Szyby w tylnych, bocznych drzwiach-pasażera

2cvclubTECHNIKA KACZKOWA Rozwiązania techniczne...Szyby w tylnych, bocznych drzwiach-pasażera
 
offline Fougasse
użytkownik
T:35 P:566
Dodany: 2013-07-31, 07:08:20

Koledzy jak wyjąć bezboleśnie szyby w tylnych bocznych drzwiach-pasażera? Macie jakiś patent?

 
offline hurtownia2cv
użytkownik
T:135 P:1179
Dodany: 2013-07-31, 09:13:29

Metodyka jest dość prosta.
(trochę podobna do zdejmowania opon z felg - ręcznie, łyżkami. ..tylko..kto to jeszcze pamiętam..)

Ja to robię tak:
- kładę drzwi na... kocu na trawniku (miękko, drzwi się nie rysują i można działać koło nich na kolanach), wewnętrzną stroną do góry,
(acha - warto klamkę wyjąć. Niewiele roboty, a nie bujają się wtedy)
- poczynając od ”najbardziej tylnego rogu” szyby - za pomocą TĘPYCH (!) (”zużytych”) szerokich wkrętaków - podważam brzeg uszczelki, przekładając ją na drugą stronę rantu (na początku - trzeba je zostawiać, żeby blokowały, żeby guma nie wróciła na miejsce. Później już się sama trzyma). Centymetry po centymetrach, równocześnie w obie strony. Dla ułatwienia - naciskam szybę w tym miejscu. Bez obaw. Nie pęknie :)
- gdy dojdziesz do ”pionowej” krawędzi szyby - po prostu przeginasz szybę z uszczelka, tak jakbyś otwierał tylne okienko :) (wypasione wersje Maluchów miały takie okna. Tak mi się skojarzyło :) ..tylko to też już niewielu pamięta.. ) :)
- i wychodzi sama.
Powodzenia!
(jak jednak uda Ci się trudna sztuka potłuczenia szyby przy tej akcji - dam Ci ją.
Mam ich... niech pomyślę.... kilkadziesiąt (?)

Ostatnio edytowany przez: hurtownia2cv, 2013-07-31 09:15:29
 
offline Fougasse
użytkownik
T:35 P:566
Dodany: 2013-07-31, 12:07:19

hurtownia2cv
podważam brzeg uszczelki, przekładając ją na drugą stronę rantu


Dziękuję za szybką podpowiedź. Wczoraj zacząłem testować ten manewr na ”zapasowych” drzwiach i chyba ze starości pękła i ułamała się uszczelka o średnicy ok. 3 cm w miejscu w którym piszesz (od którego zaczynasz manewr). Pomyślałem, że coś jest nie tak i porzuciłem dalszą walkę czekając na Wasze podpowiedzi. Rozumiem, że uszczelka wraz z szybką da się w tym rogu podważyć i wypchnąć na zewnętrzną stronę drzwi poprzez wewnętrzny metalowy rant. Ok, a jak w takim razie założyć szybkę? w ten sam sposób tylko czynności wykonując odwrotnie?
ps. jak coś to zgłoszę się po obiecaną szybkę. Majsterkowanie przy 2CV koi nerwy (na razie) smiech . Jeszcze raz WIELKIE PIDZIEKOWANIA za odpowiedź!

Ostatnio edytowany przez: Fougasse, 2013-07-31 12:08:28
 
offline Noel
użytkownik
T:203 P:2338
Dodany: 2013-07-31, 13:06:21

Drogi Fougasse, zmień już kartkę w naszym kalendarzu. kalendarz doda Ci skrzydeł. usmiech

 
offline Fougasse
użytkownik
T:35 P:566
Dodany: 2013-07-31, 23:09:34

Noel
Drogi Fougasse, zmień już kartkę w naszym kalendarzu. kalendarz doda Ci skrzydeł.


