Forum milosnikow Citroena 2CV

2CV od strony technicznej => Pozostałe kwestie techniczne => Wątek zaczęty przez: kalie w 04 Listopad 2015, 15:42:54

Tytuł: Olej
Wiadomość wysłana przez: kalie w 04 Listopad 2015, 15:42:54
Doradzcie prosze.
Czy warto wymienic olej?
Co prawda nie jest on zuzyty mechanicznie. Jezdze tylko jakies 2tys. km rocznie, ale przy nowych autach i tak zaleca sie wymiane co rok, jezeli nie wyrobi sie zalecanego limitu km.
Jezeli tak to jaki i ile go wlac. Pewnie wypadaloby rownoczesnie filtr oleju.
Tytuł: Odp: Olej
Wiadomość wysłana przez: Roberto w 04 Listopad 2015, 16:51:32
Mineralny Total przesadnie drogi nie jest.Wymień po sezonie i miej spokój.
Wchodzi około 2.3 litra  , z wymianą filtra.
Zalej najpierw 2 litry i uzupełniaj by nie przelać.
BTW. Dodatkowa bonusowa informacja  ?:od górnego stanu do dolnego, na bagnecie jest 0,5 litra
Tytuł: Odp: Olej
Wiadomość wysłana przez: herbi w 04 Listopad 2015, 17:03:52
Wymien,posłuchaj Roberta ,a silnik Ci sie odwdzięczy Długotrwałą wierną pracą   :)
Tytuł: Odp: Olej
Wiadomość wysłana przez: kalie w 04 Listopad 2015, 17:07:22
Dzieki, faktycznie wymienie.
Widze, ze sa mineralne 15W40 oraz specjalny do dwusuwow.
http://www.feuvert.fr/huile-lubrifiant/total-huile-minerale-total-pour-moteurs-2-temps-2l/p800210.html (http://www.feuvert.fr/huile-lubrifiant/total-huile-minerale-total-pour-moteurs-2-temps-2l/p800210.html)
Ma to jakies znaczenie?

Wlasnie znalazlem jeszcze cos takiego, ze niby powinien to byc mineralny 10W40
http://autosotua.com/olej-silnikowy/citroen/2cv.html
Tytuł: Odp: Olej
Wiadomość wysłana przez: hurtownia2cv w 04 Listopad 2015, 17:14:56
A skąd pomysł - żeby  w ogóle chociaż patrzeć  w stronę olejów dedykowanych do silników dwusuwowych ? ? ?
Do dwusuwów - olej MIESZA SIĘ Z BENZYNĄ (w różnych proporcjach, podawanych przez producenta silnika) i wlewa do baku :)
To całkiem inna bajka
Tytuł: Odp: Olej
Wiadomość wysłana przez: kalie w 04 Listopad 2015, 17:16:55
Ale mi wstyd. Chyba juz dzisiaj zmeczony jestem. No pewnie, ze to inna bajka. Sam bedac mlodziencem robilem takie mikstury do Romata :-)
Tytuł: Odp: Olej
Wiadomość wysłana przez: Roberto w 04 Listopad 2015, 17:21:37
Masz zalać Total MINERALNY  15 w 40, żaden półsyntetyk !!!!,nie sugeruj się tabelą ,można ją w buty wsadzić. By być wyższym , naturalnie... :)
Tytuł: Odp: Olej
Wiadomość wysłana przez: kalie w 04 Listopad 2015, 17:25:06
Dzieki i tak wlasnie zrobie. Total mineralny 15W40.
Czas wychodzic z pracy bo jeszcze inne glupoty napisze lub co gorsza narobie :-)
Tytuł: Odp: Olej
Wiadomość wysłana przez: Roberto w 04 Listopad 2015, 17:45:49
kalie   -olej mineralny Total Quartz 5000 15 w 40 ,na pewno nie 7000.

Najtaniej na Alledrogo 90 PLN z przesyłką, są z Krakowa.

Ja w Warszawie mam sklep co tym handluje, jadę , odbieram i chyba mam  też taniej .

