Autor Wątek: Wiązka  (Przeczytany 878 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline krejzo

  • Fanatyk 2CV
  • ****
  • Reputacja: 11
    • Tosiek
Wiązka
« dnia: 10 Wrzesień 2016, 22:42:07 »
Witajcie.
Chcę zrobić nową wiązkę, bo ta po poprzednim właścicielu jest już zmęczona, popękana i ma sporo przeróbek. Jakie macie doświadczenia w zrobieniu takowej? Szczególnie ciekaw jestem:
1. Jaki kupić przekrój kabli?
2. Czy wszystkie kable takiej samej grubości, czy warto dać niektóre solidniejsze?
3. Do owijania wiązki lepiej sprawdza się izolacja PCV, czy materiałowa smołowana?
4. Ile mniej więcej metrów kabla trzeba kupić na całość?
5. Czy stosujecie różnobarwne kolory przewodów, czy na przykład zaznaczacie sobie poszczególne kable różnymi kolorami    koszulek termokurczliwych na końcach?
6. Czy do reflektorów warto zastosować przekaźniki, a jeśli tak, to lepiej je umieścić na grodzi silnika, czy bliżej lamp?
7. Czy żeńskie konektory wpinane w deskę rozdzielczą(kontrolki, włączniki) mają być w plastykowych obudowach, czy wystarczy  je obciągnąć koszulkami termokurczliwymi?
8. Jak w oryginale wyglądała wiązka kabli wychodząca z reflektorów do stelaża tych lamp? Czy było to kilka kabli owiniętych izolacją, czy był puszczony jeden kabel wielożyłowy? Ja mam teraz taki chyba 7-żyłowy, jak do przyczep, ale ma stanowczo za cienki przekrój rdzeni, szczególnie przy zastosowanych żarówkach H4.

Sorki, trochę dużo tych pytań, ale każda odpowiedź mi rozjaśni sytuację...
« Ostatnia zmiana: 10 Wrzesień 2016, 22:48:51 wysłana przez krejzo »

Offline herbi

  • Uzależniony od 2CV
  • *****
  • Reputacja: 63
    • Herbert
Odp: Wiązka
« Odpowiedź #1 dnia: 10 Wrzesień 2016, 23:23:55 »
ad1/ zastosuj  taki przekrój jak był czyli 1.5 mm .Obciażalnosc stała takiego przewodu wynosi ok 14A czyli mnozac to razy 14V bo takie jest napiecie w instalacji mamy prawie 200W. Nie ma tk mocnego odbiornika w 2CV-ce.

ad2/ grubszy przewód napewno do alternatora i automatu rozrusznika . Mozesz dac tez przewód 2,5mm do reflektorów jesli chcesz stosowac żarówki H4

ad3 Do owijania lepsza jest taśma płócienna.ta z pcv pod wpływem temperatury w komorze silnika zaczyna sie slimaczyc.

ad4/  nie wiem.

ad5/ oryginalnie w instalacji był jeden kolor przewodu i kolorowe koszulki na konektorach.

ad6/ przekazniki nie zaszkodza,bedzie to jenak odstepstwo od oryginału,ale poprawi bezawaryjnosc. Mozna umiescic je na grodzi.

ad7/ oryginalnie miały plastikowe osłonki,jesli nie masz moga byc koszulki termokurczliwe.

ad8 kilka osobnych przewodów owinietych izolacja PCV.

Offline krejzo

  • Fanatyk 2CV
  • ****
  • Reputacja: 11
    • Tosiek
Odp: Wiązka
« Odpowiedź #2 dnia: 11 Wrzesień 2016, 11:21:36 »
Dzięki za tak szybką i wyczerpującą odpowiedź.
Jeszcze jedna sprawa- jak wiadomo, od czasu do czasu trzeba zdjąć przednie błotniki. Czy fabrycznie były gdzieś zastosowane na wiązce złącza(okrągłe?), żeby szybko rozpiąć kierunkowskazy i odłożyć na bok błotnik?

