Ostatnie wiadomości

Strony: [1] 2 3 ... 10
1
Mechanika / Jak wymienić uszczelniacze zaworów
« Ostatnia wiadomość wysłana przez zloek dnia Wczoraj o 10:27:32 »
Cześć,

nadszedł czas wymiany uszczelniaczy zaworów w mojej kaczce ale nigdy tego nie robiłem. Dostępu do specjalnych narzędzi obecnie nie mam ale słyszałem, że ludzie robią własne narzędzia do tej roboty.
Czy ktoś z was może mi podpowiedzieć w jaki sposób zdejmujecie talerzyki i sprężyny z zaworów?

Widziałem też, że niektórzy wymieniają uszczelniacze bez zdejmowania głowicy jak tutaj:
https://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=13579

Jakie wy macie patenty?

Dzięki
2
Świat 2CV Filmy, zdjęcia, literatura / Odp: Kalendarz Piotrka i..
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Lofikida dnia Wczoraj o 09:53:29 »
Dotarł i do mnie.  Dzięki
3
Świat 2CV Filmy, zdjęcia, literatura / Odp: Kalendarz Piotrka i..
« Ostatnia wiadomość wysłana przez petercvw dnia 10 Grudzień 2019, 08:00:58 »
Fajnie, że się Wam podobają.
Dziękuję za miłe słowa na pw.
Do następnego...
4
Świat 2CV Filmy, zdjęcia, literatura / Odp: Kalendarz Piotrka i..
« Ostatnia wiadomość wysłana przez krejzo dnia 10 Grudzień 2019, 07:51:22 »
Kalendarze dotarły, są super, dzięki
5
Nasze "kaczki" / Odp: Furgon
« Ostatnia wiadomość wysłana przez petercvw dnia 09 Grudzień 2019, 21:34:43 »
Jedziemy z koksem dalej.
Buda zdjęła. Teraz z ramy rozbiórka reszty. Silnik wyszedł jak po maśle. Tuby zdejmowania  BAŁEM się że hej. Klucz 50 był potrzebny, pożyczyłem od kolegi francuza hydraulicznego i nastawny/rozkrecany. Piachu było co nie miara - piaskownicę można zrobić  ;). WD 40 psikałem przez parę dni i efekt był imponujący, poszło i o to chodziło. W tylnej osi wahacz trochę latał na boki. Diagnoza piardlo łożysko. Wybijamy, walimy, pijemy browara z kumplem (w miedzy czasie telefon do forumowicza Pawła czy coś robimy nie tak; za wskazówki DZIĘKI)  aż poszło. I się zastanawiam czy z drugiej strony nie wymienić. Co wy na to? Co by nie było niespodzianki później. Zrobic dwa i będzie spokój.
Wymieniał ktoś te łożyska, kupował oryginały czy jakieś erzace.  Bębny zdjąłem - myślę że są w dobrym stanie jak i okładziny. Przewody hamulcowe w belce wyglądają jak nowe.  Chyba nie będę wymieniał bo aż szkoda tych. Śruby po posikaniu WD idą  o dziwo lekko. I to jest PLUS. Za to wszystko co gumowe to D...pa.
Zdjecia wrzucam do linka.
Jutro walka z przednią osią. Patrzę na gumy na przegubach wyglądają dobrze, cybanty jak nowe. Myślę, że były wymieniane. Nie mogę się doczekać do ..... by rama została goła. Wtedy mam plan taki. Górną blachę zdjąć/odciąć. Dolna jak będzie ok jak nie to do wymiany. I oddaję do piachu i ocynku. A potem górną blachę na nity przymocowac z powrotem do ramy (uprzednio uszczelniając ją do ramy na masie bitumicznej/silikonie.
Zły/dobry pomysł. Jak nie będzie górnej blachy, będzie lepiej wypiaskować i ocynkować.
6
Świat 2CV Filmy, zdjęcia, literatura / Odp: Kalendarz Piotrka i..
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Krzysiekpat dnia 08 Grudzień 2019, 20:20:41 »
Dzięki kalendarz dotarł  :)
7
Elektryka / Odp: ALTERNATOR
« Ostatnia wiadomość wysłana przez pawel.d dnia 08 Grudzień 2019, 20:01:58 »
Oprócz napiecia ładowania trzeba by sprawdzic jeszcze prad ładowania, bo narazie zlikwidowałes skutek ale nie przyczyne ,ze padło uzwojenie alternatora.
Przy właczonych swiatłach i zapłonie pobór mocy to ok 150W ( ok 10A )
Przy takim poborze alternator moze sie tekko zagrzac, jesli bedzie goracy to znaczyło by ze jest za duzy pobór pradu,mozliwe ze uszkodzony moze by akumulator i bierze za dużo pradu.
Herbi ma racje . Podstawa zmierzyć prąd.    Napisałes:          " Sprawdzilem  i normalnie jest ladowanie 14.4 a po wlaczeniu swiatel spada do 13.2 " a to jest napiecie a nie prąd.
8
Elektryka / Odp: ALTERNATOR
« Ostatnia wiadomość wysłana przez jkuryllo dnia 08 Grudzień 2019, 19:19:52 »
Sprawdzilem  i normalnie jest ladowanie 14.4 a po wlaczeniu swiatel spada do 13.2
9
Elektryka / Odp: ALTERNATOR
« Ostatnia wiadomość wysłana przez herbi dnia 08 Grudzień 2019, 18:03:44 »
Oprócz napiecia ładowania trzeba by sprawdzic jeszcze prad ładowania, bo narazie zlikwidowałes skutek ale nie przyczyne ,ze padło uzwojenie alternatora.
Padło uzwojenie stojana czy wirnika?
Moze po prostu ze starosci izolacja dostała przebicia,ale warto to sprawdzic. Sprawdz prad ładowania .
Przy właczonych swiatłach i zapłonie pobór mocy to ok 150W ( ok 10A )
Przy takim poborze alternator moze sie tekko zagrzac, jesli bedzie goracy to znaczyło by ze jest za duzy pobór pradu,mozliwe ze uszkodzony moze by akumulator i bierze za dużo pradu.
10
Elektryka / ALTERNATOR
« Ostatnia wiadomość wysłana przez jkuryllo dnia 08 Grudzień 2019, 17:04:29 »
Witam Kolegow
Taka sytuacja - po 3 latach uzytkowania padl mi alternator uzwojenie , lozysko i bezpiecznik
Wszystko zregenerowane na nowo nawiniete jest jak nowy po zamontoaniu wskazuje na mierniku max 14.4 rowniez na wskazniku jest na srodku lub troszke wyzej ale wszystko w normie.
Z ciekawosci dotknąlem go po parunastu kilomtetrach jazdy i jest dosc gorący - czy to prawidlowe ? moze juz jestme przewrazliwiony .
Strony: [1] 2 3 ... 10