Autor Wątek: paliwo pod kolektorem !  (Przeczytany 1075 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline struś

  • Bywalec
  • **
  • Reputacja: 0
    • Tomasz
paliwo pod kolektorem !
« dnia: 05 Listopad 2016, 14:21:44 »
Witam !
Jestem w trakcie składania swojej pierwszej 2cv, niestety kupiłem od niemca z wyciągniętym silnikiem i sami wiecie jak to jest składac coś czego się nie rozkładało ! :)

Pytanie mam tego typu:

Złożyłem wszystko do kupy , zapłon i kręcimy...pompka podaje, w gażniku paliwo jest, dysza tryska ale nie odpala..i paliwo wylatuje pod spodem kolektora..... mam drugi zapasowy i dopiero teraz zauważyłem że jest w nim bezpośrednio pod gażnikiem mały gwintowany otwór....?! czy to jest normalna sprawa? czy coś ma tam być wkręcone?? po co to wogóle ?

Sorki za pytanie ale to moje pierwsze kontakty z 2cv i takim silnikiem !

Offline hurtownia2cv

  • Uzależniony od 2CV
  • *****
  • Reputacja: 66
    • Jacek
Odp: paliwo pod kolektorem !
« Odpowiedź #1 dnia: 05 Listopad 2016, 16:25:08 »
Witaj, cześć.
Gratulacje - i z powodu "wejścia w posiadanie", i - z rozpoczęcia zmagań
Witam !
Jestem w trakcie składania swojej pierwszej 2cv, niestety kupiłem od niemca z wyciągniętym silnikiem i sami wiecie jak to jest składac coś czego się nie rozkładało ! :)

Pytanie mam tego typu:

Złożyłem wszystko do kupy , zapłon i kręcimy...pompka podaje, w gażniku paliwo jest, dysza tryska ale nie odpala..
A co z iskrą ? Sprawdzałeś ?
(jak nie ma - wiem co trzeba dalej zrobić, jak jest - ..też wiem.
I powiem, bo żadna tajemnica, tylko ukierunkuj mnie jakoś)
i paliwo wylatuje pod spodem kolektora.....
I tak ma być! :)
Temat "wałkowany" sto razy - i na starym forum i na tym (sugeruję użycie forumowej szukajki)
mam drugi zapasowy i dopiero teraz zauważyłem że jest w nim bezpośrednio pod gażnikiem mały gwintowany otwór....?! czy to jest normalna sprawa? czy coś ma tam być wkręcone?? po co to wogóle ?
Normalne (fabryczne!)
Nic tam ma nie być.
"Przelewka" to jest.
..znów sugeruję obczytać archiwum forum.. ;)

Sorki za pytanie ale to moje pierwsze kontakty z 2cv i takim silnikiem !
Wbrew pierwszemu wrażeniu - wcale prosty nie jest.
A może lepiej powiedzieć: przy całej swojej prostocie - ma masę swoich tajemnic i fanaberii, którymi potrafi zaskoczyć
« Ostatnia zmiana: 05 Listopad 2016, 16:27:47 wysłana przez hurtownia2cv »

Offline herbi

  • Uzależniony od 2CV
  • *****
  • Reputacja: 63
    • Herbert
Odp: paliwo pod kolektorem !
« Odpowiedź #2 dnia: 05 Listopad 2016, 19:35:31 »
Tomek ,pamietaj tylko jak bedziesz sprawdzał iskre,to kabel do drugiej swiecy musi byc do niej podłaczony., a swieca wkręcona ,albo przyłozona do masy swiece są połączone szeregowo. jak jedna bedzie w "powietrzu" czyli nie bedzie dotykała masy to na drugiej tez nie bedzie iskry

Stawiałbym na brak iskry spowodowany zasniedzeniem platynek na przerywaczu. Do cewki napiecie dochodzi?
Z obudowy silnika wychodzą dwa kable ,jeden z przerywacza drugi z czujnika cisnienia oleju.
Podłaczyłeś własciwy do cewki ?
« Ostatnia zmiana: 05 Listopad 2016, 19:48:18 wysłana przez herbi »

Offline struś

  • Bywalec
  • **
  • Reputacja: 0
    • Tomasz
Odp: paliwo pod kolektorem !
« Odpowiedź #3 dnia: 05 Listopad 2016, 19:46:38 »
Iskry nie ma :( a tak przy okazji to zdjąłem wiatrak żeby zerknąc jeszcze raz czy przewody czasem się gdzieś nie wypięły ( mam czarny na czujnik i szary na aparat) i się okazało że  cieknie mi z chłodnicy oleju, przy samym wejściu do bloku, na śrubie...może sie uszczelnić da jakoś,  tak czy siak doszła robota i ponowne rozkręcanie.....cos nie na fajnie wita się ze mną ten citroen :) :(

Offline herbi

  • Uzależniony od 2CV
  • *****
  • Reputacja: 63
    • Herbert
Odp: paliwo pod kolektorem !
« Odpowiedź #4 dnia: 05 Listopad 2016, 19:52:44 »
Cieknie Ci albo na uszczelce,albo peknieta rurka z chłodnicy w miejscu zagiecia.
Podłącz żaróweczkę na 12V jednym koncem do +12V który idzie do cewki,drugi na przewód z  przerywacza.Przy kreceniu silnikiem żarówka powinna migac. Jesli nie miga to znaczy ze nie ma styku na przerywaczu.

