Forum milosnikow Citroena 2CV

2CV od strony technicznej => Mechanika => Wątek zaczęty przez: White_Duck w 09 Luty 2016, 21:43:04

Tytuł: Odma / Wlew oleju - diagnostyka i naprawa
Wiadomość wysłana przez: White_Duck w 09 Luty 2016, 21:43:04
Ma ktoś na sprzedaż nową odmę do 2CV6?

Temat z [kupię] zamienił się w temat problemu z odmą  ;)
Tytuł: Odp: [K] Odma / Wlew oleju
Wiadomość wysłana przez: Gusto w 09 Luty 2016, 21:56:00
Tomek jak może być używana to mam kilka sztuk
Tytuł: Odp: [K] Odma / Wlew oleju
Wiadomość wysłana przez: White_Duck w 09 Luty 2016, 21:59:16
Niestety musi być nowa bo moja jest zepsuta i obawiam się, że używana też jeśli już nie jest zepsuta to lada moment może się zepsuć ze względu na wiek i zmęczenie materiału.
Tytuł: Odp: [K] Odma / Wlew oleju
Wiadomość wysłana przez: Roberto w 10 Luty 2016, 14:50:14
Tomek pewnie przeszukałeś neta, więc wiesz ile to kosztuje.

Jak piszesz ,że się rozpadło i popsuło te chyba wiesz co mówisz.

U Mirka 311 ziko, w Niemczech najtaniej znalazłem 61 Euro, 70 w super jakości na Treffpunkt.citron.de- 170 Euro oryginał.Plus przesyłka. >:D

Przecież tę używkę można pospawać- dać do pokrycia galwanicznego - jakiś mosiądz, miedź, anodowanie czy tam co innego i będzie jak nowa.

I wyjdzie jednak znacznie taniej , chyba...
Tytuł: Odp: [K] Odma / Wlew oleju
Wiadomość wysłana przez: White_Duck w 10 Luty 2016, 15:43:38
Jej wygląd zewnętrzny jest mi absolutnie obojętny. Do czasu generalki silnik ma u mnie tylko działać a nie wyglądać  ;)

Potrzebuję nową bo moja odma ma zepsuty zawór zwrotny w środku. Zrobiłem sobie przyrząd do sprawdzenia ciśnienia w skrzyni korbowej i wyszło mi ewidentnie, że moja odma jest martwa. A martwica odmy odbija się na mocy, na spalaniu, na odpalaniu i ostatecznie na wyciekach oleju. W ogóle nie pamiętam, żeby ktoś poruszał na forum kiedykolwiek temat odmy a to okazuje się bardzo istotna sprawa i nie wystarczy, że jest ładnie pomalowana przy remoncie silnika.
Jeśli chodzi o sam test, to tutaj przykładowy filmik jak to wygląda: https://www.youtube.com/watch?v=0JAsUbZKwwY
A tutaj można przeczytać jak go wykonać i jak zrobić sobie tester oraz jest pokazana krok po kroku naprawa zestawem naprawczym: http://www.vgs2cv.be/images/Documenten/EngineBreatherRevision.pdf
Ewentualnie można też obejrzeć ten film: https://www.youtube.com/watch?v=eAgIgBqvziw

Jeszcze na tej stronie jest super wszystko pokazane i opisane razem z przekrojami odmy: http://www.pp-2cv.be/FR/News/info%20technique%20reniflard%20.htm

Bazując na tym filmie: https://www.youtube.com/watch?v=0no_s_pUbU8 złożyłem identyczny zestaw, czyli zawór zwrotny grzybkowy 3/4cala, plasitkowe łączniki na wąż itp. Przy próbie wyszło, że na wolnych obrotach faktycznie w odmie powstało ładne podciśnienie i nawet trzymało się przy lekkim dociśnięciu gazu, ale jak dałem jej konkretnie gazu to w skrzyni korbowej wytwarzało się duże ciśnienie a zawór grzybkowy nie wyrabiał przy takich obrotach silnika. A mi właśnie zależy na tym, żeby przy jeździe na dużych dystansach z butem w podłodze do tego nie dochodziło. Także patent kiepski i niebezpieczny.

Do wyboru mam:
Nową odmę na franzose, ale z tym gumowym zaworem jak w oryginale - https://www.franzose.de/de/Citroen-2CV/2CV6/Oelversorgung-Oelkuehlung-Filter/ANR10031/
Nową odmę z lepszym bo demontowalnym i płytkowym zaworem, ale w chorej cenie  :( - https://www.franzose.de/de/Citroen-2CV/2CV6/Oelversorgung-Oelkuehlung-Filter/ANR10461/
Zawór płytkowy na wąż, który "naprawia" odmę i jest rozbieralny, ale moim zdaniem, w mało atrakcyjnej cenie skoro za niewiele więcej jest ta pierwsza nowa odma na wzór oryginału: http://www.ecas2cvparts.co.uk/reed-valve-crankcase-pressure-dump-valve-this-instead-breather-includes-clips-p-1401.html
I zestaw naprawczy odmy, który mniej więcej wszędzie kosztuje podobne pieniądze, ale szczerze mówiąc, nie widzę specjalnie jakiś jego wielkich zalet skoro cena jest niemal taka sama jak całej nowej odmy: http://www.ecas2cvparts.co.uk/breather-repair-repair-original-citroen-engine-breather-works-2cv6-dyane6-visa-652cc-p-2085.html

Najfajniejsza jest ta cała odma z zaworem płytkowym, ale kurcze drogo ::) Chyba zamówię tę reprodukcję oryginału...
Tytuł: Odp: [K] Odma / Wlew oleju
Wiadomość wysłana przez: Roberto w 10 Luty 2016, 16:59:01
O żesz ty karwa,co to za wynalazek >:D

Myślałem, że Ci w odmie pękła podstawa,kumpel miał taki problem, ale to było w XX wieku. ;)

To potwierdza tezę, że mamy dość  specyficzne   auta... ??? :-[

Kolejna rzecz co ma szansę się spieprzyc.Może lepiej tego wszystkiego nie wiedzieć.  ;)

Piękny  wykład, dzięki !

Oby się nie przydał...
Tytuł: Odp: [K] Odma / Wlew oleju
Wiadomość wysłana przez: hurtownia2cv w 10 Luty 2016, 18:41:36
Przyłączę się do przedmówcy:
O żesz ty karwa,co to za wynalazek >:D
I już wiem, jaki mam plan na kilka najbliższych dni. Jutro kupuję 3 mb rurki igelitowej ;)
Tytuł: Odp: [K] Odma / Wlew oleju
Wiadomość wysłana przez: Roberto w 10 Luty 2016, 19:17:30
Jacek ,
trzeba jeszcze zakosic taką  papierzaną
metrówkę z jakiegoś sklepu budowlanego co by zredukować koszty produkcji urządzenia pomiarowego :) :) :)
BTW. Tomek jakie miałeś objawy związane z uszkodzeniem zaworu odmy? Opisz krotko proszę ...Thx
Tytuł: Odp: [K] Odma / Wlew oleju
Wiadomość wysłana przez: White_Duck w 10 Luty 2016, 20:08:29
Silnik mi się poci, tragedii jakiejś nie ma, ale jednak się poci. Do remontu kiedyśtam wytrzyma :D I w zeszłym roku, jak jechałem do Lublina drogą S8, długo i pod dużym obciążeniem, to zdarzyło mi się coś dziwnego i po raz pierwszy, gdzieś ze względu na ciśnienie silnik kichnął olejem w stronę grodzi od strony pasażera ::) Taka mgiełka. Po wyczyszczeniu tego, problem się nie powtórzył a ja akurat cisnę kaczkę często, więc podejrzewam, że zdarzyło się to przez nadciśnienie w skrzyni korbowej.
Innych wyraźnych objawów nie zauważyłem, ale z drugiej strony, na ECASie piszą, że przez zepsutą odmę traci się 2 konie, czyli jakieś 8km/h mniej maksymalnej prędkości i trochę większe zużycie paliwa.  Jak jechałem do i z Torunia w towarzystwie innych kaczek, to chociaż trzymałem tempo, to faktycznie może coś w tym być, że mojej gdzieś te dwa koniki uciekły a i spalanie miałem kiedyś mniejsze ;D Chociaż zmienił mi się styl jazdy, więc akurat odmy nie obwiniam w 100% za większy apetyt na benzynę.
A po podłączeniu przyrządu do testowania ciśnienia, jest u mnie dokładnie tak samo jak na tym filmie: https://www.youtube.com/watch?v=Dxjox6bwRQw czyli odma martwa.
Tytuł: Odp: [K] Odma / Wlew oleju
Wiadomość wysłana przez: Pionier w 10 Luty 2016, 20:40:38
A ja w Toruniu zastanawiałem się po co  ludziska tak kupują te wlewy oleju, przecież to nie ma prawa się popsuć   :o
  Tomek dałeś taki wykład Brawo :)
Tytuł: Odp: [K] Odma / Wlew oleju
Wiadomość wysłana przez: petercvw w 10 Luty 2016, 20:59:31
A coś ostatnio wspominałem o wykładziku a Robert nie chciał to Tomek dołączył do grona wykładowców  ;)
..kaźwa  aby mi się  nie sp...
Tytuł: Odp: [K] Odma / Wlew oleju
Wiadomość wysłana przez: Gusto w 10 Luty 2016, 21:22:27
jeżeli zawór nie przynosi rezultatu to obawiam się że czeka Cie remont silnika! Nowa odma może nic nie dać
Tytuł: Odp: [K] Odma / Wlew oleju
Wiadomość wysłana przez: White_Duck w 10 Luty 2016, 21:53:52
Oczywiście, że nowa odma przywróci odpowiednie podciśnienie. Zamontowany na próbę zawór zwrotny 3/4 cala grzybkowy działał idealnie ale przy niskich obrotach a przy wysokich, częstotliwość jego działania była zbyt duża przez wysokie obroty silnika i... zawór przestawał działać. To wina konstrukcji zaworu nie silnika. Gdybym zastosował zawór płytkowy/blaszkowy, czyli taki jak w tych lepszych nowych odmach czy w tym zaworze z ECASa to wszystko byłoby ok. Może nawet dałoby się coś pokombinować z łatwo dostępnymi zaworami płytkowymi do dwusuwowych skuterów, ale trzebaby jednak zrobić na taki jakąś obudowę albo stworzyć sobie nową odmę od podstaw a nie chce mi się już wydawać pieniądzy na eksperymenty.
Tytuł: Odp: [K] Odma / Wlew oleju
Wiadomość wysłana przez: Gusto w 11 Luty 2016, 17:58:25
Tomek a sprawdzałeś w burtonie? Oni mieli fajny zestaw do regeneracji i chyba wychodzi taniej tylko przesyłka. Ale jakby złożyć się i kupić parę sztuk to przesyłka wyjdzie taniej. A może ktoś ze znajomych tam mieszka i się wybiera do PL.
Tytuł: Odp: [K] Odma / Wlew oleju
Wiadomość wysłana przez: Roberto w 11 Luty 2016, 19:51:21
Gusto,  w Burtonie ten zestaw naprawczy kosztuje 69.95 Euro.Czyli tyle co zamiennik kompletny  wysokiej jakości treffpunkt .citron.de

