Autor Wątek: Odma / Wlew oleju - diagnostyka i naprawa  (Przeczytany 8028 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline hurtownia2cv

  • Uzależniony od 2CV
  • *****
  • Reputacja: 66
    • Jacek
Odp: Odma / Wlew oleju - diagnostyka i naprawa
« Odpowiedź #30 dnia: 24 Luty 2016, 19:54:20 »

Offline petercvw

  • Uzależniony od 2CV
  • *****
  • Reputacja: 56
    • Piotr
Odp: Odma / Wlew oleju - diagnostyka i naprawa
« Odpowiedź #31 dnia: 24 Luty 2016, 20:06:14 »
a ten link jest ok bo to co na zdjęciu jest napisane to ja rozumiem że odma jest po regeneracji? i cena dlatego fajna. Robert co ty na to

Offline hurtownia2cv

  • Uzależniony od 2CV
  • *****
  • Reputacja: 66
    • Jacek
Odp: Odma / Wlew oleju - diagnostyka i naprawa
« Odpowiedź #32 dnia: 24 Luty 2016, 20:17:00 »
Uuupssss..... Nie ta linka się zaplątała :-p

(ale specjalnie nie wyrzucam jej, nie edytuję posta, bo TEŻ jest ciekawa. Kiedyś pisaliśmy też o "adaptacji" silnika Visy do 2CV, gdzie "tylko" z zapłonem był kłopot. Tez adapter /ponoć../ rozwiązuje taki problem)

WŁAŚCIWA linka do właściwej aukcji odnośnie reperaturki odmy:

http://www.ebay.de/itm/301879716843?_trksid=p2060353.m1438.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT
« Ostatnia zmiana: 24 Luty 2016, 20:59:24 wysłana przez hurtownia2cv »

Offline Roberto

  • Uzależniony od 2CV
  • *****
  • Reputacja: 45
    • Robert
Odp: Odma / Wlew oleju - diagnostyka i naprawa
« Odpowiedź #33 dnia: 25 Luty 2016, 09:23:39 »
Nie ma za co Robert  ;) Odma to ważny temat, dobrze, że wyszedł na światło dzienne.

Ja tymczasem, uznałem, że jak i tak muszę kupić nową odmę a stara poleci na półkę w garażu, to mogę się jeszcze raz pobawić i spróbować naprawić obecną tanim kosztem. Szczegóły opiszę, jak wszystko się uda i odma faktycznie będzie działać, co okaże się jutro, najpóźniej w piątek. W tym momencie mam już membranę samoróbkę i rozbieralną obudowę odmy łączoną na trzy zatrzaski ;D Jutro będą dorobione gumowe "tulejki" i wszystko będzie uszczelnione i złożone. Jako, że plan numer 1 na połączenie połówek nie zadziałał i trochę tę odmę popsułem, to obecnie, "naprawiona" wygląda jak potwór Frankensteina, ale najważniejsze, żeby tylko działała ;D

Tomek , obawiam się ,że ta guma - membrana może być za gruba, wszystkie zdjęcia pokazują,że ona powinna być  i jest znacznie cieńsza.
Mam jakieś przekonanie,że  ktoś to kiedyś te ciśnienia  policzył inżyniersko, ale może się  mylę...

Ale jak zmontujesz ,to sprawdź podciśnienia na wodowskazie :)

Ja zrobiłem doktorat z odm i ich zakupu.

Najtańsza nierozbieralna , jednorazowa 61,19 plus 14,90 Euro  = 76 Euro zusammen

Zestaw naprawczy z Burtona, rozbieralny - gumy można wymieniać tylko skąd je wziąć??? -w sumie chyba 85 Euro.Te pionowe rurki  mają jakieś kanały zewnętrzne  po co? nawet Niemcy nie wiedzieli.
Pisali mi o mgle olejowej ale hydraulikę cieczy to jakoś kumam , ciśnień niespecjalnie >:D

Popisałem z Koleżkami z Niemiec na pw, oni wymieniają tylko tę główną membranę,  nie wymieniają pionowych rurek i jest git.Tak twierdzą. Graty do tej wymiany można zdobyć "na lewika" za 55 Euro z przesyłką do Polski, bez tych pionowych rurek,na starych uszczelkach  i  żadnej gwarancji...

Dwa pierścienie /cięte chyba na CNC /ze śrubami i nakrętkami, w tym jeden przepołowiony , bo w  całości nie przelezie przez dół słupka obudowy,membrana, trzy nity ,
Resume:

kupiłem odmę  u Mirka  na fakturę , odliczę VAT i CIT /płacę podatki, więc nie daruję / i wyjdzie mnie nówka" no name" 222 Zeta.Pochodzi z 5 lat.

