Autor Wątek: TRANSAT  (Przeczytany 1292 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline hurtownia2cv

  • Uzależniony od 2CV
  • *****
  • Reputacja: 77
    • Jacek
TRANSAT
« dnia: 28 Październik 2017, 22:19:03 »
Tak mnie zastanowiło:

- ILE może być w Polsce "Transatów"?

Obojętnie - czy oryginalnych, czy replik.

KTO WIE - O JAKICH ?
« Ostatnia zmiana: 28 Październik 2017, 22:20:49 wysłana przez hurtownia2cv »

Offline hurtownia2cv

  • Uzależniony od 2CV
  • *****
  • Reputacja: 77
    • Jacek
Odp: TRANSAT
« Odpowiedź #1 dnia: 29 Październik 2017, 21:52:46 »
A ile ich w ogóle było wyprodukowanych ? Ma ktoś jakieś rzetelne źródło ?

...Kiedyś ktoś, chyba na tym "starym" forum - pisał o tym.. Ale jak to odnaleźć ?

Offline petercvw

  • Uzależniony od 2CV
  • *****
  • Reputacja: 72
    • Piotr
Odp: TRANSAT
« Odpowiedź #2 dnia: 29 Październik 2017, 22:18:29 »
4 tys sztuk bez kozery i bez plusa  ;) panie Jacku.
Ale nie wiem gdzie to było na starym forum.
....a mój entuś nie był, miał po bokach ślady po pasach.
« Ostatnia zmiana: 29 Październik 2017, 22:20:25 wysłana przez petercvw »

Offline hurtownia2cv

  • Uzależniony od 2CV
  • *****
  • Reputacja: 77
    • Jacek
Odp: TRANSAT
« Odpowiedź #3 dnia: 29 Październik 2017, 22:20:46 »
Ale źródło tej informacji, Panie Piotr, źródło.... Książka ? Tytuł? Strona www? Link ?
(plus i tak dostawiony) ;)

Offline petercvw

  • Uzależniony od 2CV
  • *****
  • Reputacja: 72
    • Piotr
Odp: TRANSAT
« Odpowiedź #4 dnia: 29 Październik 2017, 22:30:54 »
Jacek "po italiano" masz tu o to co pytasz i inne modele.....
http://lnx.2cvsemprecarichi.com/2cv-france-3-transat/

Offline loganjohn123

  • Nowicjusz
  • *
  • Reputacja: 0
    • john
Odp: TRANSAT
« Odpowiedź #5 dnia: 04 Styczeń 2018, 10:46:32 »
Dobre źródło.

Offline Magcanut

  • Nowicjusz
  • *
  • Reputacja: 0
    • użytkownikami
Odp: TRANSAT
« Odpowiedź #6 dnia: 20 Luty 2018, 03:57:41 »
Myślę, że tak będzie. Ponieważ nie jestem pewien, czy chcę być taki jak ty.

Offline hurtownia2cv

  • Uzależniony od 2CV
  • *****
  • Reputacja: 77
    • Jacek
Odp: TRANSAT
« Odpowiedź #7 dnia: 31 Marzec 2018, 08:11:02 »
Z ciekawością obserwuję tą aukcję:
(bo niemal identyczny, jak mój. Tzn. w porównywalnym stanie. Z tą różnicą, że dach ma nieoryginalny, a ja mam! I-DE-AL-NY!
Za to tapicerki foteli u niego nowiusieńkie, ..tyle, że nie ponaciągane..)

https://www.ebay.de/itm/1984-ENTE-2-CV-6-SOND-MOD-TRANSAT-CITROEN-ami-dyane-Cabrio-oldtimer-TUV-03-2018/302680038762?hash=item467922dd6a:g:qiYAAOSweCNatBDZ

Jakieś typowania ?
- do ilu dojdzie?
Jak sądzicie ?
« Ostatnia zmiana: 31 Marzec 2018, 08:15:45 wysłana przez hurtownia2cv »

Offline hurtownia2cv

  • Uzależniony od 2CV
  • *****
  • Reputacja: 77
    • Jacek
Odp: TRANSAT
« Odpowiedź #8 dnia: 13 Listopad 2018, 17:27:55 »
A teraz mnie naszła jeszcze jedna myśl:
- te 4 tysiące, co Piotrek powiedział - to wyszło.... WSZYSTKICH, tak ? Tzn. "France3" jeśli na Francję, "Transatów" jeśli do strefy niemieckojęzycznej i "Beachcomber`ów" jeśli do strefy anglosaskiej.

Więc teraz pytanie:
- KTO MA POMYSŁ jak/gdzie się dowiedzieć (albo wręcz - kto potrafi odnaleźć taką informację. Ale - rzetelną: z podaniem źródła, autora itd) - ILE Z TYCH 4 TYSIĘCY miało (jak to na "Beachcombera" przystało) kierownicę po prawej stronie ? ? ? 
« Ostatnia zmiana: 14 Listopad 2018, 03:22:54 wysłana przez hurtownia2cv »

Offline petercvw

  • Uzależniony od 2CV
  • *****
  • Reputacja: 72
    • Piotr
Odp: TRANSAT
« Odpowiedź #9 dnia: 13 Listopad 2018, 21:42:16 »
Ciężkie pytanie. Szukam ale d.. nie spikam a w szprechaniu nic nie znalazłem.
Musisz spróbować na angielskich stronach. A może ktoś ma jakiegoś kaczkowicza Jamesa znajomego.
Jacek a sprzedałeś transancika. Ostatnio pisałeś że juź już...czy chcesz go zangolować i export do UK.

