Autor Wątek: dodatkowe chłodzenie potrzebne  (Przeczytany 1673 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Roberto

  • Uzależniony od 2CV
  • *****
  • Reputacja: 46
    • Robert
Odp: dodatkowe chłodzenie potrzebne
« Odpowiedź #15 dnia: 26 Październik 2016, 18:05:47 »
Jo tradycyjnie mam pytanie (bom nie mechanik) ano jak takie auto jak citroen 2cv  dawało sobie radę  kiedyś bez przeróbek w STANDARDOWYM wyposażeniem w ciepłych krajach. Jeden forumowicz jeździ w Izraelu, były też eksportowane do Hiszpanii, Afryki - Maroko, Madagaskar i sam nie wiem gdzie. Na pewno jest tam też ciepło czy nawet i gorąco jak na Teneryfie. Czy były modyfikowane?. Łukasz ma problem- ok rozumiem/współczuję (nie wiem jak pomóc) ale inni właściciele w gorących krajach 20, 30,,40 lat temu czy nawet teraz jak sobie radzą z tym problemem. Ktoś wie.

Moze Ty Piotrze nie mechanik, ale rozumiesz logicznie. Brawka!


Przecież w tym roku latałem kaczką przy 34 stopniach i się nie grzała .Co prawda nie pod górę  ;)


Łukasz, coś nie halo masz z chłodnicą oleju.Weź ją  wyczyść   jak radzi Jacek.No chyba ,że już to zrobiłeś  i nie ma efektu...




Pozdrawiam ,
Roberto

(°\=/°)

Offline herbi

  • Uzależniony od 2CV
  • *****
  • Reputacja: 63
    • Herbert
Odp: dodatkowe chłodzenie potrzebne
« Odpowiedź #16 dnia: 26 Październik 2016, 18:24:28 »
Łukasz , a co sie dzieje ,jakie objawy. Może wystarczy zmienic olej i wyczyscic oryginalna chłodnice,bo nie widzę sensu zakładania dodatkowej.

Offline petercvw

  • Uzależniony od 2CV
  • *****
  • Reputacja: 58
    • Piotr
Odp: dodatkowe chłodzenie potrzebne
« Odpowiedź #17 dnia: 26 Październik 2016, 18:51:35 »
Robert w 89 w szwarcwaldzie, południu niemiec po górach w kaczce to mi się grzały hamulce z gorącą - to był problem.
Ale Łukasz ma problem i to jest problem.

Offline zloek

  • Uzależniony od 2CV
  • *****
  • Reputacja: 10
Odp: dodatkowe chłodzenie potrzebne
« Odpowiedź #18 dnia: 26 Październik 2016, 19:29:33 »
Myślę, że dosyć jasno opisałem moja sytuację.
Jadę pod górę przez 40-50km na drugim biegu, co tu zmiana oleju czy superczysta chłodnica zmieni?
Nie zapominając, że mam 650cm cylindry co oznacza, że mam cieńsze ścianki cylindrów, więc szybciej się grzeją, dlatego potrzebuje dodatkowego chłodzenia.

Zrobię chyba tak:

kupię przejściówkę M16 na M18
zdejmę filtr oleju, założę tam podstawkę i podłączę dodatkową chłodnicę oleju + elektryczny wiatrak do niej podłączę.

No tak hamulce też mi się grzeją, jakiś pomysł na to?

Offline Gusto

  • Global Moderator
  • Uzależniony od 2CV
  • *****
  • Reputacja: 27
    • Olek
Odp: dodatkowe chłodzenie potrzebne
« Odpowiedź #19 dnia: 27 Październik 2016, 00:16:08 »
A sprawdzałem ciśnienie oleju. Może pompa nie daje odpowiedniego ciśnienia a tym samym mniejszy jest przepływ oleju przez chłodnice. A jakby dołożyć do tej chłodnicy dodatkowy wentylator aby wymusić przepływ powietrza.  Możesz spróbować poszukać uniwersalna chłodnice oleju i podmienić ja. Może uda się znaleźć tej samej wielkości tylko że grubsza. 

Offline hurtownia2cv

  • Uzależniony od 2CV
  • *****
  • Reputacja: 68
    • Jacek
Odp: dodatkowe chłodzenie potrzebne
« Odpowiedź #20 dnia: 27 Październik 2016, 11:39:33 »
Hej,
jak już wiecie jestem moją kaczką na Teneryfie(...)
No ale autko się przegrzewa tutaj (...)
Myślę, że warto zrobić jakieś chłodzenie filtra oleju, co wy na to? jakieś pomysły?

Świadomie wróciłem "do źródeł", do pierwszego postu, bo naszła mnie taka myśl:
- a skąd w ogóle wiadomo, że NA PEWNO "auto się przegrzewa" ?
- to PODEJRZENIE tylko, czy są na to jakie DOWODY ?
- jakieś wyniki badań ? Jakich ? Jakim sposobem przeprowadzonych ?