Offline struś

  • Bywalec
  • **
  • Reputacja: 0
    • Tomasz
Odp: paliwo pod kolektorem !
« Odpowiedź #5 dnia: 05 Listopad 2016, 20:57:09 »
właśnie byłem sprawdzić bo mnie to męczy :):) prąc do cewki dochodzi żarówka się pali jak mase dam pod śrubę ...ale.......tak jak pisałeś gdy drugi koniec daje na przewód do przerywacza to jest"ciemno" żarówka milczy !

Offline herbi

  • Uzależniony od 2CV
  • *****
  • Reputacja: 63
    • Herbert
Odp: paliwo pod kolektorem !
« Odpowiedź #6 dnia: 05 Listopad 2016, 21:17:07 »
Jak masz zdjety wentylatylator, to wez i przeczysć styki przerywacza ,albo lepiej wymien na nowe. Takie czyszczone szybciej sie potem wypalaja,ale do próby mozna po czyścic.

Offline struś

  • Bywalec
  • **
  • Reputacja: 0
    • Tomasz
Odp: paliwo pod kolektorem !
« Odpowiedź #7 dnia: 05 Listopad 2016, 21:30:24 »
a jaka przerwa powinna być ? jest może jakaś instrukcja, fillm jak ustawić rozrząd ? może coś poprzestawiane jest ??

Offline Roberto

  • Uzależniony od 2CV
  • *****
  • Reputacja: 45
    • Robert
Odp: paliwo pod kolektorem !
« Odpowiedź #8 dnia: 05 Listopad 2016, 21:35:52 »
Jest film na YouTube!

Poszukaj : 2 cv mehari casis club.

Po francusku ,ale bez problemu zrozumiesz.

Przerwa , moment zapłonu ,tylko nie zapomnij wyjąć tej "przetyczki" wtykanej w koło zamachowe przy ustawianiu momentu zapłonu.
Zdarza się  :(

Przerwa 0,4 ja ustawiam 0,35
Pozdrawiam ,
Roberto

(°\=/°)

Offline herbi

  • Uzależniony od 2CV
  • *****
  • Reputacja: 63
    • Herbert
Odp: paliwo pod kolektorem !
« Odpowiedź #9 dnia: 05 Listopad 2016, 21:49:15 »
Nic nie jest przestawione,masz zasniedziałe styki na przerywaczu i tyle.
Wez pasek papieru sciernego złóz go w połowe zeby z obydwu stro scierał i włóz miedzy styki .Poruszaj nim pare razy i tyle.
Sprawdz żaróweczka czy swieci i odpalaj.
« Ostatnia zmiana: 05 Listopad 2016, 21:52:55 wysłana przez herbi »

Offline Roberto

  • Uzależniony od 2CV
  • *****
  • Reputacja: 45
    • Robert
Odp: paliwo pod kolektorem !
« Odpowiedź #10 dnia: 06 Listopad 2016, 09:48:24 »
Tu masz linkę od filmiku,

https://www.youtube.com/watch?v=HxhrrJU9_mM

 - dotyczy on co prawda wymiany przerywacza i kondensatora, ustawienia momentu zapłonu i  prościej się tego nie da tego wytłumaczyć, mimo ,że po francusku.

Na youtubie znajdziesz też w innych językach, chyba najlepszy jest ten pacjent z Argentyny , ale to po hiszpańsku.Albo portugalsku , nie wiem ;)

Jak po niemiecku to entmontage.de, biblia użytkowników , w zasadzie prawie bez uwag.
Pozdrawiam ,
Roberto

(°\=/°)

Offline Kryptek

  • Uzależniony od 2CV
  • *****
  • Reputacja: 36
    • Andrzej
Odp: paliwo pod kolektorem !
« Odpowiedź #11 dnia: 06 Listopad 2016, 11:07:37 »
Świetny film, nic dodać nic ująć tylko ....do roboty :) :) :)

Offline struś

  • Bywalec
  • **
  • Reputacja: 0
    • Tomasz
Odp: paliwo pod kolektorem !
« Odpowiedź #12 dnia: 06 Listopad 2016, 17:19:15 »
dzięki wszystkim, jutro będę działał...fajny film i prosta sprawa...do tej pory miałem doczynienia i siedziałem mocno w starych skodach, potężny 2-cylindrowiec  to dla mnie nowość....a wiem że nieraz małe i oczywiste niby rzeczy stwarzają największe problemy :)
Dam znać czego się doszukałem.....

Offline herbi

  • Uzależniony od 2CV
  • *****
  • Reputacja: 63
    • Herbert
Odp: paliwo pod kolektorem !
« Odpowiedź #13 dnia: 06 Listopad 2016, 20:27:28 »
Dokładnie. Na cewce powinno to byc oznaczone.

Offline struś

  • Bywalec
  • **
  • Reputacja: 0
    • Tomasz
Odp: paliwo pod kolektorem !
« Odpowiedź #14 dnia: 08 Listopad 2016, 20:19:54 »
Udało się Panowie...kaczuszka zagadała....Diagnoza następująca: wszystko o czym pisaliście naraz :):):) styki zaśniedziałe, nie puszczały, przerwa tragicznie wielka :) no i ktoś grzebał przy zapłonie bo przestawiony okropnie.....:) wszystko poustawiane jak należy, no i pali...:):):)
Słychać jeszcze trochę zawory....jutro będe zaglądał !
Powiedzcie jakie wartości na zaworach ustawić ??