I nic nie trzeba rzeźbić .
Zrobiony jest dokładnie jak oryginał,  co do trwałości to spróbuję poczytać jeszcze na forach .de

Jak nie znajdę tam tej informacji  ,to zapuszczę temata tam  na Forum pt.który najlepiej kupić?





Tytuł: Odp: [K] Odma / Wlew oleju
Wiadomość wysłana przez: White_Duck w 11 Luty 2016, 20:22:56
A tak wygląda membrana w środku odmy. Idealny stan po prostu, sztywna, połamana i nie spełniająca absolutnie swojej funkcji :D Natomiast gumowe tulejki (jak je sobie nazywam) dolna - ta z nacięciami, i górna - cała, są obie twarde jak kamień. Po zdemontowaniu odmy mogłem sobie dmuchać w obie strony bez najmniejszego oporu. Krótko mówiąc, moja odma jest totalnym trupem, dokładnie tak jak wykazał test.
Tytuł: Odp: [K] Odma / Wlew oleju
Wiadomość wysłana przez: Roberto w 11 Luty 2016, 20:54:04
Tomek ,

przed paroma minutami założyłem na 2CV fahrer forum.de  temat o  öleinfüllstutzen  kaputt... :)

Są tam kolesie Rennente, Snoopy, Minimum  co mają pojęcie pt.co? gdzie?które ? za ile kupić.

Napisałem o tym ,że pomierzone i jesteśmy pewni usterki, żeby nie odsyłali nas by wykonać pomiar przyrządem rurkowym. ;)

Jak coś napiszą dam znać ...
Tytuł: Odp: [K] Odma / Wlew oleju
Wiadomość wysłana przez: hurtownia2cv w 11 Luty 2016, 21:04:29
Tomku,
jeśli poszedłeś już na taki żywioł, by drogą sekcji zwłok poznać anatomię  >:D
..to pójdź jeszcze i o krok dalej: pokombinuj.
Przeszukaj swoją piwnicę pełną "przydasi" (nie wierzę, że takich nie masz! Każdy ma!).
Piwnicę sąsiada.
Brata.
Szwagra.
Odwiedź zaprzyjaźnionego wulkanizatora (!!), mając w kieszeni te resztki gum. Pokaż, porozmawiaj.
GORZEJ NIE BĘDZIE! :)
Jedyne zagrożenie to takie, że jakimiś "zamiennikami" - wskrzesisz te zombi  ;D

...A jak masz znajomego dekarza (albo specjalistę od miedzianych instalacji centralnego ogrzewania)- to bez najmniejszego problemu ZLUTUJE Ci do kupy te "połówki" i obędzie się bez sugerowanych połączeń gwintowanych.

Bynajmniej ja tak bym podszedł do zagadnienia

Tytuł: Odp: [K] Odma / Wlew oleju
Wiadomość wysłana przez: petercvw w 11 Luty 2016, 21:10:18
Proszę  panów jak Peter może  coś pomóc to ja mam 5% rabacik w citroen treffpunkt - tak więc jakaś odma lub cosik  innego zbiorowego  (tylko nie gwałt) zakupowego to proszę temat do przemyślenia
Tytuł: Odp: [K] Odma / Wlew oleju
Wiadomość wysłana przez: White_Duck w 11 Luty 2016, 21:46:18
Tomku,
jeśli poszedłeś już na taki żywioł, by drogą sekcji zwłok poznać anatomię  >:D
..to pójdź jeszcze i o krok dalej: pokombinuj.
Właśnie dlatego tę odmę rozebrałem. Jak już kupię nową, to ta trafi na półkę i za nic w świecie nie będzie chciało mi się do niej zaglądać ani jej narpawiać.
Membrana jest grubości 1,5mm, tulejki gumowe nakładane są na rurkę o średnicy 27mm i mają ścianki grubości 2mm.
Muszę jeszcze poczytać, ale wstępnie na membranę wybrałbym gumę NBR (olejoodporna), tylko muszę znaleźć sklep gdzie można kupić mały kawałek takiej 1,5mm, żeby bez sensu nie przepłacać. Na allegro jest 2mm (30cmx50cm) już za 8zł, to jak na ostateczny eksperyment spoko koszt, tylko, że ja chyba jednak wolę 1,5mm.
Gorzej jest z tulejkami, bo wąż olejoodporny będzie sporo grubszy a takich tulejek ani cienkiego węża olejoodpornego jeszcze nie znalazłem.
Ale szukam i kombinuję ;D
Kupić nowe zawsze można i dobrze, ale jak uda się naprawić, to jeszcze lepiej.
Tytuł: Odp: [K] Odma / Wlew oleju
Wiadomość wysłana przez: hurtownia2cv w 11 Luty 2016, 22:09:25
tulejki gumowe nakładane są na rurkę o średnicy 27mm i mają ścianki grubości 2mm.
...dętka od kolarzówki ?  >:D
Tytuł: Odp: [K] Odma / Wlew oleju
Wiadomość wysłana przez: Roberto w 11 Luty 2016, 22:33:14
Tomek , looknij na tę picassę, przysłali mi już  kolesie z forum .de

Linka:



https://picasaweb.google.com/108634364630611121934/Schnuffelventil?authkey=Gv1sRgCJCu5Zfa0vqRuwE#

A tu pdf -  naprawa odmy i zaworu, po niemiecku.Tłumacz google pewnie  Cię rozśmieszy...

http://www.yasni.info/ext.php?url=http%3A%2F%2Fwww.eifel-enten.de%2Findex_htm_files%2FSchnueffelventil2.pdf&name=Udo+Seydel&showads=1&lc=pl-pl&lg=pl&rg=de&rip=pl
Tytuł: Odp: [K] Odma / Wlew oleju
Wiadomość wysłana przez: Roberto w 12 Luty 2016, 10:38:22
Wiele więcej nie napisali , podali jeszcze firmę AUTEX ,ale tam kosztuje 88,66 Euro plus przesyłka.

Chcieli mnie opitolić ,że nie używam szukajki  forumowej    >:D - obroniłem się ,bo funkcjonuje na tym Forum  nazwa "Schnuffelventil "- mnie osobiście nieznana. Ja wpisałem nazwę obowiązującą w handlu :-\

Jadę dziś  kupić - jak Jacek   :)- kilka metrów rurki igelitowej, sprawdzę potem oba kaczory.

Jak się okaże ,że w którymś jest ten problem, to pewnie trzeba będzie kupić tę odmę.

Może przesyłkę weźmiemy fity -  fifja?Wyjdzie taniej,bo na citron.de przesyłka 14,60 a nie 24,60 jak gdzie indziej.

Ale może będzie dobrze.Zielona śmiga licznikowe  120 , czerwona jest wolniejsza.

W moim przypadku pewnie nie jest to takie pilne, może za trzy tygodnie  leciała będzie kumpela do Warszawy ,a wtedy do Niej przesyłka wewnątrz Niemiec tylko 5 Euro.

We will see ;)

Tomek - nie wiedzą nic więcej niż Ty.

