Autor Wątek: Deska  (Przeczytany 6760 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline herbi

  • Uzależniony od 2CV
  • *****
  • Reputacja: 63
    • Herbert
Odp: Deska
« Odpowiedź #30 dnia: 12 Listopad 2015, 08:21:52 »
Ja jakis czas temu kupiłem Technicsa 5+1 za namowa zony, ale szybko wróciłem do starego zestawu  Unitry wzmacniacza WS303 , magnetofon szpukowy ZK 240 mono,bo mam stare tasmy nagrywane w młodosci i teraz chetnie do nich wracam.,ale mam tez ZK 2405 stereo tez szpulowy.
Dalej magnetofon kasetowy-szyflada, gramofon i tuner,wszystko Unitra,alkej jak to gra.
Wszyscy znajomy dziwia sie nad jakoscia dzwieku.Do tego kolumny Altus 200.
I niech mi nikt nie wmawia ,ze dzwiek basu ze wspłóczesnych kolumn gdzie głosnik basowy ma srednice 15cm jest taki sam jak w Tonsilowski basowym o srednicy 30cm,to sie czuje ,dynamika jest nie porównywalna.

Offline Roberto

  • Uzależniony od 2CV
  • *****
  • Reputacja: 46
    • Robert
Odp: Deska
« Odpowiedź #31 dnia: 12 Listopad 2015, 22:02:30 »
Wracając do oświetlenia prędkościomierza i innych rechumocji.

Dziś wracałem ponad godzinę po ciemaku, deska po wymianie żarówki na nową  JEST  oświetlona BARDZO DOBRZE  .

Cyferki kilometromierza są spokojnie czytelne.

Polecam wymianę żarówki na nową,  działa.

LED niepotrzebny.

IMHO...
Pozdrawiam ,
Roberto

(°\=/°)

Offline Roberto

  • Uzależniony od 2CV
  • *****
  • Reputacja: 46
    • Robert
Odp: Deska, półka aku w Sausse Ente
« Odpowiedź #32 dnia: 17 Listopad 2015, 21:50:12 »
Powtórzyłem ćwiczenie z naprawy półki aku   ,tym razem w zielonej kaczce...

Wyczyszczona , polakierowana,zamontowana.

Tej k....y żarówki nie mogłem jednak wyciągnąć,  bo jak pisał herbi " jest mocno osadzona" >:D

Odpuściłem .

Nie bardzo miałem czas z tym walczyć. Bo musiałem rano pomykac kaczką do roboty.

Znaczy nie musiałem , tylko chciałem. ...

Odkręcę jednak licznik  od strony kabiny ,odłączając linkę od skrzyni i wtedy  wymienię żarówkę.
Pozdrawiam ,
Roberto

(°\=/°)

Offline herbi

  • Uzależniony od 2CV
  • *****
  • Reputacja: 63
    • Herbert
Odp: Deska
« Odpowiedź #33 dnia: 17 Listopad 2015, 22:06:16 »
A ja zamówiłem LEDy
jedna mocna do podswietalania zegarów i 6 słabszych w miejsce kontrolek.Te kontrolki przynajmniej w mojej tez słabo swieciły ,w dzien prawie nie widoczne.Zobaczymy co potrafia LEDy.

Offline Roberto

  • Uzależniony od 2CV
  • *****
  • Reputacja: 46
    • Robert
Odp: Deska
« Odpowiedź #34 dnia: 17 Listopad 2015, 22:17:10 »
Herbi - to mam nadzieję napiszesz , jak to świeci.

Mnie kontrolki świecą  genialnie nawet w dzień w obu kaczkach. Naprawdę.

Ciekaw jestem jednak BARWY  światła tych ledów, jak będa waliły neonowo to będzie nienajlepiej
Pozdrawiam ,
Roberto

(°\=/°)

Online petercvw

  • Uzależniony od 2CV
  • *****
  • Reputacja: 58
    • Piotr
Odp: Deska
« Odpowiedź #35 dnia: 18 Listopad 2015, 06:38:42 »
Herbert i ja też ciekaw jestem wyników eksperymentu, tylko jak to zobaczyć efekt ;)

Offline Kryptek

  • Uzależniony od 2CV
  • *****
  • Reputacja: 36
    • Andrzej
Odp: Deska
« Odpowiedź #36 dnia: 18 Listopad 2015, 19:36:55 »
Na kontrolkach mam ledy i jest ok . Zielony i czerwony są stonowane ale niebieski to porażka >:D. Tak daje po oczach, że musiałem zamalować czarnym flamastrem >:D

