Autor Wątek: Olej  (Przeczytany 4309 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline kalie

  • Fanatyk 2CV
  • ****
  • Reputacja: 3
    • Przemek
Olej
« dnia: 04 Listopad 2015, 15:42:54 »
Doradzcie prosze.
Czy warto wymienic olej?
Co prawda nie jest on zuzyty mechanicznie. Jezdze tylko jakies 2tys. km rocznie, ale przy nowych autach i tak zaleca sie wymiane co rok, jezeli nie wyrobi sie zalecanego limitu km.
Jezeli tak to jaki i ile go wlac. Pewnie wypadaloby rownoczesnie filtr oleju.

Offline Roberto

  • Uzależniony od 2CV
  • *****
  • Reputacja: 46
    • Robert
Odp: Olej
« Odpowiedź #1 dnia: 04 Listopad 2015, 16:51:32 »
Mineralny Total przesadnie drogi nie jest.Wymień po sezonie i miej spokój.
Wchodzi około 2.3 litra  , z wymianą filtra.
Zalej najpierw 2 litry i uzupełniaj by nie przelać.
BTW. Dodatkowa bonusowa informacja  ?:od górnego stanu do dolnego, na bagnecie jest 0,5 litra
Pozdrawiam ,
Roberto

(°\=/°)

Offline herbi

  • Uzależniony od 2CV
  • *****
  • Reputacja: 68
    • Herbert
Odp: Olej
« Odpowiedź #2 dnia: 04 Listopad 2015, 17:03:52 »
Wymien,posłuchaj Roberta ,a silnik Ci sie odwdzięczy Długotrwałą wierną pracą   :)

Offline kalie

  • Fanatyk 2CV
  • ****
  • Reputacja: 3
    • Przemek
Odp: Olej
« Odpowiedź #3 dnia: 04 Listopad 2015, 17:07:22 »
Dzieki, faktycznie wymienie.
Widze, ze sa mineralne 15W40 oraz specjalny do dwusuwow.
http://www.feuvert.fr/huile-lubrifiant/total-huile-minerale-total-pour-moteurs-2-temps-2l/p800210.html
Ma to jakies znaczenie?

Wlasnie znalazlem jeszcze cos takiego, ze niby powinien to byc mineralny 10W40
http://autosotua.com/olej-silnikowy/citroen/2cv.html
« Ostatnia zmiana: 04 Listopad 2015, 17:13:29 wysłana przez kalie »

Offline hurtownia2cv

  • Uzależniony od 2CV
  • *****
  • Reputacja: 74
    • Jacek
Odp: Olej
« Odpowiedź #4 dnia: 04 Listopad 2015, 17:14:56 »
A skąd pomysł - żeby  w ogóle chociaż patrzeć  w stronę olejów dedykowanych do silników dwusuwowych ? ? ?
Do dwusuwów - olej MIESZA SIĘ Z BENZYNĄ (w różnych proporcjach, podawanych przez producenta silnika) i wlewa do baku :)
To całkiem inna bajka

Offline kalie

  • Fanatyk 2CV
  • ****
  • Reputacja: 3
    • Przemek
Odp: Olej
« Odpowiedź #5 dnia: 04 Listopad 2015, 17:16:55 »
Ale mi wstyd. Chyba juz dzisiaj zmeczony jestem. No pewnie, ze to inna bajka. Sam bedac mlodziencem robilem takie mikstury do Romata :-)

Offline Roberto

  • Uzależniony od 2CV
  • *****
  • Reputacja: 46
    • Robert
Odp: Olej
« Odpowiedź #6 dnia: 04 Listopad 2015, 17:21:37 »
Masz zalać Total MINERALNY  15 w 40, żaden półsyntetyk !!!!,nie sugeruj się tabelą ,można ją w buty wsadzić. By być wyższym , naturalnie... :)
Pozdrawiam ,
Roberto

(°\=/°)

Offline kalie

  • Fanatyk 2CV
  • ****
  • Reputacja: 3
    • Przemek
Odp: Olej
« Odpowiedź #7 dnia: 04 Listopad 2015, 17:25:06 »
Dzieki i tak wlasnie zrobie. Total mineralny 15W40.
Czas wychodzic z pracy bo jeszcze inne glupoty napisze lub co gorsza narobie :-)

Offline Roberto

  • Uzależniony od 2CV
  • *****
  • Reputacja: 46
    • Robert
Odp: Olej
« Odpowiedź #8 dnia: 04 Listopad 2015, 17:45:49 »
kalie   -olej mineralny Total Quartz 5000 15 w 40 ,na pewno nie 7000.

Najtaniej na Alledrogo 90 PLN z przesyłką, są z Krakowa.

Ja w Warszawie mam sklep co tym handluje, jadę , odbieram i chyba mam  też taniej .

