Autor Wątek: Remont silnika  (Przeczytany 403 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline pawel.d

  • Fanatyk 2CV
  • ****
  • Reputacja: 4
Remont silnika
« dnia: 19 Grudzień 2017, 23:55:00 »
Zabieram się za remont silnika.Na co zwrócić szczególną uwagę co kupić ewentualnie czego nie kupować. Silnik jeżdżący ,palący na zimno ,ciepło. Zrobiony zapłon platyna +elektronika +nowa cewka wysokigo napięcia. Silnik remontuje z powodu wycieków oleju przy rurkach popychaczy( jakie są porządne uszczelniacze guma czy silikon?). Cylindry edelman fi 74 , tłoki za pierścieniami lekko okopcone przy sworzniu, wkładając do cylindra sam tłok bez pierścieni wchodzi suwliwie bez luzów, gładzie cylindra bez progu. Pierścienie po włożeniu do cylindra olejowy ok, ale pozostałe mają przerwę  1~1,5mm. Cylindry chcę lekko przehonować, pierścienie wymienić  (jakie?).Głowica ma być zrobiona ,dotarcie zaworów ,wymiana uszczelniaczy trzonków. Korby na wale bez luzów.Na razie wiem tyle jutro rozpołowię silnik i będę pytał dalej ;)

Offline Gusto

  • Global Moderator
  • Uzależniony od 2CV
  • *****
  • Reputacja: 32
    • Olek
Odp: Remont silnika
« Odpowiedź #1 dnia: 20 Grudzień 2017, 13:11:03 »
Idziesz w dobrym kierunku. Wystarczy wyczyścić korpus i składać. Sprawdź czy pierścienie na wale głównym są ok i zwróć uwagę jak są ustawione podczas demontażu bo mają w sobie kanały olejowe.
Nie ma reguły z czego masz uszczelnione oslony popychaczy. Z reguły bierz się to co jest ważne jest żeby dobrze złożyć.
Jeżeli chodzi o pierścienie to za 2 szkoły. Albo wymienia się razem z cylindrem albo nie. Nie dopasowują się do gładzi. Ja jak miałem taki problem to wymieniłem całość  ale u mnie miałem jeszcze tłok pękniety.

Offline herbi

  • Uzależniony od 2CV
  • *****
  • Reputacja: 68
    • Herbert
Odp: Remont silnika
« Odpowiedź #2 dnia: 20 Grudzień 2017, 14:26:11 »
Jeszcze taka moja uwaga,bys uwazał przy dokrecaniu głowicy na rurki-osłony popychaczy.One muszą wejsc w korpus silnika ,jak sie opra na krawedzi,to przy dokrecaniu głowicy zniszczysz je.

Offline White_Duck

  • Uzależniony od 2CV
  • *****
  • Reputacja: 35
  • :)
    • Tomek
    • Kumak.eu
Odp: Remont silnika
« Odpowiedź #3 dnia: 20 Grudzień 2017, 17:27:47 »
Jak się silnik poci, to i standardowo do przeglądu ODMA  ;D >:D

Offline pawel.d

  • Fanatyk 2CV
  • ****
  • Reputacja: 4
Odp: Remont silnika
« Odpowiedź #4 dnia: 20 Grudzień 2017, 22:06:57 »
Rozpołowiłem silnik w środku wszystko ok. Spodziewałem się brudu ,budyniu w misce ale w środku było praktycznie czysto. Wracając do odmmy czy ona jest faktycznie taka ważna? Wiem ,że u mnie żadnych gum ,zaworków nie ma, odma jest otwarta.

Offline White_Duck

  • Uzależniony od 2CV
  • *****
  • Reputacja: 35
  • :)
    • Tomek
    • Kumak.eu
Odp: Remont silnika
« Odpowiedź #5 dnia: 20 Grudzień 2017, 22:56:58 »
W przypadku silnika 2CVki jest bardzo ważna.
Przestudiuj temat: http://2cvclub.pl/index.php?topic=391.0

Offline pawel.d

  • Fanatyk 2CV
  • ****
  • Reputacja: 4
Odp: Remont silnika
« Odpowiedź #6 dnia: 22 Grudzień 2017, 23:03:25 »
Jeszcze taka moja uwaga,bys uwazał przy dokrecaniu głowicy na rurki-osłony popychaczy.One muszą wejsc w korpus silnika ,jak sie opra na krawedzi,to przy dokrecaniu głowicy zniszczysz je.
Po zdjęciu uszczelniaczy z osłon-rurek okazało się że mimo tego że były sztywne to nie ciekło nimi tylko rurkami, ktoś dokręcił głowicę a rurki nie były w otworach karteru. Końce są pozaginane. Trzeba będzie wmienić. Ciekawe jak się to wyciśnie?
« Ostatnia zmiana: 22 Grudzień 2017, 23:05:15 wysłana przez pawel.d »

Offline pawel.d

  • Fanatyk 2CV
  • ****
  • Reputacja: 4
Odp: Remont silnika
« Odpowiedź #7 dnia: 08 Styczeń 2018, 19:49:17 »
Odnośnie składania silnika i nie tylko podaję momenty dokręcania śrub w 2cv. Sam sie trochę naszukałem i znalazłem może sie komuś przyda przy okazji remontu.
 www.veloce.co.uk/books/resources/V422-Torque-Wrench-Settings.pdf  Z innej beczki jaka jest max. przerwa na pierścieniach od sprężania?
« Ostatnia zmiana: 08 Styczeń 2018, 22:18:55 wysłana przez pawel.d »

Offline hurtownia2cv

  • Uzależniony od 2CV
  • *****
  • Reputacja: 74
    • Jacek
Odp: Remont silnika
« Odpowiedź #8 dnia: 08 Styczeń 2018, 22:41:55 »
BRAWO TY !!!


co ciekawe - tak "a zobaczymy, co będzie" - wrzuciłem tego linka do internetowego translatora.
ZDUMIONY JESTEM!
PRZETŁUMACZYŁO!!!!


https://translate.google.com/translate?sl=auto&tl=pl&js=y&prev=_t&hl=pl&ie=UTF-8&u=https%3A%2F%2Fwww.veloce.co.uk%2Fbooks%2Fresources%2FV422-Torque-Wrench-Settings.pdf&edit-text=

« Ostatnia zmiana: 08 Styczeń 2018, 22:43:28 wysłana przez hurtownia2cv »

Offline pawel.d

  • Fanatyk 2CV
  • ****
  • Reputacja: 4
Odp: Remont silnika
« Odpowiedź #9 dnia: 08 Styczeń 2018, 23:13:03 »
 Jaka jest max. przerwa na pierścieniach od sprężania?   Przydało by się ściągnąc całą książkę z wydawnictwa z kótego podałem momenty dokręcania, jednak nie ma wersji free