Autor Wątek: Odma / Wlew oleju - diagnostyka i naprawa  (Przeczytany 9263 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Kryptek

  • Uzależniony od 2CV
  • *****
  • Reputacja: 36
    • Andrzej
Odp: Odma / Wlew oleju - diagnostyka i naprawa
« Odpowiedź #60 dnia: 16 Marzec 2016, 21:56:37 »
No cóż zarobiłem 25 eurasów >:D

Offline Kryptek

  • Uzależniony od 2CV
  • *****
  • Reputacja: 36
    • Andrzej
Odp: Odma / Wlew oleju - diagnostyka i naprawa
« Odpowiedź #61 dnia: 16 Marzec 2016, 21:58:45 »
Ale niestety pochwalić się nie ma czym :'(

Offline petercvw

  • Uzależniony od 2CV
  • *****
  • Reputacja: 64
    • Piotr
Odp: Odma / Wlew oleju - diagnostyka i naprawa
« Odpowiedź #62 dnia: 16 Marzec 2016, 22:02:19 »
ależ prosze pana widzę że to jakiś oryginał kupiony - zauważylem znak citroena, zbadaj i nadawaj ile ci wyszło.
musze i ja sprawdzić bo to ciepły temat tylko aparaturę od siwuchy musze przerobić bo szkoda na rurki 25 ojrasów wydawać  ;) lub pojechać do zaprzyjaźnionego mechanika  >:D

Offline Kryptek

  • Uzależniony od 2CV
  • *****
  • Reputacja: 36
    • Andrzej
Odp: Odma / Wlew oleju - diagnostyka i naprawa
« Odpowiedź #63 dnia: 16 Marzec 2016, 22:21:33 »
Ja nie wydałem tylko zaoszczędziłem 25 eurasów  ;D. Koszt 9,90zł za 3 mb rurki fi 10mm  w OBI.
A co wyszło to widać na kolejnym zdjęciu a właściwie to niewiele widać :'(

Offline White_Duck

  • Uzależniony od 2CV
  • *****
  • Reputacja: 35
  • :)
    • Tomek
    • Kumak.eu
Odp: Odma / Wlew oleju - diagnostyka i naprawa
« Odpowiedź #64 dnia: 16 Marzec 2016, 22:37:58 »
Podciśnienie jakieś jest, nie ma co płakać, pytanie czy w całym zakresie obrotów się utrzymuje? Tyle tylko, że jak masz tester z rurki fi10 to musisz obliczyć ile powinien wynosić twój słup wody bo nie jest to wcale obojętne dla wyniku. Instrukcja, którą wcześniej można zobaczyć w tym wątku wraz z informacją o słupie wody z zerem na 45cm od dołu urządzenia (np. ta ) dotyczy rurki fi8 i powinno się tego trzymać jeśli nie chce się, żeby silnik przypadkiem zassał wodę albo chce żeby wynik był prawidłowy.

Offline Kryptek

  • Uzależniony od 2CV
  • *****
  • Reputacja: 36
    • Andrzej
Odp: Odma / Wlew oleju - diagnostyka i naprawa
« Odpowiedź #65 dnia: 16 Marzec 2016, 23:02:17 »
Niestety nie , przy podwyższonych obrotach jest tak jak na zdjęciu czyli dno :( :'(

Offline White_Duck

  • Uzależniony od 2CV
  • *****
  • Reputacja: 35
  • :)
    • Tomek
    • Kumak.eu
Odp: Odma / Wlew oleju - diagnostyka i naprawa
« Odpowiedź #66 dnia: 16 Marzec 2016, 23:22:15 »
Padaczka, regeneruj lub wymieniaj póki sezon się nie zaczął  ;)

Offline Roberto

  • Uzależniony od 2CV
  • *****
  • Reputacja: 46
    • Robert
Odp: Odma / Wlew oleju - diagnostyka i naprawa
« Odpowiedź #67 dnia: 16 Marzec 2016, 23:53:31 »
Andrzej - karwa ,przykleileś  trzy centymetry krawieckie -  można dostać oczoplasu :) :) :)

Za friko były?