Nie pamiętam ile ostatnio dałem, faktury mam u księgowej ;)

Looknij przez wujka google, omijając alledrogo.
Tytuł: Odp: Olej
Wiadomość wysłana przez: hurtownia2cv w 04 Listopad 2015, 18:00:12
żaden półsyntetyk !!!!
A czemu w Tobie, Roberto, taka wrogość do półsyntetyków, że aż z czterema wykrzyknikami ? :D
Tytuł: Odp: Olej
Wiadomość wysłana przez: herbi w 04 Listopad 2015, 19:04:32
No własnie ,dlaczego nie półsyntetik.
Ja jeżdzę na MOTUL-u Classico 15W50 półsyntetik własnie ,dedykowany do starszych silników.
Tytuł: Odp: Olej
Wiadomość wysłana przez: Kryptek w 04 Listopad 2015, 22:50:14
A moja kaczka pławi się w mineralnym Lotosie 15W40 ;D . Wymieniam go co roku na wiosnę niezależnie od ilości kilometrów. Moim zdaniem dla silników kaczuszek dobry jest każdy olej mineralny każdej znanej firmy  (za wyjątkiem firm "krzak"  ). Każdy olej produkowany w roku 2015 jest o niebo lepszy od tego z lat 49 -90 . technologia poszła do przodu :)
Tytuł: Odp: Olej
Wiadomość wysłana przez: Roberto w 04 Listopad 2015, 23:10:56
Nie miałem problemów z półsyntetykiem...
Bo go po prostu nie stosuję.
Mea culpa.

Cytuję -  może że zbytnim zdecydowaniem - zdanie najlepszego mechanika od starych ,niewysilonych silników spalinowych jakiego znam .Ufam mu bezgranicznie.Przy jego doswiadczeniu czuję się leszczem,a leszczem nie jestem...

Kwestia punktu odniesienia. Naprawial   takie silniki , ktore chodzily na polsyntetyku.O syntetyku nie  wspomnę .Ostrzegał mnie i tyle.
Ten półsyntetyk jest pewnie dobry.
Tylko po choooj to sprawdzać?

Jeździcie w ciężkich warunkach?
Uruchamiacie przy minus 20?
Depczecie do odcięcia na zimnym silniku?
Drzecie 800 km dziennie maksymalną prędkością
autostradą  ?

Jeśli NIE - mineralny olej w kaczce wystarczy.

IMHO

Przyleciałem zieloną kaczką 1250 km ze Stuttgartu do Warszawy na TOTALU w 14,5 godziny- to nie żart - jednym ciągiem.Myslalem,że mi doopa odpadnie.  Ostatnie 250 km siedziałem na kurtce,swetrze.
Dojechałem,  silnik ok.





Każdy kowalem  swego lasu...
Tytuł: Odp: Olej
Wiadomość wysłana przez: Gusto w 05 Listopad 2015, 00:02:00
Kiedyś borykałem się z podobnym problemem ale znalazłem jakąś serwisówkę do kaczuszi i wyczytałem, że kaczki były zalewane Castrolem 15W40 jak wyjeżdżały z fabryki. Ja dopóki nie zrobiłem remontu silnika takim zalewałem. Po remoncie zalewam 10W40 i nie ma problemów. Jest tylko jedna ważna zasada. Nie można wlewać rzadszego oleju. Jeżeli miałeś zalany silnik 15W40 to można co najwyżej zalać gęstszy czyli 20W40. Jeżeli zalejesz 10W40 to możesz uszkodzić silnik, gdyż olej rozpuszcza nagar i zacznie przelatywać przez pierścienie.
Tytuł: Odp: Olej
Wiadomość wysłana przez: herbi w 05 Listopad 2015, 07:45:39
Olek dobrze mówisz ,nie ważne czy to mineralny,półsyntetik czy nawet pełny syntetik,ważne by miał swoja gęstość.
JA zalałem Motulem,czyli olejem dedykowanym bardziej do motocykli gdzie wiekszosc jest chłodzona powietrzem.a silnik w naszej kaczuszce ma pochodzenie motocyklowe i jest chłodzony wiatrem.
Jest niestety troche drogi.
Teraz do fiata i nastepnej kaczki zastanawiam sie nad Castrolem High Mileage  15W40 dedykowanym dla silników z przebiegiem powyzej 100tys i nie jest drogi
Tytuł: Odp: Olej
Wiadomość wysłana przez: Roberto w 05 Listopad 2015, 08:57:13
Gusto - głos rozsądku, dokładnie chodzi o rozpuszczanie nagaru przez pół - i syntetyki.Też mam taką serwisówkę . :P

herbi - jestem motocyklistą i latam na Motulu :), zalałeś półsyntetyk?Ja kupuję Motul  5 litrów po  99 PLN-ów / w zimę :P/.
Różnica w cenie minimalna w porównaniu do Totala.

Sprawdziłem na dwóch forach  2 cv w Niemczech i Anglii , gdzie jestem zarejestrowany /języki obce, nie są mi obce  :D/ i gdzie - oprócz typowego spamu  -"znawców ",da się wyczesać informację potwierdzającą mojego mechanika i moją w końcu teorię...
Nie twierdze,że silnik się po tych rzadkich olejach rozleci, ale po co to sprawdzać.Zatkane przez rozpuszczony nagar kanały olejowe w bloku to standard.I wycieki.W górę i w dół i w bok >:D

Na każdym z tych forów są goście co naprawdę mają pojęcie.
Współczesne oleje potrafią baaaaardzo wiele.Tylko ,że tu nie mają zastosowania, chyba,że składa się kompletnie nowy silnik .

