Byłem tydzień w Stuttgarcie, jednego popołudnia wybrałem się do Zuffenhausen do nowego muzeum Porsche.
W starym muzeum byłem z 10 lat temu , wtedy nie robiło kompletnie wrażenia.
To nowe jest odjechane jak się masz.Widać moc pieniędzy ,ale tak naprawdę 1 godzina wystarczy na zwiedzanie.Czyli bilet wieczorny o połowę tańszy jest OK.
Najbardziej podobały mi się auta z lat 80 i 90.Ale to kwestia PESELU pewnie

Co łączy 911 i kaczkę ?Truizm...
- silnik bokser
- te najlepsze były wiatrem chłodzone
- stacyjka z lewej strony
i ...
układ chłodzenia tarcz hamulcowych przedniej osi

Fota w załączeniu.
Ta stacyjka z lewej strony w Porsche wzięła się tylko z tego powodu ,że kiedyś kierowcy musieli dobiegać do aut i odpalać je na starcie.Porsche wykombinowało ,że szybciej jest uruchomić auto lewą ręką ,a prawą wrzucić bieg.
Zyskiwali pół sekundy i to w zasadzie wystarczało

Kilka fot , w tym auto z kosmosu choć nie 911- stka, czyli 928.
Silnik z przodu , skrzynia z tyłu / powodem było zapewnienie prawidłowego rozłożenia masy na przednią i tylną oś/, to wszystko połączone stalowym prętem o grubości 25 mm, co prawda w osłonie.
Ale jakość stali musiała być niezła ,że to cholerstwo się nie " ukręcało".