EUROPA!  :)

Tytuł: Odp: [K] Odma / Wlew oleju
Wiadomość wysłana przez: White_Duck w 12 Luty 2016, 14:45:41
Dzięki za dodatkowe rozeznanie  ;)
Ja właśnie chce zrobić tę odmę jak najszybciej bo w najbliższym czasie chcę się wybrać do Warszawy a to większa część trasy samą autostradą i nie chcę mieć niespodzianek po drodze ::) Lewy pas i cały czas 130km/h za jakimś dostawczakiem :D  ;D
Tytuł: Odp: [K] Odma / Wlew oleju/EPIDEMIA!!!!!
Wiadomość wysłana przez: Roberto w 12 Luty 2016, 16:28:41
Tomek,

powinienem Ci podziękować, bo niejako "zmusiłeś "mnie do zajęcia się tym tematem.  ;)

Co tym samym czynię...

Bo skoro u Ciebie padło, to może sprawdzę jak jest w moich kaczkach, też mają swoje lata.

Wykonałem wysokiej  klasy przyrząd  ;)  -tak jak mówiłem - nie chciało mi się przyklejać metrówki, zresztą jej nie miałem, ale papierzaną zdobędę :) A w zasadzie potrzebne będą dwie. :P

Przyrząd banalnie prosty do wykonania, mały problem z kalibracją- pamiętacie dobieranie lakieru kroplomierzem? :) :) :)

Zaznaczyłem trzy kreski co 5 cm  w górę i w dół i jazda...

Na pierwszy ogień poszła czerwona - tam plus i minus 10.Niestety nie 14 ale i tak nieźle. Zdjątek nie robiłem , chciałem zdążyć po widoku pomierzyć obie.

Potem banalna próba w zielonej  /1987 rok, 88 0000 przebiegu / i ZONK!

Plus 5 i minus 5.

Czyli padło ...

Tu już zrobiłem zdjęcia, załączam...

Rzeczywiście zielona zaczęła się pocić, ale nieznacznie.

Czyli potrzebuję nową odmę tak jak TY.

Jeszce raz dzięki za wykład, bo teraz jestem "obryty na blachę"  ;)

Ma ktoś do sprzedania nówkę nieśmiganą ? :) :) :) :) :)
Tytuł: Odp: Odma / Wlew oleju - diagnostyka i naprawa
Wiadomość wysłana przez: White_Duck w 17 Luty 2016, 21:03:22
Nie ma za co Robert  ;) Odma to ważny temat, dobrze, że wyszedł na światło dzienne.

Ja tymczasem, uznałem, że jak i tak muszę kupić nową odmę a stara poleci na półkę w garażu, to mogę się jeszcze raz pobawić i spróbować naprawić obecną tanim kosztem. Szczegóły opiszę, jak wszystko się uda i odma faktycznie będzie działać, co okaże się jutro, najpóźniej w piątek. W tym momencie mam już membranę samoróbkę i rozbieralną obudowę odmy łączoną na trzy zatrzaski ;D Jutro będą dorobione gumowe "tulejki" i wszystko będzie uszczelnione i złożone. Jako, że plan numer 1 na połączenie połówek nie zadziałał i trochę tę odmę popsułem, to obecnie, "naprawiona" wygląda jak potwór Frankensteina, ale najważniejsze, żeby tylko działała ;D
Tytuł: Odp: Odma / Wlew oleju - diagnostyka i naprawa
Wiadomość wysłana przez: Pionier w 17 Luty 2016, 21:40:27
Tanie to nawet w Toruniu nie były odmy  :-[
Tytuł: Odp: Odma / Wlew oleju - diagnostyka i naprawa
Wiadomość wysłana przez: Roberto w 18 Luty 2016, 00:21:17
Nie ma za co Robert  ;) Odma to ważny temat, dobrze, że wyszedł na światło dzienne.

Ja tymczasem, uznałem, że jak i tak muszę kupić nową odmę a stara poleci na półkę w garażu, to mogę się jeszcze raz pobawić i spróbować naprawić obecną tanim kosztem. Szczegóły opiszę, jak wszystko się uda i odma faktycznie będzie działać, co okaże się jutro, najpóźniej w piątek. W tym momencie mam już membranę samoróbkę i rozbieralną obudowę odmy łączoną na trzy zatrzaski ;D Jutro będą dorobione gumowe "tulejki" i wszystko będzie uszczelnione i złożone. Jako, że plan numer 1 na połączenie połówek nie zadziałał i trochę tę odmę popsułem, to obecnie, "naprawiona" wygląda jak potwór Frankensteina, ale najważniejsze, żeby tylko działała ;D

Tomek , obawiam się ,że ta guma - membrana może być za gruba, wszystkie zdjęcia pokazują,że ona powinna być  i jest znacznie cieńsza.
Mam jakieś przekonanie,że  ktoś to kiedyś te ciśnienia  policzył inżyniersko, ale może się  mylę...

Ale jak zmontujesz ,to sprawdź podciśnienia na wodowskazie :)

Ja zrobiłem doktorat z odm i ich zakupu.

Najtańsza nierozbieralna , jednorazowa 61,19 plus 14,90 Euro  = 76 Euro zusammen

Zestaw naprawczy z Burtona, rozbieralny - gumy można wymieniać tylko skąd je wziąć??? -w sumie chyba 85 Euro.Te pionowe rurki  mają jakieś kanały zewnętrzne  po co? nawet Niemcy nie wiedzieli.
Pisali mi o mgle olejowej ale hydraulikę cieczy to jakoś kumam , ciśnień niespecjalnie >:D

Popisałem z Koleżkami z Niemiec na pw, oni wymieniają tylko tę główną membranę,  nie wymieniają pionowych rurek i jest git.Tak twierdzą. Graty do tej wymiany można zdobyć "na lewika" za 55 Euro z przesyłką do Polski, bez tych pionowych rurek,na starych uszczelkach  i  żadnej gwarancji...

Dwa pierścienie /cięte chyba na CNC /ze śrubami i nakrętkami, w tym jeden przepołowiony , bo w  całości nie przelezie przez dół słupka obudowy,membrana, trzy nity ,
Resume:

kupiłem odmę  u Mirka  na fakturę , odliczę VAT i CIT /płacę podatki, więc nie daruję / i wyjdzie mnie nówka" no name" 222 Zeta.Pochodzi z 5 lat.

Starą i tak rozbiorę, zobaczę w jakim jest stanie.Pewnie złom.

Dziś ją zamontowałem, mam po 10 na plusie i minusie na wodowskazie. Dlaczego nie 14 - nie wiem.Argentyńczycy podają +14 , Niemcy plus 8 i ma być git.Może niespecjalnie szczelnie wchodzi mi rurka pomiarowa na bagnet?

Wymiana wkurzająca jest dość, ale na spokojnie 45 minut i pozamiatane.

Do wymiany trzeba dłuuuugą 11-stkę , szczupłą, całe szczęście ,że gratów u mnie dostatek.Ale tylko od jednego kompletu nasadowych  łatwo wchodziła, inne nasadki były przygrube. Zresztą i tak jest ciasno , szczególnie przy montażu, demontaż banalny, choć odłączyłem alternator - przeszkadzał mi przewód, przewód paliwowy, sprężynę naciągu linki gazu i dało się.
Mam zasadę ,że jak jest ciasno to zdjąć co się da , a nie liczyć ,że się uda tam paluszki włożyć.

Piszę  tutorial nie dla Ciebie ale dla Kolegów co im przyjdzie do głowy się tym zająć. ;) ;) ;)

Palce pianisty najlepiej mieć...





Tytuł: Odp: Odma / Wlew oleju - diagnostyka i naprawa
Wiadomość wysłana przez: White_Duck w 18 Luty 2016, 00:44:10
Ta guma ma 2mm, stary oryginał 1,5mm. Uda się albo i nie, nie mam na to ciśnienia żeby zadziałało, i tak kupię nową odmę, okaże się tylko czy na już czy za jakiś czas. Warto się pobawić choćby dla rozpołowienia odmy i poznania, obejrzenia i zmacania kolejnej części z 2CV. Im więcej się samemu rozgrzebie tym lepiej się zna własny samochód.
Tytuł: Odp: Odma / Wlew oleju - diagnostyka i naprawa
Wiadomość wysłana przez: White_Duck w 18 Luty 2016, 19:59:56
Złożona, skręcona, uszczelniona. Nie działa, znaczy się działa, ale w sposób wysoce niezadowalający :D Zamawiam nową.
Tytuł: Odp: Odma / Wlew oleju - diagnostyka i naprawa
Wiadomość wysłana przez: hurtownia2cv w 24 Luty 2016, 19:54:20
No proszę - dopiero co żeśmy o tym rozmawiali:

http://www.ebay.de/itm/Citroen-2cv-Visa-Zundungadapter-/191812243871?hash=item2ca8e6919f:g:HX0AAOSwFNZWzE42
Tytuł: Odp: Odma / Wlew oleju - diagnostyka i naprawa
Wiadomość wysłana przez: petercvw w 24 Luty 2016, 20:06:14
a ten link jest ok bo to co na zdjęciu jest napisane to ja rozumiem że odma jest po regeneracji? i cena dlatego fajna. Robert co ty na to
Tytuł: Odp: Odma / Wlew oleju - diagnostyka i naprawa
Wiadomość wysłana przez: hurtownia2cv w 24 Luty 2016, 20:17:00
Uuupssss..... Nie ta linka się zaplątała :-p

(ale specjalnie nie wyrzucam jej, nie edytuję posta, bo TEŻ jest ciekawa. Kiedyś pisaliśmy też o "adaptacji" silnika Visy do 2CV, gdzie "tylko" z zapłonem był kłopot. Tez adapter /ponoć../ rozwiązuje taki problem)

WŁAŚCIWA linka do właściwej aukcji odnośnie reperaturki odmy:

http://www.ebay.de/itm/301879716843?_trksid=p2060353.m1438.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT
Tytuł: Odp: Odma / Wlew oleju - diagnostyka i naprawa
Wiadomość wysłana przez: Roberto w 25 Luty 2016, 09:23:39
Nie ma za co Robert  ;) Odma to ważny temat, dobrze, że wyszedł na światło dzienne.