Offline hurtownia2cv

  • Uzależniony od 2CV
  • *****
  • Reputacja: 68
    • Jacek
Odp: Wiązka
« Odpowiedź #3 dnia: 11 Wrzesień 2016, 12:16:15 »
Na przewodzie "prądowym" - tak.
Z grubsza w tej samej okolicy, gdzie wszystkie złączki świateł przednich.
Masa - "z oczkiem" podpiętym na stałe na jednej z (tych trzech) śrub mocujących podstawę kierunkowskazu

Online petercvw

  • Uzależniony od 2CV
  • *****
  • Reputacja: 58
    • Piotr
Odp: Wiązka
« Odpowiedź #4 dnia: 12 Wrzesień 2016, 08:52:53 »
Tosiek to się pochwal później jak zrobisz, jakieś foty, ile co i jak.... :)

Offline krejzo

  • Fanatyk 2CV
  • ****
  • Reputacja: 11
    • Tosiek
Odp: Wiązka
« Odpowiedź #5 dnia: 12 Wrzesień 2016, 16:33:51 »
Jasne, zdam relację. Na razie gromadzę materiały, żeby za jednym zamachem pozamieniać wszystkie żyły i tętnice. Pomimo, że instalacja kaczkowa jest prosta, to w elektryce jestem mocno średni i wolno myślę. Będziecie mieli odpowiedź, jak z takim czymś radzi sobie laik ;)

Offline Roberto

  • Uzależniony od 2CV
  • *****
  • Reputacja: 46
    • Robert
Odp: Wiązka
« Odpowiedź #6 dnia: 12 Wrzesień 2016, 19:48:09 »

krejzo,

Tu masz stronkę po francusku - będziesz nie tylko elektrykiem, ale język obcy nie będzie Ci obcy... :)


http://www.cadichonne.net/Faisceau2CV.php


Niemcy piszą o takich potrzebnych ilościach, ale to raczej  na całą kaczkę jest :-\

1,5 mmkw : 30-50 mb

2,5 mmkw: 10 mb
Pozdrawiam ,
Roberto

(°\=/°)

Online petercvw

  • Uzależniony od 2CV
  • *****
  • Reputacja: 58
    • Piotr
Odp: Wiązka
« Odpowiedź #7 dnia: 13 Wrzesień 2016, 10:47:02 »
...a tu cosik po dojczlansku jak Ci pomoże ( kolory kabelków) jak lepiej szprechujesz  http://www.derentenmann-berlin.de/index.php/technik-und-tips/technische-daten/tabelle-elektrik

Offline krejzo

  • Fanatyk 2CV
  • ****
  • Reputacja: 11
    • Tosiek
Odp: Wiązka
« Odpowiedź #8 dnia: 13 Wrzesień 2016, 23:38:27 »
Dziękuję Panowie, fajne i pomocne stronki.
A jak prawidłowo powinny być włączane światła? U mnie po pierwszym przekręceniu włącznika i dźwigni od siebie- mam światła mijania, a dźwignia do siebie- tylko postojówki. Po drugim przekręceniu włącznika i dźwigni od siebie- światła mijania, a dźwignia do siebie- drogowe. W kurołapie od Kuby jest jeszcze inaczej i sam już nie wiem, jak było fabrycznie :-\

Offline herbi

  • Uzależniony od 2CV
  • *****
  • Reputacja: 63
    • Herbert
Odp: Wiązka
« Odpowiedź #9 dnia: 14 Wrzesień 2016, 07:50:25 »
Powinno byc tak jak opisałeś.

Offline sindbad1947

  • Uzależniony od 2CV
  • *****
  • Reputacja: 25
    • Bogdan.
Odp: Wiązka
« Odpowiedź #10 dnia: 14 Wrzesień 2016, 19:42:19 »
 :) W kurołapie masz zamontowane  światła dzienne i dlatego jest inaczej.