Autor Wątek: PRL 10T Lewarek  (Przeczytany 314 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline zloek

  • Uzależniony od 2CV
  • *****
  • Reputacja: 11
PRL 10T Lewarek
« dnia: 18 Sierpień 2019, 17:18:03 »
Hej,

wpadł mi w ręce taki 10 tonowy lewarek/Żaba w czasów PRL.

Niestety nie działa.
Wymieniłem uszczelki tam gdzie wchodzi tuleja która pompuje olej.
Wlałem zwykły olej silnikowy 15w40 i jak pompuje to zasysa śrubą powietrze i wypluwa nią też powietrze z olejem (patrz strzałka na zdjęciu).
Lewarek podnosi się tylko na 1 cm i od razu opada.
Kiedy ręcznie podniosę lewarek to wypluwa olej z tej śruby ale lewarek na chwile zostaje w odpowiedniej pozycji po czym powoli opada.

Oczywiście sruba zatykająca przepływ oleju jest dokręcona dobrze, niestety lewarek nie działa.

Czytałem na różnych forach, próbowałem różnych rzeczy ale lipa.

Czy ktoś z was miał/ma taki lewarek i może coś poradzić co to może być.
Jak wlewać tam olej, którędy, ile, kiedy pompować i w jakiej konfiguracji?

Dzięki.

Offline zloek

  • Uzależniony od 2CV
  • *****
  • Reputacja: 11
Odp: PRL 10T Lewarek
« Odpowiedź #1 dnia: 18 Sierpień 2019, 17:48:46 »
dodam jeszcze taką informację, od żółtej strzałki po lewej jest druga śruba pod którą są dwie kulki i sprężyna, śruba ma w środku taki wypust gdzie większa kulka idealnie pasuje. W jakiej kolejności to powinno być złożone?

Od góry:

1. śruba - duża kulka - sprężyna - mała kulka
2. śruba - sprężyna - duża kulka - mała kulka

Mam obecnie pozycję nr 1

ale coś mi się wydaje że powinna być pozycja nr 2

Ktoś wie?

Offline herbi

  • Uzależniony od 2CV
  • *****
  • Reputacja: 72
    • Herbert
Odp: PRL 10T Lewarek
« Odpowiedź #2 dnia: 19 Sierpień 2019, 22:46:55 »
Łukasz ,te kulki pewnie spełniaja role zaworów,nie wiem jak to ma byc złozone bo nie widzę kanałów którędy płynie olej,ale trzeba to rozpracowac droga dedukcji.Pompa ma pompowac olej do siłownika i zaworki maja blokowac cofanie sie oleju do pompy i do zbiornika z olejem.
Wez to na "chłopski rozum"
« Ostatnia zmiana: 19 Sierpień 2019, 22:50:54 wysłana przez herbi »

Offline krejzo

  • Fanatyk 2CV
  • ****
  • Reputacja: 11
    • Tosiek
Odp: PRL 10T Lewarek
« Odpowiedź #3 dnia: 20 Sierpień 2019, 16:30:36 »
Łukasz- z taką żabą nie miałem styczności, ale niedawno używałem standardowego pionowego podnośnika, chyba 10-tonowego, z PRLu, w którym było za mało oleju. Dolałem tak jak Ty, 15w40 i podnośnik niby działał, ale tak opornie i ślamazarnie, że masakra. Być może popełniliśmy ten sam błąd wlewając za gęstego oleju i te kulki nie mają ochoty za bardzo pracować. Sam nie wiem... Może żeby niepotrzebnie nie generować kosztów, na próbę wlej zmieszany pół na pół ten silnikowy z np olejem napędowym i zobacz, czy coś zadziała. Pzdr

Offline zloek

  • Uzależniony od 2CV
  • *****
  • Reputacja: 11
Odp: PRL 10T Lewarek
« Odpowiedź #4 dnia: 21 Sierpień 2019, 16:15:50 »
dzięki chłopaki będę kombinował :)