Ja tymczasem, uznałem, że jak i tak muszę kupić nową odmę a stara poleci na półkę w garażu, to mogę się jeszcze raz pobawić i spróbować naprawić obecną tanim kosztem. Szczegóły opiszę, jak wszystko się uda i odma faktycznie będzie działać, co okaże się jutro, najpóźniej w piątek. W tym momencie mam już membranę samoróbkę i rozbieralną obudowę odmy łączoną na trzy zatrzaski ;D Jutro będą dorobione gumowe "tulejki" i wszystko będzie uszczelnione i złożone. Jako, że plan numer 1 na połączenie połówek nie zadziałał i trochę tę odmę popsułem, to obecnie, "naprawiona" wygląda jak potwór Frankensteina, ale najważniejsze, żeby tylko działała ;D

Tomek , obawiam się ,że ta guma - membrana może być za gruba, wszystkie zdjęcia pokazują,że ona powinna być  i jest znacznie cieńsza.
Mam jakieś przekonanie,że  ktoś to kiedyś te ciśnienia  policzył inżyniersko, ale może się  mylę...

Ale jak zmontujesz ,to sprawdź podciśnienia na wodowskazie :)

Ja zrobiłem doktorat z odm i ich zakupu.

Najtańsza nierozbieralna , jednorazowa 61,19 plus 14,90 Euro  = 76 Euro zusammen

Zestaw naprawczy z Burtona, rozbieralny - gumy można wymieniać tylko skąd je wziąć??? -w sumie chyba 85 Euro.Te pionowe rurki  mają jakieś kanały zewnętrzne  po co? nawet Niemcy nie wiedzieli.
Pisali mi o mgle olejowej ale hydraulikę cieczy to jakoś kumam , ciśnień niespecjalnie >:D

Popisałem z Koleżkami z Niemiec na pw, oni wymieniają tylko tę główną membranę,  nie wymieniają pionowych rurek i jest git.Tak twierdzą. Graty do tej wymiany można zdobyć "na lewika" za 55 Euro z przesyłką do Polski, bez tych pionowych rurek,na starych uszczelkach  i  żadnej gwarancji...

Dwa pierścienie /cięte chyba na CNC /ze śrubami i nakrętkami, w tym jeden przepołowiony , bo w  całości nie przelezie przez dół słupka obudowy,membrana, trzy nity ,
Resume:

kupiłem odmę  u Mirka  na fakturę , odliczę VAT i CIT /płacę podatki, więc nie daruję / i wyjdzie mnie nówka" no name" 222 Zeta.Pochodzi z 5 lat.

Starą i tak rozbiorę, zobaczę w jakim jest stanie.Pewnie złom.

Dziś ją zamontowałem, mam po 10 na plusie i minusie na wodowskazie. Dlaczego nie 14 - nie wiem.Argentyńczycy podają +14 , Niemcy plus 8 i ma być git.Może niespecjalnie szczelnie wchodzi mi rurka pomiarowa na bagnet?

Wymiana wkurzająca jest dość, ale na spokojnie 45 minut i pozamiatane.

Do wymiany trzeba dłuuuugą 11-stkę , szczupłą, całe szczęście ,że gratów u mnie dostatek.Ale tylko od jednego kompletu nasadowych  łatwo wchodziła, inne nasadki były przygrube. Zresztą i tak jest ciasno , szczególnie przy montażu, demontaż banalny, choć odłączyłem alternator - przeszkadzał mi przewód, przewód paliwowy, sprężynę naciągu linki gazu i dało się.
Mam zasadę ,że jak jest ciasno to zdjąć co się da , a nie liczyć ,że się uda tam paluszki włożyć.

Piszę  tutorial nie dla Ciebie ale dla Kolegów co im przyjdzie do głowy się tym zająć. ;) ;) ;)

Palce pianisty najlepiej mieć...

Tu opisałem , w miarę precyzyjnie cały proces...

Ten zestaw z linki Jacka , jest tym samym zestawem z Burtona.Tylko ,że  Burtonie chcą 70 Ojro.

A tu dużo mniej.

Ta cena jest ok.Trzeba rączki pobrudzić, oszlifować łączenie puszki , otworzyć,wymienić gumy i skręcić.

Chłopaki z 2cv- fahrer .de piszą, że jak się mooooocno silnik rozgrzeje to ten plastik śmierdzi, ale czy to prawda to nie powiem...

Ja kupiłem nowa odmę i pozamiatane mam. :) :) :)
Tytuł: Odp: Odma / Wlew oleju - diagnostyka i naprawa
Wiadomość wysłana przez: White_Duck w 28 Luty 2016, 18:44:05
Wczoraj znajomy z Niemiec zrobił mi ok. 12 niespodziankę i przywiózł mi paczkę z Franzose. Nowa odma i uszczelka :) Oczywiście wielce rozentuzjazmowany natychmiast pobiegłem do garażu :D Nowa odma zainstalowana, wskazanie przyrządu w całym zakresie doskonałe, ciągłe podciśnienie w skrzyni korbowej. Umyłem wczoraj szybko kaczuszkę po ostatnim dłuższym postoju, odkurzyłem i heja na drogę trochę ją rozruszać. I jest wspaniale :D Kolejny problem z głowy :)
Tytuł: Odp: Odma / Wlew oleju - diagnostyka i naprawa
Wiadomość wysłana przez: Pionier w 28 Luty 2016, 19:00:12
Muszę Tomek kiedyś do Ciebie podjechać i podpiąć się pod to urządzenie, jestem ciekaw jak to u mnie wygląda ...
Tytuł: Odp: Odma / Wlew oleju - diagnostyka i naprawa
Wiadomość wysłana przez: White_Duck w 28 Luty 2016, 20:36:44
A zapraszam :) Tylko daj mi wcześniej znać bo ja ostatnio bywam często poza domem. Ewentualnie możesz wykonać je samemu, sprawa jest naprawdę prosta i tania :)
Tytuł: Odp: Odma / Wlew oleju - diagnostyka i naprawa
Wiadomość wysłana przez: arekban w 28 Luty 2016, 21:07:40
Wczoraj znajomy z Niemiec zrobił mi ok. 12 niespodziankę i przywiózł mi paczkę z Franzose. Nowa odma i uszczelka :) Oczywiście wielce rozentuzjazmowany natychmiast pobiegłem do garażu :D Nowa odma zainstalowana, wskazanie przyrządu w całym zakresie doskonałe, ciągłe podciśnienie w skrzyni korbowej. Umyłem wczoraj szybko kaczuszkę po ostatnim dłuższym postoju, odkurzyłem i heja na drogę trochę ją rozruszać. I jest wspaniale :D Kolejny problem z głowy :)

Tomek, a jak kaczka w ruchu ? Jakieś zauważalne zmiany ?
Tytuł: Odp: Odma / Wlew oleju - diagnostyka i naprawa
Wiadomość wysłana przez: White_Duck w 28 Luty 2016, 21:42:06
Tomek, a jak kaczka w ruchu ? Jakieś zauważalne zmiany ?
Nie wiem, mogą to być bardzo subiektywne odczucia, ale po pierwsze odniosłem wrażenie, że silnik lżej odpalił po postoju. Co prawda, od montażu elektronicznego zapłonu i nowej cewki nie narzekam na odpalanie, ale jednak, jakby było lżej. Po drugie odpalanie na korbę. Jakoś tak lżej i bez odbijania korby. Podczas jazdy nie zauważyłem właściwie różnicy ale zrobiłem tylko kilka przejazdów z dziewczyną po okolicy. Prawdziwy efekt wyjdzie przy najbliższym wyjeździe w dalszą podróż, tak w spalaniu mam nadzieję jak i w braku wycieków oleju przy ciągnięciu kaczki do kresu możliwości na autostradzie na długim odcinku. Mam też nadzieję, że przestanie tak puszczać olej z bloku :D
Tytuł: Odp: Odma / Wlew oleju - diagnostyka i naprawa
Wiadomość wysłana przez: ural w 05 Marzec 2016, 21:00:36
Dziś przyszedł czas na mnie i również zabrałem się za odmę. Po odkręceniu od silnika,  widziałem w środku kawałki gumy - porwanej uszczelki. Diagnoza była jedna - złom. Po  ,, zabawie ,, 2 godzinnej, dopasowaniu idealnie uszczelki, złożeniu wszystkiego w kupę i zaprasowaniu łączenia korpusu odmy - próba. I tu moje zdziwko - odma pracuje lepiej jak dobrze. Po odpaleniu silnika na lekkim ssaniu ( podwyższone obroty ) na wodowskazie - 19. Po odłączeniu ssania silnik porwał mi wodę z węża. W ostatniej chwilo wyciągnąłem węża z rurki od bagnetu, bo woda znalazła by się w silniku. Podciśnienie jest niesamowite, nie wiem ile bo za mało miałem wyskalowany miernik. Tak czy owak, idealnie mocno ssie i również oddaje dużo powietrza nad membraną - wyjście do filtra. Robiąc próbę na wyjściu, wsadziłem węża do wiadra z wodą. Woda ,, wrzała ,,. Membrana jest gr. 1,5 mm, guma olejoodporna, mięciutka, płaska, leży idealnie. Jestem bardzo zadowolony z remontu.