Offline hurtownia2cv

  • Uzależniony od 2CV
  • *****
  • Reputacja: 77
    • Jacek
Odp: TRANSAT
« Odpowiedź #10 dnia: 14 Listopad 2018, 03:22:18 »
Nie, nie! Nie myślę o moim. Coś Ty, szkoda by mi było "psuć" go na Angola!
(ten sezon przelatał z.... niby niedbale rzuconym na tylną ławkę - workiem marynarskim jako dodatkowym elementem scenografii ;)
a ja... w kapitańskiej czapce!)  >:D

Mój syn jest (drugi rok już..) na dorobku w Londynie. Ostatnio odmeldował mi, że: "Tata, widziałem dokładnie taką samą kaczuchę jak Twoja, w ten sam wzór, tylko kierę miała po prawej" ....no i włączyło mi się takie właśnie myślenie: czy to jakiś straszny rarytas, czy niekoniecznie.

A w ogóle - to ciekawa sprawa z tymi "eksportowymi wersjami"! Znaczy - z kierami po prawej. Bo przecież to MUSIAŁA robić fabryka (no bo jak inaczej..?..), ale przecież wymagało to przestawienia linii produkcyjnej. A przede wszystkim - INNYCH podzespołów: inna przednia oś z "odwrotną" maglownicą, czy inna gródz przednia z "lustrzanym" przetłoczeniem i np. gniazdami na osadzenia" akumulatora, pompy hamulcowej czy czego tam jeszcze, niektóre linki innej długości itd. Ogólnie - dość poważne przedsięwzięcie!
A tymczasem - w żadnych opracowaniach (a książek przecież sporo!) nie natknąłem się na choćby wzmiankę o kaczych "angolach" (roczniki, ilości, wersje itd) 
« Ostatnia zmiana: 14 Listopad 2018, 03:31:02 wysłana przez hurtownia2cv »

Offline petercvw

  • Uzależniony od 2CV
  • *****
  • Reputacja: 72
    • Piotr
Odp: TRANSAT
« Odpowiedź #11 dnia: 14 Listopad 2018, 07:23:32 »
A tak z drugiej bajki. To z tego co napisałeś to przerabianie  z prawa na lewo kierownicy ...itd w kaczce jest nie opłacalne (jak to była moda swego czasu przerabiania Angoli made in poland) - jeśli by znalazł coś ciekawego na wyspach a chciał adoptować w PL.

Offline hurtownia2cv

  • Uzależniony od 2CV
  • *****
  • Reputacja: 77
    • Jacek
Odp: TRANSAT
« Odpowiedź #12 dnia: 14 Listopad 2018, 20:31:55 »
Przede wszystkim - (WEDLE PRZEPISÓW, oczywiście) nie jest już POTRZEBNE. Już można rejestrować angliki na polskie blachy i jezdzić z prawą kierownicą.
A czy nie jest opłacalne.....
To zależy - jaką dysponujesz "baza". Najdroższa z tego wszystkiego jest przednia oś z "lewą" maglownicą. Ja ją się ma, to cała reszta jest do przełknięcia (ja miałem, dlatego kiedyś jeden angol "znormalniał" na moim podwórku).
(Mam więc, wniesioną gdzieś na strych - "angielską" maglownicę, jakby ktoś kiedyś...) ;) 

Offline petercvw

  • Uzależniony od 2CV
  • *****
  • Reputacja: 72
    • Piotr
Odp: TRANSAT
« Odpowiedź #13 dnia: 14 Listopad 2018, 20:45:43 »
Jak się zdecydujesz na emigrację na wyspy to jak znalazł  ;).
Ale w Anglii jak patrzę kaczki tyż nie tanie.
Lepiej chyba Francja, Hiszpania, Portugalia czy nawet fajne ceny są w Ameryce Płd (oryginalny jest model "sedan")..... ale transport zjada kasę w portfelu. Chyba ze jakiś kontener i pięciu klientów.
Ok. Ni śmiecę.

Offline hurtownia2cv

  • Uzależniony od 2CV
  • *****
  • Reputacja: 77
    • Jacek
Odp: TRANSAT
« Odpowiedź #14 dnia: 14 Listopad 2018, 20:49:59 »
Pięciu kaczek w jeden kontener - nie da rady. Największy ma 12 m długości. Dwie obok siebie nie wejdą. A wzdłuż - mocno na upartego, ustawiając je nie "rządkiem", a trochę pod skosem - jest szansa upchnąć TRZY.

Dobra, WRACAMY DO GŁÓWNEGO PYTANIA:
- TO ILE WYPRODUKOWALI TYCH "BEACHCOMBERÓW" ? ? ? ? ? ?

...Roberto.. W Tobie cała nadzieja.. Dogrzebiesz się do tego gdzieś, jakoś..?   >:D >:D
    ....czy może - miło zaskoczy nas ktoś inny? :)
« Ostatnia zmiana: 14 Listopad 2018, 20:55:56 wysłana przez hurtownia2cv »