Autor Wątek: dodatkowe chłodzenie potrzebne  (Przeczytany 1668 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline zloek

  • Uzależniony od 2CV
  • *****
  • Reputacja: 10
Odp: dodatkowe chłodzenie potrzebne
« Odpowiedź #30 dnia: 27 Październik 2016, 21:04:25 »
tłoki, cylindry i pierścienie są nowe od Burtona

termometr mam w stopach:)
myślałem o tym ale to kaczka, nie chcę żadnych wskaźników temperatury, ciśnienia, itp
ma jeździć sprawnie pod górę, z góry i w bok :)

Offline Roberto

  • Uzależniony od 2CV
  • *****
  • Reputacja: 46
    • Robert
Odp: dodatkowe chłodzenie potrzebne
« Odpowiedź #31 dnia: 27 Październik 2016, 21:17:10 »
Herbert , odpowiem trochę za Łukasza,  bo byłem przy kupnie tego  zestawu w Toruniu.

Tłoki,  cylindry, pierścienie  wszystko  nowe ,komplet z pudełka od Burtona z tego co pamiętam .
Pozdrawiam ,
Roberto

(°\=/°)

Offline petercvw

  • Uzależniony od 2CV
  • *****
  • Reputacja: 58
    • Piotr
Odp: dodatkowe chłodzenie potrzebne
« Odpowiedź #32 dnia: 27 Październik 2016, 21:19:31 »
A ja ... a ja tak se myślę na chłopski sposób i doszedłem po tych opisach że gdyby nie ulepszenia, gdyby nie power 650 tylko standardowo jak z fabryki wyszła kaczka to by było ok. Wcześniej nie było powerów i kaczki w Maroko śmgały. Ulepszenia nie zawsze dają pożądany efekt. Kij ma dwa końce. Ciekaw jestem czy bez przeróbek było by ok.
Łukasz może masz model skandynawski. Ciekaw jestem czy tam kaczki jeżdżą pod pierzyną  ;).
« Ostatnia zmiana: 27 Październik 2016, 21:22:40 wysłana przez petercvw »

Offline Kryptek

  • Uzależniony od 2CV
  • *****
  • Reputacja: 36
    • Andrzej
Odp: dodatkowe chłodzenie potrzebne
« Odpowiedź #33 dnia: 27 Październik 2016, 21:28:02 »
Łukasz a może spróbuj zaślepić chłodzenie tarcz hamulcowych. Część powietrza chłodzącego silnik ucieka tamtędy. Może będzie lepiej. Dodatkowo zwiększ filtr oleju. Tarcze hamulcowe można chłodzić wyprowadzając te rurki np pod zderzak. Trzeba by było zakończyć ja jakimś prostokątnym "łapaczem powietrza"
Może się "wymandrzam" :) ale jest to jakieś rozwiązanie do przetestowania
Drugi pomysł to zrobienie w trójkątach otworów wentylacyjnych i zamontowanie w nich wiatraczków usuwających na zewnątrz gorące powietrze spod maski.

Offline hurtownia2cv

  • Uzależniony od 2CV
  • *****
  • Reputacja: 68
    • Jacek
Odp: dodatkowe chłodzenie potrzebne
« Odpowiedź #34 dnia: 27 Październik 2016, 21:42:31 »
A jesli o kombinowaniu z kierunkami wiatrów mowa ....

Offline Kryptek

  • Uzależniony od 2CV
  • *****
  • Reputacja: 36
    • Andrzej
Odp: dodatkowe chłodzenie potrzebne
« Odpowiedź #35 dnia: 27 Październik 2016, 22:34:50 »
Ale w ten sposób, wpychasz chłodne powietrze ( >25 C) pod maskę a wypychasz gorące, pod budkę i Łukasz ma ugotowane na twardo >:D

Offline zloek

  • Uzależniony od 2CV
  • *****
  • Reputacja: 10
Odp: dodatkowe chłodzenie potrzebne
« Odpowiedź #36 dnia: 27 Październik 2016, 22:54:36 »
No Panowie robi się ciekawie.

A więc tak, zwykła standardowa kaczka nie dała by tu rady, w Skandynawii kaczki wjeżdżają pod górę na wstecznym, ja tu na takie manewry nie mogę sobie pozwolić aby 40km na szczyt wulkanu jechać na wstecznym biegu :)
Dlatego też to turbo mam. Mam do tego niższy profil opon Toyo R15 x 135 co daje dodatkową moc.