Tomek, zastanawiam się czy Twoja membrana nie łapała za ,, obudowę ,, - górną część odmy nasadzaną. Ponad to , czy dałeś ,, węża gumowego na rurkę na górze, która staje na uszczelce lub metalowym talerzu. Ona jest bardzo istotna, bo uszczelnia dolne gazy. Jak jej nie ma to fiuta powietrze  na ,, około ,, góra / dół i pomijana jest nasza nowa membrana. Przeanalizuj to proszę .
Tytuł: Odp: Odma / Wlew oleju - diagnostyka i naprawa
Wiadomość wysłana przez: ural w 05 Marzec 2016, 21:01:44
...
Tytuł: Odp: Odma / Wlew oleju - diagnostyka i naprawa
Wiadomość wysłana przez: ural w 05 Marzec 2016, 21:03:34
Zacisk zrobiony z paska blachy 1 mm, o szerokości ok. 7 mm.   Z góry i z dołu nacięty ,, grzebień ,, gumówką , pozostały środek ok 3mm. Nacięcia pozwalają obwinąć odmę w koło i zaklepać ,, zęby ,,.
Tytuł: Odp: Odma / Wlew oleju - diagnostyka i naprawa
Wiadomość wysłana przez: Roberto w 05 Marzec 2016, 23:38:48
Paweł , gratuluję zacięcia, dobra robota.

Co do pomiarów wodowskazu to - może się mylę- wyniki są zaburzone niedokładnym skalowaniem rurki.

Twój wodowskaz nie jest chyba jednak wykonany prawidłowo. IMHO.

Nie widać tego dokładnie na Twoich zdjęciach , ale zero masz mieć 45 cm od podstawy przyrządu.Chyba że tak jest,ale w żadnym wypadku podniesienie  na rurce podciśnienia o 19 cm nie powinno Ci wyciągnąć wody z przyrządu.NIE ma prawa!
W drugiej części ma się opuścić o 19 cm  .I tyle.Obroty wolne 900-1000 bez ssania
IMHO.
Załączam  -dla potomności - szkic wykonania wodowskazu, jeden z wielu dostępnych w necie, ale wszystkie one podobne są.

U mnie na nowej odmie i starej sprawnej / w tym samym silniku / mam różnicę +10 i - 10.
Już pisałem ,że nie mam pojęcia dlaczego jest 10 a nie 14,a  sugerują koledzy z Argentyny- że ma być 14.

Ważne ,że działa.Wyskaluj przyzwoicie wodowskaz , bo tu może być problem, zresztą o tym pisałeś.

Good job!

Tytuł: Odp: Odma / Wlew oleju - diagnostyka i naprawa
Wiadomość wysłana przez: ural w 06 Marzec 2016, 10:44:10
Biję się w pierś. Miałem słup wody +20/-20. Dzisiaj zaraz z rana ponowny test na właściwym wskaźniku - słup wody +40/-40.  Dziękuję Robercie na zwrócenie mi na to uwagi. Wskazania :  +20/-20 z haczykiem. Wieczorem dodam filmik.
Tytuł: Odp: Odma / Wlew oleju - diagnostyka i naprawa
Wiadomość wysłana przez: Roberto w 06 Marzec 2016, 10:55:29
Paweł,

nie jest to żaden powód do bicia się  w piersi :)

Mam nadzieje ,że zbyt duże podciśnienie nie będzie szkodliwe,  bo prawdopodobnie wzięło się z" patentów ".

Ale na pewno TAK jest lepiej  ,niż tego podciśnienia brak...

Zwróciłem uwagę bo coś mi nie pasowało,  a też zrobiłem doktorat z odmy w kaczce. ;)

Mam jedną odmę do regeneracji, ale  -  mimo sporych umiejętności - nie podejmę się tego Twojego rozwiązania.Jestem jakiś niecierpliwy i bywam niezbyt dokładny  >:D >:(
Dorobienie obejmy "miszczostwo",super.

Jak się wzbogace to kupię same gumki...

Ja to chyba dam do zlutowania, co o tym myślisz?
Tytuł: Odp: Odma / Wlew oleju - diagnostyka i naprawa
Wiadomość wysłana przez: ural w 06 Marzec 2016, 12:48:41
Przy następnej naprawie za kilka lat, będzie problem z rozlutowaniem blach. Zagniecenie paska blachy jest bardziej uniwersalne, ale każdy sposób jest dobry jeśli efekt końcowy jest zadowalający.
Tytuł: Odp: Odma / Wlew oleju - diagnostyka i naprawa
Wiadomość wysłana przez: krejzo w 06 Marzec 2016, 14:46:42
Paweł- nie powiedziałeś najważniejszego, skąd wyszperać taką gumę olejoodporną, szczególnie interesuje mnie ten gumowy wąż. Kupiłeś zestaw naprawczy, czy znalazłeś coś odpowiedniego na te nowe trzewia?
Tytuł: Odp: Odma / Wlew oleju - diagnostyka i naprawa
Wiadomość wysłana przez: White_Duck w 06 Marzec 2016, 18:02:35
Brawo :) Ja skończyłem przygodę ze starą odmą bo nie mam drugiego silnika a że jest zamontowana nowa i działa to nie chce mi się bawić w przekładki tylko liczę na kilka lat bezproblemowego działania :) Ale tak, oczywiście zamontowałem i dolną i górną gumową tulejkę /wąż, jak kto lubi, po prostu nie wyszło :D Ja gdybym miał na czym poeksperymentować to poszukałbym dokumentacji aby wiedzieć o jakich parametrach zastosować zawór płytkowy i zrobiłbym całą odmę od nowa, skręcaną, z w miarę łatwo dostępnym zaworem z jakiegoś motocykla. Wtedy jedynie kwestią byłoby wyspawanie obudowy bo działanie byłoby dobre na stówę. Tym razem jednak zależało mi na czasie więc wpadła nowa i jest spokój :)
Tytuł: Odp: Odma / Wlew oleju - diagnostyka i naprawa
Wiadomość wysłana przez: herbi w 06 Marzec 2016, 18:28:44
A gdzie najtaniej kupic nowa ,uwzgledniajac koszty transportu?
Moze zrobic zbiorowe zamówienie?
Tutaj jest za 58 ojro.
http://www.renov-2cv-mehari36.com/fr/moteur/563-reniflard-pour-2cv4-2cv6-visa-lna-nouveau-modele-acier.html
Tytuł: Odp: Odma / Wlew oleju - diagnostyka i naprawa
Wiadomość wysłana przez: ural w 06 Marzec 2016, 20:27:35
Mój filmik z próby

https://youtu.be/ufxnFEcegic
Tytuł: Odp: Odma / Wlew oleju - diagnostyka i naprawa
Wiadomość wysłana przez: Roberto w 06 Marzec 2016, 23:11:10
Paweł ,

jest OK, dokładnie tak jak pisałeś. Powtórzę się , lepiej 20-22 na plusie i minusie niż  koło zera.

Powodem tak wysokiego  podciśnienia może być jednak zastosowanie " patentów".

Jak pisałem ludkowie  z 2cv-forum.de wymieniają tylko membranę główną , nie wymieniając obu pionowych rurek i twierdzą,że to na pewno wystarczy.

Mają to sprawdzone.

Kaczka bezpieczna jest. ;)

Dobrze,że temat na naszym Forum wypłynął.

Jednocześnie przestrzegam wszystkich napalonych na wymianę odmy i sugeruję -najpierw 3,5 mb rurki PCV, deska,dwadzieścia  minut pracy, trochę wody i sprawdzenie podciśnienia polecam...

Mnie odma padła w zielonej  Sauss Ente , a w tej starszej jest w doskonałej kondycji - sądząc z pomiarów.Szok.

Ta  stara obudowa  z wyglądu była tragiczna, teraz polakierowana przeze mnie nie odróżnia się od

zamiennika.

I jest sprawna. :P

Kaczkę mam od 1992 roku i na pewno nie była w tym czasie - do dziś wymieniana.Czyli przez 24 lata.
I działa.

Czyli : nie każda stara odma jest - ex -definitione-  uszkodzona, mam na to empiryczny dowód...


Tytuł: Odp: Odma / Wlew oleju - diagnostyka i naprawa
Wiadomość wysłana przez: herbi w 07 Marzec 2016, 07:32:08
Ciekawe,co jest powodem,ze jedna odma jest dobra po tylu latach a inne uszkodzona. Pokruszona membrama moze swiadczyc o wysokiej temperaturze jakiej została poddana .Z regułu guma nie jest odporna na wysokie temperatury. Czy takie uszkodzenie odmy moze swiadczyc o złej eksploatacj silnika a konkretnie o przegrzewaniu go?
poszukałem na allegro gumy olejoodpornej ,sa róznej grubości .
Pytanie do Pawła  z jakiej grubosci gumy zrobiłes te uszczelkę?