Jak najbardziej dr. Noelu. Cóż mam powiedzieć...wzruszenie... smiech serduszko papa

 
offline Fougasse
użytkownik
T:35 P:566
Dodany: 2014-09-30, 23:02:41

Czas mija...już jesień.
W czeluściach garażu planuję w październiku uzbroić już pomalowane drzwi. Macie jakiś patent jak bezpiecznie, nie uszkadzając nowego lakieru założyć szyby na ranty w oknach. Da się to w ogóle zrobić bez jakiś metalowych przyborów typu śrubokręt? ( patrz posty powyżej). Oczywiście chodzi mi o parę tylnych drzwi, przednie obramówki/szybki sobie powkręcam usmiech

Ostatnio edytowany przez: Fougasse, 2014-09-30 23:04:19
 
offline herbi
użytkownik
T:12 P:358
Dodany: 2014-10-01, 08:26:54

Jest patent na mocny sznurek.Sam tego nie robiłem,ale widziałem jak robił to lakiernik.
Nie wiem czy umiem to tak dokładnie wytłumaczyc ale polego to na tym,ze zakładasz uszczelkę na szybę potem górę uszczelki obwiązujesz mocnym sznurkiem ,nie za grubym ale mocnym.Zakładasz jedna krawędz szyby na ramę tę na której schodzą się sznurki,zakładasz szybę od środka,sznurki wyprowadzasz na zewnątrz,jedna osoba dociska szybę do karoserii i druga wyciąga sznurek po obrysie uszczelki wtedy uszczelka wywija sie i zaskakuje na krawędzi karoserii.Dosyć to zagmatwanie opisałem ,ale tak to robia fachowcy od szyb i lakiernicy.
Jak masz jakiegos lakiernika niedaleko ,to Ci to zrobi za flaszkę.

 
offline reu2cv
użytkownik
T:10 P:46
Dodany: 2014-10-01, 20:51:13

herbi
Jest patent na mocny sznurek.Sam tego nie robiłem,ale widziałem jak robił to lakiernik.
Nie wiem czy umiem to tak dokładnie wytłumaczyc ale polego to na tym,ze zakładasz uszczelkę na szybę potem górę uszczelki obwiązujesz mocnym sznurkiem ,nie za grubym ale mocnym.Zakładasz jedna krawędz szyby na ramę tę na której schodzą się sznurki,zakładasz szybę od środka,sznurki wyprowadzasz na zewnątrz,jedna osoba dociska szybę do karoserii i druga wyciąga sznurek po obrysie uszczelki wtedy uszczelka wywija sie i zaskakuje na krawędzi karoserii.Dosyć to zagmatwanie opisałem ,ale tak to robia fachowcy od szyb i lakiernicy.
Jak masz jakiegos lakiernika niedaleko ,to Ci to zrobi za flaszkę.


Witam!
Znalazłem film na youtube który wyjaśnia jak to robić:






Zrobiłem to raz, łatwiej z pomocą, i lepiej pierwszy raz z kimś kto umie.
Powodzenia!
Reuven

 
offline Fougasse
użytkownik
T:35 P:566
Dodany: 2014-10-01, 21:31:01

Dziękuję chłopaki za podpowiedzi ok papa

Liczba wyświetleń: 551
Oglądasz posty 1-9 z 9
 
Nazwa forum:
2cvclub
Opis forum:
Międzyklubowe Forum Miłośników Samochodu Citroen 2CV w Polsce
Kategoria forum: Motoryzacja
Liczba użytkowników: 133
Odwiedzin dziś (łącznie): 224 (440970)
Postów: 21183 / Tematów: 1899
Ostatnio dołączyli do forum:
 
Najaktywniejszy użytkownik:
Tematów: 162 / Postów: 2184
Ostatnio aktywne tematy:
(2014-11-16, 17:36)
(2014-11-16, 17:34)
(2014-11-06, 13:09)
Użytkownicy forum
Administracja forum: Brak uprawnień
Użytkownicy forum: Brak uprawnień