Taki może być - od nowego wiersza - zalany nawet syntetykiem.

Ale wybór oleju należy do użytkownika.
Tytuł: Odp: Olej
Wiadomość wysłana przez: kalie w 05 Listopad 2015, 10:19:37
Teraz chyba doleje oliwy (oleju) do ognia :-)
Kupujac auto dostalem od poprzedniego wlasciciela (wlasciwie jego syna, bo panu sie zmarlo, a rodzina sprzedawa po nim rzeczy) butelke oleju na dolewke.
To ta na zdjeciu.
Poprzedni wlasciciel byl bardzo pedantyczny. Zapisywal wszystkie rzeczy zwiazane z samochodem, takie jak np. daty wymiany filtrow, swiec, wszelkich napraw itd. Otrzymalem cala ta dokumentacje.
Jest pisana recznie po francusku, wiec troche ciezko sie czyta.
W butelce pozostal jakis 1l oleju.
Musze zerknac na przebieg w listopadzie 2003 roku (zapiski z przegladow technicznych) i sprawdzic czy to mozliwe, ze przez te lata zuzyl 1,7 litra oleju.
butelka 5 l - 2,3 l zalany w silniku - 1 l ktory pozostal = 1,7 l.
To chyba mozliwe, ze to wlasnie ten olej jest zalany.
Z tego co wyczytalem jest on gesty, a tak jak pisaliscie, lepiej nie wlewac rzadszego.
Czyli pozostaje mi zakupic 20W50. Nie znam sie na olejach, wiec prosze napiszcie, czy sie nie myle :-)
Tytuł: Odp: Olej
Wiadomość wysłana przez: herbi w 05 Listopad 2015, 10:47:02
Z tego co wiem,starsze generacje silników były przystosowane do olej mineralnego,nie było jeszcze wtedy syntetyków i te silniki miały luzy konstrukcyjne przystosowane do takiej własnie gestosci oleju i nie powinno sie stosowac rzadszego. W moim przypadku miałem silnik po remoncie i nie zauwazyłem wycieków,dymienia ani nadmiernego zuzycia oleju.,ale jak napisałem jest to olej 15W40, nie 10W jak maja półsyntetyki .
Kup mineralny 15W40  Totala seri 5000 albo Mobila 1000 i bedzie dobrze.
Tytuł: Odp: Olej
Wiadomość wysłana przez: kalie w 05 Listopad 2015, 11:29:54
Poczytalem sobie forum Traction Avant (oh, moje wymarzone autko). Tam chlopaki wlasnie uzywaja takiego oleju.
Polecali: Total Activa 3000 20W50 albo ELF 300E 20W50. Te we Francji latwo dostac i sa w sensownych cenach. W Auchan byly na promocji. Nawet widzialem ta promocje, ale wtedy nie myslaem o wymianie oleju :-)
Z tym, ze nasze slniki sa o wiele nowoczesniejsze od tych gestapowskich limuzyn :-)
Tytuł: Odp: Olej
Wiadomość wysłana przez: Roberto w 05 Listopad 2015, 16:56:31
Kalie ,

Zrób dokładnie tak jak pisze herbi,radzę...

I będzie dobrze.Wlascicielowi ktoś doradził - a bo stary silnik etc- by przeszedł na 20 w 50 i on to zrobił.Zalej 15 w40 i będzie git!
Tytuł: Odp: Olej
Wiadomość wysłana przez: arekban w 05 Listopad 2015, 17:11:19
Gdzieś był na starym forum wątek z "doktoratem" o olejach.
Jeśli silnik sprawny i nie gubi oleju w żadną stronę to tylko i wyłącznie 15W40

Olej 20W50 jest dobry ale na upalne dni.

Testowałem kiedyś różne oleje w zamrażalniku wlewając do plastikowych kubeczków różne klasy olejów. 20W50 był jak masło w niskich temperaturach.
Olej 15W40 był zdecydowanie mniej gęsty.
Tytuł: Odp: Olej
Wiadomość wysłana przez: petercvw w 05 Listopad 2015, 17:48:28
Panowie docenci i doktorzy a na rodzimym rzepaku nie pójdzie albo włoskim z pierwszego tłoczenia oczywiście na zimno i sycylijskich oliwek. ;)  bo ja to na słonecznikowym - sąsiad pędzi  >:D
Tytuł: Odp: Olej
Wiadomość wysłana przez: herbi w 05 Listopad 2015, 18:30:39

Olej 20W50 jest dobry ale na upalne dni.

