Remont 2CVJak, gdzie, przez ile czasu i za ile... robiliśmy nasze kaczki |
||
2cvclub › TECHNIKA KACZKOWA › Renowacje Citroenów 2CV › Remont 2CV | ||
|
Dodany: 2013-10-12, 17:03:48
Przy okazji relacji z pierwszych kaczkowych wrażeń Pioniera rozgorzała dyskusja, co trzeba zrobić, ile to może trwać, ile to może kosztować etc. Myślę, że to dyskusja zasługująca na oddzielny wątek...
|
|
|
Dodany: 2013-10-12, 17:24:03
Remont mojej kaczuszki nie trwał zbyt długo, ale i nie był to remont kompletny - w zasadzie wymiana ramy na nową (zakupioną od Urala), wymiana amortyzatorów, przewodów paliwowych i hamulcowych, wymiana klocków i okładzin hamulcowych, wydechu i... chyba tyle. Krótko mówiąc wymiana wszystkiego co ”pod samochodem”. Ile to trwało? Prawie miesiąc - bo pojawiło się kilka ”kolizji”, a człowiek, który to robił ”grzebał” już przy wielu ”starych” samochodach, ale kaczkę miał na warsztacie po raz pierwszy. Wszystko się udało, poślizg chyba względem pierwotnych założeń wyniósł ok. tygodnia. Aha, w tym czasie gdy odbywała się ta ”przekładka” tapicer wyremontował wszystkie fotele. Lakierowane były tylko klosze reflektorów, reszta jest ”bardzo prawdziwa”. Efekt zadowalający. Wydatek zgodnie z oczekiwaniami: 1900 rama, 1200 części (z 2cv.shop), 2800 robocizna, 600 tapicer (obie ostatnie pozycje wraz z materiałami). Ceny trochę niższe niż rynkowe, z racji pewnych układów... towarzyskich. W sumie nie mało i... nie wszystko zostało zrobione, ale trudno oczekiwać, że wydając tyle będę miał auto zrobione jak nowe.
|
|
|
Dodany: 2013-10-12, 21:19:45
raff2 2800 robocizna Rafciu nie do końca ogarnąłem ten koszt to robocizna za co? |
|
|
Dodany: 2013-10-12, 21:32:50
Robocizna za wymianę ramy i powiązanych z nią elementów: przewodów hamulcowych (+ wymiana klocków i szczęk), przewodu paliwowego, amortyzatorów, układu wydechowego, zmontowanie na nowej ramie (po jej ”uzbrojeniu” oprócz w/w elementów oczywiście w pełną instalację elektryczną) nadwozia + parę innych drobiazgów (np. mycie i regulacja gaźnika, wymiana paska, oleju, filtrów, płynu hamulcowego, świec, przewodów wysokiego napięcia etc.). Do tego doszło malowanie i polerowanie lamp (po wyglądały ”za ładnie”), malowanie ramy, zabezpieczenie antykorozyjne całego dołu... Więcej nie pamiętam :)
|
|
|
Dodany: 2013-10-12, 21:36:15
Inaczej mówiąc robocizna za 2 tygodnie ”grzebania” przy 2CV, bo z powodu wyjazdu na kilka dni robota została ”odstawiona” i pojawienie się paru ”problemów” prace trwały jednak trochę dłużej, ale powiedziałbym w granicach przyzwoitości (może tydzień dłużej niż się umawialiśmy?)
|
|
|
||
|
Dodany: 2013-10-13, 09:34:21
Mój majster stwierdził, że 3000 miesięcznie to przyzwoity zarobek, stąd taka wycena robocizny. Gdyby w miesiącu zrobił dwa podobne remonty, zapłacił za materiały zużyte do prac (smary, rozpuszczalniki, farby etc.) oraz za wynajem garażu, to tyle właśnie by zarabiał. Jak trafią się jeszcze jakieś drobne robótki, to jest na plus. Jak wyjedzie na jakiś rajd, to niestety nie zarobi - sam też posiada zabytkowy samochód, więc generalnie czuje temat.
Ostatnio edytowany przez: raff2, 2013-10-13 13:33:13
|
|
|
||
|
Dodany: 2013-10-14, 20:21:57
Spróbowałem ogólnie podliczyć koszta jakie poniosłem przy budowie mojej kaczki.
|
|
|
Dodany: 2013-10-14, 20:24:15
Teraz uwaga:
Ostatnio edytowany przez: 2cvclub, 2013-10-14 20:42:55
|
|
Liczba wyświetleń: 1267
Oglądasz posty
1-10
z 18
|
||