Starą i tak rozbiorę, zobaczę w jakim jest stanie.Pewnie złom.

Dziś ją zamontowałem, mam po 10 na plusie i minusie na wodowskazie. Dlaczego nie 14 - nie wiem.Argentyńczycy podają +14 , Niemcy plus 8 i ma być git.Może niespecjalnie szczelnie wchodzi mi rurka pomiarowa na bagnet?

Wymiana wkurzająca jest dość, ale na spokojnie 45 minut i pozamiatane.

Do wymiany trzeba dłuuuugą 11-stkę , szczupłą, całe szczęście ,że gratów u mnie dostatek.Ale tylko od jednego kompletu nasadowych  łatwo wchodziła, inne nasadki były przygrube. Zresztą i tak jest ciasno , szczególnie przy montażu, demontaż banalny, choć odłączyłem alternator - przeszkadzał mi przewód, przewód paliwowy, sprężynę naciągu linki gazu i dało się.
Mam zasadę ,że jak jest ciasno to zdjąć co się da , a nie liczyć ,że się uda tam paluszki włożyć.

Piszę  tutorial nie dla Ciebie ale dla Kolegów co im przyjdzie do głowy się tym zająć. ;) ;) ;)

Palce pianisty najlepiej mieć...

Tu opisałem , w miarę precyzyjnie cały proces...

Ten zestaw z linki Jacka , jest tym samym zestawem z Burtona.Tylko ,że  Burtonie chcą 70 Ojro.

A tu dużo mniej.

Ta cena jest ok.Trzeba rączki pobrudzić, oszlifować łączenie puszki , otworzyć,wymienić gumy i skręcić.

Chłopaki z 2cv- fahrer .de piszą, że jak się mooooocno silnik rozgrzeje to ten plastik śmierdzi, ale czy to prawda to nie powiem...

Ja kupiłem nowa odmę i pozamiatane mam. :) :) :)
Pozdrawiam ,
Roberto

(°\=/°)

Offline White_Duck

  • Uzależniony od 2CV
  • *****
  • Reputacja: 33
  • Nie mam czasu dla 2CV :(
    • Tomek
    • Kumak.eu
Odp: Odma / Wlew oleju - diagnostyka i naprawa
« Odpowiedź #34 dnia: 28 Luty 2016, 18:44:05 »
Wczoraj znajomy z Niemiec zrobił mi ok. 12 niespodziankę i przywiózł mi paczkę z Franzose. Nowa odma i uszczelka :) Oczywiście wielce rozentuzjazmowany natychmiast pobiegłem do garażu :D Nowa odma zainstalowana, wskazanie przyrządu w całym zakresie doskonałe, ciągłe podciśnienie w skrzyni korbowej. Umyłem wczoraj szybko kaczuszkę po ostatnim dłuższym postoju, odkurzyłem i heja na drogę trochę ją rozruszać. I jest wspaniale :D Kolejny problem z głowy :)

Offline Pionier

  • Uzależniony od 2CV
  • *****
  • Reputacja: 23
    • Tomek
Odp: Odma / Wlew oleju - diagnostyka i naprawa
« Odpowiedź #35 dnia: 28 Luty 2016, 19:00:12 »
Muszę Tomek kiedyś do Ciebie podjechać i podpiąć się pod to urządzenie, jestem ciekaw jak to u mnie wygląda ...

Offline White_Duck

  • Uzależniony od 2CV
  • *****
  • Reputacja: 33
  • Nie mam czasu dla 2CV :(
    • Tomek
    • Kumak.eu
Odp: Odma / Wlew oleju - diagnostyka i naprawa
« Odpowiedź #36 dnia: 28 Luty 2016, 20:36:44 »
A zapraszam :) Tylko daj mi wcześniej znać bo ja ostatnio bywam często poza domem. Ewentualnie możesz wykonać je samemu, sprawa jest naprawdę prosta i tania :)

Offline arekban

  • -
  • Global Moderator
  • Fanatyk 2CV
  • *****
  • Reputacja: 12
    • Forum 2CV
Odp: Odma / Wlew oleju - diagnostyka i naprawa
« Odpowiedź #37 dnia: 28 Luty 2016, 21:07:40 »
Wczoraj znajomy z Niemiec zrobił mi ok. 12 niespodziankę i przywiózł mi paczkę z Franzose. Nowa odma i uszczelka :) Oczywiście wielce rozentuzjazmowany natychmiast pobiegłem do garażu :D Nowa odma zainstalowana, wskazanie przyrządu w całym zakresie doskonałe, ciągłe podciśnienie w skrzyni korbowej. Umyłem wczoraj szybko kaczuszkę po ostatnim dłuższym postoju, odkurzyłem i heja na drogę trochę ją rozruszać. I jest wspaniale :D Kolejny problem z głowy :)

Tomek, a jak kaczka w ruchu ? Jakieś zauważalne zmiany ?