Przecież w tym temacie jest obrazek przeze mnie  załączony.

Gdzie jest tak naprawdę  zero?

Tam , 45 cm od dołu ma być poziom zero i poziom wody w przyrządzie.

Na 24? 28? 30? Nie wiem. ...

Przy dodaniu gazu podciśnienie ma spadać,  bo tak działa odma, wtedy właśnie otwierają się membrany, te poziome.

Nic nie kapuję  :(

Jedno wiem, odma do wymiany...

Pozdrawiam ,
Roberto

(°\=/°)

Offline Kryptek

  • Uzależniony od 2CV
  • *****
  • Reputacja: 36
    • Andrzej
Odp: Odma / Wlew oleju - diagnostyka i naprawa
« Odpowiedź #68 dnia: 17 Marzec 2016, 10:12:31 »
Robercie ... trochę matematyki :)  (23,5 -18,5) : 2 = 0 >:D
a w drugim przypadku (27 - 15) : 2 też równa się = 0  >:D

I nie mów że nic nie kapujesz bo wniosek wyciągnąłeś właściwy ;D

wiem wiem z tą skalą to trochę przedobrzyłem :)

Offline Roberto

  • Uzależniony od 2CV
  • *****
  • Reputacja: 46
    • Robert
Odp: Odma / Wlew oleju - diagnostyka i naprawa
« Odpowiedź #69 dnia: 17 Marzec 2016, 10:37:56 »
Andrzeju,

Dżizas, teraz to dopiero niczego nie kapuję :) :) :)

Robię w matematyce ;)

Wynik Twojego równania jest dość oryginalny.Skąd to zero w wynikach???

Chyba ,że sobie robisz jaja ;)

Na pierwszym zdjęciu jest podciśnienie plus i minus 2,5, bo różnica poziomów jest 5 cm.

Na drugim jest plus i minus 6, bo różnica w poziomach jest 12.

Zakładając,że:

- wodowskaz jest prawidłowo wyskalowany

- pierwszy pomiar jest na wolnych obrotach  +  -  2,5 cm 

- drugi pomiar jest na podwyższonych obrotach   +  - 6 cm


coś jest nie halo...

Na podwyższonych obrotach podciśnienie ma spadać, już pisałem....

A nie rosnąć.

Odma do wymiany...

Tu się zgadzamy.
Pozdrawiam ,
Roberto

(°\=/°)

Offline Kryptek

  • Uzależniony od 2CV
  • *****
  • Reputacja: 36
    • Andrzej
Odp: Odma / Wlew oleju - diagnostyka i naprawa
« Odpowiedź #70 dnia: 17 Marzec 2016, 11:23:12 »
Robercie z matematyką faktycznie żartowałem ;), ale jak się dobrze przyjrzysz zdjęciom to zarówno w pierwszym pomiarze jak i w drugim " zero" jest na liczbie 21. ( nikt nie mówił, że to prosty przyrząd >:D)
W obydwu pomiarach prawa rurka jest podpięta zamiast bagnetu.  W przypadku wolnych obrotów mam podciśnienie i woda jest zasysana  a w przy wysokich obrotów niestety mam nadciśnienie i to spore - woda jest wypychana
I tak jak pisałeś     --  " Na podwyższonych obrotach podciśnienie ma spadać, już pisałem...."   i spada a wręcz mam turbodoładowanie :) :)
 A ponieważ jest okres przedświąteczny to robienie jaj jest nawet wskazane >:D >:D >:D

Offline Roberto

  • Uzależniony od 2CV
  • *****
  • Reputacja: 46
    • Robert
Odp: Odma / Wlew oleju - diagnostyka i naprawa
« Odpowiedź #71 dnia: 17 Marzec 2016, 14:49:17 »
Tia....

"zero "  jest na liczbie 21" - tylko konstruktor wodowskazu mógł to wiedzieć :) :) :)

Wszystko przez to ,że nie odebrałem od Ciebie telefonu Andrzeju...

Został w aucie.

Mea culpa. :-[

Odma do wymiany...

