Autor Wątek: Ciepły silnik ciężko zapala :(  (Przeczytany 1901 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline tomi

  • Fanatyk 2CV
  • ****
  • Reputacja: 6
    • Tomek
Ciepły silnik ciężko zapala :(
« dnia: 14 Maj 2016, 21:11:39 »
Jak w temacie.
Wreszcie mogłem trochę pojeździć moją kaczką (na tymczasowych tablicach) i pojawił się pewien problem.

Jak jest zimna  to pali od dotknięcia kluczyka (na ssaniu). Ale jak pojeżdżę i po paru minutach chcę odpalić, to muszę się zdrowo pokręcić rozrusznikiem - czasem nawet 2, 3 minuty!  Albo stawać na pochyłym i zapalać na dwójce jak się lekko rozbuja  :D.
Mieliście coś takiego?

Od razu się przyznaję, że jeszcze nic nie regulowałem w gaźniku, to są moje pierwsze trochę dłuższe jazdy ( i według wskaźnika, szybko paliwo znika). 
Oczywiście zmieniałem olej, filtry,  świece.
Wiem, że zadaję dużo pytań, ale jedyna kaczka jaką znam ... to moja własna :)

Offline Kryptek

  • Uzależniony od 2CV
  • *****
  • Reputacja: 36
    • Andrzej
Odp: Ciepły silnik ciężko zapala :(
« Odpowiedź #1 dnia: 14 Maj 2016, 22:13:32 »
Najpierw skontroluj zapłon czy jest właściwie ustawiony.

Offline hurtownia2cv

  • Uzależniony od 2CV
  • *****
  • Reputacja: 68
    • Jacek
Odp: Ciepły silnik ciężko zapala :(
« Odpowiedź #2 dnia: 14 Maj 2016, 22:20:48 »
No proszę Cię....
Temat stary jak (kaczy) świat.
Cewka przecież!
Straciła olej w środku (transformatorowy) i grzeje się. I wtedy ma problemy.

Offline tomi

  • Fanatyk 2CV
  • ****
  • Reputacja: 6
    • Tomek
Odp: Ciepły silnik ciężko zapala :(
« Odpowiedź #3 dnia: 14 Maj 2016, 22:45:25 »
Dla mnie wszystko przy kaczce jest nowe - ale mam też nową cewkę w zapasie - to jutro zmienię, sprawdzę i dam znać :). Dzięki.
Wiem, że zadaję dużo pytań, ale jedyna kaczka jaką znam ... to moja własna :)

Offline Gusto

  • Global Moderator
  • Uzależniony od 2CV
  • *****
  • Reputacja: 30
    • Olek
Odp: Ciepły silnik ciężko zapala :(
« Odpowiedź #4 dnia: 15 Maj 2016, 16:56:44 »
Zobacz jeszcze czy pomiędzy kolektorem a gaźnikiem jest taka gruba podkładka. Ona zabezpiecza gaźnik żeby się zbyt nie nagrzewał. Może być jeszcze pare poważniejszych przyczyn ale na razie nie myślmy o nich, bo z reguły okazuje się to jakąś drobną błahostką.

Offline tomi

  • Fanatyk 2CV
  • ****
  • Reputacja: 6
    • Tomek
Odp: Ciepły silnik ciężko zapala :(
« Odpowiedź #5 dnia: 02 Czerwiec 2016, 22:39:27 »
Podkładka jest, cewka zmieniona i nic nie pomaga.

Ale widzę, że gaźnik do roboty. Zalewa  paliwem. Zresztą przejechałem pierwsze 150 km i wyszło spalanie 12 litrów/100km  >:(
Jak ciepły zapalam, to tylko z wciśniętym do oporu gazem, a nie zawsze to wystarczy  :(
Wiem, że zadaję dużo pytań, ale jedyna kaczka jaką znam ... to moja własna :)

Offline zloek

  • Uzależniony od 2CV
  • *****
  • Reputacja: 10
Odp: Ciepły silnik ciężko zapala :(
« Odpowiedź #6 dnia: 03 Czerwiec 2016, 07:24:27 »
Jeśli masz to spróbuj 3 cewkę

sprawdziłbym też kable zapłonowe, one często dotykają błotników i się tam ocierają

no i zapłon, trzeba sprawdzić czy masz już wypalone styki, zdjąc kratkę i wiatrak i obudowę zapłonu no i ważna sprawa to kondensator, one też często chyba robią problemy na ciepłym silniku

Offline herbi

  • Uzależniony od 2CV
  • *****
  • Reputacja: 64
    • Herbert
Odp: Ciepły silnik ciężko zapala :(
« Odpowiedź #7 dnia: 03 Czerwiec 2016, 14:56:22 »
Tomek,takie spalanie jest spowodowane najprawdopodobniej nie sprawnym gaźnikiem,a konkretnie,chyba przepuszcza zaworek iglicowy i zalewa Ci gaznik.To by tłumaczyło tez problem z uruchomieniem ciepłego silnika . Masz od kogos pozyczyc drugi gaznik,albo ten Twój dac do przegladu.

