Forum milosnikow Citroena 2CV

2CV od strony technicznej => SOS - pomoc w nagłych przypadkach => Wątek zaczęty przez: struś w 19 Listopad 2016, 17:01:10

Tytuł: Stuki w silniku !
Wiadomość wysłana przez: struś w 19 Listopad 2016, 17:01:10
Witam !

Kolejny problem się pojawił przy mojej kaczce ...

Wszystko mam ustawione tz. zapłon, przerwa, zawory....autko pali na strzała, jedzie całkiem dobrze.

Słychać jednak stukanie z silnika....na wolnym obrocie jest cicho ale po dodaniu gazu sie zaczyna.. stukanie podobne do zaworowych luzów tylko głośniejsze..
stuk wydaje się ze dochodzi z okolic lewego cylindra

Trop Mam taki ? proszę podpowiedzieć czy dobry..

Wiem że przed tym jak kaczka trafiła do mnie, niemiec wymieniał laski popychaczy i uszczelniał wszystko... najprawdopodobniej pozamieniał szklanki i popychacze....
i teraz nie chodzą na swoich miejscach... i stąd te stukanie.. ?!

PYTANIE:
- czy ktoś miał podobny przypadek ? ile trzeba czasu na "doklapanie" się na nowo
- czy to może całkiem coś innego, nie mam juz pomysłów a i doświadczeń z 2cv nie miałem wcześniej .

Tytuł: Odp: Stuki w silniku !
Wiadomość wysłana przez: hurtownia2cv w 19 Listopad 2016, 17:45:04
Nie sądzę, żeby to (zamiana miejsc szklanek i popychaczy) skutkowała stukami. Stuki są wtedy, gdy jest "wzdłużny" luz "laskowo-zaworowy". A jesli luzy ustawione prawidłowo ..to stuków być nie powinno. Tak na moje rozumienie.
No chyba że tajemnica tkwi w pytaniu: DLACZEGO Niemiec wymieniał laski popychaczy? Co go do tego skłoniło? Jaka awaria wyeliminowała z użycia poprzednie? ...laski popychaczy - nie zużywają się ot tak sobie, eksploatacyjnie... 

Nasuwa mi się też pewne podejrzenie:
...a obejrzałeś DEKLE ZAWOROWE - OD WEWNĄTRZ ? Co widziałeś ?
Tytuł: Odp: Stuki w silniku !
Wiadomość wysłana przez: Gusto w 19 Listopad 2016, 21:08:39
A może to luzy na sworzniach na wale korbowym
Tytuł: Odp: Stuki w silniku !
Wiadomość wysłana przez: Roberto w 20 Listopad 2016, 08:49:46
Olek ,

na wale korbowym nie ma sworzni ,są panewki główne i korbowodowe.

Gdyby tam było coś nie halo-  mówię o głównych- silnik nie trzymałby  ciśnienia oleju.

To pewne.

A według strusia, ciśnienie oleju jest ok, chyba ,że kontrolka /ta czerwona / , bądź  czujnik - są padnięte  .

Łatwo to sprawdzić.

Stuki mogą się pojawiać raczej na panewkach korbowodowych.

Tu bym  szukał.

Lub na stworzniu podejrzanego  tłoka. Pewnie tu.

Bez osłuchania raczej nie pomogę.
Tytuł: Odp: Stuki w silniku !
Wiadomość wysłana przez: Gusto w 20 Listopad 2016, 11:13:40
Widzę że ktoś mnie rozumie i czyta to co pisze. Chodzi mi o te paneli korbowe.
Tytuł: Odp: Stuki w silniku !
Wiadomość wysłana przez: White_Duck w 20 Listopad 2016, 16:24:51
Nagraj film jak stuka, najlepiej z kamerą pod maską bo wróżenie z fusów to na EzoTV. Stukać może powodować nawet poluzowana osłona tarczy hamulcowej czy inna pierdółka, która wpada w wibracje i będzie "niosła" hałas. Co by nawet pasowało, bo stukanie ponoć pojawia się wraz z dodaniem gazu a na wolnych obrotach cisza.
U mnie w XMie coś strasznie irytująco hałasowało podczas jazdy i już podejrzewałem przegub, podporę półosi czy łożysko koła a to była tylko zawleczka nakrętki półosi z dosłownie minimalnym luzem. Wyjąłem, dogiąłem, włożyłem już na ciasno i cisza nastała.
Tytuł: Odp: Stuki w silniku !
Wiadomość wysłana przez: struś w 21 Listopad 2016, 15:34:20
jutro postaram się puścić film.