Nie pamiętam ile ostatnio dałem, faktury mam u księgowej ;)

Looknij przez wujka google, omijając alledrogo.
Pozdrawiam ,
Roberto

(°\=/°)

Offline hurtownia2cv

  • Uzależniony od 2CV
  • *****
  • Reputacja: 74
    • Jacek
Odp: Olej
« Odpowiedź #9 dnia: 04 Listopad 2015, 18:00:12 »
żaden półsyntetyk !!!!
A czemu w Tobie, Roberto, taka wrogość do półsyntetyków, że aż z czterema wykrzyknikami ? :D

Offline herbi

  • Uzależniony od 2CV
  • *****
  • Reputacja: 68
    • Herbert
Odp: Olej
« Odpowiedź #10 dnia: 04 Listopad 2015, 19:04:32 »
No własnie ,dlaczego nie półsyntetik.
Ja jeżdzę na MOTUL-u Classico 15W50 półsyntetik własnie ,dedykowany do starszych silników.

Offline Kryptek

  • Uzależniony od 2CV
  • *****
  • Reputacja: 36
    • Andrzej
Odp: Olej
« Odpowiedź #11 dnia: 04 Listopad 2015, 22:50:14 »
A moja kaczka pławi się w mineralnym Lotosie 15W40 ;D . Wymieniam go co roku na wiosnę niezależnie od ilości kilometrów. Moim zdaniem dla silników kaczuszek dobry jest każdy olej mineralny każdej znanej firmy  (za wyjątkiem firm "krzak"  ). Każdy olej produkowany w roku 2015 jest o niebo lepszy od tego z lat 49 -90 . technologia poszła do przodu :)

Offline Roberto

  • Uzależniony od 2CV
  • *****
  • Reputacja: 46
    • Robert
Odp: Olej
« Odpowiedź #12 dnia: 04 Listopad 2015, 23:10:56 »
Nie miałem problemów z półsyntetykiem...
Bo go po prostu nie stosuję.
Mea culpa.

Cytuję -  może że zbytnim zdecydowaniem - zdanie najlepszego mechanika od starych ,niewysilonych silników spalinowych jakiego znam .Ufam mu bezgranicznie.Przy jego doswiadczeniu czuję się leszczem,a leszczem nie jestem...

Kwestia punktu odniesienia. Naprawial   takie silniki , ktore chodzily na polsyntetyku.O syntetyku nie  wspomnę .Ostrzegał mnie i tyle.
Ten półsyntetyk jest pewnie dobry.
Tylko po choooj to sprawdzać?

Jeździcie w ciężkich warunkach?
Uruchamiacie przy minus 20?
Depczecie do odcięcia na zimnym silniku?
Drzecie 800 km dziennie maksymalną prędkością
autostradą  ?

Jeśli NIE - mineralny olej w kaczce wystarczy.

IMHO

Przyleciałem zieloną kaczką 1250 km ze Stuttgartu do Warszawy na TOTALU w 14,5 godziny- to nie żart - jednym ciągiem.Myslalem,że mi doopa odpadnie.  Ostatnie 250 km siedziałem na kurtce,swetrze.
Dojechałem,  silnik ok.





Każdy kowalem  swego lasu...
Pozdrawiam ,
Roberto

(°\=/°)

Offline Gusto

  • Global Moderator
  • Uzależniony od 2CV
  • *****
  • Reputacja: 32
    • Olek
Odp: Olej
« Odpowiedź #13 dnia: 05 Listopad 2015, 00:02:00 »
Kiedyś borykałem się z podobnym problemem ale znalazłem jakąś serwisówkę do kaczuszi i wyczytałem, że kaczki były zalewane Castrolem 15W40 jak wyjeżdżały z fabryki. Ja dopóki nie zrobiłem remontu silnika takim zalewałem. Po remoncie zalewam 10W40 i nie ma problemów. Jest tylko jedna ważna zasada. Nie można wlewać rzadszego oleju. Jeżeli miałeś zalany silnik 15W40 to można co najwyżej zalać gęstszy czyli 20W40. Jeżeli zalejesz 10W40 to możesz uszkodzić silnik, gdyż olej rozpuszcza nagar i zacznie przelatywać przez pierścienie.

Offline herbi

  • Uzależniony od 2CV
  • *****
  • Reputacja: 68
    • Herbert
Odp: Olej
« Odpowiedź #14 dnia: 05 Listopad 2015, 07:45:39 »
Olek dobrze mówisz ,nie ważne czy to mineralny,półsyntetik czy nawet pełny syntetik,ważne by miał swoja gęstość.
JA zalałem Motulem,czyli olejem dedykowanym bardziej do motocykli gdzie wiekszosc jest chłodzona powietrzem.a silnik w naszej kaczuszce ma pochodzenie motocyklowe i jest chłodzony wiatrem.
Jest niestety troche drogi.
Teraz do fiata i nastepnej kaczki zastanawiam sie nad Castrolem High Mileage  15W40 dedykowanym dla silników z przebiegiem powyzej 100tys i nie jest drogi