Ta guma na allegro wytrzymuje tylko +70stC
http://allegro.pl/guma-plyta-gumowa-nbr-1mm-olejoodporna-uszczelki-i6020952493.html
Ale jak pisze Robert,najpierw zrobie pomiary po uruchomieniu silnika.
Tytuł: Odp: Odma / Wlew oleju - diagnostyka i naprawa
Wiadomość wysłana przez: ural w 07 Marzec 2016, 07:58:44
Uszczelka o grubości 1,5 mm. Wąż powstał z paska gumy o dł. 8,5 cm. Jest potrzebny na górną rurkę ( fi 27 )
Tytuł: Odp: Odma / Wlew oleju - diagnostyka i naprawa
Wiadomość wysłana przez: ural w 07 Marzec 2016, 21:57:28
Dzisiaj zrobiłem drugą odmę. Membrana i wężyki twarde jak deska. Oberwały się trzy mocowania membrany. Leżały na spodzie, a membrana tłukła się w środku jak podkładka w puszcze, Tak więc kolejny zgon.  Wskazania nie są jak w pierwszej, ale również OK. Przy okazji pokażę grzbiet / grzebień do zaciśnięcia połówek odmy mojej ,, konstrukcji ,,.
I filmik :

https://youtu.be/y3FLnVbE0Ks
Tytuł: Odp: Odma / Wlew oleju - diagnostyka i naprawa
Wiadomość wysłana przez: herbi w 07 Marzec 2016, 22:09:19
Paweł.to może załóz firme regenerujacą odmy. Po co mamy sie tym babrac,jak Ty masz juz wprawę i doświadczenie  :)
Tytuł: Odp: Odma / Wlew oleju - diagnostyka i naprawa
Wiadomość wysłana przez: Roberto w 08 Marzec 2016, 21:03:03
Paweł,

teraz kaczka ma plus 14 i minus 14 , czyli jak Pan Bóg przykazał...

Patent na zamykanie puszek odmy świetny, dobrze że pokazałeś ten grzebień, nikt normalny ;) mnie podjął by się takiej rzeźby.

Ja bym stracił paluszki  :(.

Mam nadzieję ,że będzie szczelnie :o.Dałeś tam jakąś uszczelkę?Pewnie nie...Silikon?

Gratki!

Ja na początku pisałem o jakichś 45 minutach - jeśli chodzi o spokojną wymianę odmy.

Teraz robię to w 8 minut. :) :) :)

Ale odnalazłem w końcu cudowną lotniczą 11-stkę po moim Ojcu  , szczupłą , długą...

Mam już tych jedenastek kilkanaście...

Jedną też pokażę, tę króciutką , malutką.Cudowna!

Do tego ten fantastyczny patencik z magnesem, którym wyciągam śruby i ... podkładki jak spadną.

Ileż razy mi się to już przydało. ;)
Tytuł: Odp: Odma / Wlew oleju - diagnostyka i naprawa
Wiadomość wysłana przez: White_Duck w 08 Marzec 2016, 23:01:25
Właśnie przeczytałem na facebooku w grupie o technicznych sprawach 2CV, że te odmy z zaworem blaszkowym jak ta czarna za 160euro z jednego z moich pierwszych postów, nie sprawdzają się w zimnym klimacie i przy krótkich przejażdżkach. Do tego mają wpływ na większe przepuszczanie oleju do obudowy filtra powietrza i tym samym jego zużycie. Podobnie sprawa ma się z tym zaworem blaszkowym mocowanym na wąż między odmą a filtrem powietrza. Czyli wychodzi na to, że nie ma co przepłacać, lepiej mieć odmę zregenerowaną albo nową reprodukcję i tylko pilnować jej działania krótkim testem raz na jakiś czas przy pomocy przyrządu z deski i gumowego przewodu :D
Tytuł: Odp: Odma / Wlew oleju - diagnostyka i naprawa
Wiadomość wysłana przez: Roberto w 13 Marzec 2016, 11:53:47
No Panowie, przyrząd- wodotrysk  :), wodowskaz  :), podciśnieniomierz :) jest do łyknięcia niedrogo... ;)



http://www.ebay.de/itm/Citroen-2CV-Ente-Unterdruck-Messgerat-Motor-Kurbelgehause-Oleinfullstutzen-/271332096183?hash=item3f2ca738b7:g:Pf0AAOxyLN9Sl6aC
Tytuł: Odp: Odma / Wlew oleju - diagnostyka i naprawa
Wiadomość wysłana przez: petercvw w 13 Marzec 2016, 14:21:26
Łoł cóż za profesjonal ciekaw jestem jak mierzy? ale polak i tak potrafi dać sobie radę.
Tytuł: Odp: Odma / Wlew oleju - diagnostyka i naprawa
Wiadomość wysłana przez: Roberto w 13 Marzec 2016, 14:37:14
Za 3,5 m rurki - 10 PLN,uchwyty 4 zeta, praca friko, płyta, deska - fajans ;)

I działa, ale rozumiem, przecież już 6 sztuk pacjent lunął, cena :) jak na DE. jest w porzo... :P
Tytuł: Odp: Odma / Wlew oleju - diagnostyka i naprawa
Wiadomość wysłana przez: Kryptek w 16 Marzec 2016, 21:56:37
No cóż zarobiłem 25 eurasów >:D
Tytuł: Odp: Odma / Wlew oleju - diagnostyka i naprawa
Wiadomość wysłana przez: Kryptek w 16 Marzec 2016, 21:58:45
Ale niestety pochwalić się nie ma czym :'(
Tytuł: Odp: Odma / Wlew oleju - diagnostyka i naprawa
Wiadomość wysłana przez: petercvw w 16 Marzec 2016, 22:02:19
ależ prosze pana widzę że to jakiś oryginał kupiony - zauważylem znak citroena, zbadaj i nadawaj ile ci wyszło.
musze i ja sprawdzić bo to ciepły temat tylko aparaturę od siwuchy musze przerobić bo szkoda na rurki 25 ojrasów wydawać  ;) lub pojechać do zaprzyjaźnionego mechanika  >:D
Tytuł: Odp: Odma / Wlew oleju - diagnostyka i naprawa
Wiadomość wysłana przez: Kryptek w 16 Marzec 2016, 22:21:33
Ja nie wydałem tylko zaoszczędziłem 25 eurasów  ;D. Koszt 9,90zł za 3 mb rurki fi 10mm  w OBI.
A co wyszło to widać na kolejnym zdjęciu a właściwie to niewiele widać :'(
Tytuł: Odp: Odma / Wlew oleju - diagnostyka i naprawa
Wiadomość wysłana przez: White_Duck w 16 Marzec 2016, 22:37:58
Podciśnienie jakieś jest, nie ma co płakać, pytanie czy w całym zakresie obrotów się utrzymuje? Tyle tylko, że jak masz tester z rurki fi10 to musisz obliczyć ile powinien wynosić twój słup wody bo nie jest to wcale obojętne dla wyniku. Instrukcja, którą wcześniej można zobaczyć w tym wątku wraz z informacją o słupie wody z zerem na 45cm od dołu urządzenia (np. ta (http://www.pp-2cv.be/FR/News/info%20technique%20reniflard%20.htm) ) dotyczy rurki fi8 i powinno się tego trzymać jeśli nie chce się, żeby silnik przypadkiem zassał wodę albo chce żeby wynik był prawidłowy.
Tytuł: Odp: Odma / Wlew oleju - diagnostyka i naprawa
Wiadomość wysłana przez: Kryptek w 16 Marzec 2016, 23:02:17
Niestety nie , przy podwyższonych obrotach jest tak jak na zdjęciu czyli dno :( :'(
Tytuł: Odp: Odma / Wlew oleju - diagnostyka i naprawa
Wiadomość wysłana przez: White_Duck w 16 Marzec 2016, 23:22:15
Padaczka, regeneruj lub wymieniaj póki sezon się nie zaczął  ;)
Tytuł: Odp: Odma / Wlew oleju - diagnostyka i naprawa
Wiadomość wysłana przez: Roberto w 16 Marzec 2016, 23:53:31
Andrzej - karwa ,przykleileś  trzy centymetry krawieckie -  można dostać oczoplasu :) :) :)

Za friko były?

Przecież w tym temacie jest obrazek przeze mnie  załączony.

Gdzie jest tak naprawdę  zero?

Tam , 45 cm od dołu ma być poziom zero i poziom wody w przyrządzie.

Na 24? 28? 30? Nie wiem. ...

Przy dodaniu gazu podciśnienie ma spadać,  bo tak działa odma, wtedy właśnie otwierają się membrany, te poziome.

Nic nie kapuję  :(

Jedno wiem, odma do wymiany...

Tytuł: Odp: Odma / Wlew oleju - diagnostyka i naprawa
Wiadomość wysłana przez: Kryptek w 17 Marzec 2016, 10:12:31
Robercie ... trochę matematyki :)  (23,5 -18,5) : 2 = 0 >:D
a w drugim przypadku (27 - 15) : 2 też równa się = 0  >:D

I nie mów że nic nie kapujesz bo wniosek wyciągnąłeś właściwy ;D

wiem wiem z tą skalą to trochę przedobrzyłem :)
Tytuł: Odp: Odma / Wlew oleju - diagnostyka i naprawa
Wiadomość wysłana przez: Roberto w 17 Marzec 2016, 10:37:56
Andrzeju,

Dżizas, teraz to dopiero niczego nie kapuję :) :) :)

Robię w matematyce ;)

Wynik Twojego równania jest dość oryginalny.Skąd to zero w wynikach???