Na przyszłość ,oczywiście to nie do Ciebie  Andrzeju- jeśli potrzebujecie sensownej pomocy  - potrzebne

są trzy zdjęcia:

1. wodowskaz w stanie spoczynku niepodłączony do bagnetu- karwa ,będzie widać gdzie jest zero ;)

2. wodowskaz podłączony do bagnetu na wolnych obrotach - zdjęcie najważniejsze

3. wodowskaz podłączony do bagnetu na podwyższonych obrotach

Na filmie Urala widać wszystko - najpierw niepodłączony , zero czytelne,  potem podłączony .

I jest pozamiatane.

I skalujcie Koledzy przyrządy sensownie , inaczej poruszamy się jak we mgle.Tomek wlał najpierw 20 cm wody - dobrze,że się jorgnął  :)bo miałby wodę w oleju, Andrzej oznaczył zero na "oczko"- 21. :P

Kto za tym nadąży? :) :) :)

A chcemy pomóc...

Jeszcze.
« Ostatnia zmiana: 17 Marzec 2016, 15:02:44 wysłana przez Roberto »
Pozdrawiam ,
Roberto

(°\=/°)

Offline White_Duck

  • Uzależniony od 2CV
  • *****
  • Reputacja: 35
  • :)
    • Tomek
    • Kumak.eu
Odp: Odma / Wlew oleju - diagnostyka i naprawa
« Odpowiedź #72 dnia: 17 Marzec 2016, 15:19:09 »
Ja sprostuję zdjęcie mojego przyrządu, bo jest zrobiony z rurki fi12. Bazując na danych między innymi z tej strony, według naszych obliczeń, mając rurkę fi12, słup wody z zerem na 26cm daje właściwy wynik podciśnienia właśnie przy ~14cm. Także moja odma nie działała, a teraz działa właściwie w całym zakresie obrotów i tylko to się dla mnie liczy ;)
Nie mniej, najłatwiej jednak kupić rurkę fi8 i zastosować wymiary z podawanej wcześniej strony z rysunkiem, wtedy wynik będzie najdokładniejszy i najbardziej wiarygodny bo takie urządzenia są obcykane a każdą zmianę w konstrukcji powinno się obliczyć ;) Do tego, przy złej konstrukcji, w najgorszym wypadku silnik może zassać wodę z rurki.
A co do koloru, ja swoją wodę zabarwiłem odrobiną barwnika spożywczego :D

Offline Kryptek

  • Uzależniony od 2CV
  • *****
  • Reputacja: 36
    • Andrzej
Odp: Odma / Wlew oleju - diagnostyka i naprawa
« Odpowiedź #73 dnia: 17 Marzec 2016, 19:47:43 »
już dobrze dobrze Panie Profesorze Robercie :)
Poprawiam się :
Zdjęcie 1 to zero ....... prawdziwe zerooooo >:D
Zdjęcie 2  odma nr 1 - wolne obroty     -2  +2   ............... do du...y :(
Zdjęcie 3  odma nr 2 - wolne obroty     -8  +8   .............całkiem całkiem  :)
Zdjęcie 4  odma nr 2 - wysokie obroty  prawie -3  +3  ....... chyba nie źle

Rurka w przyrządzie zmieniona na fi 8

Jutro sprawdzę trzecią odmę .... a co.......
« Ostatnia zmiana: 17 Marzec 2016, 19:51:55 wysłana przez Kryptek »

Offline White_Duck

  • Uzależniony od 2CV
  • *****
  • Reputacja: 35
  • :)
    • Tomek
    • Kumak.eu
Odp: Odma / Wlew oleju - diagnostyka i naprawa
« Odpowiedź #74 dnia: 17 Marzec 2016, 20:09:13 »
Bardzo ładny przyrząd  ;) Taką z -8/+8 spadającą przy wysokich do -3/+3 to jeszcze by pojeździć można, zawsze to jakieś podciśnienie jest a to już pozytywnie :D

Fajnie, że ten temat się tak rozwinął i wszyscy tak sprawdzają swoje odmy, świadomość wzrasta ;D