Autor Wątek: Zapłon. Moduł cdi DC chiny  (Przeczytany 96 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline pawel.d

  • Fanatyk 2CV
  • ****
  • Reputacja: 5
Zapłon. Moduł cdi DC chiny
« dnia: 30 Listopad 2018, 23:35:57 »
Jest wystarczająco zimno żeby móc zająć sie zapłonem w mojej kaczce. Na początku jeżdziłem na oryginalnym zapłonie . Kilka lat temu wymieniłem przerywacz (platynke). Bywało różnie  ,wolne obroty raz były  raz silnik  troche przebierał.  Znalazłem układ od motocykla ,który odciążał styki przerywacza (które sie zużywają) a prąd do cewki był sterowany tranzystorem. Po tym zabiegu iskra była na oko mocniejsza w kolorze lekko niebieskim. Silnik zaczął zdecydowanie równiej pracować szczególnie na wolnych obrotach i lepiej sie wkręcał.Tak jeździłem przez kilka lat. Teraz postanowiłem założyć zapłon całkowicie elektroniczny (chiny). Testowałem kilka w próbnie zbudowanym układzie na tokarce z pomiarem prędkości i konta wyprzedzenia zapłonu. Udało mi się dobrać z kilku CDI jeden od skutera. Po zamontowaniu do silnika i próbach okazało sie , że wyprzedzenie zapłonu przy wyższych obrotach ( wg. moich książkowych źródeł jest o 16~18*) jest nie wystarczające.Silnik nie chętnie osiągał wyższe obroty. Po zmianie na 25* max obroty 30* silnik dostał ducha. Zastanawiam  sie czy zapłon nie jest wyprzedzony za bardzo, może mój katalog podaje bzdury. Może ktoś ma inne dane lub wie  o ile przesuwają drogie zapłony dedykowane dla kaczki. ;)
« Ostatnia zmiana: 30 Listopad 2018, 23:37:36 wysłana przez pawel.d »