Offline krzys

  • Bywalec
  • **
  • Reputacja: 5
    • Krzysztof
Odp: Ciepły silnik ciężko zapala :(
« Odpowiedź #8 dnia: 08 Czerwiec 2016, 14:27:21 »
Przy zalewanym gaźniku kaczka powinna palić a gaźnik powinien być mokry, dopiero przy jeździe pojawiają się problemy. Może to odparowujące paliwo z gaźnika.

Offline tomi

  • Fanatyk 2CV
  • ****
  • Reputacja: 6
    • Tomek
Odp: Ciepły silnik ciężko zapala :(
« Odpowiedź #9 dnia: 20 Lipiec 2016, 23:53:43 »
Pobawiłem się przedwczoraj z regulacją gaźnika i udało się - wolne obroty naprawdę wolne, prawie auta nie słychać, dość równe i nie gaśnie (co wcześniej się trafiało  >:() .
No i zaczął zapalać od przekręcenia bez dotykania gazu. Ciepły też  :D .

Niestety "lepsze wrogiem dobrego"  >:(
Pojeździłem dzisiaj trochę przed południem. Wszystko fajnie, zapala zawsze, pracuje równo ale z drobnym opóźnieniem na dodanie "mocnego" gazu początkowo reaguje.
No to mając chwilę czasu postanowiłem gaźnik "doregulować" i oczywiście wszystko szlag trafił  :'(.
Wszystko się rozregulowało i za żadne skarby nie udaje mi się ponownie ustawić. Zbiera się z opóźnieniem, szarpie, na pełne obroty nie wchodzi płynnie, a na niskich nierówno pracuje i trzęsie. Wrócił problem z zapalaniem ciepłego i gaśnięcia na wolnych obrotach.
Najgorsze, że nie zaznaczyłem sobie poprzedniego ustawienia, żeby wrócić albo się chociaż przekonać, czy to gaźnik czy się też coś z ustawieniem  zapłonu podziało.
3 godziny z nim walczyłem i jest gorzej niż na początku.

Aha jak ze trzy, cztery razy spróbuję zapalić, to szybko rozrusznik przestaje reagować i tylko ciche "cyk" słychać po przekręceniu kluczyka.
To normalne ?  Musiałem dziś na środku skrzyżowania po 15,00 kaczuchę od korby zapalać jak zgasła w korku  >:D. Udało się  :)
« Ostatnia zmiana: 20 Lipiec 2016, 23:55:23 wysłana przez tomi »
Wiem, że zadaję dużo pytań, ale jedyna kaczka jaką znam ... to moja własna :)

Offline Gusto

  • Global Moderator
  • Uzależniony od 2CV
  • *****
  • Reputacja: 30
    • Olek
Odp: Ciepły silnik ciężko zapala :(
« Odpowiedź #10 dnia: 21 Lipiec 2016, 09:03:09 »
A w jakim stanie masz akumulator? Może to nie być gaźnik. Objawy trochę sugerują na cewke albo pompa paliwa nie podaje tak jak powinna.

Offline Roberto

  • Uzależniony od 2CV
  • *****
  • Reputacja: 46
    • Robert
Odp: Ciepły silnik ciężko zapala :(
« Odpowiedź #11 dnia: 21 Lipiec 2016, 10:02:28 »
Tomek musisz od siebie oddzielić dwie - trzy usterki:
-  starter - ma kręcić nie cykać, zawsze. Przewody doprowadzające prąd do rozrusznika  i wszystkie ich połączenia wyczyścić, ponownie skręcić - gruby plusowy od klemy aku i ten cienki do bendixa. Ma tam być pewne połączenie.Jeszcze sprawdź połączenia od spodu przy stacyjce przy kierownicy. Tak samo masę przy skrzyni biegów.
Zdejmujesz , czyścisz papierkiem, psikasz jakimś elektrokontaktem i składasz.
-  jak pisze Gusto - sprawdź aku. Cykanie to najczęściej objaw rozładowanego aku.

