Autor Wątek: Silnik 650 z visa  (Przeczytany 351 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline marekclub

  • Uzależniony od 2CV
  • *****
  • Reputacja: 15
    • Marek
Silnik 650 z visa
« dnia: 14 Październik 2021, 21:17:07 »
Witam . Czy kompletny silnik z visa wraz z skrzynią i osprzętem będzie pasował do 2cv .Jeśli tak to kolejne pytanie .Czy to ma sens  i czy w ogóle warto to robić ? Jakieś za i przeciw.

Offline Kryptek

  • Uzależniony od 2CV
  • *****
  • Reputacja: 37
    • Andrzej
Odp: Silnik 650 z visa
« Odpowiedź #1 dnia: 15 Październik 2021, 20:02:04 »
kiedyś kupiłem silnik do 2cv  (tak mi się wydawało) a okazało się , że to do visy i niestety nie pasował 1 : 1. Nie pamiętam teraz dokładnie ale korpus  miał trochę inny kształt.

Offline Mililili

  • Bywalec
  • **
  • Reputacja: 1
    • Tomek
Odp: Silnik 650 z visa
« Odpowiedź #2 dnia: 15 Październik 2021, 22:56:34 »
Skrzynia z Visy 652 nie posiada miejsc montażowych do zacisków hamulcowych przy skrzyni, więc się nie nadaje do 2CV. Skrzynie w LNA 652 za to mają odpowiednie miejsca do przykręcenia zacisków, trzeba je ponoć "tylko" wywiercić i przegwintować.  Akurat na OLX wisi Citroen LNA 652, który mógłby być dobrym dawcą pakietu silnik+skrzynia, tylko z drugiej strony, szkoda go, bo też rzadki i stary, lepiej jakby go ktoś wyremontował takiego jak jest.
Do skrzyni z Visy nie przykręcisz też 2CVkowych półosi.
Jakbyś chciał silnik Visy 652 spiąć ze skrzynią z 2CV 602 to koło zamachowe z 652 nie siądzie. Nie te wymiary, nie te zęby na wieńcu. Za to koła z 602 nie przykręcisz, bo jest na 5 śrub a Visa ma na 6. A znowu 2CVkowa skrzynia nie posiada miejsc do montażu czujników niezbędnych do działania elektronicznego zapłonu z Visy.
Dochodzą jeszcze drobniejsze problemy jak uchwyty montażowe silnika do ramy, które z Visy nie pasują i na przykład montaż instalacji elektrycznej - Visa posiada komputer sterujący pracą silnika.

Ogólnie to kiepski pomysł na wsadzanie dzisiaj takiego zwykłego silnika ze starej Visy. Lepiej zainteresować się ofertą VGS i Burtona na łatwe do samodzielnego montażu zestawy powiększające pojemność do 652 albo iść na grubo do 720 czy nawet 800cc, tylko stosując modyfikowane bloki i oczywiście inne niezbębne elementy do kompletu. Zawsze to zostaje na pierwszy rzut oka "oryginalność" pod maską.
Jak zależy ci tylko na mocy, to kontaktujesz się ze Sparrow Automotive LTD, kupujesz zestaw elementów do montażu silnika z motocykla BMW R do nawet 1200cc, kupujesz taki motocykl na części i jeszcze kilka trudniejszych do zdobycia elementów (jak skrzynia z Visy i GSA do złożenia jednej do BMW2CV) i twoje 2CV zaczyna latać a nie jeździć.

Offline marekclub

  • Uzależniony od 2CV
  • *****
  • Reputacja: 15
    • Marek
Odp: Silnik 650 z visa
« Odpowiedź #3 dnia: 19 Październik 2021, 19:13:29 »
Dzięki za wyczerpującą odpowiedz. Zdecydowałem sie na przerobienie na 650 cm.