Autor Wątek: Problem z odpaleniem, stukanie,przerywanie podczas jazdy  (Przeczytany 729 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Gusto

  • Global Moderator
  • Uzależniony od 2CV
  • *****
  • Reputacja: 22
    • Olek
Odp: Problem z odpaleniem, stukanie,przerywanie podczas jazdy
« Odpowiedź #30 dnia: 25 Kwiecień 2017, 13:58:40 »
Wygląda jakby coś z zapłonem czyli platynki ale nie jestem pewien.

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka


Online herbi

  • Uzależniony od 2CV
  • *****
  • Reputacja: 61
    • Herbert
Odp: Problem z odpaleniem, stukanie,przerywanie podczas jazdy
« Odpowiedź #31 dnia: 25 Kwiecień 2017, 14:02:40 »
Strzelanie  w gaznik to typowe niedomaganie układu zapłonowego,a co to ma wspólnego z ładowniem, ?
Docia,opisz raz jeszcze dokładnie co sie dzieje.
Silnik 'strzela" i nie chodzi równo.Po odłaczeniu przewodu z regulatora od alternatora silnik zaczyna pracowac normalnie czy tak ?

Offline Docia

  • Bywalec
  • **
  • Reputacja: 0
    • Dorota
Odp: Problem z odpaleniem, stukanie,przerywanie podczas jazdy
« Odpowiedź #32 dnia: 25 Kwiecień 2017, 14:21:30 »

Silnik strzela i strzela też czarnym dymem z tłumika. Gaźnik został wyczyszczony, założono też nowy filtr i nic to nie dało. Teraz silnik pracuje jakby nie działał jeden cylinder?. Trzęsie się i bardzo kiepsko odpala. Napięcie na akumulatorze zostało zmierzone(nie wiem jak się mierzy na alternatorze i czy to to samo) i bylo ponad 14. Po odłączeniu regulatora napięcie zaczęło spadać. Wczoraj panowie też coś grzebali przy zapłonie i silnik chodził idealnie, palił na dotyk więc chłopaki od razu ruszyli  na przejażdżkę. Przez jakiś kilometr jechała normalnie i potem znowu to samo czyli strzelanie nierówna, praca, brak siły
u dołu jest link z wczoraj.
dzisiejsze objawy opisałam powyzej.
 Na wszelki wypadek kupię platynki z kondensatorem. Czy mógłby ktoś doradzić które mam wziąc ze strony 2cv-shop
Pół godziny temu ledwo odpaliła i strzelała czarnym dymem a teraz poszłam i zapaliła na dotyk. WTF???

https://youtu.be/sJDRUHQuvhA
« Ostatnia zmiana: 25 Kwiecień 2017, 14:23:18 wysłana przez Docia »

Offline Docia

  • Bywalec
  • **
  • Reputacja: 0
    • Dorota
Odp: Problem z odpaleniem, stukanie,przerywanie podczas jazdy
« Odpowiedź #33 dnia: 25 Kwiecień 2017, 15:10:14 »
Obejrzyjcie proszę filmik,tak to właśnie teraz wygląda
https://youtu.be/BMFH03mSaGg

Offline hurtownia2cv

  • Uzależniony od 2CV
  • *****
  • Reputacja: 56
    • Jacek
Odp: Problem z odpaleniem, stukanie,przerywanie podczas jazdy
« Odpowiedź #34 dnia: 25 Kwiecień 2017, 15:30:21 »
Na muzykalność mojego ucha - to pali na jednym cylindrze.
Najprostszy test - zdjąć przewód wysokiego napięcia z jednego cylindra (gumowe rękawice!!)
Co się może wydarzyć ?
Trzy opcje:
1. zgaśnie. Oznaczać to będzie, że TEN DRUGI cylinder nie pracował.
2. nie będzie żadnej zmiany rytmu pracy. Oznaczać będzie, że TEN cylinder nie pracował.
3. zacznie pracować "kulawo" (a po założeniu z powrotem - wyrówna się). Oznaczać to będzie, że JEDNAK OBA cylindry pracują.

