Autor Wątek: ALTERNATOR  (Przeczytany 593 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline jkuryllo

  • Bywalec
  • **
  • Reputacja: 0
    • Jakub
ALTERNATOR
« dnia: 08 Grudzień 2019, 17:04:29 »
Witam Kolegow
Taka sytuacja - po 3 latach uzytkowania padl mi alternator uzwojenie , lozysko i bezpiecznik
Wszystko zregenerowane na nowo nawiniete jest jak nowy po zamontoaniu wskazuje na mierniku max 14.4 rowniez na wskazniku jest na srodku lub troszke wyzej ale wszystko w normie.
Z ciekawosci dotknąlem go po parunastu kilomtetrach jazdy i jest dosc gorący - czy to prawidlowe ? moze juz jestme przewrazliwiony .

Offline herbi

  • Uzależniony od 2CV
  • *****
  • Reputacja: 72
    • Herbert
Odp: ALTERNATOR
« Odpowiedź #1 dnia: 08 Grudzień 2019, 18:03:44 »
Oprócz napiecia ładowania trzeba by sprawdzic jeszcze prad ładowania, bo narazie zlikwidowałes skutek ale nie przyczyne ,ze padło uzwojenie alternatora.
Padło uzwojenie stojana czy wirnika?
Moze po prostu ze starosci izolacja dostała przebicia,ale warto to sprawdzic. Sprawdz prad ładowania .
Przy właczonych swiatłach i zapłonie pobór mocy to ok 150W ( ok 10A )
Przy takim poborze alternator moze sie tekko zagrzac, jesli bedzie goracy to znaczyło by ze jest za duzy pobór pradu,mozliwe ze uszkodzony moze by akumulator i bierze za dużo pradu.

Offline jkuryllo

  • Bywalec
  • **
  • Reputacja: 0
    • Jakub
Odp: ALTERNATOR
« Odpowiedź #2 dnia: 08 Grudzień 2019, 19:19:52 »
Sprawdzilem  i normalnie jest ladowanie 14.4 a po wlaczeniu swiatel spada do 13.2

Offline pawel.d

  • Fanatyk 2CV
  • ****
  • Reputacja: 5
Odp: ALTERNATOR
« Odpowiedź #3 dnia: 08 Grudzień 2019, 20:01:58 »
Oprócz napiecia ładowania trzeba by sprawdzic jeszcze prad ładowania, bo narazie zlikwidowałes skutek ale nie przyczyne ,ze padło uzwojenie alternatora.
Przy właczonych swiatłach i zapłonie pobór mocy to ok 150W ( ok 10A )
Przy takim poborze alternator moze sie tekko zagrzac, jesli bedzie goracy to znaczyło by ze jest za duzy pobór pradu,mozliwe ze uszkodzony moze by akumulator i bierze za dużo pradu.
Herbi ma racje . Podstawa zmierzyć prąd.    Napisałes:          " Sprawdzilem  i normalnie jest ladowanie 14.4 a po wlaczeniu swiatel spada do 13.2 " a to jest napiecie a nie prąd.
« Ostatnia zmiana: 08 Grudzień 2019, 20:14:09 wysłana przez pawel.d »

Offline jkuryllo

  • Bywalec
  • **
  • Reputacja: 0
    • Jakub
Odp: ALTERNATOR
« Odpowiedź #4 dnia: 13 Grudzień 2019, 14:57:19 »
A wiec tak kupilem miernik cęgowy i zmierzylem jest tak na wlaczonym silniku bez swiatel jest 4-5 A jak wlaczymy swiatla wtedy jest 8 A
Jesli zwieksze obroty przy wlaczonych swiatlach to rosnie nawet do 10 A Czy to jest normalne ?

Offline ural

  • Uzależniony od 2CV
  • *****
  • Reputacja: 22
    • Paweł & Iza
Odp: ALTERNATOR
« Odpowiedź #5 dnia: 13 Grudzień 2019, 17:56:58 »
Na wolnych obrotach altek w zasadzie nie ładuje. Zwiększając obroty dopiero zaczyna dawać z siebie co najlepsze . Altek się grzeje, regulator mechaniczny się grzeje i to normalne. Jesteś przeczulony. Ładowanie masz książkowe, a pobór energii też w zasadzie właściwy. 10 amper to nic innego jak : 12V x 10 A = 120 Wat.
2 żarówy z przodu 2x45 Wat, postojowe + licznik 5 x 5 Wat, cewka zapłonowa swoje, straty na zaśniedziałych przewodach i masz swoje magiczne 10 amper. Po dodaniu gazu żarówki się ,, rozświecają ,, , regulator zrzuca nadmiar i masz wzrost do 10 a.
Wskazanie na wolnych 8 a. , to picie z akumulatora energii.
« Ostatnia zmiana: 13 Grudzień 2019, 21:47:26 wysłana przez ural »
Lepiej mieć Parkinsona i trochę wylać, niż mieć Alzheimera i zapomnieć wypić.

Offline jkuryllo

  • Bywalec
  • **
  • Reputacja: 0
    • Jakub
Odp: ALTERNATOR
« Odpowiedź #6 dnia: 14 Grudzień 2019, 18:10:49 »
Dzieki za uspokojenie :)) czyli mozna latac