Autor Wątek: Róznice w budowie nadwozia  (Przeczytany 2016 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Adametronics

  • Bywalec
  • **
  • Reputacja: 0
    • Marek
Róznice w budowie nadwozia
« dnia: 17 Styczeń 2016, 10:45:45 »
Witam
Czy któryś z kolegów zna może szczegóły w budowie nadwozia kaczki z przed 1960 i po?
na pierwszy rzut oka maska i tylne boczne okienko al reszta?
Błotniki podszybie grodzie itp??
Chodzi mi o to, że ze względu na fakt braku zdobycia bazy z przed 60 roku chciałbym nabyć bazę po 60 latach i ją w miarę łatwo przerobić (wiem wiem ciężko zdobyć maskę) Ale są w produkcji z kompozytu i tu wydaje się malutkie światełko:) tylko czy to bedzie pasować do nowej budy.....

Offline Roberto

  • Uzależniony od 2CV
  • *****
  • Reputacja: 46
    • Robert
Odp: Róznice w budowie nadwozia
« Odpowiedź #1 dnia: 17 Styczeń 2016, 12:27:56 »
Ciężko będzie to opisać, wersji kaczek jest od diabła...

Do różnic o których piszesz  ,musisz dodać np.drzwi "kurołapy" / otwierane pod kierunek jazdy ,a nie z nim/, zderzaki, dach szmaciany aż do tylnego zderzaka i wiele wiele innych.

Kolega z Forum pod nickiem zloek wykonał ten manewr z kaczką ojca, nie wszystko tam oczywiście pasowało , trzeba było dopasować ,ale dali radę z Kubą spokojnie.Tylko nie była to budka oczywiście z lata sześćdziesiątych.

I auto jeździ, było w Toruniu :)

Napisz do Łukasza zloek         pw    , jak znajdzie czas to Ci to opisze, tak sądzę...

btw. jak napisałeś,że na ebay-u kupisz na luzie taką maskę to obśmiałem się jak fretka.Pół Europy ich szuka :)

Trzeba dymać do Francji może Holandii.Ale wołają za nie tyle co za 1/4 kaczki :(
Pozdrawiam ,
Roberto

(°\=/°)

Offline Adametronics

  • Bywalec
  • **
  • Reputacja: 0
    • Marek
Odp: Róznice w budowie nadwozia
« Odpowiedź #2 dnia: 17 Styczeń 2016, 13:43:47 »
No jak to pisałem to widziałem na ebay maski dwie jedna nowy typ druga własnie stary obie ocynk wydaje sie nowe. Ale w tej chwili żadnej nie mogę znaleźć:(
Zapewne taniej i rozsadniej bedzie kupić dwie kaczki jedna nowy typ a druga byle byłby przód stary typ tzn furgon jako baza
Pozostaje tylko kwestia cen - Aje jak to mówią jestem napalony jak Arab na kurs pilotażu - Za bardzo podoba mi sie kaczka stary typ zeby odpuścić
A ty w tej chwili dorzucam maske z kompuzytu ale czy to nie popierdułka to nie wiem :(
http://www.ebay.pl/itm/COFANO-ANTERIORE-PER-CITROEN-2CV-2-CV-VECCHIO-MODELLO-/350802499312?hash=item51ad7556f0:g:ngcAAOxy0aBRoJLS
 
« Ostatnia zmiana: 17 Styczeń 2016, 21:19:34 wysłana przez Adametronics »

Offline petercvw

  • Uzależniony od 2CV
  • *****
  • Reputacja: 74
    • Piotr
Odp: Róznice w budowie nadwozia
« Odpowiedź #3 dnia: 17 Styczeń 2016, 17:54:50 »
Marek a tego u italianca widziałeś
 http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=217315873&isSearchRequest=true&sortOption.sortOrder=ASCENDING&scopeId=C&zipcode=&sortOption.sortBy=specifics.firstRegistration&makeModelVariant1.makeId=5900&makeModelVariant1.modelId=2&pageNumber=1#
ten od Niemca ma właśnie maskę załóżoną od starszego typu, wiem cena duża ale może jesteś oprócz araba i kamikadze  >:D
uchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=217940243&sortOption.sortOrder=ASCENDING&scopeId=C&sortOption.sortBy=specifics.firstRegistration&zipcode=&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=5900&makeModelVariant1.modelId=2&pageNumber=1#    obserwować, molestować Niemca i może się uda. Ja jak miałem kubla kupowac wyjechał z 5,5 tysia a zjechał na 3,6 ojro - może masz szanse. Jak chcesz rzuć cenę to mogę pomaglować Helmuta (kolegom po niemiecku pomagałem) - chyba że szwargoczesz.
born 2
       Citroen
     loVe

Offline petercvw

  • Uzależniony od 2CV
  • *****
  • Reputacja: 74
    • Piotr
Odp: Róznice w budowie nadwozia
« Odpowiedź #4 dnia: 17 Styczeń 2016, 18:02:10 »
Robert - fakt ogłoszenie z przed 6 miesięcy - może  >:D aktualne http://www.quoka.de/autoteile/oldtimer-teile/c9685a100277018/wellblechhaube-2cv-citroen-ente-alte.html
350 ojro do sprzedania maska, lampy Marshal i przedni mały zderzak - styl lat 50/60 - najgorsze bez foty.