Offline herbi

  • Uzależniony od 2CV
  • *****
  • Reputacja: 63
    • Herbert
Odp: Deska
« Odpowiedź #37 dnia: 23 Listopad 2015, 16:26:06 »
Dzisiaj dostałem LEDy i zrobiłem zaraz test.Szukałem takich kontrolek LED-owych o ciepłej barwie,ale nie znalazłem ,kupiłem wiec takie o barwie zimnej czyli biało-niebieskiej .i Tak.
Kontrolka niebieska swici ładnie w naturalnym kolorze
zielona juz mniej ładnie ,bo przechodzi w taki morski kolor
natomiast czerwone swieca bardziej różowo.
Nie podobaja mi sie te kolory wiec pozostane przy żarówkach.
Robiłem testy z zarówkami 2W,3W i 4W.
4W świeca najmocniej to było wiadomo,ale grzeja sie tez bardzo mocno.Do kontrolek raczej nie polecane
Wydaje sie,ze 2 W wystarcza. Do Cisnienia oleju i kontrolki płyny mozna dac mocniejsze,bo one swieca tylko przez chwile.
Co do podswietlenia licznika ,żarówka LED-owa która kupiłem ma za dużą średnice i nie wchodzi do otworu,spróbuje ja oszlifowac,albo wejdzie ,albo zepsuję.
Szukam mniejszej.
Robiłem zdjecia,ale nie wyszło to dobrze,nie widac za bardzo róznicy w barwie ,wiec musicie mi wierzyć na słowo

Online petercvw

  • Uzależniony od 2CV
  • *****
  • Reputacja: 58
    • Piotr
Odp: Deska
« Odpowiedź #38 dnia: 23 Listopad 2015, 16:45:07 »
Wierzymy panie tester ;D

Offline pawel.d

  • Dyskutant
  • ***
  • Reputacja: 2
Odp: Deska
« Odpowiedź #39 dnia: 23 Listopad 2015, 23:57:41 »
Ja wstawiłem  do kontrolek LEDy kolorowe ( jasne , fi 5mm) a oryginalne kolorowe oczka usunąłem świecą mocno, nocą może aż za mocno , ale nie zapominam o wyłączeniu kierunku.

Offline sindbad1947

  • Uzależniony od 2CV
  • *****
  • Reputacja: 25
    • Bogdan.
Odp: Deska
« Odpowiedź #40 dnia: 24 Listopad 2015, 01:22:18 »
 :)Ciekawy temat zastosowania LED. To mam pytanie, czy można zastosować LED zamiast żarówek postojowych ale o sile światła odpowiadającej 5 W i używać do jazdy dziennej.

Offline White_Duck

  • Uzależniony od 2CV
  • *****
  • Reputacja: 34
  • Nie mam czasu dla 2CV :(
    • Tomek
    • Kumak.eu
Odp: Deska
« Odpowiedź #41 dnia: 24 Listopad 2015, 03:10:46 »
czy można zastosować LED zamiast żarówek postojowych ale o sile światła odpowiadającej 5 W i używać do jazdy dziennej.
Nie można. Żadna z tych LEDowych żarówek, których pełno na allegro, nie posiada homologacji a druga sprawa, że lampy kaczki nie są homologowane do użytku z LEDami. Wszystkie te żarówki LED do samochodów to takie chińskie wynalazki, część z nich pewnie nawet dobrze świeci, ale nic z tego nie jest legalne.
Są tylko dwie legalne opcje, całodobowa jazda na światłach mijania z normalnymi żarówkami albo prawidłowy montaż dodatkowych, homologowanych świateł dziennych.

Offline herbi

  • Uzależniony od 2CV
  • *****
  • Reputacja: 63
    • Herbert
Odp: Deska
« Odpowiedź #42 dnia: 24 Listopad 2015, 07:50:13 »
Ja w swojej Dolly Której juz nie mam (ale robi sie następna) zastosowałem taki patent o którym pisałem w swoim temacie,a mianowicie automat swiateł dziennych.
Przypomne jak on działał.
Był podłaczony do swiateł drogowych (długich) i obniżał napiecie na tych zarówkach,tak by swieciły z moca ok 30% to jest przy swiatłach dłygich gdzie moc żarówki wynosi 45W,to te 30 % to bedzie ok 15W.
A wiec oszcędniość.
Druga sprawa,to ten automat zapalał te światła samoczynnie po uruchomieniu silnika ale dopiero po chwili kiedy alternator zaczął ładowac.Wyłaczał swiatła wraz z wyłaczeniem silnika.
Jesli chcielismy w nocy jechac na normalnych swiatłach,wystarczyło normalnie je właczyc przekrecajac pokretło jak zawsze.
Powim Wam,ze dobrze sie to sprawowało,15W na dłygich było dobrze widoczne,nie musiałem pamietac o właczeniu swiateł,a tym bardziej o ich wyłaczeniu.
W mojej nastepnej kaczce tez zamontuje to urzadzenie .Polecam.

Offline krejzo

  • Fanatyk 2CV
  • ****
  • Reputacja: 11
    • Tosiek
Odp: Deska
« Odpowiedź #43 dnia: 14 Maj 2016, 11:43:10 »
Nie wiecie, gdzie można nabyć pśtyczek do kierunkowskazów, ten elektromagnesik akustyczny montowany w obudowie przełącznika migaczy?