2CV od strony technicznej > Mechanika

Maglownica czary mary

(1/2) > >>

zloek:
Mam dla was zagadkę.

Wszystkie części maglownicy są nowe, wszystko jest dokręcony, żadnych luzów na kołach czy łożyskach i po 3 dniach jazdy pojawiają się luzy na kierownicy.
zobaczcie obrazek na zdjeciu, górny obrazek, kiedy dokrecam srube numer 32 to luzy znikaja ale i kiera bardzo ciezko chodzi
kiedy wykrecilem ta srube 32 to jest tam w srodku taki tloczek, zobacz drugie zdjecie
Pytanie, czy oprocz tego tloczka i sprezyny jeszcze cos tam powinno byc? I jak ten tloczek wyjac? Bo siedzi jak uparty tam.
No i o co chodzi z tym luzem, czy powinno byc jakies zabezpieczenie tej sruby?

herbi:
Oprócz tego tłoczka,sprzężyny i nakretki nic wiecej tam nie ma ,jest jeszcze zawleczka zabezpieczajaca te nakretke przed odkreceniem.
Tłoczek powinien wyjsc bez oporu.
Piszesz ,ze wszystkie części maglownicy sa nowe,wiec rozumiem,ze łozysko też.

zloek:
łożysko na wałku?
Jest dobre, nie ma luzów

ural:
Widzę że niektórzy przeglądają ten wątek, a jednoznacznej odpowiedzi nie ma. Więc streszczę w paru słowach.
Luzy na maglownicy. Nic nie pomoże wymiana kwadratów, dokręcanie wałka do zębatki, bo zablokuje kierę jak Łukaszowi.
Cały problem to wytarty pierścień centrujący. Robiłem kilka magli i zapewniam że to to i tylko to. Konieczna jest rozbiórka , a nie jest to taka prosta sprawa.
Pierścienia nie da się dotoczyć czy też dobrać z czegoś. Musi być oryginał, który jest idealnie spasowany i piekielnie twardy.
Nabijamy go na wałek po rozgrzaniu do czerwoności i mamy bardzo mało czasu na nabicie we właściwe miejsce. Drugiej próby nie ma ! - chyba że z nowym pierścieniem.
Gwarantuję, że po wymianie skończy się problem z luzami.
Jak sprawdzić czy magiel nam dogorywa - poruszać kierownicą prawo / lewo i obserwować sworznie wychodzące z maglownicy. Jeżeli wychodzą i się cofają do wewnątrz - mamy przyczynę.
Inny przykład : jadąc kiepską drogą, przenosi nam drgania na kierownicę i tłucze przeraźliwie w zawieszeniu, to maglownica lub sworznie zwrotnicy. Często gęsto obie przyczyna na raz.

A tu filmik pokazujący ,, poważne ,, luzy w maglu.

https://www.youtube.com/watch?v=KUrHDg621bY

krejzo:
Wszystko się zgadza, bardzo fajnie opisałeś objawy i ich diagnostykę. U Mirka w sklepie są te tulejki w różnych średnicach, nadwymiarowe też. Nie wiem tylko, czy jest jakiś sposób, aby przed zakupem zmierzyć dokładnie potrzebny nadwymiar. Chyba tylko zmierzenie średnicy w swojego zużytego pierścienia i próba ocenienia, ile luzu ma w obudowie. Ja kiedyś ,,zregenerowałem" pierścień, napawając go spawarką dookoła i potem przetoczyłem. Było to żmudne, bo trzeba było kilka razy zbierać jakieś mikrony, aż listwa wejdzie ściśle. Na razie przekładnia działa, ale jak długo, nie wiem.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej