Autor Wątek: Odma / Wlew oleju - diagnostyka i naprawa  (Przeczytany 8027 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Kryptek

  • Uzależniony od 2CV
  • *****
  • Reputacja: 36
    • Andrzej
Odp: Odma / Wlew oleju - diagnostyka i naprawa
« Odpowiedź #90 dnia: 09 Kwiecień 2016, 16:19:24 »
To fotomontaż, Jacek pociągnął ustami z rurki, pstryknął fotkę, ot cała tajemnica ;D

Masz rację jak się dobrze przyjrzeć  to widać że połączył tranasparetną rurkę z niebieską >:D

Robercie staniało bo zobaczyli masową produkcję w Polsce ;D

Offline petercvw

  • Uzależniony od 2CV
  • *****
  • Reputacja: 56
    • Piotr
Odp: Odma / Wlew oleju - diagnostyka i naprawa
« Odpowiedź #91 dnia: 25 Maj 2016, 20:35:58 »
Dziś i ja zrobiłem pomarańczowy. ......i mandolina :(
fota zrobiona na wolnych obrotach dojeżdża ledwo do trójeczki.

Offline petercvw

  • Uzależniony od 2CV
  • *****
  • Reputacja: 56
    • Piotr
Odp: Odma / Wlew oleju - diagnostyka i naprawa
« Odpowiedź #92 dnia: 31 Maj 2016, 20:15:41 »
Tia koledzy pamiętacie mój pomiar (zdjęcie poprzednie) na wolnych obrotach - niedociągnięta trójeczka  >:(
W piątek wysłałem a  dziś już dostałem odmę odmłodzoną z manufaktury Pawła (dziękuję jeszcze raz Pablo) i.... - wynik poprawiony trzykrotnie do starego, miód malina nie wiem czy tak nowe dmuchają. I fota na wolnych obrotach (bez ssania) silnik rozgrzany.  II fota to jak wcisnąłem gaz i utrzymywałem takie same obroty.
..A jazda, ciężko powiedzieć kaczka czerwona to już samo przez to jest szybka strzała  ;) a tak na poważnie psychika właściciela jest ok i odczucie, że się zbiera lepiej - nie wiem jest coś inaczej - na pewno na lepsze  ;D

i pytanko - poziom oleju na bagnecie jest czarny; czerwony; fiolet  - mi się zdaje - czarny

Offline White_Duck

  • Uzależniony od 2CV
  • *****
  • Reputacja: 33
  • Nie mam czasu dla 2CV :(
    • Tomek
    • Kumak.eu
Odp: Odma / Wlew oleju - diagnostyka i naprawa
« Odpowiedź #93 dnia: 31 Maj 2016, 20:26:31 »
Czarny. Zagięcia są chyba wyłącznie po to, aby bagnet dobrze się trzymał na swoim miejscu.

Offline ural

  • Uzależniony od 2CV
  • *****
  • Reputacja: 20
    • Paweł & Iza
Odp: Odma / Wlew oleju - diagnostyka i naprawa
« Odpowiedź #94 dnia: 30 Wrzesień 2017, 09:44:54 »
Wczoraj zrobiłem kolejną odmę. Jak widzę, wszystkie prawie mają podobne wskazania - to cieszy.

https://youtu.be/0c-zz15qN2E
Lepiej mieć Parkinsona i trochę wylać, niż mieć Alzheimera i zapomnieć wypić.

Offline petercvw

  • Uzależniony od 2CV
  • *****
  • Reputacja: 56
    • Piotr
Odp: Odma / Wlew oleju - diagnostyka i naprawa
« Odpowiedź #95 dnia: 30 Wrzesień 2017, 09:49:07 »
A i kaczce służy. A robiłeś swoim patentem.

Online cvkowiec

  • Fanatyk 2CV
  • ****
  • Reputacja: 10
    • Mirek
Odp: Odma / Wlew oleju - diagnostyka i naprawa
« Odpowiedź #96 dnia: 30 Wrzesień 2017, 11:17:00 »
Czy ta podziałka jest w centymetrach czy nie . Ja mam w centymetrach i przy nowej odmie ale oryginalnej nie własnej produkcji max. uzyskuję jakieś 11 cm. Zastanawiam się czy te 25 nie jest stanowczo za dużo bo ciśnienie wywali uszczelnienia. Nawet na youtubie takich nie uzyskują. Tam właściwie nawet 10 nie ma. A zatem czy aby nie przesadziłeś z tymi gumkami.

Offline ural

  • Uzależniony od 2CV
  • *****
  • Reputacja: 20
    • Paweł & Iza
Odp: Odma / Wlew oleju - diagnostyka i naprawa
« Odpowiedź #97 dnia: 30 Wrzesień 2017, 21:26:37 »
Mój wskaźnik jest zrobiony wg wszelkich wytycznych z zachowaniem odpowiednich średnic rurek itp itd. Skala również - podziałka / kreska co 1 cm.

Odma to zawór , który puszcza tylko w jedną stronę. Gdy tłoki (       oba jednocześnie       ) idą do góry w komorze korbowej wytwarza się podciśnienie, ponieważ w zasadzie jedyny kontakt z atmosferą (      jest jeszcze przez rurkę od bagnetu, ale zatkany korkiem uszczelniającym na bagnecie      )  jest zamknięty przez zawór w odmie.

Tłoki poruszając się w dół, powodowałyby wzrost ciśnienia w komorze korbowej, co byłoby szkodliwe dla silnika, a w zasadzie powodowało wypychanie oleju na zewnątrz wszystkimi możliwymi nieszczelnościami i wypracowanymi uszczelnieniami. Tu wzrost ciśnienia niweluje zawór odmy, który upuszcza nadmiar gazów.

W komorze korbowej kaczki nigdy nie ma szkodliwego nadciśnienia, bo upuszcza go sprawny zawór w odmie, lub tego zaworu nie ma bo się wysypał  i gazy fukają sobie bez ograniczeń do atmosfery i z powrotem.

Każdy dąży do wypracowania jak największej sprawności maszyny / urządzenia, silnika spalinowego, odmy. Im większa sprawność tym lepiej. Zastosowanie pewnych ,, patentów ,, w mojej odmie podnosi jej sprawność i proszę mi nie pisać , że to źle.  Mniejsze wskazanie uzyskane na oryginalnej odmie może wynikają z małej dokładności wykonania.  Dzisiaj ,, nowe ,, wytrzymuje niecały rok - jak przegub w moim audi.
« Ostatnia zmiana: 01 Październik 2017, 09:05:52 wysłana przez ural »
Lepiej mieć Parkinsona i trochę wylać, niż mieć Alzheimera i zapomnieć wypić.