Offline White_Duck

  • Uzależniony od 2CV
  • *****
  • Reputacja: 33
  • Nie mam czasu dla 2CV :(
    • Tomek
    • Kumak.eu
Odp: Odma / Wlew oleju - diagnostyka i naprawa
« Odpowiedź #38 dnia: 28 Luty 2016, 21:42:06 »
Tomek, a jak kaczka w ruchu ? Jakieś zauważalne zmiany ?
Nie wiem, mogą to być bardzo subiektywne odczucia, ale po pierwsze odniosłem wrażenie, że silnik lżej odpalił po postoju. Co prawda, od montażu elektronicznego zapłonu i nowej cewki nie narzekam na odpalanie, ale jednak, jakby było lżej. Po drugie odpalanie na korbę. Jakoś tak lżej i bez odbijania korby. Podczas jazdy nie zauważyłem właściwie różnicy ale zrobiłem tylko kilka przejazdów z dziewczyną po okolicy. Prawdziwy efekt wyjdzie przy najbliższym wyjeździe w dalszą podróż, tak w spalaniu mam nadzieję jak i w braku wycieków oleju przy ciągnięciu kaczki do kresu możliwości na autostradzie na długim odcinku. Mam też nadzieję, że przestanie tak puszczać olej z bloku :D

Offline ural

  • Uzależniony od 2CV
  • *****
  • Reputacja: 20
    • Paweł & Iza
Odp: Odma / Wlew oleju - diagnostyka i naprawa
« Odpowiedź #39 dnia: 05 Marzec 2016, 21:00:36 »
Dziś przyszedł czas na mnie i również zabrałem się za odmę. Po odkręceniu od silnika,  widziałem w środku kawałki gumy - porwanej uszczelki. Diagnoza była jedna - złom. Po  ,, zabawie ,, 2 godzinnej, dopasowaniu idealnie uszczelki, złożeniu wszystkiego w kupę i zaprasowaniu łączenia korpusu odmy - próba. I tu moje zdziwko - odma pracuje lepiej jak dobrze. Po odpaleniu silnika na lekkim ssaniu ( podwyższone obroty ) na wodowskazie - 19. Po odłączeniu ssania silnik porwał mi wodę z węża. W ostatniej chwilo wyciągnąłem węża z rurki od bagnetu, bo woda znalazła by się w silniku. Podciśnienie jest niesamowite, nie wiem ile bo za mało miałem wyskalowany miernik. Tak czy owak, idealnie mocno ssie i również oddaje dużo powietrza nad membraną - wyjście do filtra. Robiąc próbę na wyjściu, wsadziłem węża do wiadra z wodą. Woda ,, wrzała ,,. Membrana jest gr. 1,5 mm, guma olejoodporna, mięciutka, płaska, leży idealnie. Jestem bardzo zadowolony z remontu.

Tomek, zastanawiam się czy Twoja membrana nie łapała za ,, obudowę ,, - górną część odmy nasadzaną. Ponad to , czy dałeś ,, węża gumowego na rurkę na górze, która staje na uszczelce lub metalowym talerzu. Ona jest bardzo istotna, bo uszczelnia dolne gazy. Jak jej nie ma to fiuta powietrze  na ,, około ,, góra / dół i pomijana jest nasza nowa membrana. Przeanalizuj to proszę .
« Ostatnia zmiana: 05 Marzec 2016, 21:12:00 wysłana przez ural »
Lepiej mieć Parkinsona i trochę wylać, niż mieć Alzheimera i zapomnieć wypić.

Offline ural

  • Uzależniony od 2CV
  • *****
  • Reputacja: 20
    • Paweł & Iza
Odp: Odma / Wlew oleju - diagnostyka i naprawa
« Odpowiedź #40 dnia: 05 Marzec 2016, 21:01:44 »
...
Lepiej mieć Parkinsona i trochę wylać, niż mieć Alzheimera i zapomnieć wypić.