Bo może to nie jest problem DO ROZWIĄZANIA, a jedynie ...temat do akademickich rozważań
Zwrot "myślę, że warto" - niesie zupełnie inny przekaz niż np. "jest konieczność".

Offline herbi

  • Uzależniony od 2CV
  • *****
  • Reputacja: 63
    • Herbert
Odp: dodatkowe chłodzenie potrzebne
« Odpowiedź #21 dnia: 27 Październik 2016, 13:14:51 »
O to samo zapytałem Łukasza,co się dzieje z autem,jakie sa objawy,ale Łukasz jasno sie nie wyraził.

Offline krejzo

  • Fanatyk 2CV
  • ****
  • Reputacja: 11
    • Tosiek
Odp: dodatkowe chłodzenie potrzebne
« Odpowiedź #22 dnia: 27 Październik 2016, 17:00:42 »
Rok temu zamontowałem w formie eksperymentu taki termometr
http://allegro.pl/termometr-panelowy-tablicowy-lcd-z-sonda-do110c-i6184820389.html
Koszt żaden, sprzęt chyba dokładny(temperaturę ciała pokazało mi 36,6 stopni  ;D)a dzięki niemu troszkę więcej wiem, co tam się dzieje pod maską. Sondę od niego zamontowałem na rurce powrotnej z chłodnicy do silnika, ale za gumową osłoną wentylatora, więc miejscu zacisznym, odizolowanym od bezpośredniego wiatru z wiatraka. Moje spostrzeżenia- po nagrzaniu silnika, latem odczyt to ok 60-65 stopni. Najwięcej pokazało, gdy na dworze patelnia 35 stopni i asfalt się topił-odczyt 72 stopnie. Co ciekawe, tyle wskazywało w czasie jazdy 80km/h a po chwili, gdy smażyłem się w korku, spadło do 65 stopni.
 Założenie kaczkowej plastykowej osłony na atrapę powoduje podniesienie temperatury o 5 stopni, i to w każdych warunkach.
Jeśli przyjąć, że temperaturę optymalną silnik osiąga latem(pewnie żabojady dostroili auto do ich, zdecydowanie cieplejszych klimatów), to wspomnianą osłonę na atrapę bez obaw można wozić od września do maja.
Myślałem o założeniu drugiego termometru i sondę chciałem przytwierdzić gdzieś na misce olejowej, ale to byłby już przerost formy nad treścią...

Offline herbi

  • Uzależniony od 2CV
  • *****
  • Reputacja: 63
    • Herbert
Odp: dodatkowe chłodzenie potrzebne
« Odpowiedź #23 dnia: 27 Październik 2016, 18:51:59 »
To jest wskazówka dla Łukasza,powinien załozyc taki termometr w tym samym miejscu i porównac pomiary.

Offline hurtownia2cv

  • Uzależniony od 2CV
  • *****
  • Reputacja: 68
    • Jacek
Odp: dodatkowe chłodzenie potrzebne
« Odpowiedź #24 dnia: 27 Październik 2016, 19:33:12 »
Myślałem o założeniu drugiego termometru i sondę chciałem przytwierdzić gdzieś na misce olejowej, ale to byłby już przerost formy nad treścią...
Wcale nie! Ogólnie pomysł jest dobry, ..tylko trzeba zadać sobie pytanie: jaki jest cel takiego badania, co chcę zmierzyć, czego chcę się dowiedzieć.
Konstruując badanie w ten sposób - faktycznie dołożyłbym drugą sondę, zmieniając tylko punkt pomiaru. 
Bo skoro masz dane "na wyjściu" z chłodnicy - drugą (a w kolejności technologicznej - "pierwszą") sondę należałoby zamontować gdzieś "na wejściu" do chłodnicy, w porównywalnych warunkach (zacytuję: "za gumową osłoną wentylatora, więc miejscu zacisznym, odizolowanym od bezpośredniego wiatru z wiatraka.").
Byłby to wówczas całkiem niezły test (tak to na roboczo nazwijmy) "wydolności chłodnicy".
Oczywiście trzeba przyjąć kilka uproszczeń:
- to nie są sondy "dotykowe", a raczej "zanurzeniowe"
(w tym sensie - że zbierają dane powierzchniowo, a nie punktowo. Czyli "na styk" z rurką - otrzymamy zupełnie inny odczyt, niż by olej opływał sondę na całej jej powierzchni),
- nie jest to więc RZECZYWISTA temperatura ...niczego w zasadzie,
- nie mamy więc wyników w stopniach Celsjusza, ..tylko... w jakichś.. bliżej nie sprecyzowanych jednostkach,
 - ..ale w takim teście to i tak nie ma najmniejszego (!) znaczenia,
- porównywalibyśmy wtedy - PROPORCJĘ ILOŚCI jednostek na wyjściu i wejściu. Wynik w procentach. Im większa (procentowo) równica - tym lepsza wydolności chłodnicy.
Tyle tylko, że badanie takie traktować należy jako "diagnostyczne" (jednorazowe). Nie ma sensu stałego, ciągłego pomiaru
« Ostatnia zmiana: 27 Październik 2016, 19:50:17 wysłana przez hurtownia2cv »

