko lub za daleko przyspawa, to potem maska nie pasuje.

O ile wiem to od nowego roku już nie ma być opłaty 500zł recyklingowej, trzeba poszukać informacji w necie, cos ostatnio czytałem.

myslałem, że o te listwy pytasz......

 
offline krzys
użytkownik
T:60 P:511
Dodany: 2010-12-14, 21:08:12

dla mnie ta kaczka trochę podejrzana. Nie pisze że jest na pewno zła, ale czerwona lampka ostrzegawcza się zapala. Problem może polegać na tym że blacharsko za rok lub dwa się sypnie. Będziesz inwestował, inwestował i się zniechęcisz. A blacha w kaczce tak pracuje, że gruba warstwa szpachli pęka pod wpływem wiatru lub prędkości większej niż 80km/h.

 
offline 2cvclub
administrator
T:162 P:2184
Dodany: 2010-12-14, 21:21:58

Dodałbym że chyba: błotniki są tylne przyspawane albo szpachlowane. Otwory na reflektory w masce pasują ale błotniki nie. Dziwna sprawa. Tylny zderzak z jednej strony bliższy a z drugiej dalszy. Obawiam się że została pochwftowana tylko na sprzedaż. Czyli może być to straszny złom pod spodem . Myśle że zawias maski jest wspawany dobrzxe, przyjżyjcie się zdjęciu z przednich drzwi. Tam linia jest właściwa. Ale o ramę bym się nie zakładał. Sądzę, że możnba by za tą cenę znaleźć duuuuużo lepszy egzemplarz.

Liczba wyświetleń: 2306
Oglądasz posty 1-10 z 21
 
Nazwa forum:
2cvclub
Opis forum:
Międzyklubowe Forum Miłośników Samochodu Citroen 2CV w Polsce
Kategoria forum: Motoryzacja
Liczba użytkowników: 133
Odwiedzin dziś (łącznie): 224 (440970)
Postów: 21183 / Tematów: 1899
Ostatnio dołączyli do forum:
 
Najaktywniejszy użytkownik:
Tematów: 162 / Postów: 2184
Ostatnio aktywne tematy:
(2014-11-16, 17:36)
(2014-11-16, 17:34)
(2014-11-06, 13:09)
Użytkownicy forum
Administracja forum: Brak uprawnień
Użytkownicy forum: Brak uprawnień