Autor Wątek: paliwo pod kolektorem !  (Przeczytany 1160 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline struś

  • Bywalec
  • **
  • Reputacja: 0
    • Tomasz
Odp: paliwo pod kolektorem !
« Odpowiedź #15 dnia: 09 Listopad 2016, 17:37:31 »
zdjąłem dzisiaj dekle i wychodzi mi na to że w ogóle nie ma luzu za zaworach, ciasno wszędzie..... :(

Oglądałem te filmy, ale powiem szczerze że francuz tak gada że nic nie rozumiem...
Ktoś mi może tak na szybko po polsku wytłumaczyć jak wyregulować te zawory,  ?? który cylinder pierwszy ?? itd..

A i jeszcze jedna usterka wyszła dzisiaj, stacyjka odpalam auto normalnie ale już zgasić się nie da ! wina stacyjki czy może jakieś przewody nie tak ????
« Ostatnia zmiana: 09 Listopad 2016, 18:00:37 wysłana przez struś »

Offline hurtownia2cv

  • Uzależniony od 2CV
  • *****
  • Reputacja: 68
    • Jacek
Odp: paliwo pod kolektorem !
« Odpowiedź #16 dnia: 09 Listopad 2016, 18:32:40 »
zdjąłem dzisiaj dekle i wychodzi mi na to że w ogóle nie ma luzu za zaworach, ciasno wszędzie..... :(
Wrócę do tego pod koniec.
Ktoś mi może tak na szybko po polsku wytłumaczyć jak wyregulować te zawory,  ?? który cylinder pierwszy ?? itd..
Bez znaczenia - od którego cylindra zaczniesz regulację.
A sposobów na ustawianie zaworów znajdziesz (w necie) setki :)
Ja robię je tak:
- wykręcić świece zapłonowe,
- rozkręcić całkowicie śruby regulacyjne (zarówno kontrę, jak i śrubę...ta, która opiera się o koniec popychacza) - tak, żeby dźwigienki były całkowicie luźne.
- włożyć "cokolwiek" w gniazdo świecy (np. długi wkrętak), jako "sondę",
- pokręcając wałem (w prawo!), trzymając w dłoni "sondę" - obserwować ruchy trzonków zaworów, mrucząc sobie pod nosem:
(bo dobrze jest pomruczeć do kogoś, kto jest Ci bliski) ;)
 "ssanie" (otwarty zawór ssący, tłok idzie w dół),
"sprężanie" (obydwa zamknięte, tłok idzie w górę),
"praca" (nadal obydwa zamknięte, tłok idzie w dół),
"wydech" (otwarty zawór wydechowy, znów tłok w górę),
"ssanie",
"sprężanie"...
- i gdy już po "sprężaniu" a jeszcze przed "pracą",  a "tłok w górze" ( w tzw. górnym martwym punkcie), czyli "sonda" wystaje z gniazda świecy najmniej - STOP!
To jest właśnie moment, kiedy USTAWIAMY LUZ ZAWOROWY

- szczelinomierz w rękę, włożyć między.... no to już chyba wiesz... :)
- ...różne są szkoły.. patrz: http://tnij.com/No1Ro
- wybierasz właściwy ;) listek szczelinomierza, skręcasz śrubę główną, kontrujesz kontrą tak, by uzyskać "ciasny luz " listka,
- powtarzasz operację 4 razy - na wszystkich 4 zaworach,
- gotowe :)
  A i jeszcze jedna usterka wyszła dzisiaj, stacyjka odpalam auto normalnie ale już zgasić się nie da ! wina stacyjki czy może jakieś przewody nie tak ????
Mogą być winne JEDYNIE przewody po stacyjką.
A przewody pod stacyjką są trzy ("w trójkąt" są ustawione).
Mają założone kawałki oznaczeń - czarny, czerwony, żółty
Jedynie słuszne ustawienie:
- czarny - "najbliżej lewego kolana kierowcy"
- czerwony - w bok od niego,
- żółty - ..na ostatni wolny bolec ;)
MUUUUSI działać!  >:D
Powodzenia :)