Chyba ,że sobie robisz jaja ;)

Na pierwszym zdjęciu jest podciśnienie plus i minus 2,5, bo różnica poziomów jest 5 cm.

Na drugim jest plus i minus 6, bo różnica w poziomach jest 12.

Zakładając,że:

- wodowskaz jest prawidłowo wyskalowany

- pierwszy pomiar jest na wolnych obrotach  +  -  2,5 cm 

- drugi pomiar jest na podwyższonych obrotach   +  - 6 cm


coś jest nie halo...

Na podwyższonych obrotach podciśnienie ma spadać, już pisałem....

A nie rosnąć.

Odma do wymiany...

Tu się zgadzamy.
Tytuł: Odp: Odma / Wlew oleju - diagnostyka i naprawa
Wiadomość wysłana przez: Kryptek w 17 Marzec 2016, 11:23:12
Robercie z matematyką faktycznie żartowałem ;), ale jak się dobrze przyjrzysz zdjęciom to zarówno w pierwszym pomiarze jak i w drugim " zero" jest na liczbie 21. ( nikt nie mówił, że to prosty przyrząd >:D)
W obydwu pomiarach prawa rurka jest podpięta zamiast bagnetu.  W przypadku wolnych obrotów mam podciśnienie i woda jest zasysana  a w przy wysokich obrotów niestety mam nadciśnienie i to spore - woda jest wypychana
I tak jak pisałeś     --  " Na podwyższonych obrotach podciśnienie ma spadać, już pisałem...."   i spada a wręcz mam turbodoładowanie :) :)
 A ponieważ jest okres przedświąteczny to robienie jaj jest nawet wskazane >:D >:D >:D
Tytuł: Odp: Odma / Wlew oleju - diagnostyka i naprawa
Wiadomość wysłana przez: Roberto w 17 Marzec 2016, 14:49:17
Tia....

"zero "  jest na liczbie 21" - tylko konstruktor wodowskazu mógł to wiedzieć :) :) :)

Wszystko przez to ,że nie odebrałem od Ciebie telefonu Andrzeju...

Został w aucie.

Mea culpa. :-[

Odma do wymiany...

Na przyszłość ,oczywiście to nie do Ciebie  Andrzeju- jeśli potrzebujecie sensownej pomocy  - potrzebne

są trzy zdjęcia:

1. wodowskaz w stanie spoczynku niepodłączony do bagnetu- karwa ,będzie widać gdzie jest zero ;)

2. wodowskaz podłączony do bagnetu na wolnych obrotach - zdjęcie najważniejsze

3. wodowskaz podłączony do bagnetu na podwyższonych obrotach

Na filmie Urala widać wszystko - najpierw niepodłączony , zero czytelne,  potem podłączony .

I jest pozamiatane.

I skalujcie Koledzy przyrządy sensownie , inaczej poruszamy się jak we mgle.Tomek wlał najpierw 20 cm wody - dobrze,że się jorgnął  :)bo miałby wodę w oleju, Andrzej oznaczył zero na "oczko"- 21. :P

Kto za tym nadąży? :) :) :)

A chcemy pomóc...

Jeszcze.
Tytuł: Odp: Odma / Wlew oleju - diagnostyka i naprawa
Wiadomość wysłana przez: White_Duck w 17 Marzec 2016, 15:19:09
Ja sprostuję zdjęcie mojego przyrządu, bo jest zrobiony z rurki fi12. Bazując na danych między innymi z tej strony (http://pub41.bravenet.com/forum/static/show.php?usernum=3437932615&frmid=36&msgid=866054&cmd=show), według naszych obliczeń, mając rurkę fi12, słup wody z zerem na 26cm daje właściwy wynik podciśnienia właśnie przy ~14cm. Także moja odma nie działała, a teraz działa właściwie w całym zakresie obrotów i tylko to się dla mnie liczy ;)
Nie mniej, najłatwiej jednak kupić rurkę fi8 i zastosować wymiary z podawanej wcześniej strony z rysunkiem, wtedy wynik będzie najdokładniejszy i najbardziej wiarygodny bo takie urządzenia są obcykane a każdą zmianę w konstrukcji powinno się obliczyć ;) Do tego, przy złej konstrukcji, w najgorszym wypadku silnik może zassać wodę z rurki.
A co do koloru, ja swoją wodę zabarwiłem odrobiną barwnika spożywczego :D
Tytuł: Odp: Odma / Wlew oleju - diagnostyka i naprawa
Wiadomość wysłana przez: Kryptek w 17 Marzec 2016, 19:47:43
już dobrze dobrze Panie Profesorze Robercie :)
Poprawiam się :
Zdjęcie 1 to zero ....... prawdziwe zerooooo >:D
Zdjęcie 2  odma nr 1 - wolne obroty     -2  +2   ............... do du...y :(
Zdjęcie 3  odma nr 2 - wolne obroty     -8  +8   .............całkiem całkiem  :)
Zdjęcie 4  odma nr 2 - wysokie obroty  prawie -3  +3  ....... chyba nie źle

Rurka w przyrządzie zmieniona na fi 8

Jutro sprawdzę trzecią odmę .... a co.......
Tytuł: Odp: Odma / Wlew oleju - diagnostyka i naprawa
Wiadomość wysłana przez: White_Duck w 17 Marzec 2016, 20:09:13
Bardzo ładny przyrząd  ;) Taką z -8/+8 spadającą przy wysokich do -3/+3 to jeszcze by pojeździć można, zawsze to jakieś podciśnienie jest a to już pozytywnie :D

Fajnie, że ten temat się tak rozwinął i wszyscy tak sprawdzają swoje odmy, świadomość wzrasta ;D
Tytuł: Odp: Odma / Wlew oleju - diagnostyka i naprawa
Wiadomość wysłana przez: Kryptek w 17 Marzec 2016, 20:18:14
Tomku..... a temat zaczął się tak niewinnie :)

Należy Ci się podziękowanie  :) :) :) :-*
Tytuł: Odp: Odma / Wlew oleju - diagnostyka i naprawa
Wiadomość wysłana przez: Roberto w 17 Marzec 2016, 20:40:55
Można? Można! :) :) :)

Przepraszam serdecznie za mój mentorski , pedagogiczny ton...

Więcej się nie powtórzy.


W kilku  firmach miałem pseudonim Docent, pseudo jak za okupacji. ;)

Ostatni wtręt:

Jeśli wodowskaz jest zbudowany z rurki większej niż 8 mm średnicy wewnętrznej, zaburzone będą wskazania, czyli będą zaniżone.
I nie stosowałem tutaj Równania Bernoullego  :) , przy pomocy którego da się to precyzyjnie obliczyć.

Na wysokość podciśnienia ma wpływ między innymi gęstość -ciężar słupa cieczy, który to w rurce 10 milimetrowej jest większy niż w ośmiomilometrowej. Ale to truizm. :P
O wartości ciśnienia atmosferycznego nie wspomnę. ;)

Już się w tym temacie zamykam.Wszystko napisane i  pokazane.

Zacznę nowy interesujący temacik.Ale tym razem delikatnie ...














Albo nie... >:(
Tytuł: Odp: Odma / Wlew oleju - diagnostyka i naprawa
Wiadomość wysłana przez: Kryptek w 17 Marzec 2016, 21:30:36
Robercie   nie przepraszaj  i niech się powtarza !!! Mam poczucie humoru i co więcej potrafię śmiać się z samego siebie >:D
A co do ostatniego "wtretu"........ Docencie nie czytacie ze zrozumieniem!!!! >:D Napisałem, że mój nowy przyrząd ma rurkę fi 8 >:D >:D

Ale jaja .... Święta tuż za rogiem :) :) :)
Tytuł: Odp: Odma / Wlew oleju - diagnostyka i naprawa
Wiadomość wysłana przez: herbi w 17 Marzec 2016, 21:30:48
Robert,a mógłbys zrobic takie podsumowanie ,jak prawidłowo taki wskaznik powinien byc zbudowany.
Tytuł: Odp: Odma / Wlew oleju - diagnostyka i naprawa
Wiadomość wysłana przez: Kryptek w 17 Marzec 2016, 21:36:34
Taką informacje podał Tomek w swoim poście ( 5 strona tematu)  A tu link z postu Tomka http://www.pp-2cv.be/FR/News/info%20technique%20reniflard%20.htm
Tytuł: Odp: Odma / Wlew oleju - diagnostyka i naprawa
Wiadomość wysłana przez: herbi w 17 Marzec 2016, 21:42:04
Dzieki Andrzej.
Tytuł: Odp: Odma / Wlew oleju - diagnostyka i naprawa
Wiadomość wysłana przez: petercvw w 18 Marzec 2016, 09:27:14
Ty Robert ale jaja ja też miałem ksywkę docenta w arbaicie,









...a wiesz czemu bo się rozliczałem do centa  ;) >:D
Tytuł: Odp: Odma / Wlew oleju - diagnostyka i naprawa
Wiadomość wysłana przez: Roberto w 18 Marzec 2016, 12:39:15
Piotr,

