cylinderki hamulcowe przód |
||
2cvclub › TECHNIKA KACZKOWA › pomoc techniczna › cylinderki hamulcowe przód | ||
|
Dodany: 2009-12-25, 22:45:55
Tarcze, owszem, pewne rzeczy muszą być nowe, ale co do klocków to co może być złego w używanych? Jeśli są dobre to nie są złe.
|
|
|
Dodany: 2009-12-25, 23:19:55
Kuba, to napisz jak je mozna samemu zrobic bo to bardzo cenna wiedz:)
|
|
|
Dodany: 2009-12-25, 23:32:05
To tak po kolei, chcesz zrobić remont hamulców. Przód blokuje się? Może to też wina pompy. Proponuje na początek we wspomnianym przeze mnie sklepie kupić zestawy naprawcze uszczelek. Do pompy i komplet do przednich zacisków 4 lata temu kupowałem wszystko poniżej 100zł. Następnie rozpołów zaciski. Używając długich śrub mocujących zaciski i nakrętek, których nie ma w zestawie:) (możesz użyć nakrętek którymi przykręcana jest skrzynia do silnika, chyba będą pasowały) skręcasz zaciski wstawiając cokolwiek pomiędzy obydwie połowy, aby płyn ham nie przepływał. Podłączasz do pompy i wypychasz po kolei tłoczki. Można to zrobić sprężarko, ale nie każdy ma i nie zawsze się udaje. Następnie sprawdzasz jak wyglądają tłoczki i cylinder, głębsze wżery korozji dyskwalifikują to do dalszego używania(jak na razie nie opłaca sie wstawianie tulejek itp.) Powierzchnie pracy tłoka i cylindra muszą być gładkie i nieporysowane. Zapamiętujesz/zapisujesz ustawienie uszczelek, wyjmujesz je, czyścisz tłoczki i cylinderki. Do czyszczenia w używaj jak najmniej papieru ściernego a jeśli to tylko bardzo drobnego, najwięcej syfu i ewentualne wżery znajdują się na dole cylindra (orientacja względem zamontowanego zacisku do samochodu). Wkładasz uszczelki, smarujesz cylinder i tłoczki LHM-em i już.
|
|
|
Dodany: 2010-01-06, 08:45:34
w http://2cvclub.frix.pl/post/194216/witam-41#post_194216 lloki napisałeś że robiłeś hamulce, czy wiesz co było nie tek, robiłeś pompe i zaciski czy tylko jedno rzecz? Wymieniałeś tłoczki, uszczelki?
|
|
|
Dodany: 2010-01-06, 09:02:04
Zrobiłem. Odkręciłem zaciski i okazało się, że tłoczki są zapieczone.Ponownie podłączyłem je do układu i za pomocą pedału wypchnąłem wszystkie tłoczki. Potem je przeczyściłem i posmarowałem smarem silikonowym, żeby nie rozpuszczał tych gumek (swoją drogą te uszczelki przydałoby się wymienić, ale nie wiem czy można je kupić). Tłoczki były w dobrym stanie, klocki prawie jak nowe. Samochód długo stał i podejrzewam, że to dlatego wszystko się poblokowało. Tylne hamulce to już gorzej bo kilka rzeczy będzie do wymiany, ale to już kosztuje.
|
|
|
Dodany: 2010-01-06, 09:21:24
Sam płyn ham. ma właściwisci smarujące.
|
|
|
Dodany: 2010-01-06, 09:37:49
Ale ten sklep jest w Warszawie, czy oni tam prowadzą działalność wysyłkową?
|
|
|
Dodany: 2010-01-06, 09:54:52
Niewiem czy mają sprzedaz wysyłkową, ale jak mają uszczelki to coś się wymyśli. Może ktoś z Wawy ci wysle.
|
|
|
Dodany: 2010-01-06, 10:08:11
Ok zobaczymy co z tym zrobić. Ja też próbowałem poluzować te tylne całkiem, ale się nie dało do końca, bo ta regulacja nie ma się najlepiej. Mój dziadek stwierdził, że absolutnie nie można jeździć bez tylnych, bo są bardzo potrzebne, więc i tak wyszło na jego.
|
|
|
Dodany: 2010-01-06, 10:28:26
Piszczy wkurzajaco przy hamowaniu? Może coś jest w okładzinach, po jakimś czasie powinno przejść. Są jakieś środki do piszczących klocków, ale nigdy nie używałem.
Ostatnio edytowany przez: krzys, 2010-01-06 10:31:52
|
|
Liczba wyświetleń: 5750
Oglądasz posty
11
- 20
z 35
|
||