Szymon szukał auta (pewnie nie aktualne - ale widnieje) wrzucam dla ciekawości bo wygląd do ceny aż oczy wychodzą    http://www.quoka.de/citroen/citroen-sonstige/c9048a152084233/citro-n-2-cv-club.html 
born 2
       Citroen
     loVe

Offline Adametronics

  • Bywalec
  • **
  • Reputacja: 0
    • Marek
Odp: Róznice w budowie nadwozia
« Odpowiedź #5 dnia: 17 Styczeń 2016, 21:10:24 »
Chłopaki
Mi sie podoba stara maska i tego sie bede trzymać
Jeśli coś komuś wejdzie w oko albo... To do 4000 eurosów kupuje od reki - bazę do remontu zapewne trza bedzie drugie tyle wydać lekko ale cóż w pewnym wieku :) przychodzi tzw kryzys i... Co później urodzeni sie później dowiedzą jak to jest ;D

Offline Gusto

  • Global Moderator
  • Uzależniony od 2CV
  • *****
  • Reputacja: 34
    • Olek
Odp: Róznice w budowie nadwozia
« Odpowiedź #6 dnia: 17 Styczeń 2016, 23:48:02 »
Nie wiem czy jest sens szukanie młodszej kaczki i robienie jej na starszą. Z dobrą bazą to nie będzie problemów gorzej z detalami a wstawianie samej maski to trochę trąca.... Swoją drogą to ze starą maską ładniej kaczuszka wygląda tylko jest nie funkcjonalna przy obsłudze akumulatora i sama maska paskudnie będzie wyglądała. Trzeba by zadbać jeszcze o detale a to może kosztować znacznie więcej niż sama baza.

Offline herbi

  • Uzależniony od 2CV
  • *****
  • Reputacja: 72
    • Herbert
Odp: Róznice w budowie nadwozia
« Odpowiedź #7 dnia: 18 Styczeń 2016, 07:38:04 »
Mozna zrobic "starą " z "nowej" ale to kosztuje czasu i pieniedzi i dobrego fachowca.
Przespawanie pasa tylnego, zawiasów przednich drzwi ,zmiana zamków ,zderzaków,kanapa przednia ,zawieszenie ,dach no i silnik ,jak ma byz zrobiona na oryginał. Te detale moga kosztować.
Ale jak chłopak ma kase i samozaparcie,czemu nie,życzę  powodzenia.  :D

Offline Roberto

  • Uzależniony od 2CV
  • *****
  • Reputacja: 46
    • Robert
Odp: Róznice w budowie nadwozia
« Odpowiedź #8 dnia: 18 Styczeń 2016, 08:44:56 »
Gusto - zgadzam się w 100 %   :)

herbi - jeszcze bardziej się zgadzam... :)

Ale, ale...

PKT.1 - to ma być Twój samochód buduj go jak tylko wyobraźnia Ci pozwala !

Kaczkę można traktować naprawdę indywidualnie, widzieliśmy to w Toruniu.

Tu masz fury z blachy falistej , jedna w Goerlitz .DE- niedaleko .




http://www.autoscout24.pl/oferty/citroen-2cv-benzyna-niebieski-283001371


http://www.autoscout24.pl/oferty/citroen-2cv-az-benzyna-niebieski-278189331



Moje zdanie tylko i wyłącznie moje:

Masz dwie drogi  :

a) pójść w oryginał co będzie ciężkim wyzwaniem, ale możliwym. Będziesz miał 6V instalację/chyba ,że dyskretnie zmienisz na
12 V/,amortyzatory cierne, 12-14 KM,dach duuuuużo droższy/ myślę o długim / , wycieraczki napędzane linką prędkościomierza, siedzenia ultra niewygodne,prądnicę nie alternator, części koszmarnie drogie /porównaj na portalach ceny części do " starych "modeli z nowymi/, etc.Auto będzie warte dużo kasy, ale nie będzie autem codziennie użytkowym.
b) kupno dawcy i zainstalowanie tylko pokrywy silnika.Masz wtedy pełnosprawną ,użytkową kaczkę.Wygodniejsze siedzenia, alternator/światła bardziej niż przyzwoite/, tańsze części.

Otrzymujesz auto w  pełni użytkowe.

Koszt obu operacji będzie paradoksalnie podobny, nie będzie ogromnej różnicy, rzędu 30 %

W pierwszym przypadku auto genialne, ale zlotowe.

W drugim przypadku  -nie gniewaj się - lekki kundel, nie obrażając psów - sam mam dwa kundle w chacie...

A tak naprawdę wracamy do punktu pierwszego ,czyli :

PKT 1
Pozdrawiam ,
Roberto

(°\=/°)