Autor Wątek: pompa paliwa  (Przeczytany 4260 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline zloek

  • Uzależniony od 2CV
  • *****
  • Reputacja: 10
pompa paliwa
« dnia: 06 Kwiecień 2015, 15:09:57 »
Witajcie

mam taki problemik.
Auto nagle przestało działać.
1. sprawdziłem czy dochodzi paliwo, nie dochodzi
2. zdemontowałem pompe paliwa i sprawdziłem czy przewodem paliwowym przed pompa dochodzi paliwo, dochodzi
3. sprawdziłem pompe, jest dobra i do tego nówka sztuka, nawet założyłem drugą też nic.
4. sprawdziłem czy popychacz się rusza, rusza się ale jakoś tak bardzo mało.

Jedna pompa jest nówka sztuka i działała. druga pochodzi z z innej kaczki i też działała, mimo to obie pompy nie przepuszczają paliwa.
Czy to może coś być z tym popychaczem? wystaje on tylko jakiś 1cm z korpusu  :-\

Ktoś z was się z tym spotkał?
Ogłupiałem

Offline herbi

  • Uzależniony od 2CV
  • *****
  • Reputacja: 58
    • Herbert
Odp: pompa paliwa
« Odpowiedź #1 dnia: 06 Kwiecień 2015, 15:15:56 »
To spróbuj podłączyć do wymontowanej pompy wężyk  doprowadzjacy paliwo a nastepnie naciskaj na pomie te dzwignie którą naciska popychacz i zobaczysz czy paliwo poleci.Nie pamietam jaki powinien byc ten skok popychacza.
Albo podłącz tylko do pompy kawałek wężyka i zanurz  go w słoiku z benzyną,powinna pompa zaciagnac. Z samego zbiornika trwało by to dosyc długo.
« Ostatnia zmiana: 06 Kwiecień 2015, 15:19:34 wysłana przez herbi »

Offline White_Duck

  • Uzależniony od 2CV
  • *****
  • Reputacja: 33
    • Tomek
    • Kumak.eu
Odp: pompa paliwa
« Odpowiedź #2 dnia: 06 Kwiecień 2015, 15:27:31 »
Wyjmij ten pin pompy paliwa z bloku i go zmierz. Oryginalny powienien mieć według instrukcji między 110,6mm a 110,7mm chociaż np. na Franzose reprodukcje mają 111,5mm.
Mój ma 110,7mm i przy nowej pompie paliwa wszystko działa idealnie, samochód nigdy nie dostaje zadyszki. Więc jak będziesz miał te np. 110,7mm to będziesz mógł wykluczyć pin.
A dystansu pod pompę paliwa nie zapomniałeś zamontować? ::)

Offline zloek

  • Uzależniony od 2CV
  • *****
  • Reputacja: 10
Odp: pompa paliwa
« Odpowiedź #3 dnia: 06 Kwiecień 2015, 17:46:17 »
dystans jest, wszystko działało normalnie i normalnie padło nagle.
Pin chyba nagle sie nie kończy  ;)

Offline herbi

  • Uzależniony od 2CV
  • *****
  • Reputacja: 58
    • Herbert
Odp: pompa paliwa
« Odpowiedź #4 dnia: 06 Kwiecień 2015, 17:59:25 »
Łukasz,a może rozszczelnił sie układ między zbiornikiem a pompą i pompa zwyczajnie sie zapowietrza.

Offline zloek

  • Uzależniony od 2CV
  • *****
  • Reputacja: 10
Odp: pompa paliwa
« Odpowiedź #5 dnia: 06 Kwiecień 2015, 19:01:45 »
kiedy dmucham w przewód słyszę bąbelki paliwa i syczy spod korka paliwa więc chyba szczelny

Offline herbi

  • Uzależniony od 2CV
  • *****
  • Reputacja: 58
    • Herbert
Odp: pompa paliwa
« Odpowiedź #6 dnia: 06 Kwiecień 2015, 19:38:09 »
Nie koniecznie.Ty dmuchasz dużym cisnieniem w przewód ,więc nawet jak jest jakas nieszczelność wiekszość powietrza trafia do zbiornika.Przy zasysaniu pompą do przewodów moze trafiac powietrze.Może spróbuj  jak wczesniej napisałem podłaczyć pompe pod przewód i naciskac na dzwignie pompki zobaczysz czy poleci paliwo,czy paliwo z powietrzem.

