Autor Wątek: Regulator pracy wycieraczek  (Przeczytany 601 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline kalie

  • Fanatyk 2CV
  • ****
  • Reputacja: 3
    • Przemek
Regulator pracy wycieraczek
« dnia: 07 Styczeń 2016, 09:53:11 »
Witam,
Czy ktos z Was mial stycznosc z regulatorem pracy wycieraczek.
Zastanawiam sie nad zainstalowaniem tego. Gdy nie pada zbyt mocno to wycieraczki strasznie skrzypia o szybe, a silnik tez nie jest cichy.
Rozpoznalem dwa rozwiazania. Zlutowanie ukladu do samodzielnego montazu, lub uzycie regulatora z Malucha.
Nie wiem jak sie to sprawdzi, nie chcialbym czegos popsuc.
Tu przyklady:
http://allegro.pl/regulator-pracy-wycieraczek-fiat-126-p-i5833838910.html
http://allegro.pl/ne521-regulator-pracy-wycieraczek-samochodowych-i5833862335.html

Offline White_Duck

  • Uzależniony od 2CV
  • *****
  • Reputacja: 34
  • Nie mam czasu dla 2CV :(
    • Tomek
    • Kumak.eu
Odp: Regulator pracy wycieraczek
« Odpowiedź #1 dnia: 15 Marzec 2016, 16:33:53 »
Podbiję temat bo może ktoś ma coś do powiedzenia? ;)

Offline kalie

  • Fanatyk 2CV
  • ****
  • Reputacja: 3
    • Przemek
Odp: Regulator pracy wycieraczek
« Odpowiedź #2 dnia: 16 Marzec 2016, 16:48:41 »
Nie bardzo mam czas sie za to zabrac, a tu trzeba poeksperymentowac. Niestety nie mam doswiadczenia z instalacjami samochodowymi, ale wydaje mi sie to mozliwe do wydedukowania.

Kupilem regulator z Fiata 126. Ma on 4 podlaczenia. Z tego co mi sie wydaje, dlatego poniewaz Maluch mial 2 predkosci pracy wycieraczek przelaczane kolo kierownicy.
Ja mam tylko 1 predkosc - poprostu wlacznik na pulpicie ON/OFF. Czy wszystkie 2cv tak maja?

W watku: http://2cvclub.pl/index.php?topic=355.0
znalazlem schematy elektryczne od herbiego. Sa one do rocznika 1981, a ja mam rocznik 1976, wiec moga sie roznic.
Na tym schemacie (15) to silnik wycieraczek. Ma on 3 podlaczeia (N1, N4, N2) plus masa N3. N1 - przewod niebieski, N4 - przewod bialy, N2 - przewod czarny.

Zalaczam tez zdjecie mojego silnika wycieraczek. Ma tylko 2 przewody - niebieski i czerwony no i oczywiscie obudowa z masa.

Pomierzylem napiecia:

Pomiedzy czerwonym i niebieskim, niezaleznie od tego czy wycieraczki wlaczone (ON) czy wylaczone (OFF) jest 7,2V. Czyli napiecie z akumulatora podzielone na 2.

Podobnie, niezaleznie od tego czy wycieraczki wlaczone (ON) czy wylaczone (OFF) pomiedzy czerwonym a masa jest 12V.

Inaczej jest z niebieskim i masa. Gdy przelacznik wycieraczek jest (OFF) to napiecie wynosi 0V, a przy wlaczonym (ON) jest 12V. Czyli jest to przewod sterujacy.

Jakies pomysly?

Offline herbi

  • Uzależniony od 2CV
  • *****
  • Reputacja: 63
    • Herbert
Odp: Regulator pracy wycieraczek
« Odpowiedź #3 dnia: 16 Marzec 2016, 17:10:50 »
Da sie to zrobic,ale trzeba to sprawdzic w praktyce.
Silnik wycieraczek działa w ten sposób,ze zatrzymuje sie po wyłaczeniu w okreslonej pozycji.
Włacznik uruchamiajacy wycieraczki działa w ten sposób ,ze przy właczeniu wycieraczek łaczy zasilanie silnika do + 12v. Po wyłaczeniu,przełacza wyjscie silnika na styk wewnetrzy w silniku i silnik pracuje nadal mimo wyłaczenia wycieraczek,do momentu osiagniecia wyznaczonej pozycji, potem ten styk zwiera zasilanie silnika do masy i nastepuje gwałtowne zatrzymanie silnika na zasadzie magnetycznej.gdyby tege nie było silnik jeszcze bezwładnoscia wirnika kreciłby sie dalej.
Aby podłaczyc ten regulator,trzeba dodatkowego przełacznika ,odcinajacego wyłacznik główny wycieraczek,a nastepnie wykozystac wyjscia z regulatora  (wy + ) do uruchomienia wycieraczek i (wy -) do zatrzymania .
poszukam gdzies takiego regulatora i zrobie próby.