Edit:
A jeszcze obiecałem powrót do "braku luzu".
Hmm.... sezon się kończy.. Może warto byłoby WYTARGAĆ SILNIK Z RAMY, rozebrać, WYYYYMYĆ (!) (zwłaszcza w komorze korbowej), OBEJRZEĆ PRZYLGI ZAWORÓW (prawdopodobnie - dotrzeć je trochę, bo nie wierzę, że będą ok...), złożyć silnik (NA NOWYCH USZCZELNIENIACH) ..i dopiero wtedy ustawiać te zawory...
 
« Ostatnia zmiana: 09 Listopad 2016, 19:06:14 wysłana przez hurtownia2cv »

Offline Kryptek

  • Uzależniony od 2CV
  • *****
  • Reputacja: 36
    • Andrzej
Odp: paliwo pod kolektorem !
« Odpowiedź #17 dnia: 09 Listopad 2016, 21:16:14 »
Jacku suuuper .... prościej nie można ;D..... teraz chyba sam spróbuję :)

Offline Gusto

  • Global Moderator
  • Uzależniony od 2CV
  • *****
  • Reputacja: 30
    • Olek
Odp: paliwo pod kolektorem !
« Odpowiedź #18 dnia: 09 Listopad 2016, 23:28:36 »
Oj ja chyba też skorzystam z instrukcji. Idę wyciągać silnik z ramy.

Offline struś

  • Bywalec
  • **
  • Reputacja: 0
    • Tomasz
Odp: paliwo pod kolektorem !
« Odpowiedź #19 dnia: 11 Listopad 2016, 14:28:29 »
"Mogą być winne JEDYNIE przewody po stacyjką."

A więc okazuje się że nie koniecznie :) przewody były ok, a przyczyną był alternator !! ma zwarcie w środku i po wyłączeniu stacyjki podawał cały czas prąd przez przewód wzbudzający ! Ot wszystko.

Zaworki ustawione, zapłon, przerwa...wszystko ok, pali, chodzi, ładnie się wkręca na obroty.......:)

Ale żeby nie było za fajnie to się okazuje że łożysko oporowe rozwalone no i są stuki ,  dochodzące z okolic sprzęgła....na wolnych obrotach cisza, dodaje gazu i się pojawiają...a na wysokich cichnie....

i zaś trzeba ściągać silnik......:(

Jakieś namiary na dobre sprzęgła w rozsądnych cenach ??

Offline Gusto

  • Global Moderator
  • Uzależniony od 2CV
  • *****
  • Reputacja: 30
    • Olek
Odp: paliwo pod kolektorem !
« Odpowiedź #20 dnia: 11 Listopad 2016, 17:48:50 »
Jak docisk jest ok to proponuje tarczę dać do regeneracji i tylko łożysko wymienić na nowe. Musisz sprawdzić najpierw jakie jest sprzęgło bo są dwa rodzaje łożysk.

Offline petercvw

  • Uzależniony od 2CV
  • *****
  • Reputacja: 58
    • Piotr
Odp: paliwo pod kolektorem !
« Odpowiedź #21 dnia: 11 Listopad 2016, 18:15:33 »
Masz dwa wyjścia:
- jedno jak mówi Olo - w stolicy robią to super
- drugie mam do ożenienia (fota) łożysko nówka a tarcza po regeneracji, może pasuje?

aha jest i trzecie sklep w Polsce lub za granicą.

Offline struś

  • Bywalec
  • **
  • Reputacja: 0
    • Tomasz
Odp: paliwo pod kolektorem !
« Odpowiedź #22 dnia: 11 Listopad 2016, 19:44:55 »
COS TAKIEGO MAM ! przed chwila wyciągałem. VALEO !

a tarcza i docisk wyglądają ok !


« Ostatnia zmiana: 11 Listopad 2016, 19:48:02 wysłana przez struś »