po malutku zaczynam... |
||||||||||||||||||||||
2cvclub › TECHNIKA KACZKOWA › Renowacje Citroenów 2CV › po malutku zaczynam... | ||||||||||||||||||||||
|
Dodany: 2014-06-23, 19:13:25
SERVICEMAN Mam problem opadania tylnych drzwi, gumozawias jest mocny lecz po prostu ślizga się po opadających drzwiach. Podejrzewam że plastikowe zapinki nie trzymają tak mocno bo były już kilka razy otwierane. Na wszelki wypadek w pobliskim sklepie z zapinkami kupiłem nowe fi5. Hmm zastanawiałem się po co jest ten gumo-zawias. U wielu go nie ma lub jest powyrywany. Wystarczy jedno wyjecie tylnych drzwi aby go uszkodzić. Serviceman - myślisz że pełni on rolę podtrzymywania drzwi na wysokość? Musze iść sprawdzić czy ta guma da radę utrzymać drzwi. Jak ona była przypinana oryginalnie do drzwi ? Plastikowymi zapinkami czy nitami ? Też nie mi jedne tylne opadły i regulacja zamka już nie pomaga. DO tej pory jednak byłem przekonany że służy ona tylko jako zabezpieczenie przeciw włożeniu paluchów. |
|||||||||||||||||||||
|
Dodany: 2014-06-23, 20:07:23
Ja zawsze żywiłem przekonanie, że ten ”gumozawias” służy do tego, żeby dzieci siedzące na tylnych siedzeniach nie pchały palcy w zawiasy.
|
|||||||||||||||||||||
|
Dodany: 2014-06-23, 20:16:56
2cvclub Wiercę sobie u góry w zawiasie otworek i zawieszam drzwi na właściwej wysokości, za pomocą haczyka, zaczepionego od góry o słupek. Konkretnie haczyka z gumki do siedzeń. No właśnie Kuba - widziałem ten dobry patent u Ciebie. Wrzuć fotkę przy okazji. |
|||||||||||||||||||||
|
Dodany: 2014-06-23, 21:14:13
,, Też nie mi jedne tylne opadły i regulacja zamka już nie pomaga. ,,
Ostatnio edytowany przez: ural, 2014-06-23 21:23:47
|
|||||||||||||||||||||
|
Dodany: 2014-06-24, 00:26:15
Oczywiście że gumozawias utrzymuje drzwi na żądanej wysokości - nie ma innej możliwości. Świadczą o tym fasolki wycięte po stronie, która przylega do drzwi. Udało mi się dzisiaj wyregulować bardzo dokładnie wysokość drzwi. Wkłada się wszystkie zapinki bez wbijania kołków, ustawia się drzwi na żądanej wysokości tak aby wpaść w środek regulacji zaczepu zamka w słupku. Jeżeli wszystko gra to dobijamy kołki i jest luksus. Podpieranie drzwi od spodu blaszkami lub czymkolwiek prowadzi do stałego wycierania lakieru, rdzy i tego co wszyscy znamy i z czym walczymy. Na starych kilkakrotnie wyjmowanych kołkach drzwi się zsuwają w dół( bo przecież nie polecą do góry).
Plik: SAM_0353.JPG Plik: SAM_0346.JPG Plik: SAM_0347.JPG Plik: SAM_0348.JPG Plik: SAM_0349.JPG Plik: SAM_0351.JPG Plik: SAM_0352.JPG
Ostatnio edytowany przez: SERVICEMAN, 2014-06-25 16:10:33
|
![]() |
(rozmiar: 944.35 KB, pobrań: 42) | Pobierz |
---|---|---|
![]() |
(rozmiar: 1.67 MB, pobrań: 36) | Pobierz |
![]() |
(rozmiar: 1.58 MB, pobrań: 34) | Pobierz |
![]() |
(rozmiar: 698.78 KB, pobrań: 30) | Pobierz |
![]() |
(rozmiar: 2 MB, pobrań: 26) | Pobierz |
![]() |
(rozmiar: 2.36 MB, pobrań: 25) | Pobierz |
![]() |
(rozmiar: 1.56 MB, pobrań: 27) | Pobierz |
![]() |
(rozmiar: 390.52 KB, pobrań: 35) | Pobierz |
---|---|---|
![]() |
(rozmiar: 431 KB, pobrań: 37) | Pobierz |
Oryginalne sprężynki są ocynkowane. U mnie one też wytrzymają max 4-5 lat. Wtarłem w nie trochę smaru miedziowego, lecz są już na wykończeniu. Ich zadanie to utrzymanie w szczelności gumek i plastikowej podkładki w stosunku do drzwi. W sumie to ważna rzecz więc może warto zainwestować te parę PLN i kupić na przykład nierdzewne. Wieczorem zrobię pomiary oryginałów i zamówię w fabryce. Zobaczymy jaka cena - może mają jakieś gotowce.
![]() |
(rozmiar: 18.43 KB, pobrań: 23) | Pobierz |
---|
Robert,gdzie kupiłes te zapinki do drzwi.Obleciałem wszystkie sklepy motoryzacyjne w okolicy i nie znalazłem takowych.
![]() |
(rozmiar: 88.25 KB, pobrań: 20) | Pobierz |
---|