Zaślepić otwory do tarcz mogę ale uważam, że to powietrze też przyda mi się bardzo na tarcze, co więcej to też służy do tego aby ogrzane powietrze z cylindrów miało ujście.
Zauważyłem też, że jeśli zdemontuje się te rurki w błotnikach które ida od pieców to silnik też się szybciej nagrzewa bo gorące powietrze wtedy krąży pod maską, tak więc dobry odpływ gorącego powietrza jest też bardzo ważnym elementem całej układanki.

Myślę, że nie obejdzie się bez dodatkowej chłodnicy oleju z wiatrakiem + może rzeczywiście otwory w trójkątach aby pozbyć się szybciej nagrzanego powietrza.

Offline zloek

  • Uzależniony od 2CV
  • *****
  • Reputacja: 10
Odp: dodatkowe chłodzenie potrzebne
« Odpowiedź #37 dnia: 27 Październik 2016, 23:04:28 »
oryginalnej chłodnicy nie che tez ruszać bo wyczytałem, że jak się tam założy wężyki to one potrafia pękać od przetarć i ciśnienia i robi się syf, no i ciężki dostęp jest. Francuzi dlatego też wymyślili aby tam montować aluminiowe przewody.

No ale zamiast filtra oleju można kombinować, jest lepszy dostęp i może można by było sztywne przewozy zamontować, zamiast węży, było by wtedy elegancko. Muszę tylko przemyśleć gdzie dokładnie tą chłodnice zamontować z wiatrakiem, chyba można tam też termostat zamontować aby automatycznie się włączał wiatrak. Nie znam się.

Może ktoś z was pomoże mi to rozplanować i pomoże w zakupach i montażu (zdalnie służąc radą) bo nigdy tego nie robiłem.

Offline zloek

  • Uzależniony od 2CV
  • *****
  • Reputacja: 10
Odp: dodatkowe chłodzenie potrzebne
« Odpowiedź #38 dnia: 27 Październik 2016, 23:09:57 »
boje się tylko, że wam nerwy puszczą i powiecie, Łukasz kup se Land Rowera :) hehe

Offline Kryptek

  • Uzależniony od 2CV
  • *****
  • Reputacja: 36
    • Andrzej
Odp: dodatkowe chłodzenie potrzebne
« Odpowiedź #39 dnia: 28 Październik 2016, 00:11:25 »
A próbowałeś jeździć bez trójkątów ?. Może wystarczy tylko ochłodzić przestrzeń pod maską. Jeśli test będzie pozytywny to rób otwory w trójkątach ale koniecznie zainstaluj w nich wiatraczki wyciągające ciepłe powietrze.

Offline herbi

  • Uzależniony od 2CV
  • *****
  • Reputacja: 63
    • Herbert
Odp: dodatkowe chłodzenie potrzebne
« Odpowiedź #40 dnia: 28 Październik 2016, 07:42:41 »
Łukasz zacznij od najprostrzych rzeczy,zdemontuj trójkaty jak radzi Andrzej,zobaczysz czy jest róznica,jesli tak to pomyslisz o wylotach w trójkatach i wiatraczkach i dodatkowej chłodnicy oleju.

Offline petercvw

  • Uzależniony od 2CV
  • *****
  • Reputacja: 58
    • Piotr
Odp: dodatkowe chłodzenie potrzebne
« Odpowiedź #41 dnia: 28 Październik 2016, 08:01:40 »
A widziałeś jakąś kaczkę w okolicy?- może coś podpatrzyć.
Wiem wszyscy chcą pomóc i to jest fajne na forum. Zastanawiałeś się czy jak zrobisz wszystko to czy przyniesie zamierzony efekt - kaczka się nie będzie grzała. Ja robił bym jak najmniejszym nakładem finansowym by się nie okazało że naprzerabiałeś nakombinowałeś a land rower czy Jimmy jest tańszy  ;). Podpytaj może jakiegoś mechanika tubylcy.