Offline zloek

  • Uzależniony od 2CV
  • *****
  • Reputacja: 10
Odp: dodatkowe chłodzenie potrzebne
« Odpowiedź #25 dnia: 27 Październik 2016, 19:57:57 »
Moja objawy są takie, zaznaczam mam 650cm i ścianki cylindrów są cieńsze i szybciej się grzeją.

1. pali w nogi
2. auto traci moc kompletnie, aż z jedynki nie da się ruszyć (pewnie cylindry puchną i się zacierają)
3. otwieram maskę i można kiełbaski i karkówkę kłaść.

650cm bardzo łatwo zatrzeć, czyli pamiętajcie, ja nie mam standardowej 2cv

Jak ostygnie działa dalej normalnie a kiełbaski paliwem zalatują, więc nie nadają się do spożycia.

Pompa jest git, jak silnik zimny to moc nie z tej ziemi, nawet pod górke 25% podjadę.
« Ostatnia zmiana: 27 Październik 2016, 20:06:37 wysłana przez zloek »

Offline hurtownia2cv

  • Uzależniony od 2CV
  • *****
  • Reputacja: 68
    • Jacek
Odp: dodatkowe chłodzenie potrzebne
« Odpowiedź #26 dnia: 27 Październik 2016, 20:11:02 »
Jedyna rada, jaka mi się więc na szybko nasuwa:
- użyj tego:
http://tnij.com/tmPBm

...sorki, ..nie mogłem się opanować.. ;D >:D

Offline zloek

  • Uzależniony od 2CV
  • *****
  • Reputacja: 10
Odp: dodatkowe chłodzenie potrzebne
« Odpowiedź #27 dnia: 27 Październik 2016, 20:14:08 »
hehe no tak ale smród paliwa i przez te dziurki w tacce przejdą
ale to już inny temat :)

Offline Roberto

  • Uzależniony od 2CV
  • *****
  • Reputacja: 46
    • Robert
Odp: dodatkowe chłodzenie potrzebne
« Odpowiedź #28 dnia: 27 Październik 2016, 20:33:36 »
Moja objawy są takie, zaznaczam mam 650cm i ścianki cylindrów są cieńsze i szybciej się grzeją.

1. pali w nogi
2. auto traci moc kompletnie, aż z jedynki nie da się ruszyć (pewnie cylindry puchną i się zacierają)
3. otwieram maskę i można kiełbaski i karkówkę kłaść.

650cm bardzo łatwo zatrzeć, czyli pamiętajcie, ja nie mam standardowej 2cv

Jak ostygnie działa dalej normalnie a kiełbaski paliwem zalatują, więc nie nadają się do spożycia.

Pompa jest git, jak silnik zimny to moc nie z tej ziemi, nawet pod górke 25% podjadę.

Łukasz,  teraz jest w końcu jaśniej , dzieki. Czyli -nie ma bata - trzeba zamontować większą  chłodnicę oleju.

I może będzie dobrze.

Kolejna nauczka, że  może nie poprawiać jednak  fabryki?

Jestem dziwnie spokojny , że na oryginale byś lepiej latał.

Koledzy  moi -w takim jak  moim motocyklu - rozwiercaja pojemność z 1385 do prawie 1700.

I też mają  z tym  jaja...

Znowu chodzi o grubość ścianek cylindra, która jest zbyt mała.

Montuj te  "rechumocje " i pisz...

Pozdrawiam ,
Roberto

(°\=/°)

Offline herbi

  • Uzależniony od 2CV
  • *****
  • Reputacja: 63
    • Herbert
Odp: dodatkowe chłodzenie potrzebne
« Odpowiedź #29 dnia: 27 Październik 2016, 20:53:49 »
Łukasz,a tłoki są nowe,czy oryginalne.
Jak remontowałem WSK to koledzy z forum odradzali kupna nowego tłoka, te nowe chinskie podobno puchną.
A wracajac do sprawy termometru,to w przypadku Łukasza miałby jakis punk odniesienia.nie chodzi juz o dokładny pomiar,ale o sama zmiane temperatury w okreslinych warunkach np jazda po płaskim terenie i górzystym.
« Ostatnia zmiana: 27 Październik 2016, 20:56:57 wysłana przez herbi »