Przy opcji 1 i 2 - winna może być WYŁĄCZNIE świecy bądź właśnie tego przewodu wysokiego napięcia. Bo cewka podaje iskrę jednocześnie. Więc działa "zero-jedynkowo": albo nie produkuje iskry na żaden cylinder, albo produkuje na oba (z tego samego powodu wykluczona będzie ewentualna awaria aparatu zapłonowego. Zarówno styków, jak i kondensatora).
Jeśli więc tylko na jednym jej nie ma - to zawiodła DYSTRYBUCJA.

Co więc robić ?
Na początek - zamienić miejscami świece i przewodu ("lewe" na prawą stronę i vice wersa) i przeprowadzić ponownie próbę odłączania. Jeśli wina świecy bądź przewodu - "niepalenie" cylindra przeniesie się na drugą stronę.

A tak w ogóle - to kiedy świece zmieniane ?
Może być tak, że korpus ceramiczny świecy ma mikropęknięcia (niekoniecznie nawet widoczne okiem!), które dają przebicie. Wtedy żadne czyszczenie świec nie pomoże i nic nie zmieni.
« Ostatnia zmiana: 25 Kwiecień 2017, 15:36:15 wysłana przez hurtownia2cv »

Online herbi

  • Uzależniony od 2CV
  • *****
  • Reputacja: 61
    • Herbert
Odp: Problem z odpaleniem, stukanie,przerywanie podczas jazdy
« Odpowiedź #35 dnia: 25 Kwiecień 2017, 15:47:59 »
Mała uwaga do tego co napisał Jacek,jesli sie zdejmie przewód z jednej swiecy to silnik zgasnie bo na drugiej tez nie bedzie iskry.
Układ wysokiego napicia w kaczce jest podobny do maluchowskiego z elektronicznym zapłonem iskra z cewki idzie na jedna i druga swiece i obwód zamyka sie przez masę jesli jeden przewód zdemiemy,to obwód zostanie przerwany.
Mozna zdjec jeden kabel,ale trzeba go dotknac do masy,najlepiej załozyc druga swiece i gwintem dotknac masy.

W przypadku auta Doci zmienic swiece  i cewke jesli masz mozliwosc pożyczenia innej.
Miałem przypadek ,ze po nagrzaniu cewki silnik trudno odpalał.
« Ostatnia zmiana: 25 Kwiecień 2017, 15:51:03 wysłana przez herbi »

Offline Roberto

  • Uzależniony od 2CV
  • *****
  • Reputacja: 45
    • Robert
Odp: Problem z odpaleniem, stukanie,przerywanie podczas jazdy
« Odpowiedź #36 dnia: 26 Kwiecień 2017, 22:21:17 »
Ja bym wymienił przewody zapłonowe,te prowadzące od cewki do świec...

Od tego bym zaczął.

Lekko przypalony przewód  -o kolektor wydechowy  -i kaczka nie jedzie tak jak powinna.

Ledwo ciągnie ,jakby na jednym cylindrze , strzela, dławi się etc.

Jacek pamiętasz jak byłem u Ciebie w Płocku?
Pozdrawiam ,
Roberto

(°\=/°)

Offline Docia

  • Bywalec
  • **
  • Reputacja: 0
    • Dorota
Odp: Problem z odpaleniem, stukanie,przerywanie podczas jazdy
« Odpowiedź #37 dnia: 28 Kwiecień 2017, 12:33:05 »
Dzięki chłopaki za pomoc
Dziękuję szczególnie panu Mirosławowi ze sklepu 2cvshop za telefon. Już miałam zamawiać części jednak okazało się, że tata znalazł w garażu zupełnie nowe platynki, jeszcze nierozpakowane, wymieniłam także przewody i... Kaczucha śmiga  >:D
( Tata znalazł także zapłon elektroniczny, może kiedyś założę)