Autor Wątek: Citroen 2cv 1959 - Białystok  (Przeczytany 7927 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Noel

  • Global Moderator
  • Uzależniony od 2CV
  • *****
  • Reputacja: 15
  • (°\=/°)
Odp: Citroen 2cv 1959 - Białystok
« Odpowiedź #15 dnia: 08 Grudzień 2014, 19:00:25 »
Miło wiedzieć, że samochód trafił w dobre ręce i prace ruszyły.  :) Tutaj http://2cvclub.pl/index.php?topic=13.0 zamieściłem skan fragmentu czasopisma z epoki z króciutkim opisem technicznym. Mam też dwie książki wydane przez WKiŁ w tamtym okresie. Są w nich opisy auta.
CECI N?EST PAS UNE VOITURE? C?EST UN MONSTRE DE VITESSE

Offline kuba-s

  • Uzależniony od 2CV
  • *****
  • Reputacja: 19
Odp: Citroen 2cv 1959 - Białystok
« Odpowiedź #16 dnia: 08 Grudzień 2014, 22:05:03 »
Z tych kilku zdjęć nasuwają mi się następujące uwagi.
1. Ciekawe jaka jest w nim instalacja elektryczna, albowiem rozrusznik wyghląda na 12V z lat 80, powinien być w tym miejscu rozrusznik z bendixem na cięgno.
2. Masz nadwozie z płaskim pasem tylnym, produkowane do 1957 r.
3. Skrzynia biegów pochodzi od 2CV6 i nie jestem przekonany czy będzie dobrze współpracować z silnikiem, bo choć przełorzenie czwartego biegu było identyczne, o ile pamiętam, to pierwsze trzy biegi nieco się od siebie rózniły, ale być może będzie to ładnie hulać.
4. Silnik to też klasyczna 425, ale pochodzi z lat 1963-69, i posiada 15 lub 17 koni zamiast 12 które miał do 63. Można poznać go po charekterystycznym kolektorze. Silnik do 63 r. miały trzy śruby w głowicy do montowania kolektora, a ten ma 4.
Poza tym lekkim kombinowactwem, świetnie zachowany egzemplarz

P.S, skrzynię pasującą do tego rocznika co jakiś czas ktoś wystawia cierpliwie na alegro.

Offline reu2cv

  • Bywalec
  • **
  • Reputacja: 3
    • Reuven
Odp: Citroen 2cv 1959 - Białystok
« Odpowiedź #17 dnia: 09 Grudzień 2014, 09:40:21 »
Z tych kilku zdjęć nasuwają mi się następujące uwagi.
1. Ciekawe jaka jest w nim instalacja elektryczna, albowiem rozrusznik wyghląda na 12V z lat 80, powinien być w tym miejscu rozrusznik z bendixem na cięgno.
2. Masz nadwozie z płaskim pasem tylnym, produkowane do 1957 r.
3. Skrzynia biegów pochodzi od 2CV6 i nie jestem przekonany czy będzie dobrze współpracować z silnikiem, bo choć przełorzenie czwartego biegu było identyczne, o ile pamiętam, to pierwsze trzy biegi nieco się od siebie rózniły, ale być może będzie to ładnie hulać.
4. Silnik to też klasyczna 425, ale pochodzi z lat 1963-69, i posiada 15 lub 17 koni zamiast 12 które miał do 63. Można poznać go po charekterystycznym kolektorze. Silnik do 63 r. miały trzy śruby w głowicy do montowania kolektora, a ten ma 4.
Poza tym lekkim kombinowactwem, świetnie zachowany egzemplarz

P.S, skrzynię pasującą do tego rocznika co jakiś czas ktoś wystawia cierpliwie na alegro.

Dodając, filtr powietrza wygląda nie oryginalnie

Offline azka83

  • Bywalec
  • **
  • Reputacja: 1
    • Piotr
Odp: Citroen 2cv 1959 - Białystok
« Odpowiedź #18 dnia: 09 Grudzień 2014, 10:46:38 »
Zastanawia mnie bardzo czemu po 57 ktoś musiał własnoręcznie kombinować klapę bagażnika? po wypustkach widać ze to karoseria pod dach do zderzaka.
Po za tym gratuluje zdobyczy i życzę przyjemności w odtwarzaniu  :)

Offline kuba-s

  • Uzależniony od 2CV
  • *****
  • Reputacja: 19
Odp: Citroen 2cv 1959 - Białystok
« Odpowiedź #19 dnia: 09 Grudzień 2014, 12:03:17 »
Zastanawia mnie bardzo czemu po 57 ktoś musiał własnoręcznie kombinować klapę bagażnika? po wypustkach widać ze to karoseria pod dach do zderzaka.
Po za tym gratuluje zdobyczy i życzę przyjemności w odtwarzaniu  :)

A nie prawda, to oryginalny citroenowski filtr montowany w kaczkach eksportowanych do afryki i na inne kraje o trudnych warunkach, ponieważ owa kaczka posiada również przedni zderzak od "Sahary" również często spotykany w takich kaczkach, wniosek stąd, że musiała przebyć długą drogę, zanim do nas trafiła.