Offline zloek

  • Uzależniony od 2CV
  • *****
  • Reputacja: 10
Odp: pompa paliwa
« Odpowiedź #7 dnia: 06 Kwiecień 2015, 20:39:33 »
ok sprawdze dzieki, tym bardziej, ze to mechanik mi robil przewód paliwowy

Offline sindbad1947

  • Uzależniony od 2CV
  • *****
  • Reputacja: 25
    • Bogdan.
Odp: pompa paliwa
« Odpowiedź #8 dnia: 06 Kwiecień 2015, 22:40:19 »
 :) Stawiam w 90 % na nieszczelność.

Offline kuba-s

  • Uzależniony od 2CV
  • *****
  • Reputacja: 16
Odp: pompa paliwa
« Odpowiedź #9 dnia: 07 Kwiecień 2015, 18:38:43 »
Ja także stawiam na nieszczelnośc. Jak montowałem swoją to dopóki nie kupoiłem przewodu 5 mm tylko starałemn się ściskać cybantami popularne 6óstki, to pompa nie była w styanie zassać paliwa.

Offline reu2cv

  • Bywalec
  • **
  • Reputacja: 3
    • Reuven
Odp: pompa paliwa
« Odpowiedź #10 dnia: 08 Kwiecień 2015, 09:45:00 »
Dołączam się do teorii powietrza/nieszczelności  :)

Warto sprawdzić krótka gumowa rurkę miedzy zbiornikiem (właściwie czujnikiem) a długą plastykową rurką która idzie z tyłu do przodu.
Niestety, żeby dojść, w nowszych kaczkach trzeba spuścić zbiornik.
Ta rurka wysycha, pęka, i wpuszcza powietrze.

Mam nadzieje ze wytłumaczyłem się, mój Polski jest trochę zardzewiały :)

Dodałem fotki z http://www.sillycvs.co.uk/062CVRESTORATIONS-a.htm

Reuven
« Ostatnia zmiana: 08 Kwiecień 2015, 09:47:12 wysłana przez reu2cv »

Offline zloek

  • Uzależniony od 2CV
  • *****
  • Reputacja: 10
Odp: pompa paliwa
« Odpowiedź #11 dnia: 08 Kwiecień 2015, 20:08:00 »
pin ma 111mm
kiedy recznie pompuje pompką to leci, jak założe na silnik to nie pompuje
Pin bardzo mało wychodzi z silnika, więc to jest przyczyną, ale dlaczego nagle tak mało wychodzi z silnika?
Ktos cos?

Online ural

  • Uzależniony od 2CV
  • *****
  • Reputacja: 16
    • Paweł & Iza
Odp: pompa paliwa
« Odpowiedź #12 dnia: 08 Kwiecień 2015, 20:52:11 »
Łukasz, a może pora wymienić membranę w pompie paliwa.?
Lepiej mieć Parkinsona i trochę wylać, niż mieć Alzheimera i zapomnieć wypić.

Offline zloek

  • Uzależniony od 2CV
  • *****
  • Reputacja: 10
Odp: pompa paliwa
« Odpowiedź #13 dnia: 08 Kwiecień 2015, 20:54:45 »
pompa jest nowa

Offline herbi

  • Uzależniony od 2CV
  • *****
  • Reputacja: 58
    • Herbert
Odp: pompa paliwa
« Odpowiedź #14 dnia: 08 Kwiecień 2015, 21:14:08 »
To ile ten pin wychodzi z silnika? Powinien wystawac mniej wiecej równo z tą gruba podkładką dystansową. Al pisałeś,ze zakładałes równiez nowa pompe,bo moze kotwiczka z membrany jest wyrobiona i przy małych ruchach dzwigni nie rusza sie membrana,ale jesli próbowałeś z nowa pompą to ta teoria upada..Musiałbys popatrzec,jak wyglada ta dzwignia w pompie,czy po załozeniu bedzie do niej dotykał pin.Sprawdz jeszcze czy przy kręceniu silnikiem pin się rusza.