Testowałem kiedyś różne oleje w zamrażalniku wlewając do plastikowych kubeczków różne klasy olejów. 20W50 był jak masło w niskich temperaturach.
Olej 15W40 był zdecydowanie mniej gęsty.

Dlatego jak ktoś jezdzi zima to absolutnie nie moze stosowac 20W50

Piotrek,a na rzepaku to najlepiej jezdziły stare Merce i VW a wlej terac taki do nowego TDI albo DCI.   :(
Tytuł: Odp: Olej
Wiadomość wysłana przez: kalie w 27 Listopad 2015, 11:18:19
No i kupilem olej. Mysle, ze rzepakowy wyszedlby drozej. Trafilem na promocje, ze 50% ceny maja mi zwrocic na konto. Zobaczymy czy to prawda :-)
Teraz jeszcze tylko zamowie filtr i uszczelke pod korek spustowy, tak na wszelki wypadek.
Przy okazji wymienie filtr powietrza. Chyba wystarczy kupic sama gabke, bo pozostala czesc filtra ma sie dobrze.
Przy opasce zaciskowej troche popekala mi rura laczaca filtr powietrza z gaznikiem. Ona wraz z nowymi opaskami tez laduje w zamowieniu.

W sprawie doboru oleju swietnie mi doradziliscie. Na stronie sklepu gdzie kupuje tez opisali jak to powinno byc:
http://www.ami-2cv.com/la-2cv-fait-l-article/quelle-huile-pour-la-2cv (http://www.ami-2cv.com/la-2cv-fait-l-article/quelle-huile-pour-la-2cv)

Zalecaja 15W40 jako olej caloroczny.
Przy wielkich mrozach 10W40, a w przypadku wielkich upalow 20W50 (taki jaki mialem oryginalnie zalany).

Zalecaja wymiane co roku lub co 5 tys. km
Tytuł: Odp: Olej
Wiadomość wysłana przez: cvkowiec w 23 Styczeń 2016, 15:16:04
Koledzy silniki citroena 2cv powinny być zalane olejem 20w50.      http://2cv-shop.pl/pl/p/Olej-multigrade-classic-20w-50-%2C-1-litr/1319  ,    http://2cv-shop.pl/pl/p/Olej-castrol-classic-20w50-5l./1263    .Jest to olej przystosowany do starych typów silnika. Olej jest gęstszy  niż 15w40 i lepiej uszczelnia i smaruje silnik. Co do wymiany po roku czy 2000 km, to nie będę się wypowiadał jednak osobiście  uważam ,że nie ma sensu. Błędem jednak jest zalewanie silnika olejem 10w40 chyba ,że chcesz przeczyścić z zanieczyszczeń  silnik , zalać go i docelowo zalać mineralnym 15 czy 20.
Tytuł: Odp: Olej
Wiadomość wysłana przez: White_Duck w 01 Luty 2018, 17:18:51
A używał ktoś oleju Valvoline 15w40 Max Life?
Tytuł: Odp: Olej
Wiadomość wysłana przez: Roberto w 01 Luty 2018, 20:46:29
Tomek, nie używałem tego oleju, ale mam pewną informacje od naprawdę przytomnych  mechaników  ,że jest to świetny olej.Nie słyszałem ,żeby ktoś na niego narzekał.
Podobno nie rozlewają go w Polsce / zaleta /, ale tego nie sprawdziłem...
Najważniejsze ,że jest to olej mineralny.

Sam mam ochotę go wypróbować.

W przypadku słabego stanu silnika / musisz sam to ocenić / rozważałbym zastosowanie - jak radzi Mirek  cvkowiec -tego Castrola 20 W 50.

Poszukaj w necie cen bo można go tanio trafić.

Na niemieckim forum kaczkowym polecają markowe oleje, ale są goście co przelatali na mineralnych z marketów budowlanych / u nich to oznacza słabą jakość / po 250.000 kilometrów.
I silniki żyją.

Jeśli olej jest mineralny i o założonej lepkości to nie zepsuje kaczki.

Ale też nie wierzę,że ją naprawi.

Zalewaj , nie kosztuje fortuny, będzie dobrze.

Andrzej lata na Lotosie i tyż jest git.
Tytuł: Odp: Olej
Wiadomość wysłana przez: White_Duck w 01 Luty 2018, 22:37:28
Również słyszałem same dobre opinie o olejach tej firmy, ale w różnych zastosowaniach, nie w 2CV. Jeśli jednak z twojej strony również słychać same pozytywne komentarze to olej mam wybrany :) Valvoline MaxLife 15W40.