Jesli zaś chodzi o klapę, to nowy model pasa tylnego, "wypukły" że się tak wyrażę wszedł po 57 r, właśnie razme z klapą, w tym nadwoziu w oryginale usiał być długi dach. A jesli chodzi o samą klapę, nie zapominaj,. że ta kaczka przeżyła PRL, nie takie rzeczy widziałem dorabiane ze blachy, sam nawet dorabiałem rózne elementy wasnym przemysłem. Wtedy dostęp dop części miał tylko tem, kto miał kolegów.
« Ostatnia zmiana: 09 Grudzień 2014, 12:07:56 wysłana przez kuba-s »

Offline ural

  • Uzależniony od 2CV
  • *****
  • Reputacja: 22
    • Paweł & Iza
Odp: Citroen 2cv 1959 - Białystok
« Odpowiedź #20 dnia: 09 Grudzień 2014, 20:13:56 »
Zastanawiam się czy odpalałeś motor - jak pracuje, czy jest ładowanie. Zapewne zamontowana jest prądnica ale 6 czy 12 V? A może wpadniemy kurołapami do Ciebie z Kubą na pogaduchy. Trochę daleko, ale pal sześć.
Lepiej mieć Parkinsona i trochę wylać, niż mieć Alzheimera i zapomnieć wypić.

Offline kuba-s

  • Uzależniony od 2CV
  • *****
  • Reputacja: 19
Odp: Citroen 2cv 1959 - Białystok
« Odpowiedź #21 dnia: 09 Grudzień 2014, 21:42:34 »
Jeśli o mnie chodzi to podpisuję się pod promysłem, bardzo chętnie, ale mój kurołap w tej chwili odpoczywa. Czeka na nową skrzynię biegów. On więc pojawi się na drogach dopiero na wiosnę.

Offline kuba-s

  • Uzależniony od 2CV
  • *****
  • Reputacja: 19
Odp: Citroen 2cv 1959 - Białystok
« Odpowiedź #22 dnia: 15 Grudzień 2014, 02:00:59 »

Offline vw-classic.pl

  • Bywalec
  • **
  • Reputacja: 0
Odp: Citroen 2cv 1959 - Białystok
« Odpowiedź #23 dnia: 18 Grudzień 2014, 22:24:24 »
czytam, czytam Wasze uwagi i przenoszę myślami na wizją auta.
na dzień dzisiejszy : auto rozebrane na poszczególne elementy, rama wypiaskowana, pomalowana czeka na montaż
karoseria pojechała do piaskowania i podkładowania, może po świętach powróci.
Samochód z pewnością miał jakieś zdarzenie drogowe,
jak na moje "oko" przy około ~~ 40/km/h, lekko zharmonjkowana jest rama , ale i karoseria w taki sam sposób cofnięta o jakieś 1-2 cm.
nie ruszam tego, nie przeszkadza i nie widać
co do mechaniki,
szczerze .
nie znam się na Kaczkach,
chcę odnowić i złożyć jak była podczas kupna
a że była szperania przez naszych mechaników za czasów komuny to fakt.
ogólnie oceniam samochód OK. blacharz ma mało do roboty,
troszkę lakiernik
, nie wiem na jaki kolor pomalować oprzyrządowanie czyli: kierownicę, felgi, licznik, ramy foteli?

auto będzie szare, a mam na myśli lekki kremowy do gazetówka,


za wszystkie uwagi serdecznie dziękuję
i czekam na kolejne,myślę że mi pomogą.
kto chce zapraszam serdecznie do Białegostoku,
wycieczka po naszym MUZEUM NA WĘGLOWEJ zapewniona (posiadam klucze do muzeum)

pozdrawiam serdecznie
i życzę wesołych świąt Bożego Narodzenia
oraz Szerokości w nowym 2015 roku.

ps. właśnie 2015 w Toruniu będzie światowy zlot 2cv
na jednym ze zlotów VW-ików pędzonych wiatrem poznałem
ekipę chyba z Włocławka byli Kaczką i mnie zmotywowali do jej odrestaurowani.

pozdrowienia z Białegostoku.

JaceKowalewicz

 

Offline kuba-s

  • Uzależniony od 2CV
  • *****
  • Reputacja: 19
Odp: Citroen 2cv 1959 - Białystok
« Odpowiedź #24 dnia: 18 Grudzień 2014, 23:19:59 »
To co, Ural? wiosną wyprawa kurołapami do muzeum na eglowej, a potem na oglądanie postepów prac? A może do tego czasu jeszcze jeden kurołap nam przybędzie do kolumny, z kozienic? 

Offline vw-classic.pl

  • Bywalec
  • **
  • Reputacja: 0
Odp: Citroen 2cv 1959 - Białystok
« Odpowiedź #25 dnia: 09 Styczeń 2015, 18:50:23 »
szukam podpowiedzi,

jakie kolory felgi, kierownicy i innych
drobiazgów powinienem użyć?

zaplanowane : karoseria szara, dach wpadający w lekko niebieski
siedzonka jakieś niebieski - jaśniejszy od dachu

Pozdrowienia na nowy rok 2015
wprost z Białegostoku.

JK.

Offline kuba-s

  • Uzależniony od 2CV
  • *****
  • Reputacja: 19
Odp: Citroen 2cv 1959 - Białystok
« Odpowiedź #26 dnia: 11 Styczeń 2015, 07:59:11 »
Kierownica, felgi, zderzaki i inne detale takie jak ramki siedzeń, tablica rodzielcza  itp, zawsze były lakierowane na szaro, niezależnie od koloru nadwozia, tak, żeby pasowały do wszystkich kolorów