Problem ze sprzęgłem - czyli z kaczki zrobiła się żabka ;)

2cvclubTECHNIKA KACZKOWA SOS !Problem ze sprzęgłem - czyli z kaczki zrobiła się żabka ;...
 
offline arekban
administrator
T:68 P:1256
Dodany: 2012-05-07, 16:15:24

Moja kaczka zaczyna skakać jak żaba przy ruszaniu na pierwszym biegu.
Na kolejnych biegach jest OK.
Dodam że szarpanie nie zawsze występuje. Czasami da się ruszyć bez skoków ale z przy umiejętnym operowaniu pedałem sprzęgła.


Rozumiem że sprzęgło domaga się remontu ?
Jak myślicie ? W co się zaopatrzyć oprócz tarczy sprzęgła przed rozebraniem auta ? Znalazłem tanie tarcza SACHS

Ilu pomocników ,ile wieczorów i skrzynek piwa musiałbym do tej roboty zarezerwować pomocy rotfl




Ostatnio edytowany przez: arekban, 2012-05-07 16:33:12
 
offline Saurus8
użytkownik
T:42 P:477
Dodany: 2012-05-07, 16:40:47

Na pewno łożysko oporowe jak już zmieniasz. Docisk być może jest ok, ale też może być zjechany, a wymiana sprzęgła to nie 5 minut i zastanów się czy nie wolisz mieć już spokoju na długo.
Czy Twoje sprzęgło ”bierze wysoko”?
Najpierw sprawdź regulację sprzęgła. Zakładam że masz kaczkę po 83 roku z tarczą dociskową z ”listkami”. Kiedy tarcza zuzywa się i robi cieńsza, listki zmieniają kąt i wysuwają się w stronę łychy sprzęgłowej. Pierwszym objawiem jest piszczenie gdy pedał nie jest wciśnięty, a łożysko dopiero lekko się ociera o sprężynę (miałem tak na początku bo za bardzo dociągnąłem linkę). Potem może nie sprzęgać do końca bo jest cały czas lekko wciśnięte. Samo łożysko oporowe porusza się zaledwie o milimetry i drobne różnice mają znaczenie.
Poluzowanie linki i jazda próbna to 15 minut roboty, a od razu będziesz wiedział czy problem rzeczywiście leży w zużyciu. Tylko nie przesadź, 2-4 mm różnicy ”na lince” będzie bardzo odczuwalne na pedale sprzęgła.

Ostatnio edytowany przez: Saurus8, 2012-05-07 16:41:23
 
offline arekban
administrator
T:68 P:1256
Dodany: 2012-05-07, 22:01:51

Saurus - wielkie dzięki za radę. Zluzowałem o jakieś 2 mm linkę sprzęgła i faktycznie teraz sprzęgło ”bierze niżej”. Nie miełem czasu pojeździć i sprawdzić ale na szybko jest nieco lepiej .

 
offline raff2
użytkownik
T:30 P:1073
Dodany: 2013-07-05, 14:19:15

Czy były jakieś różnice w budowie sprzęgła dla silnika 602. Sprawdzałem u jednego dostawy (tak przy okazji, rozumiem, że cena 440zł za komplet Valeo, to dobra cena?) i mają do 83r. i po 83r. - dlaczego? i czy to ma jakieś znaczenie w kwestii zakupu?

 
offline arekban
administrator
T:68 P:1256
Dodany: 2013-07-05, 15:21:01

Uważaj bo są dwa sprzęgła.

 
offline raff2
użytkownik
T:30 P:1073
Dodany: 2013-07-05, 15:32:33

Właśnie o to pytam. I czy ta różnica, to właśnie 83r.?

 
offline arekban
administrator
T:68 P:1256
Dodany: 2013-07-05, 15:37:51

Masz na fotkach różnice w sprzęgłach valeo.
W ofercie chyba więcej jest sprzęgieł przed 82 - przynajmniej na allegro i niektórzy mają problemy bo nie pasują.

Należy też uważać na sprzęgła z przełomu 82 i 83... Widać różną grubośc koła zamachowego. Czym się różni sprzęgło - niemam pojecia. Patrz opis na fotce ’clutch_id’

Ostatnio edytowany przez: arekban, 2013-07-05 15:39:07
spinaczZałączniki
sprzęgło-do-1982-.jpg sprzęgło-do-1982-.jpg (rozmiar: 18.25 KB, pobrań: 24) Pobierz
sprzęgło-po-1982.jpg sprzęgło-po-1982.jpg (rozmiar: 14.96 KB, pobrań: 23) Pobierz
sprzęgło-do-1982.jpg sprzęgło-do-1982.jpg (rozmiar: 14.13 KB, pobrań: 24) Pobierz
clutch_id.jpg clutch_id.jpg (rozmiar: 32.22 KB, pobrań: 19) Pobierz
 
offline raff2
użytkownik
T:30 P:1073
Dodany: 2013-07-05, 15:51:18

Perfekcyjna odpowiedź. Dziękuję :)

 
offline Noel
użytkownik
T:203 P:2338
Dodany: 2014-05-26, 13:19:05

Mój skakał przy ruszaniu jak żabka (a może kangurek), ale dopiero po pewnym czasie od rozpoczęcia podróży. Mechanicy sprawdzali i mówili, że wszystko jest w porządku. Dopiero teraz trafiłem na mechanika, który wiedział o co chodzi. W czasach studenckich jeździł garbusami i miewał te same problemy. To efekt zaolejonych okładzin ciernych tarczy sprzęgła. Zaolejonych w niewielkim stopniu, co nie objawiało się dymieniem sprzęgła i alarmującymi zapachami. Z nagrzanych okładzin wysiąkał olej i przy sprzęganiu powodował ślizganie się okładzin. Ten efekt nie występował, gdy sprzęgło było zimne. Olej wydobył się z uszkodzonej tulei wałka sprzęgłowego.

 
offline kryptek
użytkownik
T:93 P:1174
Dodany: 2014-05-26, 21:43:38

Wymieniając silnik w Kaczuszce, założyłem docisk podobny do starego i nową tarczę. ( zdjęcia w temacie ”Sprzęgło - pytanko” ) niestety po złożeniu całości przy wciskaniu wydobywał się nieprzyjemny zgrzyt. Nie dało się nic wyregulować. Po konsultacjach postanowiłem wymienić ponownie sprzęgło. Założyłem docisk i tarczę z wyjętego poprzednio silnika. Problem zniknął , ponownie była możliwość regulacji luzu na pedale sprzęgła. Cała operacja zajęła mi 3 godziny. Jak silnik się ”zaprze” to trwa to dużo dłużej.

Liczba wyświetleń: 678
Oglądasz posty 1-10 z 10
 
Nazwa forum:
2cvclub
Opis forum:
Międzyklubowe Forum Miłośników Samochodu Citroen 2CV w Polsce
Kategoria forum: Motoryzacja
Liczba użytkowników: 133
Odwiedzin dziś (łącznie): 224 (440970)
Postów: 21183 / Tematów: 1899
Pliki załączone w tym temacie:
 
Najaktywniejszy użytkownik:
Tematów: 162 / Postów: 2184
Ostatnio aktywne tematy:
(2014-11-16, 17:36)
(2014-11-16, 17:34)
(2014-11-06, 13:09)
Użytkownicy forum
Administracja forum: Brak uprawnień
Użytkownicy forum: Brak uprawnień