Autor Wątek: Nowe stare 2cv 600 z 1971 w Małopolsce  (Przeczytany 4738 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline hurtownia2cv

  • Uzależniony od 2CV
  • *****
  • Reputacja: 77
    • Jacek
Odp: Nowe stare 2cv 600 z 1971 w Małopolsce
« Odpowiedź #15 dnia: 03 Styczeń 2015, 22:22:09 »
Jedno mnie zdziwiło - na lewym zacisku z przodu jest odpowietrznik, a do prawego dochodzą dwa przewody - jak to odpowietrzyć?
Odpowietrznik (jeden) służy do odpowietrzania CAŁEGO przodu (tj, obu stron jednocześnie), a przewody przy prawym są - owszem, dwa, ale tylko jeden dochodzi a drugi odchodzi bo przednie hamulce są połaczone.. szeregowo.
Z tyłu jest już "normalnie" - przy kazdej stronie osobny odpowietrznik
..ot, takie pełne niespodzianek są te nasze kaczuszki...  ;D >:D

Problem może być oczywiście z odkręceniem przewodów z zacisków i pompy.
Warto zaopatrzyć się w taki specjalny klucz do odkręcania. Niby oczkowy, ale z przecięciem (na przełożenie przez rurkę), z dużo masywniejszymi ramionami. Bo najważniejsze, żeby klucz nie omknął. Bo jak omknie.. to już "pozamiatane"
I od jakiego auta ten zaworek zwrotny przed pompą założyć? Nie potrafię tego znaleźć, a wiem że było w którymś poście to napisane.
Pełna dowolność  :) Byle pasował na wężyk paliwowy.
Aczkolwiek (bodajże Noel?) pisał ktoś, kto ćwiczył - o (dobrze pamiętam?) jakimś do Łady

A żebyś nie wyważał już otwartych drzwi: ważne jest też - w którym miejscy ten zaworek zamontujesz.
Bo to wcale nie takie oczywiste, że przed pompą to będzie najlepiej (nie, Pionier?) ;)
Skłaniamy się ku hipotezie, że najlepszy efekt daje założenie go z grubsza w połowie drogi miedzy pompą a zbiornikiem paliwa

Offline hurtownia2cv

  • Uzależniony od 2CV
  • *****
  • Reputacja: 77
    • Jacek
Odp: Nowe stare 2cv 600 z 1971 w Małopolsce
« Odpowiedź #16 dnia: 03 Styczeń 2015, 22:22:51 »
He he, tym razem Ty mnie ubiegłeś, Herbi  ;D

Offline herbi

  • Uzależniony od 2CV
  • *****
  • Reputacja: 71
    • Herbert
Odp: Nowe stare 2cv 600 z 1971 w Małopolsce
« Odpowiedź #17 dnia: 03 Styczeń 2015, 22:47:48 »
He he, tym razem Ty mnie ubiegłeś, Herbi  ;D
:-*
ja mam założony zaworek między filtrem paliwa a pompa ,tuz przed nią.
Według mnie nie istotne jest miejsce byle przed pompa ,moze być nawet przy zbiorniku.
ja jednak załozyłem przed zaworkirm filtr, bo każdy paproch który trafi do zaworka moze pogorszyc jego szczelność.

Offline krzych

  • Bywalec
  • **
  • Reputacja: 9
Odp: Nowe stare 2cv 600 z 1971 w Małopolsce
« Odpowiedź #18 dnia: 04 Styczeń 2015, 09:11:04 »
Dziękuję za wszystkie podpowiedzi. To plan robót mam ustalony:). A czym mogę przepłukać układ hamulcowy - chodzi o przewody? DOT4 ta mieszanina glikolu z innymi dodatkami. Alkohol się w wodzie rozpuszcza - może być? Pompę, zaciski i tłoczki zregeneruje po wyjęciu z auta. I jeszcze pytanie praktyczne. Czy nie należałoby by pisać tego w innym dziale - bo od pozdrowień trochę odbiegłem. Czy zakładać nowy wątek?
Pozdrawiam, Krzysiek

Offline herbi

  • Uzależniony od 2CV
  • *****
  • Reputacja: 71
    • Herbert
Odp: Nowe stare 2cv 600 z 1971 w Małopolsce
« Odpowiedź #19 dnia: 04 Styczeń 2015, 09:24:21 »
Załóż nowy temat jak najbardziej i opisuj postepy w remoncie,a w razie jakich kolwiek problemów,zawsze ktoś Ci pomoze.
Przewody i cały układ przepłucz na koniec płynem LHM. masz kompresor? Jesli tak,to kup takie urzadzenie do odpowietrzania hamulców nim swietnie mozna przepłukac układ a potem odpowietrzyc.
np taki .Przy tym zestawie hamulce odpowietrzysz sam bez pomocy drugiej osoby i bez pompowania hamulcem.
http://allegro.pl/zestaw-do-odpowietrzania-hamulcow-wymiany-plynow-i4914943443.html

Offline krzych

  • Bywalec
  • **
  • Reputacja: 9
Odp: Nowe stare 2cv 600 z 1971 w Małopolsce
« Odpowiedź #20 dnia: 09 Styczeń 2015, 13:18:44 »
Witam ponownie.
Jutro zaczynam hamulce. Kupiłem tarcze, klocki, olej do hamulców oraz reparaturki do zacisków, cylinderków oraz pompy.:) Przewody dokupię jak coś poukręcam. Klucz 44 mam. Jeszcze ten zawór zwrotny i do roboty:). Auto w rejestracji ma 1971 rok, ale w rzeczywistości jest nowsze. Polska kombinacja. Pewnie będę się jutro o coś dopytywał. Acha - nie znalazłem informacji jak auto podnosić - za ramę (jest zdrowa) i postawić na klockach?
Pozdrawiam, Krzysiek

Offline futro

  • Dyskutant
  • ***
  • Reputacja: 6
Odp: Nowe stare 2cv 600 z 1971 w Małopolsce
« Odpowiedź #21 dnia: 19 Luty 2015, 07:20:47 »
Zaworek zwrotny zakładałem w mojej pierwszej kaczuszce (ecru). Kupiłem go w sklepie z częściami z Łady za 8PLN. Podobno jest to wynalazek rosyjski podpatrzony w Skandynawii.  :) Faktycznie jednak, kłopoty z paleniem po dłuższym postoju się skończyły. Pamiętać należy jednak, żeby go dobrze założyć, inaczej zaworek nie puści paliwa do gaźnika.  :) Ale to chyba oczywiste,  dla mnie byłaby to ważna wskazówka.  ;D
« Ostatnia zmiana: 19 Luty 2015, 07:22:48 wysłana przez futro »

Offline Kryptek

  • Uzależniony od 2CV
  • *****
  • Reputacja: 37
    • Andrzej
Odp: Nowe stare 2cv 600 z 1971 w Małopolsce
« Odpowiedź #22 dnia: 19 Luty 2015, 08:25:05 »
Zawsze podnoszę kaczkę ,podstawiając podnośnik w miejscu mocowania belki z wahaczami  do ramy( zarówno z przodu jak i z tyłu) .Potem podstawiam kobyłki. Jest tam sporo miejsca i wystarczy na podnośnik i kobyłkę.