- gaźnik Solex - śruba składu mieszanki, wkręć do oporu i wykręć dwa i pół obrotu Tak ma być i już.Jeśli coś regulujesz to w zakresie - pół obrotu w lewo lub w prawo.Nic więcej.

- dysza wolnych obrotów / to ta na zewnątrz gaźnika / wykręć, przedmuchaj , wkręć.

- dysza główna / w komorze pływakowej/ jw. Mnie się kiedyś przypchała mimo dodatkowego  filterka, pisałem zresztą o tym, w jakimś temacie.
- sprawdź działanie zaworu doprowadzającego paliwo i zamykanego pływakiem, to ten w pokrywie gaźnika, czy chodzi ten pionowy bolec luźno, czy nie.

Jeśli nie bierze obcego powietrza, np poprzez uszkodzoną uszczelkę papierzaną   :) pokrywy gaźnika to będzie OK.


Pozdrawiam ,
Roberto

(°\=/°)

Offline tomi

  • Fanatyk 2CV
  • ****
  • Reputacja: 6
    • Tomek
Odp: Ciepły silnik ciężko zapala :(
« Odpowiedź #12 dnia: 21 Lipiec 2016, 10:44:43 »
Dzięki za odzew i porady  :)

Akumulator jest nowy, ale sprawdzę jaki ma prąd, bo jeżdżę krótkie odcinki, niby wskaźnik ładowania jest zawsze na środku, ale ...
Z rozrusznikiem jest tak, że jak pokręcę kilka razy to w pewnym momencie cisza i tylko cykanie przy przekręcaniu stacyjki. po pewnym czasie (kilkanaście minut) zaczyna działać.

Z gaźnikiem - Robert jakbyś miał kiedyś wolną chwilkę wrzucić fotkę gaźnika z zaznaczonymi tymi elementami - nie wiem, czy je dobrze rozróżniam ( jedyne gaźniki z którymi sobie radzę bez problemu są znacznie mniejsze - do silników spalinowych od modeli latających 2,5 - 20 ccm  :D i są dużo prostsze w konstrukcji, chociaż zasady działania podobne)
Wiem, że zadaję dużo pytań, ale jedyna kaczka jaką znam ... to moja własna :)

Offline Roberto

  • Uzależniony od 2CV
  • *****
  • Reputacja: 46
    • Robert
Odp: Ciepły silnik ciężko zapala :(
« Odpowiedź #13 dnia: 21 Lipiec 2016, 14:45:15 »
Tomek, lekko niechcący  wprowadziłem Cię w błąd , mam dwa różne gaźniki w obu kaczkach.Sorry.

W obu mam  Solex 23/35, ale w zielonej/  nowszej /jest zaplombowana regulacja składem mieszanki na wolnych obrotach - tam jest te magiczne 2,5 obrotu.

Nie wiem jak jest u Ciebie, może jest tam gdzieś  blaszka z oznaczeniem typu gaźnika?

CIT 225  bez amortyzacji zamknięcia przepustnicy lub z , i wtedy jest  CIT 226.

Ale stosuje się  /CIT 226 /go tylko w kaczkach z tym śmiesznym sprzęgłem, jak ma ural w Babuni.

Zrobię zdjęcie wieczorem i wrzucę.

I kup te cewkę z VALEO ,wrzucałem link i wymień. Jeden problem odpadnie.

Jak kaczka nie pali na ciepło często jest to cewka- pisał o tym Jacek.

I wtedy rozkminimy co za gaźnik jest w Twojej  kaczce.

Znasz rok produkcji? Wystarczy po Orga...

Chociaż to tez niepewne.

Bo pacjent z Kalisza mógł tam wsadzić to co miał pod ręką  >:D
« Ostatnia zmiana: 21 Lipiec 2016, 15:43:00 wysłana przez Roberto »
Pozdrawiam ,
Roberto

(°\=/°)

Offline sindbad1947

  • Uzależniony od 2CV
  • *****
  • Reputacja: 25
    • Bogdan.
Odp: Ciepły silnik ciężko zapala :(
« Odpowiedź #14 dnia: 21 Lipiec 2016, 16:11:14 »
Sprawdź szczotki rozrusznika. Jak nie działa to potraktuj go gumowym młotkiem.