Online Gusto

  • Global Moderator
  • Uzależniony od 2CV
  • *****
  • Reputacja: 27
    • Olek
Odp: dodatkowe chłodzenie potrzebne
« Odpowiedź #42 dnia: 28 Październik 2016, 18:48:48 »
Łukasz problem polega na tym że chcesz jeździć zabytkiem jak współczesnym autem. Wydaje mi się że gdy obniżysz  prędkość o parę kilometrów będzie wszystko ok. Objawy ewidentnie wskazują na przegrywanie się silnika. Tym bardziej że pisałeś o jeździe z prędkością 50 km na 2 biegu. Musisz wziąść pod uwagę że zwiększyłeś pojemność silnika a nie zwiększyłeś skuteczności chłodzenia.  Z drugiej strony
 by nie było wstawić seryjny silnik z turbiną. Ze zwykłego silnika można wycisnąć nawet 50 koni. Wymienia się tylko chłodnice i parę elementów.
Najprostsza rzeczą jaką możesz zrobić to wymienić filtr oleju na większy. Nie pamiętam teraz numeru ale jest filtr który można zamontować bez ingerencji w podstawę i to naprawdę obniża temperaturę o parę stopni.

Offline zloek

  • Uzależniony od 2CV
  • *****
  • Reputacja: 10
Odp: dodatkowe chłodzenie potrzebne
« Odpowiedź #43 dnia: 28 Październik 2016, 19:12:33 »
O ile się dowiedziałem jestem tu jedyna jeżdżąca kaczką na wyspie, ponoć jeden gościu ma 2cv4 w garażu ale nie chce pokazać.

Gusto kochany, ja nie zasuwam na 2 biegu 50km/godz, tylko ja mam trasę do przejechania która wynosi 50 km długości pod górę i dlatego na 2 biegu :)
Auto jedzie może 10km/godz i nie ma wiatru który by chłodził dodatkowo silnik.

mam nadzieję, że teraz już dokładnie wytłumaczyłem :)

za 2-3 tygodnie jak się przeprowadzę i będę miał stały adres to pomyślę co kupić. Ale myślę, że i tak zainstaluje dodatkową chłodnicę oleju, tym bardziej, że ten silnik tak się grzeje jesienią, nie chce wiedzieć co będzie latem przy 35C w cieniu.

Offline White_Duck

  • Uzależniony od 2CV
  • *****
  • Reputacja: 34
  • Nie mam czasu dla 2CV :(
    • Tomek
    • Kumak.eu
Odp: dodatkowe chłodzenie potrzebne
« Odpowiedź #44 dnia: 29 Październik 2016, 20:04:33 »
W Toruniu była kaczka z fajnym patentem na trójkąty - były uchylane zamiast przykręcane na sztywno. Tam było to ruchome, otwierane kiedy była potrzeba. Tobie wystarczy, że dogniesz cztery cienkie płaskowniki i już będziesz miał uchylone trójkąty na stałe, przez które rozgrzane powietrze będzie mogło swobodnie uciekać na zewnątrz.

Ta sama kaczka miała dodatkowe nawiewy na cylindry (tam siedział jak dobrze pamiętam kit na 760cc) jakoś poprowadzone z błotników (na fotce widać). Zawsze możesz trochę zmodyfikować obudowy cylindrów i podłączyć do nich ze dwie spłaszczone rury poprowadzone spod zderzaków, będzie dodatkowy nawiew podczas jazdy.

Zamontowałbym na twoim miejscu większy filtr oleju z podstawką do podłączenia czujnika temperatury oleju i zegar powiesiłbym sobie obok licznika, żeby kontrolować sytuację. Do tego podłączyłbym nieco większą i wydajniejszą chłodnicę oleju, w ostateczności może jeszcze zamontowałbym ją w innym miejscu niż oryginalnie + dodatkowo elektryczny wiatrak przed nią. Dobry, zakuty wąż musi wytrzymać. Jakoś te od skrzyń automatycznych potrafią wytrzymać latami a mają elastyczne odcinki.
Przy chłodnicy masz największe pole do popisu przy właściwie najmniejszej ingerencji w budowę 2CV.

Filtr powietrza też w ostateczności mógłbyś poprowadzić gdzieś w bok, w chłodniejsze miejsce i zmienić np. na stożek oddzielony ścianką od gorąca powstającego w komorze silnika. Tyle, że wtedy potrzebowałbyś jeszcze separator oleju z odmy. Ale to już taki gruby tuning.

A już przede wszystkim zmieniłbym olej na taki, który lubi wyczynowe silniki i wysokie temperatury.

Powiedziałeś "a" montując większe cylindry, "b" wyprowadzając się w cieplejszy klimat, musisz teraz powiedzieć "c" ulepszając chłodzenie.