Pozaglądam jeszcze dokładnie w zapłon....pytanie mam odnośnie tego filmiku i paru podobnych
https://www.youtube.com/watch?v=nFxj7MZR_W0

z czego wynika ta różnica w zaznaczonym punkcie na kole, które po obrocie wychodzi w innym miejscu (na każdym filmie inaczej) ??

jak dobrze rozumiem, punkt rozwarcia styku powinien przy dobrym ustawieniu wychodzić zawsze w tym samym miejscu.

Jak takie rożnice w początkowym zaznaczeniu (np.tak na 6 zębów) skorygować ?? czy to poprostu oznaczało że zapłon był przestawiony !

Sory za takie pytania ale chcem przy okazji sie czegoś nauczyć na przyszłość !@ ":)
Tytuł: Odp: Stuki w silniku !
Wiadomość wysłana przez: herbi w 21 Listopad 2016, 18:48:20
Na początki zapłon był zle ustawiony,za wczesny. gosciu ustawił koło zamachowe w punkcie w którym powinien nastapic zapłon.,włozył w tym celu imbus w obudowe silnika i trafił na otwór w kole zamachowym.nastepnie ten punkt zaznaczył na kole zamachowym i karterze. potem ustawił przerwe na przerywaczu szczelinomierzem 035mm powinno byc według mnie 04 ale widocznie to dopuszczalne i ustwił wstepnie zapłon,przekrecił wałem i zarówka zgasał w punkie zaznaczonym na kole zamachowym, przy nastepnym obrocie znowu zgasła w tym samym momencie,czyli zapłon dobrze ustawiony.,

A co do stuków to sprawdz ,czy laski popychaczy nie sa włozone odwrotnie, ma być mała kulka na dzwigienke zaworów.
Tytuł: Odp: Stuki w silniku !
Wiadomość wysłana przez: struś w 22 Listopad 2016, 16:32:41
Znalazłem problem !

Zostawiłem dzisiaj autko na wolnych obrotach aż się konkretnie nagrzał....no i zaczął kichać na jednym cylindrze w wydech, i wyczuwalny zapach spalin z pod korka oleju !

Więc będzie rozbieranie, albo pierścień albo zawór wydechowy ??

Jak myślicie ??

Oby tylko nie za dużo narozrabiało...
Tytuł: Odp: Stuki w silniku !
Wiadomość wysłana przez: hurtownia2cv w 22 Listopad 2016, 17:05:33
Kichanie w wydech - oznacza albo za późny zapłon, albo nieszczelność na wylocie.
Zakładając, że zapłon jest prawidłowy (?), "nieszczelność na wylocie" oznaczać będzie najprawdopodobniej - nadpalony zawór wydechowy.
Tyle tylko, że - to powinno być niezależnie - czy silnik zimny, czy nagrzany....

Zapach spalin pod korkiem oleju - oznacza zaś, że nie ma szczelnej komory spalania i spaliny - zamiast być wypychane tłokiem na zewnątrz, przez otwarty zawór wydechowy - przechodzą do skrzyni korbowej.
Tak, czy siak - najsensowniejszym sposobem na dowiedzenie się - jest rozbiórka.
Osobiście bardziej skłaniałbym się - do pękniętego (jednego, a może nawet kilku) pierścienia tłokowego.

A jeśli już nastawiasz się na rozbiórkę - od razu zamów u Mirka zestaw naprawczy
(ten: http://www.2cv-shop.pl/pl/p/Uszczelki-silnika-2cv6-i-2cv4-zestaw-simmeringi/1388 )
i gdy rozbierzesz silnik - wyczyść go dokładnie i poskładaj na nowych uszczelnieniach, ..żeby już do tego więcej nie wracać.
No i - za jednym zamachem - czyszczenie chłodnicy oleju (mycie w oleju napędowym, przedmuchiwanie).
Plus, oczywiście, nowy filtr oleju i nowy olej.