Offline ural

  • Uzależniony od 2CV
  • *****
  • Reputacja: 20
    • Paweł & Iza
Odp: Odma / Wlew oleju - diagnostyka i naprawa
« Odpowiedź #41 dnia: 05 Marzec 2016, 21:03:34 »
Zacisk zrobiony z paska blachy 1 mm, o szerokości ok. 7 mm.   Z góry i z dołu nacięty ,, grzebień ,, gumówką , pozostały środek ok 3mm. Nacięcia pozwalają obwinąć odmę w koło i zaklepać ,, zęby ,,.
« Ostatnia zmiana: 05 Marzec 2016, 21:25:20 wysłana przez ural »
Lepiej mieć Parkinsona i trochę wylać, niż mieć Alzheimera i zapomnieć wypić.

Offline Roberto

  • Uzależniony od 2CV
  • *****
  • Reputacja: 45
    • Robert
Odp: Odma / Wlew oleju - diagnostyka i naprawa
« Odpowiedź #42 dnia: 05 Marzec 2016, 23:38:48 »
Paweł , gratuluję zacięcia, dobra robota.

Co do pomiarów wodowskazu to - może się mylę- wyniki są zaburzone niedokładnym skalowaniem rurki.

Twój wodowskaz nie jest chyba jednak wykonany prawidłowo. IMHO.

Nie widać tego dokładnie na Twoich zdjęciach , ale zero masz mieć 45 cm od podstawy przyrządu.Chyba że tak jest,ale w żadnym wypadku podniesienie  na rurce podciśnienia o 19 cm nie powinno Ci wyciągnąć wody z przyrządu.NIE ma prawa!
W drugiej części ma się opuścić o 19 cm  .I tyle.Obroty wolne 900-1000 bez ssania
IMHO.
Załączam  -dla potomności - szkic wykonania wodowskazu, jeden z wielu dostępnych w necie, ale wszystkie one podobne są.

U mnie na nowej odmie i starej sprawnej / w tym samym silniku / mam różnicę +10 i - 10.
Już pisałem ,że nie mam pojęcia dlaczego jest 10 a nie 14,a  sugerują koledzy z Argentyny- że ma być 14.

Ważne ,że działa.Wyskaluj przyzwoicie wodowskaz , bo tu może być problem, zresztą o tym pisałeś.

Good job!

« Ostatnia zmiana: 05 Marzec 2016, 23:52:57 wysłana przez Roberto »
Pozdrawiam ,
Roberto

(°\=/°)

Offline ural

  • Uzależniony od 2CV
  • *****
  • Reputacja: 20
    • Paweł & Iza
Odp: Odma / Wlew oleju - diagnostyka i naprawa
« Odpowiedź #43 dnia: 06 Marzec 2016, 10:44:10 »
Biję się w pierś. Miałem słup wody +20/-20. Dzisiaj zaraz z rana ponowny test na właściwym wskaźniku - słup wody +40/-40.  Dziękuję Robercie na zwrócenie mi na to uwagi. Wskazania :  +20/-20 z haczykiem. Wieczorem dodam filmik.
« Ostatnia zmiana: 06 Marzec 2016, 10:50:27 wysłana przez ural »
Lepiej mieć Parkinsona i trochę wylać, niż mieć Alzheimera i zapomnieć wypić.

Offline Roberto

  • Uzależniony od 2CV
  • *****
  • Reputacja: 45
    • Robert
Odp: Odma / Wlew oleju - diagnostyka i naprawa
« Odpowiedź #44 dnia: 06 Marzec 2016, 10:55:29 »
Paweł,

nie jest to żaden powód do bicia się  w piersi :)

Mam nadzieje ,że zbyt duże podciśnienie nie będzie szkodliwe,  bo prawdopodobnie wzięło się z" patentów ".

Ale na pewno TAK jest lepiej  ,niż tego podciśnienia brak...

Zwróciłem uwagę bo coś mi nie pasowało,  a też zrobiłem doktorat z odmy w kaczce. ;)

Mam jedną odmę do regeneracji, ale  -  mimo sporych umiejętności - nie podejmę się tego Twojego rozwiązania.Jestem jakiś niecierpliwy i bywam niezbyt dokładny  >:D >:(
Dorobienie obejmy "miszczostwo",super.

Jak się wzbogace to kupię same gumki...

Ja to chyba dam do zlutowania, co o tym myślisz?
Pozdrawiam ,
Roberto

(°\=/°)