U mnie chodziło raczej o głęboką, profesjonalną  i szeroką wiedzę którą dysponowałem ;).Kiedyś. ... :) :) :)
Tytuł: Odp: Odma / Wlew oleju - diagnostyka i naprawa
Wiadomość wysłana przez: hurtownia2cv w 18 Marzec 2016, 14:58:44
...a na dodatek - skromność jest jedną z Twoich licznych zalet!  ;D ;D  >:D
Tytuł: Odp: Odma / Wlew oleju - diagnostyka i naprawa
Wiadomość wysłana przez: Roberto w 18 Marzec 2016, 15:14:38
Jacek ,

Wiedza umkła  :), skromność pozostala ;)

Życzliwy tylko pozostałem, choć  jak mawia mój Kumpel ,mocno się z Nim zgadzam  ;)-


-   "kiedyś ludzi traktowałem dobrze , teraz z wzajemnością " :) :) :)
Tytuł: Odp: Odma / Wlew oleju - diagnostyka i naprawa
Wiadomość wysłana przez: hurtownia2cv w 08 Kwiecień 2016, 16:31:37
Jutro kupuję 3 mb rurki igelitowej ;)
Taki stary kawał mi się przypomniał:
- bo jak mąż mówi, że coś zrobi, to to zrobi. I nie ma potrzeby co miesiąc mu o tym bez przerwy przypominać :D

Bo 3 m igielitowej rurki "ósemki" to co prawda kupiłem od razu nazajutrz (po powyższym wpisie), ..ale.. dopiero dzisiaj zebrałem się, żeby zmontować swój waku-wskaźnik ;) i użyć go.
Jak mówicie - "będzie pan zadowolony"?
Tytuł: Odp: Odma / Wlew oleju - diagnostyka i naprawa
Wiadomość wysłana przez: petercvw w 08 Kwiecień 2016, 17:35:28
Jacek to ja lepszy tyż kupiłem ino tyż jeszcze nie sprawdziłem - każwa czasu niet  :'(
Tytuł: Odp: Odma / Wlew oleju - diagnostyka i naprawa
Wiadomość wysłana przez: Kryptek w 08 Kwiecień 2016, 20:24:24
Jacku wynik godny pozazdroszczenia :)
Tytuł: Odp: Odma / Wlew oleju - diagnostyka i naprawa
Wiadomość wysłana przez: krejzo w 08 Kwiecień 2016, 21:15:20
To fotomontaż, Jacek pociągnął ustami z rurki, pstryknął fotkę, ot cała tajemnica ;D
Tytuł: Odp: Odma / Wlew oleju - diagnostyka i naprawa
Wiadomość wysłana przez: Roberto w 09 Kwiecień 2016, 10:09:56
To fotomontaż, Jacek pociągnął ustami z rurki, pstryknął fotkę, ot cała tajemnica ;D

Nawet tak nie żartuj ;)

W Burtonie staniało: 15,95 Ojro

http://www.burton2cvparts.com/%C3%83%C2%96leinf%C3%83%C2%BCllstutzen-manometer-p-6402.html
Tytuł: Odp: Odma / Wlew oleju - diagnostyka i naprawa
Wiadomość wysłana przez: Kryptek w 09 Kwiecień 2016, 16:19:24
To fotomontaż, Jacek pociągnął ustami z rurki, pstryknął fotkę, ot cała tajemnica ;D

Masz rację jak się dobrze przyjrzeć  to widać że połączył tranasparetną rurkę z niebieską >:D

Robercie staniało bo zobaczyli masową produkcję w Polsce ;D
Tytuł: Odp: Odma / Wlew oleju - diagnostyka i naprawa
Wiadomość wysłana przez: petercvw w 25 Maj 2016, 20:35:58
Dziś i ja zrobiłem pomarańczowy. ......i mandolina :(
fota zrobiona na wolnych obrotach dojeżdża ledwo do trójeczki.
Tytuł: Odp: Odma / Wlew oleju - diagnostyka i naprawa
Wiadomość wysłana przez: petercvw w 31 Maj 2016, 20:15:41
Tia koledzy pamiętacie mój pomiar (zdjęcie poprzednie) na wolnych obrotach - niedociągnięta trójeczka  >:(
W piątek wysłałem a  dziś już dostałem odmę odmłodzoną z manufaktury Pawła (dziękuję jeszcze raz Pablo) i.... - wynik poprawiony trzykrotnie do starego, miód malina nie wiem czy tak nowe dmuchają. I fota na wolnych obrotach (bez ssania) silnik rozgrzany.  II fota to jak wcisnąłem gaz i utrzymywałem takie same obroty.
..A jazda, ciężko powiedzieć kaczka czerwona to już samo przez to jest szybka strzała  ;) a tak na poważnie psychika właściciela jest ok i odczucie, że się zbiera lepiej - nie wiem jest coś inaczej - na pewno na lepsze  ;D

i pytanko - poziom oleju na bagnecie jest czarny; czerwony; fiolet  - mi się zdaje - czarny
Tytuł: Odp: Odma / Wlew oleju - diagnostyka i naprawa
Wiadomość wysłana przez: White_Duck w 31 Maj 2016, 20:26:31
Czarny. Zagięcia są chyba wyłącznie po to, aby bagnet dobrze się trzymał na swoim miejscu.
Tytuł: Odp: Odma / Wlew oleju - diagnostyka i naprawa
Wiadomość wysłana przez: ural w 30 Wrzesień 2017, 09:44:54
Wczoraj zrobiłem kolejną odmę. Jak widzę, wszystkie prawie mają podobne wskazania - to cieszy.

https://youtu.be/0c-zz15qN2E
Tytuł: Odp: Odma / Wlew oleju - diagnostyka i naprawa
Wiadomość wysłana przez: petercvw w 30 Wrzesień 2017, 09:49:07
A i kaczce służy. A robiłeś swoim patentem.
Tytuł: Odp: Odma / Wlew oleju - diagnostyka i naprawa
Wiadomość wysłana przez: cvkowiec w 30 Wrzesień 2017, 11:17:00
Czy ta podziałka jest w centymetrach czy nie . Ja mam w centymetrach i przy nowej odmie ale oryginalnej nie własnej produkcji max. uzyskuję jakieś 11 cm. Zastanawiam się czy te 25 nie jest stanowczo za dużo bo ciśnienie wywali uszczelnienia. Nawet na youtubie takich nie uzyskują. Tam właściwie nawet 10 nie ma. A zatem czy aby nie przesadziłeś z tymi gumkami.
Tytuł: Odp: Odma / Wlew oleju - diagnostyka i naprawa
Wiadomość wysłana przez: ural w 30 Wrzesień 2017, 21:26:37
Mój wskaźnik jest zrobiony wg wszelkich wytycznych z zachowaniem odpowiednich średnic rurek itp itd. Skala również - podziałka / kreska co 1 cm.

Odma to zawór , który puszcza tylko w jedną stronę. Gdy tłoki (       oba jednocześnie       ) idą do góry w komorze korbowej wytwarza się podciśnienie, ponieważ w zasadzie jedyny kontakt z atmosferą (      jest jeszcze przez rurkę od bagnetu, ale zatkany korkiem uszczelniającym na bagnecie      )  jest zamknięty przez zawór w odmie.

Tłoki poruszając się w dół, powodowałyby wzrost ciśnienia w komorze korbowej, co byłoby szkodliwe dla silnika, a w zasadzie powodowało wypychanie oleju na zewnątrz wszystkimi możliwymi nieszczelnościami i wypracowanymi uszczelnieniami. Tu wzrost ciśnienia niweluje zawór odmy, który upuszcza nadmiar gazów.

W komorze korbowej kaczki nigdy nie ma szkodliwego nadciśnienia, bo upuszcza go sprawny zawór w odmie, lub tego zaworu nie ma bo się wysypał  i gazy fukają sobie bez ograniczeń do atmosfery i z powrotem.

Każdy dąży do wypracowania jak największej sprawności maszyny / urządzenia, silnika spalinowego, odmy. Im większa sprawność tym lepiej. Zastosowanie pewnych ,, patentów ,, w mojej odmie podnosi jej sprawność i proszę mi nie pisać , że to źle.  Mniejsze wskazanie uzyskane na oryginalnej odmie może wynikają z małej dokładności wykonania.  Dzisiaj ,, nowe ,, wytrzymuje niecały rok - jak przegub w moim audi.
Tytuł: Odp: Odma / Wlew oleju - diagnostyka i naprawa
Wiadomość wysłana przez: pawel.d w 02 Marzec 2018, 00:28:15
Dzisiaj sprawdzałem moją odmę .Kiedyś dałem ją do ocynku żeby był ładny wlew .Także pomiar wyszedł tak jak zawsze czyli żle. Kwas przed ocynkiem żdżarł wszystko ale ocynk jest ładny. Przeczytałem różne posty i You tube.Zaciekawił mnie patent z zaworem zwrotnym https://www.youtube.com/watch?v=0no_s_pUbU8 Pomysł dobry tylko zawór hydruliczny nie, bo on sie poprostu nie wyrobi (duży ciężar grzybka czy kulki,małe szybkie przepływy powietrza). Znalazłem u siebie zawór płytkowy (membranowy) używany w skuterach ,motorach (ma za zadanie dostarczyć do tłumika ,katalizatora dodatkowe powitrze aby dopalić spaliny). Zawór w obudowie alu z dwoma króćcami na wąż. Zamontowałem u siebie podciśnienie wyszło 19, przy  obrotach max schodzi na 10.