2CV od strony technicznej > Mechanika

Pompa hamulcowa 19mm

(1/1)

sweeper:
Witam
Panowie potrzebuję info jak rozebrać taką pompę - mam jakąś książkę, gdzie piszą o sprężynce zabezpieczającej i rozkręcaniu - ale ani sprężynki, ani za co złapać przy odkręcaniu. Gdzieś znalazłem filmik z wyciąganiem swożnia/ tulejki - że niby on trzyma tłok- ale może koś już to rozbierał i coś podpowie, zanim urwę coś na amen ;)

ural:
Sugerując się średnica, masz pompę jedno obwodowa starszego typu. Po wyjęciu pompy zobaczysz pierścień zabezpieczający z tyłu. Na pierścieniu zapiera się tłoczysko żeby nie wyskoczyło.

sweeper:
Jeżeli miałoby tam być coś na kształt pierścienia segera - czy inne formy okrągłej sprężynki o którą się tłok opiera - to nie ma :(
Jest prosta tuleja fi 19...
Mam wrażenie, że to będzie coś jak to- tylko jednoobwodowe:
https://www.youtube.com/watch?v=6W5zQimB-kQ

Spotkał ktoś się z czymś takim ?

ural:
Prawdę mówisz. Byłem, sprawdziłem. Jest ,, zawleczka ,, jak w pompie od 600 setki pod zbiorniczkiem płynu.
Wkręć wkręta podobnej średnicy - zwój / 2 zwoje - aby się zacięło i wyciągasz do góry kombinerkami. Idzie gładko.

sweeper:
Dzięki za potwierdzenie podejrzeń - dodam kilka słów jakby ktoś, kiedyś szukał :
 po sprawdzeniu internetów wyszło, że  i ta pompa występuje w 2 opcjach - z gwintami M8 i M9.
Moja ma gwint M8 ( rok prod samochodu 72).
Jeżeli chodzi o wydłubanie tego bolca, to niestety tak różowo nie szło- po kilku godzinach walki udało się w ten sposób - wsunąłem wkrętak płaski szerokości 3 ( można by dać 3,5) -  i wykręcając w lewo- o dziwo zaczęło się wysuwać na tyle, że można było złapać szczypcami..

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

Idź do wersji pełnej