Kichanie w wydech - oznacza albo za późny zapłon, albo nieszczelność na wylocie.
Zakładając, że zapłon jest prawidłowy (?), "nieszczelność na wylocie" oznaczać będzie najprawdopodobniej - nadpalony zawór wydechowy.
Tyle tylko, że - to powinno być niezależnie - czy silnik zimny, czy nagrzany....
Zapach spalin pod korkiem oleju - oznacza zaś, że nie ma szczelnej komory spalania i spaliny - zamiast być wypychane tłokiem na zewnątrz, przez otwarty zawór wydechowy - przechodzą do skrzyni korbowej.
Tak, czy siak - najsensowniejszym sposobem na dowiedzenie się - jest rozbiórka.
Osobiście bardziej skłaniałbym się - do pękniętego (jednego, a może nawet kilku) pierścienia tłokowego.
A jeśli już nastawiasz się na rozbiórkę - od razu zamów u Mirka zestaw naprawczy
(ten:
http://www.2cv-shop.pl/pl/p/Uszczelki-silnika-2cv6-i-2cv4-zestaw-simmeringi/1388 )
i gdy rozbierzesz silnik - wyczyść go dokładnie i poskładaj na nowych uszczelnieniach, ..żeby już do tego więcej nie wracać.
No i - za jednym zamachem - czyszczenie chłodnicy oleju (mycie w oleju napędowym, przedmuchiwanie).
Plus, oczywiście, nowy filtr oleju i nowy olej.